Wat is de dag, qua uitlaten?
Re: Wat is de dag, qua uitlaten?
De eerste en de laatste plas altijd in de tuin. Bij extreem slecht weer alles in de tuin daar we daar beiden een hekel aan hebben. Iedere dag een lange kuierwandeling en met de lange dagen nu, vaak ook een tweede. Of in de avond nog een aangelijnde wandeling om de wijk.
- Inge O
- Posts in topic: 8
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Dat zouden er mij op dat uur al 900 teveel zijn .
Ja, en natuurlijk moeten ze nog even plassen, maar de deur ervoor openhouden om ze de tuin in te laten en 5 minuten later nog eens om ze erin te laten is voor mij al teveel, maar ik ben dan ook heel erg geen avondmens. Dat vind ik ook de enige horror aan het hebben van een nest : om 12u alles er nog eens uit (en wat te eten).
Inge O schreef: ↑18 apr 2022, 16:13Dat zouden er mij op dat uur al 900 teveel zijn .
Ja, en natuurlijk moeten ze nog even plassen, maar de deur ervoor openhouden om ze de tuin in te laten en 5 minuten later nog eens om ze erin te laten is voor mij al teveel, maar ik ben dan ook heel erg geen avondmens. Dat vind ik ook de enige horror aan het hebben van een nest : om 12u alles er nog eens uit (en wat te eten).
Ik zit zelfs nog even buiten daarna, voor jou ook horror
Niet om 24.00 uur trouwens, dan lig ik te ronken.
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 1
als we moeten werken gaan ze met arie naar het veld aan het eind van de straat. dat is omheind en mogen ze los. zo'n 20 minuten, als ik thuis kom van mijn werk doe ik de grote ronde van 3 kwartier tot een uur. dat kan overal zijn. soms pak ik de auto en een andere keer ga in het park bij ons in.
in de weekenden sta ik meestal rond half 8 op en ga dan lekker met de honden lopen. dan meestal rond half 6 een plas en poeprondje en het laatste rondje is weer naar het veldje daar kan nl ecco ook los en dat is meestal rond half 10 kwart voor 10.
in de weekenden sta ik meestal rond half 8 op en ga dan lekker met de honden lopen. dan meestal rond half 6 een plas en poeprondje en het laatste rondje is weer naar het veldje daar kan nl ecco ook los en dat is meestal rond half 10 kwart voor 10.
Wij gaan elke dag s’ochtends tussen half acht en acht uur anderhalf uur met de honden naar het bos. Dan gaan we rond een uur of twee een rondje door de wijk lopen, dan lopen ze aangelijnd want de losloop zones in de wijk liggen allemaal langs wegen, fietspaden en parkeerplaatsen. En daar laat ik deze twee niet los. Want die gaan achter vogels en katten aan. Wil niet dat iemand zich dood rijdt doordat hij mijn honden wil ontwijken.
En dan s’avonds tussen zeven en acht uur de laatste ronde. Soms maar een kwartiertje en soms een halfuurtje.
En dan rijden we ook nog weleens ergens anders heen om met de honden te gaan lopen, dat kan naar het strand zijn of gewoon een heel ander gebied.
En dan s’avonds tussen zeven en acht uur de laatste ronde. Soms maar een kwartiertje en soms een halfuurtje.
En dan rijden we ook nog weleens ergens anders heen om met de honden te gaan lopen, dat kan naar het strand zijn of gewoon een heel ander gebied.
Tanja en Anne
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Duitse herder
Geen last van , ik slaap net zo snel in als dat ik zo van de bank m’n bed in rol
- Lothian
- Posts in topic: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Ik HAATTE het. Beetje om de omgekeerde reden, dan was ik al half in slaap gesukkeld en moest ik nog in actie komen. Zeker in de winter. Vreselijk. In slaap vallen is voor mij nooit zo'n probleem, in actie komen wel
- Inge O
Ja, maar ik bedoelde dus ook letterlijk wat jij zegt. Ik kán niet meer in actie komen nadat mijn achterste eenmaal de bank heeft geraakt, de enige actie daarna is recht naar bed - met in mijn geval dus het oponthoud van 2 keer een deur openen.
Toen Attackje stokoud was had ze voor zichzelf zo'n soort van autistenrondje rond het erf bedacht, zij was dus altijd een kwartier weg terwijl ik verkleumd tegen de deur geleund stond in te dommelen , ik háátte het .
Maar als ik nog verplicht zou moeten wandelen zou in slaap komen daarna nu ook wel een probleem zijn vrees ik (met nu bedoel ik : nu ik stokoud aan het worden ben ).
Mijn man loopt een klein p&p rondje met ze om 6 uur.
Ik kom tussen 8 en 9 uit bed, geef ze eten en ga dan tussen 12.00 en 13.00 uur op mijn dooie gemak een wandeling maken van ongeveer 3 kwartier tot een uur.
Om 18.00 uur gaat mijn man weer een rondje met ze lopen en rond 23.00 uur loop ik een blokje met ze om. ( ca 1500 stappen waardoor ik meestal wel rond de 10000 stappen haal )
Ze komen wel wat tekort op het moment
Ik kom tussen 8 en 9 uit bed, geef ze eten en ga dan tussen 12.00 en 13.00 uur op mijn dooie gemak een wandeling maken van ongeveer 3 kwartier tot een uur.
Om 18.00 uur gaat mijn man weer een rondje met ze lopen en rond 23.00 uur loop ik een blokje met ze om. ( ca 1500 stappen waardoor ik meestal wel rond de 10000 stappen haal )
Ze komen wel wat tekort op het moment
- hakunamatata
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Ik snap juist niet hoe mensen in de vroege ochtend actief kunnen zijn Dat is toch precies hetzelfde?
Door mijn slaapstoornis is het juist ellende om vroeg op te moeten staan. Als ik ergens in de ochtend van huis moet sta ik ook het liefst zo laat mogelijk op om in een kwartier tijd vanuit bed het huis te verlaten. Het is bijna jammer dat die honden dan nog uit moeten, de katten gaan tenminste gewoon zelf naar de kattenbak.
Hier gaat overigens geen dag hetzelfde. Geen vast ritme, geen schema's. Alles afhankelijk van werktijden, het weer, hoeveel energie en zin we hebben (ik heb meestal oudjes met een hekel aan nattigheid en zelf heb ik ook een slecht lijf) etc. Soms beginnen we aan een lange wandeling die heel rap ingekort wordt. Soms denk ik een kort rondje te maken maar genieten we er zo van dat het een lange wandeling wordt. Heerlijk!
Wat we wel vaker doen is de lange wandeling in de avondschemering of in de zomer in het donker. Dan is het lekker rustig en in de lente of zomeravond vind ik het heerlijk buiten. Dit is dus helemaal ons seizoen
Door mijn slaapstoornis is het juist ellende om vroeg op te moeten staan. Als ik ergens in de ochtend van huis moet sta ik ook het liefst zo laat mogelijk op om in een kwartier tijd vanuit bed het huis te verlaten. Het is bijna jammer dat die honden dan nog uit moeten, de katten gaan tenminste gewoon zelf naar de kattenbak.
Hier gaat overigens geen dag hetzelfde. Geen vast ritme, geen schema's. Alles afhankelijk van werktijden, het weer, hoeveel energie en zin we hebben (ik heb meestal oudjes met een hekel aan nattigheid en zelf heb ik ook een slecht lijf) etc. Soms beginnen we aan een lange wandeling die heel rap ingekort wordt. Soms denk ik een kort rondje te maken maar genieten we er zo van dat het een lange wandeling wordt. Heerlijk!
Wat we wel vaker doen is de lange wandeling in de avondschemering of in de zomer in het donker. Dan is het lekker rustig en in de lente of zomeravond vind ik het heerlijk buiten. Dit is dus helemaal ons seizoen
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
-
- Posts in topic: 4
- Welke: Whippet en Lurcher
Geen probleem. Gewoon een lange ronde, nog heel laat. Lekker stil en in het donker wandelen maakt het toch weer anders.
Bij thuiskomst nog even douchen enzo en dan bam. slapen.
Ik slaap best slecht maar dat zit hem er meer in dat ik het verschil tussen kwart over zeven en kwart over drie niet zo goed begrijp. Maar dat heeft niets te maken met wat ik savonds doe.
Bij thuiskomst nog even douchen enzo en dan bam. slapen.
Ik slaap best slecht maar dat zit hem er meer in dat ik het verschil tussen kwart over zeven en kwart over drie niet zo goed begrijp. Maar dat heeft niets te maken met wat ik savonds doe.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Dat heb ik precies zo
Met Mila liep ik wel nog een blokje om voor het slapengaan toen ze jonger was en dat vond ik inderdaad best een opgave Maar sinds Amy erbij kwam heb ik het bijna nooit meer gedaan. Dat sleet er een beetje in omdat Amy de eerste 5-6 weken nog niet kon wandelen en dus sowieso alles in de tuin deed. Hup, ga nog maar even de tuin in als je moet plassen, ik kon dan ondertussen mijn tanden poetsen en zo mijn bed in rollen.
Ik denk dat ze het nu allemaal heel raar zouden vinden als ik ze opeens mee zou nemen voor een wandeling als ook zij al helemaal in 'we gaan zo slapen'-modus zijn.
- Inge O
Hier zeer zeker ook. Een zeldene keer gebeurt het wel dat ik er - als ze hier binnen al allemaal liggen te ronken - eentje mee naar buiten vraag omdat ik in mijn uppie in het donker nog iets moet binnenhalen of zo, en diegene kijkt dan echt van ' kon je geen beter moment bedenken?'.
Je reinste kwelling .
- Rami
- Welke: Ik ben een allesvreter
Nee, niet echt. Ik word er eigenlijk juist aangenaam moe / ontspannen van. Maar ik goed, wij kuieren dan ook echt. Ik neem eenmaal thuis nog een kopje nachtrust thee en ben zo vertrokken.
- Rami
- Welke: Ik ben een allesvreter
Nee joh, juist nog even de buitenlucht in voor het slapen gaan en de benen strekken. En al kuierend nog even de dag doornemen (in mijn hoofd). Heerlijk!
Ja, in de winter is het wel even een drempeltje, maar eenmaal buiten vind ik het eigenlijk altijd fijn. Zelfs als het regent. Want eenmaal binnen, afgedroogd en al is het heerlijk slapen.
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
De laatste tijd gaat het niet helemaal zoals ik fijn vind, omdat Alfil een vroeg rondje meestal per sé door de wijk wil doen, terwijl ik het dan juist zo lekker vind om een stukje los door de natuur te lopen. Maar goed, ´s ochtends vaak een rondje wijk, ´s middags een lange losloopwandeling (meestal niet meer dan een uur) door de natuur en dan ´s avonds nog een rondje door de wijk. Andere optie, afhankelijk van werk, is´s ochtends een lange losloopwandeling door de natuur, ´s middags een kortere en ´s avonds een aangelijnd wandelingetje door de wijk.
Vanaf dat het echt heet is, doe ik meestal één lange losloopwandeling ´s ochtends en één iets kortere vlak voordat het donker wordt, of andersom. Op de dagen dat ik ´s ochtends niet werk, gaan we dan bijna altijd naar een klein baaitje hier in de buurt. Heerlijk even zwemmen, snorkelen, opdrogen en weer naar huis. Voorheen ging ik rond zessen nog wel eens naar buiten, maar daar maak ik de honden echt niet blij mee.
Vanaf dat het echt heet is, doe ik meestal één lange losloopwandeling ´s ochtends en één iets kortere vlak voordat het donker wordt, of andersom. Op de dagen dat ik ´s ochtends niet werk, gaan we dan bijna altijd naar een klein baaitje hier in de buurt. Heerlijk even zwemmen, snorkelen, opdrogen en weer naar huis. Voorheen ging ik rond zessen nog wel eens naar buiten, maar daar maak ik de honden echt niet blij mee.
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
Het is bij mij inderdaad verreweg de minst favoriete wandeling, met name als ik ´s avonds heb gewerkt en dat is 4 keer per week. Ik kom rond 21.30 thuis, moet nog eten en dan nog een rondje met de honden. Maar eigenlijk wil ik dan lieft linea recta naar bed. Alfil en Lily vinden het echter wel altijd fijn om nog even buiten te zijn, dus dat maakt het een stuk draaglijker. Vanaf de zomertijd is het sowieso aantrekkelijker, maar als het koud en donker is in de winter...
Wij lopen twee keer per dag 30 tot 45 minuten en een keer 20 minuten, maar dat loopt ook nog wel eens uit. 's Ochtends loop ik met de kinderen mee naar school en dan ga ik daarna nog verder, soms naar een uitrenveld of het blinde-paarden-dijkje waar ze even kunnen hollen, maar ook veel lommerrijke en autoluwe stukken wat het prima lopen is. Ik laat Charlie dan ook wel stukjes los lopen als ik overzicht heb.
Daarnaast loop ik ook geregeld een stuk met één hond of fiets ik met Tosca een stukje, we hebben nu opgebouwd tot 4km. En dan nog in het weekenden en vakanties wat langere wandelingen in een andere omgeving.
De late ronde doet mijn zoon, die loopt een rondje over het grasveld voor ons huis.
Op mooie dagen zijn ze de hele dag in de tuin, die is niet supergroot, maar biedt wel ruimte om te spelen. Ik zet er ook wel eens een parcourtje uit en mijn jongste kind vindt dat ook heel leuk om te doen. Het uitzetten. Niet het lopen.
Daarnaast loop ik ook geregeld een stuk met één hond of fiets ik met Tosca een stukje, we hebben nu opgebouwd tot 4km. En dan nog in het weekenden en vakanties wat langere wandelingen in een andere omgeving.
De late ronde doet mijn zoon, die loopt een rondje over het grasveld voor ons huis.
Op mooie dagen zijn ze de hele dag in de tuin, die is niet supergroot, maar biedt wel ruimte om te spelen. Ik zet er ook wel eens een parcourtje uit en mijn jongste kind vindt dat ook heel leuk om te doen. Het uitzetten. Niet het lopen.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik heb geen routine. Wij doen wat we willen op het moment dat we het willen. Meestal slapen we uit (nu kan dat nog), dan eerst een halfuurtje lopen voordat ik ga ontbijten. De honden komen eerst. Als Froo ‘s middags zin heeft, lopen we vaak een paar uur. Daarvoor blijven we niet in de buurt trouwens, lekker in de polder over het fietspad lopen, doei. We nemen dan de auto naar de duinen of het bos.
Als Froo geen zin heeft en Mowin is bij mij, dan loop ik wel met hem een stuk in de polder. Hij heeft dat nodig, en ik vind een wandeling wel fijner dan geen wandeling. Froo alleen gewoon niet altijd, het is meestal weersafhankelijk. Als Mowin niet bij mij is omdat mijn moeder thuis is, gaat Froo ‘s middags nog een halfuurtje mee. ‘s Avonds weet ze dat ze gewoon even snel moet plassen voor het huis. Ik loop dan geen lange wandelingen meer, dat vind ik niet fijn in het donker.
Soms worden dingen ook wel omgewisseld. Dan lopen we ‘s ochtends een paar uur in de duinen in plaats van ‘s middags of zo. Alleen de avond is altijd hetzelfde. Met de grote wandeling kan het wel eens voorkomen dat het mij echt niet gaat lukken, dat gebeurt niet zo vaak meer gelukkig. Dan gaan we met de scootmobiel, maar dan gaan ze wel allebei apart mee, dus dan ga ik twee keer. Of Froo gaat mee op de plank en ze mag ergens een stuk scharrelen. Ze is dol op meeliften op de plank. Het is vermoedelijk haar grootste hobby na eten.
Straks zal ik sowieso meer gaan lopen, want ze zullen niet altijd allemaal tegelijk meegaan. Zeker Froo is meester in het aanleren van verkeerde wandelmanieren aan pups. Dat andere honden kut zijn en zo.
Als Froo geen zin heeft en Mowin is bij mij, dan loop ik wel met hem een stuk in de polder. Hij heeft dat nodig, en ik vind een wandeling wel fijner dan geen wandeling. Froo alleen gewoon niet altijd, het is meestal weersafhankelijk. Als Mowin niet bij mij is omdat mijn moeder thuis is, gaat Froo ‘s middags nog een halfuurtje mee. ‘s Avonds weet ze dat ze gewoon even snel moet plassen voor het huis. Ik loop dan geen lange wandelingen meer, dat vind ik niet fijn in het donker.
Soms worden dingen ook wel omgewisseld. Dan lopen we ‘s ochtends een paar uur in de duinen in plaats van ‘s middags of zo. Alleen de avond is altijd hetzelfde. Met de grote wandeling kan het wel eens voorkomen dat het mij echt niet gaat lukken, dat gebeurt niet zo vaak meer gelukkig. Dan gaan we met de scootmobiel, maar dan gaan ze wel allebei apart mee, dus dan ga ik twee keer. Of Froo gaat mee op de plank en ze mag ergens een stuk scharrelen. Ze is dol op meeliften op de plank. Het is vermoedelijk haar grootste hobby na eten.
Straks zal ik sowieso meer gaan lopen, want ze zullen niet altijd allemaal tegelijk meegaan. Zeker Froo is meester in het aanleren van verkeerde wandelmanieren aan pups. Dat andere honden kut zijn en zo.
- annnie
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Herkenbaar Dat laatste rondje heb ik een beetje haat/liefde verhouding mee. Ik ga vaak veel later slapen dan ik wil omdat ik me zit te verzetten tegen het opstaan van de bank etc. Loop ik dan eenmaal buiten is het ook wel weer lekker en wil ik niet meer naar binnen.
- _Tiny_
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Chaos! Nee, dat trek ik niet. Zonder routine word ik enorm lamlendig en doe helemaal niks meer. Structuur is juist lekker.
- Inge O
Ik wenste dat ik ook zo was, als mijn woonsituatie ooit zou veranderen zodat ze niet meer zomaar de tuin inkunnen zou dat mijn dagelijkse verschrikking zijn vrees ik.
Dat 'linea recta' heb ik dus als ik van de bank afkom, dan wil ik binnen de 5 minuten in bed liggen.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik vind het altijd grappig hoe verschillend mensen daarin zijn. Ik doe het niet slecht op routine trouwens hoor, alleen ik heb het op dit moment niet, dat kon door mijn gezondheid ook heel lang niet. Ik voel die chaos trouwens niet echt hoor, vaak weet ik echt wel wat er gepland staat voor een week en heb ik enigszins van tevoren al wel in kaart hoe een dag gaat verlopen. Maar er is gewoon nog heel veel ruimte om impulsief toch anders te besluiten. Als ik weer kan werken straks, zal het er vast heel anders uitzien. Toen had ik wel een routine, volgens mij kan dat ook bijna niet anders.
Ik vind dat late uitlaten juist fijn. Behalve als het regent.
Nog even een frisse neus en dan je nest in. Met inslapen heb ik nul moeite; ik meur al als ik mijn kussen raak. En het idee dat je er door je late rondje niet meteen weer om zeven uur uit moet is ook zalig. Die joekels houden het makkelijk tot negen of tien uur vol.
Uitgebreid lopen doe ik niet, het is wel effe de straat op en neer. Zou ook de deur naar de tuin open kunnen zetten maar dan komt er een pislucht in de tuin en als ik iéts haat is het dat.
Nog even een frisse neus en dan je nest in. Met inslapen heb ik nul moeite; ik meur al als ik mijn kussen raak. En het idee dat je er door je late rondje niet meteen weer om zeven uur uit moet is ook zalig. Die joekels houden het makkelijk tot negen of tien uur vol.
Uitgebreid lopen doe ik niet, het is wel effe de straat op en neer. Zou ook de deur naar de tuin open kunnen zetten maar dan komt er een pislucht in de tuin en als ik iéts haat is het dat.