Help, medisch, teken

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Tamara
Posts in topic: 21

Re: Help, medisch, teken

Bericht door Tamara »

De dierenarts is van 9u in de ochtend tot nu bezig geweest met uitzoeken. Ze heeft verschillende dierenartsen van fabrikanten van vlooienmiddelen gebeld en overlegd en ook met collega's overlegd.

Er ligt nu Cridelio voor me klaar en ik ga het meteen halen.

De pups ga ik de komende dagen uitgebreid inspecteren; tot nu toe nog niks gezien in hun wollige vachtjes.
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Wat een horror :O:
Met dit middel zouden ze binnen 8 uur allemaal dood moeten zijn, hopelijk is dat zo en ben je ervan af.
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 5
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

De veiligheid van middelen als nexgard en credelio voor zogende teven en pups is niet voldoende getest volgens de bijsluiter. Er moet dus een afweging gemaakt worden tussen de risico's en de voordelen.
De pups niet meer laten drinken is geen optie neem ik aan.
Sterkte, dit is wel heel vervelend. En je moét er iets aan doen.
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Alfilillo schreef: 25 apr 2022, 10:53 De veiligheid van middelen als nexgard en credelio voor zogende teven en pups is niet voldoende getest volgens de bijsluiter. Er moet dus een afweging gemaakt worden tussen de risico's en de voordelen.
Klopt. Dierenarts van het product heeft meegedacht, en mijn dierenarts zelf ook en in dit geval weegt de gezondheid van de teef zwaarder. Er waren wel laboratorium onderzoeken op pups gedaan, nog niet gepubliceerd misschien, en het werd verdragen.

Ja, ik moet echt iets, zo kan het gewoon niet. De tabletten zijn in huis en ik ga het meteen toedienen.
Afbeelding
Rebble
Posts in topic: 3

Bericht door Rebble »

Je moet inderdaad iets, ik snap helemaal dat je hier voor kiest. Hopelijk is ze snel teekvrij :ok:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 4
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Tamara schreef: 25 apr 2022, 11:29
Alfilillo schreef: 25 apr 2022, 10:53 De veiligheid van middelen als nexgard en credelio voor zogende teven en pups is niet voldoende getest volgens de bijsluiter. Er moet dus een afweging gemaakt worden tussen de risico's en de voordelen.
Klopt. Dierenarts van het product heeft meegedacht, en mijn dierenarts zelf ook en in dit geval weegt de gezondheid van de teef zwaarder. Er waren wel laboratorium onderzoeken op pups gedaan, nog niet gepubliceerd misschien, en het werd verdragen.

Ja, ik moet echt iets, zo kan het gewoon niet. De tabletten zijn in huis en ik ga het meteen toedienen.
De bedrijven hebben vaak (veel) meer info dan wat op de bijsluiter als echte indicatie geldt, gewoon omdat er wel gegevens en ervaringen bekend zijn maar geen volledig dossier om de claim ook officiëel te krijgen.
ellen en de birmanen
Posts in topic: 2

Bericht door ellen en de birmanen »

moeders een medical petshirt aan zodat de pups niet meer kunnen drinken en dan kan ze wel bij de pups. ze hebben het ook niet echt meer nodig.
Tamara

Bericht door Tamara »

Inge O schreef: 25 apr 2022, 12:17
Tamara schreef: 25 apr 2022, 11:29

De bedrijven hebben vaak (veel) meer info dan wat op de bijsluiter als echte indicatie geldt, gewoon omdat er wel gegevens en ervaringen bekend zijn maar geen volledig dossier om de claim ook officiëel te krijgen.
Ah, okay.
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

ellen en de birmanen schreef: 25 apr 2022, 12:32 moeders een medical petshirt aan zodat de pups niet meer kunnen drinken en dan kan ze wel bij de pups. ze hebben het ook niet echt meer nodig.
Die petshirts heb ik in huis; ik ga het speenproces maar versnellen dan.
Afbeelding
pioenroos
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Tamara schreef: 25 apr 2022, 12:49
ellen en de birmanen schreef: 25 apr 2022, 12:32 moeders een medical petshirt aan zodat de pups niet meer kunnen drinken en dan kan ze wel bij de pups. ze hebben het ook niet echt meer nodig.
Wellicht ten overvloede hoor, maar: geef haar ook meteen minder voer, dat helpt om de melkproductie te stoppen. Als ze het kan hebben best wat nog wat minder dan haar normale hoeveelheid voor dracht.
Afbeelding
Suzanne
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Och hemel wat een ellende.
Hopelijk werkt dit middel goed
Tamara

Bericht door Tamara »

pioenroos schreef: 25 apr 2022, 12:55
Wellicht ten overvloede hoor, maar: geef haar ook meteen minder voer, dat helpt om de melkproductie te stoppen. Als ze het kan hebben best wat nog wat minder dan haar normale hoeveelheid voor dracht.
Ga ik doen; ze staat nu nog op puppybrok, dat ga ik dan ook omschakelen naar haar gewone voer.
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 4
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Let op dat je daarmee niet van de regen in de drop komt en ze een melkklierontsteking krijgt door het plotse spenen op een moment dat haar melkproductie echt nog hoog is. Ook met minder voer houdt de aanwezigheid van de puppen alleen al de prikkel tot melkproduktie in stand.

Ik zou hen gewoon laten, zo'n massa krijgen de pups echt niet binnen, nog los van het feit dat beide partijen zwaar gefrustreerd gaan zijn terwijl het nergens voor nodig is.
Alfilillo

Bericht door Alfilillo »

Heel eerlijk? Mits de da zegt dat het verantwoord is gezien de omstandigheden, zou ik de pups laten drinken. Anders krijg je geheid een mastitis, want die tieten schieten vol als ze de pups hoort/ziet/voelt. Heb je daar weer medicijnen voor nodig. Of je geeft medicijnen om de melkproductie te laten stoppen, maar dat komt er dan dus bovenop. En dan de enorme stress. Eens dus met Inge O.
Afbeelding
Kipo

Bericht door Kipo »

Alfilillo schreef:Heel eerlijk? Mits de da zegt dat het verantwoord is gezien de omstandigheden, zou ik de pups laten drinken. Anders krijg je geheid een mastitis, want die tieten schieten vol als ze de pups hoort/ziet/voelt. Heb je daar weer medicijnen voor nodig. Of je geeft medicijnen om de melkproductie te laten stoppen, maar dat komt er dan dus bovenop. En dan de enorme stress. Eens dus met Inge O.
Ik ook. Van verreweg de meeste medicatie komt maar een fractie in de moedermelk terecht en alleen al de stress van het ineens afspenen vind ik zwaarder wegen.
hakunamatata
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Inderdaad, ga ik helemaal in mee. Wat je wel zou kunnen doen is de pups wat meer vast voer aanbieden zodat ze nu wat minder behoefte hebben aan drinken bij moeders.

Complimenten trouwens voor je dierenarts. Die heeft het wel goed opgepakt door niet maar wat te adviseren maar eerst zo uitgebreid navraag te doen. Daar zou ik dan echt wel vertrouwen in hebben.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Dan ga ik het gewoon zo laten met de pups en wat meer voer aanbieden... mastitis zit ik niet op te wachten. :schrik:

Ik hou jullie op de hoogte van hoe het verder verloopt.
hakunamatata schreef: 25 apr 2022, 14:59 Complimenten trouwens voor je dierenarts. Die heeft het wel goed opgepakt door niet maar wat te adviseren maar eerst zo uitgebreid navraag te doen. Daar zou ik dan echt wel vertrouwen in hebben.
Ja, dat was een geruststelling. Mijn complimenten hebben ze ook.
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Moet er niet aan denken zoveel op mijn honden. Tanja zou gek van me worden als ik die moest verwijderen. Tanja heeft de laatste tijd constant van die hele kleine rode teekjes, daar glijdt de tekentang overheen.

Er zijn veel teken dit jaar. Heb er al een heleboel van de honden af moeten halen.
Anne heeft gelukkig die hele grote, die krijg ik makkelijk te pakken.
Tanja kan beter die grote hebben en Anne de kleine, Anne vindt het minder erg als ik een teek weg moet halen, die blijft gewoon rustig staan of liggen, Tanja blijft wriemelen als ze die grote zou hebben dan ben ik niet zo lang met haar bezig.
Afbeelding

Tanja en Anne
Alfilillo

Bericht door Alfilillo »

Hoe gaat het nu? Beginnen de teken eraf te vallen?
Afbeelding
Suzanne
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Heb je trouwens ook al een o'tom in huis? wat er dan straks zit kun je daar misschien handiger mee afplukken dan met een tang
Fenneke
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Ben erg benieuwd hoe het gaat ?
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Noor
Posts in topic: 3

Bericht door Noor »

Ik ben ook benieuwd hoe het nu met feta en die klotebeesten gaat.
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Oh jeetje zeg wat een schrik! Ik zou in dit geval ook voor gif gekozen hebben. Ik hoop dat het snel werkt!

Ik moet trouwens zeggen, de ellende ten spijt, ~suzanne~ die meeleeft in dit topic is wel één van mijn favoriete dingen van deze week 🤭
Tamara

Bericht door Tamara »

Suzanne schreef: 26 apr 2022, 11:09 Heb je trouwens ook al een o'tom in huis? wat er dan straks zit kun je daar misschien handiger mee afplukken dan met een tang
Ja, die heb ik, werkt altijd fijn :ok:

Met Fet gaat het beter. Ik moet zelf echt even bijkomen merk ik. Net lekker met de pups in het gras gespeeld en even verstand op 0.

Gisteravond begonnen er al teken los te laten. Vanochtend heb ik talloze teken uit de vacht gekamd. Fet's kopje en oren zijn gehavend: kale plekken en bultjes, maar dit komt vast goed. Er zitten nog steeds teken in de vacht, maar deze zijn wel dood. Vadaag anderhalf uur gekamd en met de nagels de kleine witte puntjes verwijderd. Morgen in de ochtend nogmaals kammen en dan lekker badderen. Morgen na de laatste kambeurt veracht ik dat alles er zowat uit is, en wat er nog zit is toch dood en komt wellicht met het wassen en spoelen uit de vacht.

Het waren echt talloze teken, talloos, en ze zaten overal, van kop tot staart. Ik heb overal jeuk natuurlijk :schrik:
De pups controleer ik uitgebreid met iedere knuffelsessie, maar nog niks kunnen vinden, gelukkig.
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

He he poe poe. Jij hebt minstens zes borrels verdiend.
Afbeelding
Plaats reactie