Fayah: ze is er!

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Diana
Posts in topic: 190
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Fayah: ze is er!

Bericht door Diana »

Inge O schreef: 17 apr 2022, 17:18
ranetje schreef: 17 apr 2022, 15:31
Inge O schreef: 17 apr 2022, 13:01

Nee, daar kan je niet mee over straat, dat begrijp ik helemaal, zonde dat je daar nu de volgende 15 jaar mee opgescheept zit :ugh: .
Het voordeel is dat Diana weet dat Faya altijd nog bij jou terecht kan bedoel je? :lol1:
Ja, ik denk wel dat Diana haar over een paar weken al zat is, zo gaat dat bij haar :engel: , en dan kan ze hier terecht :E: .
:LOL: :LOL: :LOL:
Goed om te weten dat ze ergens terechtkan als ik haar zat ben :engel: :E:
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 9
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Inge O schreef: 17 apr 2022, 17:18
ranetje schreef: 17 apr 2022, 15:31
Inge O schreef: 17 apr 2022, 13:01

Nee, daar kan je niet mee over straat, dat begrijp ik helemaal, zonde dat je daar nu de volgende 15 jaar mee opgescheept zit :ugh: .
Het voordeel is dat Diana weet dat Faya altijd nog bij jou terecht kan bedoel je? :lol1:
Ja, ik denk wel dat Diana haar over een paar weken al zat is, zo gaat dat bij haar :engel: , en dan kan ze hier terecht :E: .
Dan zou ik Diana toch maar niet blokkeren als ik jou was, anders mis je de signalen :idea:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 76
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

HillieS schreef: 17 apr 2022, 18:08 Dan zou ik Diana toch maar niet blokkeren als ik jou was, anders mis je de signalen :idea:
:mrgreen:
Diana

Bericht door Diana »

Ze kan ook zo heerlijk overal neerploffen en dan even heel diep slapen :hartjes:

Afbeelding
Afbeelding
Noor
Posts in topic: 4

Bericht door Noor »

Wat een heerlijke pup 🥰🥰
Afbeelding
Meriam
Posts in topic: 1
Contacteer:

Bericht door Meriam »

Klinkt als een heerlijke pup en ik vind d'r zo knap!

kayleigh*
Posts in topic: 1
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Bericht door kayleigh* »

Wat een schatje. :I:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Diana

Bericht door Diana »

Heel moe, met haar piranhatandjes
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 15

Bericht door Smoushond »

Wat een snoezige pup 🥰
Afbeelding
Gudrun
Posts in topic: 2
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Oh wow!
Wat een heerlijke pup, ik vind haar heel mooi zo donker en zo ontspannen en stabiel, uitzonderlijk voor een schotse herder!
Van welke fokker komt ze?
Denk dat ik die maar eens opsla en volg, voor later als ik geen agility meer doe ;-).
Diana

Bericht door Diana »

Gudrun schreef: 18 apr 2022, 17:11 Oh wow!
Wat een heerlijke pup, ik vind haar heel mooi zo donker en zo ontspannen en stabiel, uitzonderlijk voor een schotse herder!
Van welke fokker komt ze?
Denk dat ik die maar eens opsla en volg, voor later als ik geen agility meer doe ;-).
Ja, ze is een compleet andere pup dan Mila was :lol1: Ik zie ook wel overeenkomsten natuurlijk, maar ze is zo evenwichtig, niet snel onder de indruk, ondernemend en zelfverzekerd al op deze jonge leeftijd, dat was bij Mila wel anders.

Ze komt van Brizantinos Collies van Héctor Briz Sánchez, die voortbouwt op de Astromelias-lijnen. Klassieke collies dus, een combinatie van klassieke Engelse lijnen en Amerikaans bloed. Hij heeft volgens mij geen website en geen kennelpagina op Facebook, maar post alles over zijn collies en kennel op zijn persoonlijke Facebookpagina: https://www.facebook.com/hector.brizsanchez.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Diana schreef: 18 apr 2022, 17:57 Hij heeft volgens mij geen website en geen kennelpagina op Facebook, maar post alles over zijn collies en kennel op zijn persoonlijke Facebookpagina: https://www.facebook.com/hector.brizsanchez.
Goh, dat het nog bestaat :19: . Dat zou ik zelf - bij een zoektocht - dus echt erg moeilijk vinden, je kan eigenlijk niks te weten komen over die honden of die fokker?
Diana

Bericht door Diana »

Inge O schreef: 18 apr 2022, 18:39
Diana schreef: 18 apr 2022, 17:57 Hij heeft volgens mij geen website en geen kennelpagina op Facebook, maar post alles over zijn collies en kennel op zijn persoonlijke Facebookpagina: https://www.facebook.com/hector.brizsanchez.
Goh, dat het nog bestaat :19: . Dat zou ik zelf - bij een zoektocht - dus echt erg moeilijk vinden, je kan eigenlijk niks te weten komen over die honden of die fokker?
Dat zou je denken, maar eigenlijk is het andersom: het zijn Astromelias-lijnen en daar is juist héél veel over te vinden. En zijn persoonlijke Facebook is dus gewoon een Facebookpagina over zijn kennel en honden, dus dat kun je vergelijken met een kennelpagina.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Diana schreef: 18 apr 2022, 18:46
Dat zou je denken, maar eigenlijk is het andersom: het zijn Astromelias-lijnen en daar is juist héél veel over te vinden. En zijn persoonlijke Facebook is dus gewoon een Facebookpagina over zijn kennel en honden, dus dat kun je vergelijken met een kennelpagina.
Maar hoe kom je dan om te beginnen al te weten dat het Astromeliaslijnen zijn? Je kan toch geen kilometer naar beneden scrollen om misschien ergens wat info tegen te komen?
Diana

Bericht door Diana »

Inge O schreef: 18 apr 2022, 18:48
Diana schreef: 18 apr 2022, 18:46

Maar hoe kom je dan om te beginnen al te weten dat het Astromeliaslijnen zijn? Je kan toch geen kilometer naar beneden scrollen om misschien ergens wat info tegen te komen?
Nee, als je helemaal blanco zou gaan zoeken, zou je hem misschien daarom wel overslaan. Bij alle foto's zet hij de stamboomnamen en daardoor weet je als je een beetje in dat wereldje zit dus wel meteen met welke lijnen hij fokt en dus ook om welk type het gaat. Maar de info is daardoor inderdaad niet makkelijk vindbaar. Ik heb dat ook niet gepoogd hoor, ik ben gewoon met hem in gesprek gegaan via Facebook over zijn honden en zijn fokplannen en heb advies gevraagd bij bekenden uit het colliewereldje (ervaren fokkers) die meer in de klassieke en Amerikaanse lijnen zitten.
Afbeelding
Gudrun
Posts in topic: 2
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Oke, ik volg hem nu op fb :D
Je weet maar nooit.
Diana

Bericht door Diana »

Voor het geval dat jullie denken dat ze alleen maar lief, wijs, kalm en schattig is :engel:

Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 18
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Hahaha, ze heeft ook haar gekke kanten dus.
Heeft ze al geravot met je andere honden?
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Alfilillo schreef: 18 apr 2022, 22:44 Hahaha, ze heeft ook haar gekke kanten dus.
Heeft ze al geravot met je andere honden?
Nee, tot nu toe ravot ze alleen met mij, met haar scherpe piranhatandjes.
Ze heeft wel pogingen gedaan met Arlo, maar ze begrijpen elkaar nog niet helemaal. Voor Arlo is spelen hard grommend keihard rondjes rennen en Fayah staat er dan echt zo bij van :?
Amy deed vanavond een eerste voorzichtige poging, maar toen was Fayah net in zo'n doldrieste bijtbui, dus na een seconde hield Amy het weer voor gezien :LOL:
Ze is met haar 5,5 kilo ook nog wel erg klein en kwetsbaar, dus met Arlo spelen (die echt verschrikkelijk lomp kan zijn, zelfs Amy vindt hem best vaak te lomp en die kan er zelf ook wat van) zal sowieso voorlopig alleen onder toezicht kunnen. Amy speelt wel lief en voorzichtig met pups, dus dat komt vast nog wel.
Afbeelding
pioenroos
Posts in topic: 6
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Diana schreef: 18 apr 2022, 22:21 Voor het geval dat jullie denken dat ze alleen maar lief, wijs, kalm en schattig is :engel:

Ja, zeg :hmmm: Nu zijn ze hier ook gelijk weer wakker :hmmm:

:engel:
Wat een heerlijk puppenmeisje is ze :I: Ik hoop dat je naast je verdriet enorm kan genieten van haar levenslust.
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

pioenroos schreef: 18 apr 2022, 23:30 Ja, zeg :hmmm: Nu zijn ze hier ook gelijk weer wakker :hmmm:

:engel:
Wat een heerlijk puppenmeisje is ze :I: Ik hoop dat je naast je verdriet enorm kan genieten van haar levenslust.
Oeps, sorry, ik zal er voortaan een waarschuwing bij zetten: vocaal hondje :mrgreen:
Blaffen doet ze tot nu toe niet veel, maar je merkt wel duidelijk dat dat vocale er gewoon inzit.

Ja, ik kan zeker wel genieten van haar en haar vrolijkheid, hoe slim en handig ze is, haar energie en onbenulligheden :hartjes: Zo mooi om te zien ook dat ze Mila's subtiele communicatie heel goed snapt en daarop ook anticipeert op een heel goede manier, voordat Mila over moet gaan op grotere gebaren. Er is één flauw snauwtje geweest van Mila toen ze een keer tegen Mila aan rende, maar verder is het niet eens tot dat punt gekomen dat ze Mila echt irriteert, omdat ze dat zelf wel voorkomt. De meeste honden en zeker pups zien die eerste subtiele signalen van Mila niet en schrikken zich vervolgens de tandjes als er dan een fikse snauw komt, maar Fayah heeft dat allemaal haarfijn door. Dat maakt het zo veel makkelijker.
Het is ook ontzettend mooi om te zien hoe Amy met haar communiceert. Die is veel toleranter dan Mila en doet overduidelijk wel aan puppykrediet, maar geeft het toch ook heel helder, rustig en beheerst aan als het haar echt te ver gaat. Arlo weet niet zo goed hoe hij dat moet doen en loopt dan maar wat ongemakkelijk weg.

Soms word ik nog wel overvallen door dat intense verdriet, dat er natuurlijk ook nog is en niet opeens weg is nu. En zijn er veel momenten dat ik denk: nu had Amoz zus of zo gedaan, dit had hij zo leuk gevonden, dit hadden we zo fijn samen kunnen doen... Maar dat kan gewoon naast elkaar bestaan, beter nog, het brengt alles wat meer in balans omdat er nu ook iets heel leuks en positiefs tegenover dat verdriet staat.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 15

Bericht door Smoushond »

Ik zat te wachten op iets heel stouts in het filmpje maar vind wat ze doet in vergelijking met Bertus nog steeds heel lief en braaf 🤣
Een mooi gevoelig dametje 🥰 en natuurlijk zit Amoz nog in je hoofd maar de verandering van roedel valt nu wel mooi samen

En toch weer een zwarte hond erbij 😉
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Smoushond schreef: 19 apr 2022, 07:50 Ik zat te wachten op iets heel stouts in het filmpje maar vind wat ze doet in vergelijking met Bertus nog steeds heel lief en braaf 🤣
Een mooi gevoelig dametje 🥰 en natuurlijk zit Amoz nog in je hoofd maar de verandering van roedel valt nu wel mooi samen

En toch weer een zwarte hond erbij 😉
Heel stout is ze gelukkig niet ;-) Ze is een collie hè, geen terriër :lol1: Maar soms is ze natuurlijk ook gewoon een onbenullige pup. Ze kan zo wijs en beheerst zijn, dat je soms bijna vergeet dat ze echt nog een baby is die ook niet altijd weet wat ze eigenlijk aan het doen is :engel:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Ze heeft al Mila-maniertjes :LOL: .
Diana

Bericht door Diana »

Inge O schreef: 19 apr 2022, 09:30 Ze heeft al Mila-maniertjes :LOL: .
Ik vind het echt heel grappig om die overeenkomsten te zien, terwijl het tegelijk ook enorm verschillende pups zijn. Mila was veel meer een zwaan-kleef-aan, Fayah is een stuk onafhankelijker en zelfstandiger. Mila was in sommige opzichten dan ook wel weer juist een enorme wildebras, die had zeker als jonge hond en pup echt héél veel energie. Mila had twee standjes: aan of uit, en bij Fayah zijn die pieken en dalen er wat minder. Ze is wat dat betreft veel gematigder en gelijkmatiger.
Mila is ook gevoeliger, schrikachtiger en was zeker als jonge hond onzekerder, dat heeft Fayah allemaal niet. Ze is wel fijngevoelig, maar niet overgevoelig, nerveus of makkelijk uit balans te brengen. En ze houdt van knuffelen! :hartjes: Daar had Mila het echt véél te druk voor, zeker als jonge hond, maar Fayah is er gek op en klimt het liefst bij je op schoot.
Maar ik zie ook een erg leergierig, slim, werkwillig, speels, fijnbesnaard, actief, vocaal en mensgericht hondje dat erg veel contact zoekt en gewoon graag bij je is en het graag goed doet, daarin zijn de overeenkomsten overduidelijk.
Afbeelding
Plaats reactie