Kamperen/vakantie met je hond

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
kloesje
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: Kamperen/vakantie met je hond

Bericht door kloesje »

Rakkers schreef: 10 jan 2022, 20:05
Vicky schreef: 10 jan 2022, 17:24 goed zeg :ok: wat is dat voor net?
Van dat net dat wegwerkers gebruiken. Ik heb het toen via via gekocht. Ik zal eens kijken of ik erachter kan komen waar het verkrijgbaar is.
Volgens mijn heeft Jan van driel ook die afzetnetten.
[/quote]

Je hebt ze in allerlei kleurtjes.
Linkje:
https://afzethekken.nl/product-categorie/afzetgaas/
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Gudrun
Posts in topic: 1
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

kloesje schreef: 11 jan 2022, 08:54
Rakkers schreef: 10 jan 2022, 20:05
Vicky schreef: 10 jan 2022, 17:24 goed zeg :ok: wat is dat voor net?
Van dat net dat wegwerkers gebruiken. Ik heb het toen via via gekocht. Ik zal eens kijken of ik erachter kan komen waar het verkrijgbaar is.
Volgens mijn heeft Jan van driel ook die afzetnetten.
Je hebt ze in allerlei kleurtjes.
Linkje:
https://afzethekken.nl/product-categorie/afzetgaas/
[/quote]

Ze bijten er zo doorheen hoor! Zelfs mijn brave schattige shelties als ik zonder hen "weg" ga.
Ik had zo een net toen ik jaren geleden in Friesland ging kamperen tijdens agility seminar bij Henk en Ietje Postma.
Een hond er over, ene er onder en de andere er doorheen... en dat allemaal op 10 minuutjes, geen succes hier dus.
Kruimel
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Ik heb een schapennet van 50 meter, 1,20 hoog met ingebouwde prikpaaltjes. Bevalt heel goed.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Manuma

Bericht door Manuma »

Het is weer kampeerseizoen!
Ik ben een weekend aan het plannen om alleen met kind en de honden op pad te gaan (ik vind vriend heel gezellig maar ik hou van eigen plannen maken en ik vermoed dat hij die rust niet erg vindt :mrgreen: ).
Maar het wordt Meeko’s eerste keer en ook die van mijn zoon. Bij veel campings mag de hond niet op bepaalde gedeeltes komen en dus ook niet bij de speeltoestellen. Voor Manu niet zo erg, die blijft wel onverstoorbaar bij de tent liggen maar Meeko wil ik wel echt meenemen. Die zou de boel weleens op stelten kunnen gaan zetten :lol1:
Heeft iemand toevallig ervaring met een kleinschalige camping waar de hond gewoon overal mag komen? Het liefst ook naast een mooi natuurgebied.
Daan
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Bericht door Daan »

Manuma schreef: 22 apr 2022, 07:46 Het is weer kampeerseizoen!
Ik ben een weekend aan het plannen om alleen met kind en de honden op pad te gaan (ik vind vriend heel gezellig maar ik hou van eigen plannen maken en ik vermoed dat hij die rust niet erg vindt :mrgreen: ).
Maar het wordt Meeko’s eerste keer en ook die van mijn zoon. Bij veel campings mag de hond niet op bepaalde gedeeltes komen en dus ook niet bij de speeltoestellen. Voor Manu niet zo erg, die blijft wel onverstoorbaar bij de tent liggen maar Meeko wil ik wel echt meenemen. Die zou de boel weleens op stelten kunnen gaan zetten :lol1:
Heeft iemand toevallig ervaring met een kleinschalige camping waar de hond gewoon overal mag komen? Het liefst ook naast een mooi natuurgebied.
Camping Geversduin. Ik heb Teddy overal mee naartoe mogen nemen. Ook het sanitair en de horeca.
blondie

Bericht door blondie »

Kamperen doen we niet, wij huren meestal een huisje waar honden mogen.
We komen net terug van een aantal dagen Valkenburg. Wilde eigenlijk naar Texel maar schrok van de prijzen. Toen kwam ik bij Landal Cauberg terecht. 6-persoonhuisje voor ons 2'en met een leuke tuin. Niet volledig afgezet, en tuinafscheiding tussen de huizen ook met open gaten. Dus heb ik eerst gecheckt of er geen honden in de huizen naast ons waren, maar dat bleek niet het geval. De huizen waar honden mogen zijn verspreid dus daar is denk ik over nagedacht.
Was een leuk park, maar weinig plek om de honden echt uit te laten, alles is rijweg en weinig groen. En ik ben 1x die Cauberg opgelopen, en hem 1x gefietst :nocheer:
Verder wel met de auto naar Schin op Geul gereden vanwaar we bij het kasteel een heerlijke lange wandeling hebben gemaakt.

De honden konden los in de tuin, 1x Chara moeten teruroepen op dag 1 dat ze niet naar honden mocht die voorbij de tuin liepen en ze kwam netjes terug. Aak en Chara begrepen de grenzen van "onze" tuinafscheiding dus ze konden ook zonder problemen los in en om het huis. Wat ik knap vond, dus best trots op ze :I: voor honden die uitvallen, of de neiging hebben om te gaan struinen is dit niet zo'n goede locatie, tenzij je ze aan een lijn legt.

Omgeving Vijlen vinden we echter fijner, dus hier was het denk 1-malig.
Kelperuaantjes

Bericht door Kelperuaantjes »

Wij hebben vorig jaar september op camping Ommerland in Ommen gestaan, grote camping maar omdat er allemaal aparte velden zijn merk je dat niet echt. Er zijn velden waar je met honden mag staan, niet op allemaal mag dat.
Wandelgebieden genoeg, direct vanaf de camping al.

Als wij kamperen met de honden hebben we ook een schapennet staan om de honden achter te houden. Daarnaast hebben wij voor de zekerheid ook altijd grondpennen mee, ook altijd handig om de honden aan te zetten als je de tent gaat opzetten en het net nog niet staat. AfbeeldingAfbeelding
Heleboelie
Posts in topic: 2

Bericht door Heleboelie »

Hele leuke boerencamping in Ellertshaar!
Een van de weinige zwemplassen voor mens en hond het hele jaar rond en direct losloopwandelingen naast de ‘deur’.
Ik was er in het voorseizoen en het was nog erg rustig en ik mocht zeker overal komen.
Verder is er veel leuks voor kindjes, niks voorgekauwd spelen, maar zelf ontdekken en het middenveld waar je omheen kunt kamperen staan pony’s, daar mag je ook mee wandelen.
Ik koos er zelf voor om wat rustiger direct aan de bosrand te staan, zo heet de camping dan ook.

Verder is het overal ver vandaan voor overig vermaak, maar voor een weekend mis je daar niks aan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
mijke

Bericht door mijke »

Op de camping op schier mocht ik destijds met Oor ook gewoon overal komen. Is ook echt een mooie camping, grenzend aan het bos en vlak bij het strand. Wel veel konijnen.
kloesje
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Heleboelie schreef: 24 apr 2022, 10:31 Hele leuke boerencamping in Ellertshaar!
Een van de weinige zwemplassen voor mens en hond het hele jaar rond en direct losloopwandelingen naast de ‘deur’.
Ik was er in het voorseizoen en het was nog erg rustig en ik mocht zeker overal komen.
Verder is er veel leuks voor kindjes, niks voorgekauwd spelen, maar zelf ontdekken en het middenveld waar je omheen kunt kamperen staan pony’s, daar mag je ook mee wandelen.
Ik koos er zelf voor om wat rustiger direct aan de bosrand te staan, zo heet de camping dan ook.

Verder is het overal ver vandaan voor overig vermaak, maar voor een weekend mis je daar niks aan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In die omgeving wemelt het wel altijd van de teken, toen ik nog in Drenthe woonde ging ik daar in het teken hoogseizoen niet meer wandelen...

Camping Samoza in Vierhouten is een heel hond en kindvriendelijke camping, hier zou ik zo met kind en honden heen gaan :lol1:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Loraine
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Wij (3 volwassenen) zijn nog op zoek naar een chalet/huisje oid waar je met 5 honden (klapkaakmix, chihuahua, boomer, Shih Tzu, Keesje) terecht kunt.
Hoeft niet persé voor dit of volgend jaar.
Eisen/wensen:
2 slaapkamers waarvan iig 1 een tweepersoonsbed
Wasmachine (en bij voorkeur ook droger of iig een wasrek oid) in de woning of op het park aanwezig
In/naast een natuurgebied/wandelgebied waar de honden ook welkom zijn
Klapkaken toegestaan zonder muilkorfgebod
Bij voorkeur in Nederland
Ligbad is een groot pluspunt maar niet noodzakelijk
Als het even kan in de buurt van een dorpje/stadje (ivm boodschappen etc) en evt wat toeristische dingen.

Mocht in het komende jaar een hond sneven gaan we alsnog naar van Maanen maar nu hebben we er teveel en 2 huisjes huren wordt qua prijs wat te gortig. :Q:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Plaats reactie