Is jouw hond schoon?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Tamara
Posts in topic: 1

Is jouw hond schoon?

Bericht door Tamara »

Naar aanleiding van het topic 'oppas gezocht voor Karel', waarin zijn baasje vertelt dat je niet gesteld moet zijn op een schoon huis wanneer hij over de vloer is, stel ik jullie hier de vraag:

Is jouw hond een viespeuk?

Lanai is erg schoon, behalve als ze een paling of rotte vis eerder heeft geroken dan ik, dan gaat ze rollen.

Feta is een smeerlap. Rolt door alles met sterke geur, stampen door de modder, ze heeft een neus voor kadavers en ze loopt met smerige gevangen of gevonden muizen en mollen in haar bek, dood of levend.
Afbeelding
Dagmar
Posts in topic: 2

Re: Is jouw hond schoon?

Bericht door Dagmar »

Dat verharen he. En ze nemen wormen en muizen mee naar binnen.
Geen van drieën heeft iets met poep, ze eten het niet en rollen er niet in. Jaap en Zus zijn van het graven en Zus stampt graag in plassen.
Thuis zijn de modderlaarsjes meestal wel weer verdwenen.
De vachten ruiken robijnfris, dus vies vind ik ze zelf niet.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Tot nu toe nog erg bescheiden. Vind ik niet erg
Kattenpoep of wormen eten doet hij wel als hij de kans krijgt
Rollen in vieze dingen is ook nog niet gebeurd

Afbeelding
Afbeelding
jenn90

Bericht door jenn90 »

Hier rollen ze gelukkig bijna niet in hele stinkende dingen alleen Zorro wil soms nog wel eens in ganzen/eenden poep rollen. In plassen stampen doet alleen Ramble die is wat dat betreft een varken :LOL: en poep eten (mensenpoep) doet Lucky helaas wel die heeft er een neus voor maar ik ‘herken’ het gelukkig nu wel als hij ineens van het pad gaat weet ik dat hij wat ruikt wat ik niet prettig vind dat hij dat gaat eten.
Afbeelding
Meta
Honden: 3

Bericht door Meta »

Vogelpoepjes zijn om in te rollen volgens Daisy en Goofy en als Goofy dan klaar is met rollen erin dan moet hij eroverheen piesen
Voor Zaar is paardenpoep een delicatesse
Tja kattenpoep zijn Daisy en Zaar ook dol op net als op mensenpoep dat laatste vind ik zelf het goorste wat er is als ze dat vinden :kotz:
Afbeelding
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
~Suzanne~
Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond

Bericht door ~Suzanne~ »

Proest, op basis van de eerste 3 reakties heb ik dan altijd schoongewassen honden in huis.
Goed, het zijn shelties en een collie, voor mijn gevoel zijn die gemaakt om schoon te blijven. Ze lopen (uit zichzelf) om modderplassen heen. De enige die nog wel 's door een plas wil lopen is Milan en dan zijn de pootjes aan het eind van de wandeling weer schoon/droog. Als het erg nat is buiten, in de herfst, dan houden ze uiteraard geen schone pootjes maar in de auto zitten ze elk in een bench en in die bench ligt ene handdoek. Dus, bij thuiskomst zijn ze weer schoon.
Zelden tot nooit rollen ze ergens in of door, dat weet ik net op tijd te voorkomen als ze die neiging al 's hebben. Een dode vogel oid... dat kan reden zijn tot rollen.

Overigens, door (modderige) plassen lopen zouden z van mij nog wel mogen, mits niet te goor/verontreinigd. Ze doen het alleen niet ;-) en ik ga het niet aanmoedigen. Als pup hebben ze het wel gedaan (natuurlijk) en ik vind dat prima. Zeer af en toe komen we een niet te ontwijken plas tegen en dan moeten we we er wel door. Dat doen we dan ook.

Sloten worden structureel ontweken; geen haar op hun lijfje wat eraan denkt erdoor te gaan banjeren.
Ze gaan ook nauwelijks de zee in, dat vind ik dan wel weer jammer, maar goed, ik ga ze ook niet dwingen.

Met die lange haren van ze vind ik het eigenlijk wel fijn dat ze schoon zijn en doorgaans blijven.

Suzanne
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Ik zat te bedenken waar die twee huskymixen zouden kunnen logeren. Niet bij mensen met een aangelegde tuin, schutting van 2 meter waar ze niet onderdoor kunnen graven, luisteren gaan ze überhaupt niet doen en ze moeten hard kunnen rennen of fietsen.
De kansen zijn beperkt :mrgreen:
Zus alleen kan overal wel. Sjaak gaat zonder mij zeker weten iedere vierkante centimeter die hij kan bereiken volzeiken :LOL: Die is dan toch wel vies ja.
Afbeelding
thom
Honden: 1
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Aar is een hele propere hond.
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
runninggirl

Bericht door runninggirl »

Eeeeeehhh. We komen nogal wat dassen wc's tegen in het bos en als ik niet oplet willen ze er heel graag in rollen. Hetzelfde geldt voor ree of vossenpoep.
Mahru ruikt een beetje muffig gemengd met lekkere bosgeur. Want ze rolt ook 20 keer per wandeling in lekkere mos, naaldbedden van bomen, gras, zand, etc.
Lazar stinkt soms wel een beetje maar hij gaat ook regelmatig in schoon water plonzen dus het blijft binnen de perken. Maar een lekker modderbad vindt hij ook wel lekker haha. Maar hij is ook zo weer droog en dan valt de meeste zooi er wel uit. En hij maakt zichzelf ook wel schoon. Als het echt erg is komt hij even onder de douche, vindt hij ook heerlijk.
Frootje
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Froo is een prinsesje natuurlijk. Daar hoef je niks aan te doen.
Nanna

Bericht door Nanna »

Het zijn gelukkig geen viesnekken die in de stront willen rollen. Ze rollen liever op gras of door de blaadjes. Maar dan ook met verve. Ze góóien zich echt neer en dan minutenlang rolliebolliën.
De enige die een soort van te water gaat is Csikasz. De andere twee bekijken dat met afschuw.
Barkley

Bericht door Barkley »

Nee, hij kwijlt en flappert het kwijl overal tot aan het plafond toe. Ook stampt hij graag in diepe sloten en ruikt dan ook echt hoor. Het liefst gevolgd door een lekkere rolsessie door zand.
Diana
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

~Suzanne~ schreef: 24 apr 2022, 09:01 Proest, op basis van de eerste 3 reakties heb ik dan altijd schoongewassen honden in huis.
Goed, het zijn shelties en een collie, voor mijn gevoel zijn die gemaakt om schoon te blijven. Ze lopen (uit zichzelf) om modderplassen heen. De enige die nog wel 's door een plas wil lopen is Milan en dan zijn de pootjes aan het eind van de wandeling weer schoon/droog. Als het erg nat is buiten, in de herfst, dan houden ze uiteraard geen schone pootjes maar in de auto zitten ze elk in een bench en in die bench ligt ene handdoek. Dus, bij thuiskomst zijn ze weer schoon.
Zelden tot nooit rollen ze ergens in of door, dat weet ik net op tijd te voorkomen als ze die neiging al 's hebben. Een dode vogel oid... dat kan reden zijn tot rollen.

Overigens, door (modderige) plassen lopen zouden z van mij nog wel mogen, mits niet te goor/verontreinigd. Ze doen het alleen niet ;-) en ik ga het niet aanmoedigen. Als pup hebben ze het wel gedaan (natuurlijk) en ik vind dat prima. Zeer af en toe komen we een niet te ontwijken plas tegen en dan moeten we we er wel door. Dat doen we dan ook.

Sloten worden structureel ontweken; geen haar op hun lijfje wat eraan denkt erdoor te gaan banjeren.
Ze gaan ook nauwelijks de zee in, dat vind ik dan wel weer jammer, maar goed, ik ga ze ook niet dwingen.

Met die lange haren van ze vind ik het eigenlijk wel fijn dat ze schoon zijn en doorgaans blijven.

Suzanne
Haha, vertel dat even tegen Mila :LOL:
Mila is echt een viespeuk, stampt graag door plassen en modder en rolt ook in de meest stinkende dingen. Maar haar vacht wordt wel snel weer schoon zodra ze is opgedroogd. Ik was haar alleen als ze echt in iets goors heeft liggen rollen, en anders is even uitborstelen als ze is opgedroogd meestal wel genoeg.
Amy en Arlo zijn best schoon. Rollen over met name dode dieren doet Amy wel, maar zij heeft gelukkig zo'n vacht waar alles ook meteen weer uit glijdt. Arlo rolt niet in vieze dingen en ontwijkt plassen ook als het even kan, dus die is behoorlijk schoon. Wel gaat hij af en toe in de poep staan (sukkel) :ugh:
Afbeelding
Kruimel
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

De heren houden van pootjebaden. In water of desnoods in modder. Echt zwemmen alleen als het warm is. En languit in de bagger gaan liggen om te rollen, zoals de logeer golden, doen ze gelukkig niet. Een dooie vis of vossenpoep is wel geschikt om te rollen maar daar ben ik meestal bijtijds bij.
Van zichzelf ruiken ze niet vies gelukkig.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
kayleigh*
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Bericht door kayleigh* »

Minou rolt nergens in, maar gaat wel lekker in elke modderpoel stampen. Nala loopt redelijk om plassen heen, maar wilt wel in bepaalde vogelpoep rollen.
Kira was heel netjes. Liep om elke plas water heen en wilde geen vieze voeten krijgen. Eens per jaar had ze ook wel hele lekkere vogelpoep gevonden en wilde daar dan wel even haar kraag mee insmeren. Viel gelukkig altijd te voorkomen.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
sabine
Site Admin
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

karel is dus echt een varken. Hij rolt niet in poep of dode dieren ofzo, maar wel altijd in zand. Hij neemt dus ook echt een hoop zand mee naar binnen.

Pom is veel schoner :)

allebei houden ze wel van water trouwens, dus ze komen nog weleens met een nat pak thuis
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Mijn honden zijn minder schoon dan je van proper windhondjes verwacht. Vooral Mira vindt het ontzettend leuk om heur ogen in de gier te dopen.
En toch zijn ze vanzelf weer fris als ik thuis kom en anders gaan ze even in de wasbak.

Zand en allerlei bladeren enzovoorts blijft niet hangen aan een whippet. En ze zijn na 3 seconden droog als ze nat waren.
Ik wil nooit meer iets anders.
Nanna

Bericht door Nanna »

Vooral Rozi kan er na een flinke rolpartij bijlopen als een met zorg samengesteld herfststukje.
Het kan me eerlijk gezegd niet schelen.
99% valt eruit voor we thuis zijn en de rest zit ik er ‘s avonds als een ouwe scharrelkip uit te pikken.
In de stoel, voor de tv. Terwijl we op Netflix naar ‘Anatomy of a scandal’ kijken. Met Lady Mary van Downton Abbey!
Loraine
Posts in topic: 3
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Mahdu heeft langer haar aan zijn poten en hij is laag dus alles aan vocht en stof plakt aan hem vast en blijft plakken.
Maar even onder de douche en hij is ook zo weer schoon. :ok:
Wel moet je met hem opletten als hij in je huis scharrelt, hij geeft op zich keurig aan wanneer hij uit moet maar als je dat niet op tijd ziet plast of poept hij binnenshuis.
Ik geef dat altijd aan voordat hij ergens verblijft en dat hij overdag het beste elke 5 uur even uitgelaten wordt om ongelukjes te voorkomen.

Dívka is superzindelijk, die zou bij wijze van spreken 2x daags uitgelaten kunnen worden en op af en toe rollen in vogelpoep na is ze ook ontzettend schoon, alle viezigheid, stof etc is aan het eind vd wandeling weer van haar poten gevallen.
En zo niet is even afpoetsen met een oude handdoek voldoende.
Ze verliest een paar keer per jaar wel ontzettend veel plukken haar, het is met wekelijks goed uitblazen aardig in toom te houden maar sommige mensen zijn echt vies van plukken vacht.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Desiree
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Bericht door Desiree »

Eigelijk zijn het hier allebei een stel smeerlappen. Izzy rolt graag in poep maar ze eet het ook net zo lief. Gelukkig vind de douchen heerlijk en is ze maar klein.

Droef kwijlt, heeft soms een zaadlozing in zijn slaap en vind het heerlijk om gewoon even in een dreksloot te gaan staan. Voor de rest is hij gelukkig vies van andermans poep maar soms stapt hij er per ongeluk in en dan is hij gelijk invalide, dan moeten linea recta naar huis op 3 poten. :LOL:
Afbeelding
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

De shelties zijn altijd schoon en ruiken vanzelf fris (oke, Sherlock ruikt naar oude hond maar vroeger dan).
Zoals Suzanne zegt, shelties (en collies) zijn schone hondjes, gaan niet in plassen en sloten,...

Andere uiterste is Kika. Zit en rolt overal in, nat of stinkend maakt helemaal niet uit.

Poppy was vroeger een moddermonster maar dat is heel erg verbeterd met ouder worden.

Situatie van pakweg 4 jaar geleden op wandeling: we wandelen en komen een hele grote plas tegen, bijna zo breed als het pad en de hondjes hebben dorst.
De shelties blijven aan de rand staan, geen poothaartje nat, buigen voorover en drinken netjes, lopen vervolgens helemaal langs de uiterste rand langs de plas heen.
Border collie Jinn loopt gewoon door de plas, staat in het midden stil om even een slokje te nemen en vervolgt haar weg.
Poppy springt door de plas, stort zich ter water in het midden, drinkt liggen, rolt eens goed heen en weer en springslot er dan verder door.
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

ik heb 1 echte viesjek en dat is onze twinkel. die rolt in alles wat dood is, wat stinkt, wat poep is, waar schubben aanzitten. gister gewassen omdat ze in iets doods had liggen rollen en zelfs de hele auto stonk ernaar, dus in dood. nee rolt ze vandaag door de schapenstront :roll: fijn he als je pupkopers op bezoek krijgt.
Diana
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Gudrun schreef: 24 apr 2022, 13:02 De shelties zijn altijd schoon en ruiken vanzelf fris (oke, Sherlock ruikt naar oude hond maar vroeger dan).
Zoals Suzanne zegt, shelties (en collies) zijn schone hondjes, gaan niet in plassen en sloten,...

Andere uiterste is Kika. Zit en rolt overal in, nat of stinkend maakt helemaal niet uit.

Poppy was vroeger een moddermonster maar dat is heel erg verbeterd met ouder worden.

Situatie van pakweg 4 jaar geleden op wandeling: we wandelen en komen een hele grote plas tegen, bijna zo breed als het pad en de hondjes hebben dorst.
De shelties blijven aan de rand staan, geen poothaartje nat, buigen voorover en drinken netjes, lopen vervolgens helemaal langs de uiterste rand langs de plas heen.
Border collie Jinn loopt gewoon door de plas, staat in het midden stil om even een slokje te nemen en vervolgt haar weg.
Poppy springt door de plas, stort zich ter water in het midden, drinkt liggen, rolt eens goed heen en weer en springslot er dan verder door.
Mila is zeker van de melkboer dan :F: Allemaal gaan ze netjes om de plassen heen, maar Mila gaat er dwars doorheen :lol1:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Manuma

Bericht door Manuma »

Manu is een zwemmer en met die dichte vacht gaat dat snel stinken. Hij verhaart ook heel erg.
Hij wil nog weleens in een heel verse koeienvlaai gaan rollen, maar die moet echt kraakvers zijn anders doet hij het niet. Verder is hij erg schoon.

Meeko is tot nu toe wel schoon alleen is het tijd met de poot omhoog te gaan plassen. Die zeikt zijn eigen voorpoten onder en ik vind dat zo smerig :jank: Dan liever die baggersloot in hoor.
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Over het algemeen zijn onze honden redelijk schoon. Poep eten is iets wat vooral de meiden doen en ze kunnen hier hun hart ophalen. Ganzenpoep ligt werkelijk waar overal en met een beetje geluk vinden ze ook nog een kattendrol of een verse paardenvijg. :schrik: Rollen in viezigheid is ook een hobby van ze. Een dood dier of een vis in verregaande staat van ontbinding vinden ze onweerstaanbaar. Gelukkig zijn ze meestal weer redelijk fris en fruitig als ik ze even heb laten zwemmen. Onder de douche gaan ze hoogst zelden.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Plaats reactie