Fayah: ze is er!

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Frootje
Posts in topic: 12
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Fayah: ze is er!

Bericht door Frootje »

Zo te zien doet ze het heel goed. :I: Heerlijk, zo’n puppy!
Diana
Posts in topic: 190
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Amy als speelse opvoedster :I:
Fayah mag niet aan de bank bijten en ook niet uit het raam springen :neenee:

Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 15

Bericht door Smoushond »

Mooi 😀
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 76
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Diana schreef: 19 apr 2022, 11:00 Ik vind het echt heel grappig om die overeenkomsten te zien, terwijl het tegelijk ook enorm verschillende pups zijn.
Ik vind dat - na zo'n 12 wartjes ongeveer - ook altijd zo heerlijk om te zien : ze kunnen zó verschillend zijn, en tóch drijven de raskenmerken absoluut ook boven, bij allemaal :I: .
Diana schreef: 19 apr 2022, 11:00 Mila was veel meer een zwaan-kleef-aan, Fayah is een stuk onafhankelijker en zelfstandiger. Mila was in sommige opzichten dan ook wel weer juist een enorme wildebras, die had zeker als jonge hond en pup echt héél veel energie. Mila had twee standjes: aan of uit, en bij Fayah zijn die pieken en dalen er wat minder. Ze is wat dat betreft veel gematigder en gelijkmatiger.
Mila is ook gevoeliger, schrikachtiger en was zeker als jonge hond onzekerder, dat heeft Fayah allemaal niet. Ze is wel fijngevoelig, maar niet overgevoelig, nerveus of makkelijk uit balans te brengen. En ze houdt van knuffelen! :hartjes: Daar had Mila het echt véél te druk voor, zeker als jonge hond, maar Fayah is er gek op en klimt het liefst bij je op schoot.
Maar ik zie ook een erg leergierig, slim, werkwillig, speels, fijnbesnaard, actief, vocaal en mensgericht hondje dat erg veel contact zoekt en gewoon graag bij je is en het graag goed doet, daarin zijn de overeenkomsten overduidelijk.
Ja joh, wrijf het er nog maar eens goed in :mep: :F: .
Diana

Bericht door Diana »

Nou, het wonder is geschied :F: Ze begrijpen elkaar en vinden elkaar leuk :cheer:

Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Hoe scchattig, Fayah is duidelijk in de 7e hemel :I: .
ranetje
Posts in topic: 39

Bericht door ranetje »

Diana schreef: 18 apr 2022, 22:21 Voor het geval dat jullie denken dat ze alleen maar lief, wijs, kalm en schattig is :engel:

:lol1:
Wat minder kalm, maar overigens ..........................
Bij pup Rana en bij pup Claire was de bank allang aan flarden geweest :engel:
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 12
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Diana schreef: 19 apr 2022, 14:04 Nou, het wonder is geschied :F: Ze begrijpen elkaar en vinden elkaar leuk :cheer:
Wat goed! :cheer:
Diana

Bericht door Diana »

ranetje schreef: 19 apr 2022, 15:49 :lol1:
Wat minder kalm, maar overigens ..........................
Bij pup Rana en bij pup Claire was de bank allang aan flarden geweest :engel:
Ik hoop zó dat ik dat nooit mee ga maken :schrik:
Ik heb nog nooit een sloperd gehad. Nou ja, Amy houdt wel van slopen, maar zal nooit aan mijn spullen zitten, die zijn voor haar echt heilig. Zij sloopt dus alleen dingen als haar eigen speelgoed en dat mag natuurlijk. Eén keer heeft ze wat vulling uit een mand getrokken, maar dat was gelukkig eenmalig en makkelijk te repareren.
Mila heeft in haar hele leven nog nooit iets gesloopt. Zelfs de knuffels die ze als pup al had, zijn nog helemaal gaaf, inclusief ogen, staartjes en pootjes (nu veilig opgeborgen, want Amy heeft ze binnen een halve minuut aan flarden). Ook geen enkele van mijn opvangers heeft serieus gesloopt op een keer een tandje na in iets dat rondslingerde of een hapje uit een pantoffel.
Ik ruim altijd wel goed op, dus er valt ook niet veel te slopen, maar als ze ook aan je meubels beginnen...
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Inge O schreef: 19 apr 2022, 13:39
Diana schreef: 19 apr 2022, 11:00 Ik vind het echt heel grappig om die overeenkomsten te zien, terwijl het tegelijk ook enorm verschillende pups zijn.
Ik vind dat - na zo'n 12 wartjes ongeveer - ook altijd zo heerlijk om te zien : ze kunnen zó verschillend zijn, en tóch drijven de raskenmerken absoluut ook boven, bij allemaal :I: .
Nou, dat, en rasgebonden eigenaardigheidjes en aversies :lol1:
Ik ging gisteren het hondenbadje vullen en had Mila expres al naar binnen gedaan, want die wordt altijd helemaal hysterisch van de sproeier/tuinslang. Nou, zie hier de reactie van Fayah :F: :nocheer:

Echt exáct wat Mila doet als ik de tuin wil sproeien of het zwembad wil vullen en haar niet zeg te gaan zitten en blijven. :hmmm:

Vegen met de bezem lukt ook echt niet. Dat was met Mila toen ze een pup was ook niet te doen zonder haar weg te sluiten. Vandaar ook al die bladeren op dat speelfilmpje met Mila :euh: :hmmm:

Maar goed, vanmiddag heb ik de honden even naar binnen gedaan en ben ik gaan vegen zonder honden, ook meteen een mooie oefening voor Fayah die ze ook weer met glans heeft doorstaan :hartjes:

Morgen ga ik stofzuigen :F:
Laatst gewijzigd door Diana op 19 apr 2022, 18:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

:I: :LOL:
Zamunda
Posts in topic: 29
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Leuk al die kennismakingsfilmpjes. Luca: oh, wéér eentje :hmmm: .

Ah dat ukkie, in die grote mand! En dan Amy en Arlo met hun brede kwispels erbij.
Wat gaaf dat ze Arlo uitdaagde :I: ! Heerlijk dat ze zo haar rust pakt en ze loopt er in haar nieuwe thuis bij alsof ze nooit anders heeft gedaan, de knapperd.
En Amy met Fayah, zo mooi :I: . En jee, Mila die Fayah leuk vindt :80: :cheer: ! En dan bij dat zwembadje haha. Een gouden greep die Fayah.

Ik snap je intense verdriet zo goed, zo klote is dat hè, je had het zo graag anders gezien.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
SuzanneS
Posts in topic: 3

Bericht door SuzanneS »

Wat een feest! Puur genieten.
Diana

Bericht door Diana »

Zamunda schreef: 19 apr 2022, 19:34 Leuk al die kennismakingsfilmpjes. Luca: oh, wéér eentje :hmmm: .

Ah dat ukkie, in die grote mand! En dan Amy en Arlo met hun brede kwispels erbij.
Wat gaaf dat ze Arlo uitdaagde :I: ! Heerlijk dat ze zo haar rust pakt en ze loopt er in haar nieuwe thuis bij alsof ze nooit anders heeft gedaan, de knapperd.
En Amy met Fayah, zo mooi :I: . En jee, Mila die Fayah leuk vindt :80: :cheer: ! En dan bij dat zwembadje haha. Een gouden greep die Fayah.
Ja, dat is ze echt. Ik vond het toch wel spannend, een pup erbij, natuurlijk omdat Mila pups normaal echt niet leuk vindt, maar ook omdat ik het veel moeilijker vind om te zien of ze hier zou passen. Bij bijvoorbeeld Arlo wist ik dat van tevoren eigenlijk wel zeker, daar heb ik geen seconde over getwijfeld, ik vind het bij een (jong)volwassen hond veel makkelijker in te schatten. Maar dit gaat echt perfect zo en alles wat ik dacht in haar te zien en wat de fokker over haar vertelde, maakt ze nu ook helemaal waar.
Zamunda schreef: 19 apr 2022, 19:34 Ik snap je intense verdriet zo goed, zo klote is dat hè, je had het zo graag anders gezien.
:J:

Ja, ik vind het moeilijk te verteren dat Amoz dit niet meer mee heeft mogen maken. Hij was zo dol op pups en was naast een lieve puppypapa ook zo'n steun en goed voorbeeld voor bijvoorbeeld Cee. Ik weet zeker dat hij Fayah fantastisch had gevonden en zij hem ook.

Ik heb er ook nog wel aan gedacht ja, jouw afscheid van Lais nadat Murf er net was, en bij @Manuma het afscheid van Uma. Bij jullie dan net nadat de pup er al was, maar je hebt dan ook die rare overlap van emoties, die allebei heftig zijn - dat verdriet en gemis die echt een intense pijn zijn en tegelijk de blijdschap en vreugde die de nieuwe pup met zich meebrengt.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Diana schreef: 19 apr 2022, 20:00Ja, dat is ze echt. Ik vond het toch wel spannend, een pup erbij, natuurlijk omdat Mila pups normaal echt niet leuk vindt, maar ook omdat ik het veel moeilijker vind om te zien of ze hier zou passen. Bij bijvoorbeeld Arlo wist ik dat van tevoren eigenlijk wel zeker, daar heb ik geen seconde over getwijfeld, ik vind het bij een (jong)volwassen hond veel makkelijker in te schatten. Maar dit gaat echt perfect zo en alles wat ik dacht in haar te zien en wat de fokker over haar vertelde, maakt ze nu ook helemaal waar.
Heel herkenbaar. Maar geweldig om te zien hoe Fayah vanuit haar genen maar ook vanuit haar 15 weken bij Collies wonen helemaal Mila's taal spreekt en hoe bizar veel dat (voor Mila) uitmaakt!

Diana schreef: 19 apr 2022, 20:00 :J:

Ja, ik vind het moeilijk te verteren dat Amoz dit niet meer mee heeft mogen maken. Hij was zo dol op pups en was naast een lieve puppypapa ook zo'n steun en goed voorbeeld voor bijvoorbeeld Cee. Ik weet zeker dat hij Fayah fantastisch had gevonden en zij hem ook.

Ik heb er ook nog wel aan gedacht ja, jouw afscheid van Lais nadat Murf er net was, en bij @Manuma het afscheid van Uma. Bij jullie dan net nadat de pup er al was, maar je hebt dan ook die rare overlap van emoties, die allebei heftig zijn - dat verdriet en gemis die echt een intense pijn zijn en tegelijk de blijdschap en vreugde die de nieuwe pup met zich meebrengt.
Ik snap het zo goed, het is bij mij minder vers maar wat had ik haar graag nog met Murf zien ravotten, dat had ze met Murf echt geweldig gevonden, dat steekt nog wel op momenten.
Die overlap is wel heftig ja. Je hebt het niet te kiezen maar ik ben wel blij dat Lais Murf nog heeft meegemaakt en met hem gespeeld heeft al was dat uiteindelijk maar een (veel te) korte periode. Maar dat Murf er al even was toen we Lais (plots) moesten laten inslapen ben ik ook blij om, we waren toen al goed aan elkaar gewend en hij dwong ons erop uit te gaan en te lachen om zijn vrolijke streken.
Ik kan me van jou ook goed voorstellen dat je even de neiging hebt gehad om Fayah's komst uit te stellen, ik ben blij voor je dat ze er is en je door het verdriet heen zo blij met haar kunt zijn :vlinder: .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Manuma

Bericht door Manuma »

Ze is echt heel leuk :I:
Wat is het toch stom dat honden niet gewoon net zo oud als wij worden. Amoz was een heel goed voorbeeld geweest, zeker weten :J:
Anja
Posts in topic: 1

Bericht door Anja »

Wat een leuk hondje :I:
Aan de filmpjes te zien is het genieten met een grote G :smile:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Tamara
Posts in topic: 9

Bericht door Tamara »

Die filmpjes zijn voor mij ook genieten, zo tijdens de koffie. Leuk dat je zoveel filmpjes maakt! Ook leuk voor later. Ik ben meer van de foto's, terwijl filmpjes echt een klein verhaal vertellen.

Die van Fayah en Mila is heel mooi om te zien!
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Tamara schreef: 20 apr 2022, 08:20 Die filmpjes zijn voor mij ook genieten, zo tijdens de koffie. Leuk dat je zoveel filmpjes maakt! Ook leuk voor later. Ik ben meer van de foto's, terwijl filmpjes echt een klein verhaal vertellen.

Die van Fayah en Mila is heel mooi om te zien!
Ja, ik vind het zelf ook leuk om die filmpjes terug te kunnen kijken :) En zoiets als een kennismaking kan ik eigenlijk niet fotograferen, want zodra ik op de grond ga zitten om foto's te maken, komt Fayah natuurlijk meteen naar mij toe huppelen en verpest dat de hele situatie en interactie :lol1:
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Voor wie nog niet genoeg heeft van alle filmpjes: Amy en Fayah hebben elkaar ook echt gevonden :lol1:
Op de achtergrond hoor je af en toe commentaar van Arlo, die eigenlijk graag mee wil doen, maar niet zo goed weet wat hij met Fayah aan moet als ze in een drukke, bijtgrage bui is :oeps:
Ik heb hem vandaag voor het eerst dat hij bij mij is horen grommen toen Fayah zijn nylabone af wilde pakken, dus dat komt ook wel goed, hij is in ieder geval aan het leren hoe hij kan aangeven dat hij iets niet oké vindt.

Afbeelding
Floortje
Posts in topic: 1
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Bericht door Floortje »

Wat een ontzettend leuke pup :I:
Juist leuk met zo veel zwart. Veel plezier met haar!
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Diana schreef: 20 apr 2022, 15:56 Voor wie nog niet genoeg heeft van alle filmpjes: Amy en Fayah hebben elkaar ook echt gevonden :lol1:
Op de achtergrond hoor je af en toe commentaar van Arlo, die eigenlijk graag mee wil doen, maar niet zo goed weet wat hij met Fayah aan moet als ze in een drukke, bijtgrage bui is :oeps:
Ik heb hem vandaag voor het eerst dat hij bij mij is horen grommen toen Fayah zijn nylabone af wilde pakken, dus dat komt ook wel goed, hij is in ieder geval aan het leren hoe hij kan aangeven dat hij iets niet oké vindt.

Oh wat een genot die twee :I: . Wat een vrij ding is Fayah en wat doet Amy het geweldig, het spel ziet er heel gelijkwaardig uit zo.
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Zamunda schreef: 20 apr 2022, 20:24 Oh wat een genot die twee :I: . Wat een vrij ding is Fayah en wat doet Amy het geweldig, het spel ziet er heel gelijkwaardig uit zo.
Ja, ze doen goed hun best allebei om zich aan te passen aan elkaars spel :lol1: Ik zie dat Fayah echt nog aan het aftasten is hoe dat moet met een hond die zó anders speelt dan wat ze gewend is en Amy doet haar uiterste best zich in te houden (wat ze best moeilijk vindt).

Vandaag zijn we naar de dierenarts geweest voor haar vaccinaties. In de auto ging het al een heel stuk beter dan bij het ophalen. Ze piepte nog wel wat, maar was veel rustiger en kalmeerde ook sneller. Bij de dierenarts deed ze het uitstekend, vrolijk iedereen begroeten, lekker rondsnuffelen en ontdekken. Ik had ook een kat bij me en terwijl we daarmee bezig waren, is ze gewoon rustig onder de behandeltafel aan mijn voeten gaan liggen. Ze kreeg heel lekker blikvoer van de dierenarts toen ze de injectie kreeg en wilde de lepel ook opeten en niet meer teruggeven, en dat gold ook voor de stethoscoop :LOL: En ze weegt al iets meer dan 6 kilo!

Ze was naderhand wel héél moe, dus is als een blok in slaap gevallen en ik heb twee uur niets meer van haar vernomen :F:
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Weer wat geleerd :engel:

Afbeelding
Pemba
Posts in topic: 3
Honden: 1