Oren plakken

Plaats reactie
Omega
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Oren plakken

Bericht door Omega »

Quinta heeft wat kleine oren en in eentje zit al een knik waar hij 'niet hoort'. Ik wil het oor plakken zodat hij mooi gaat hangen voor de rest van haar leven.

Vanaf welke leeftijd moet je dat doen? Ik weet dat het kraakbeen uithard als ze gaan wisselen, maar hoe lang van tevoren moet je beginnen?
Afbeelding
Omega

Re: Oren plakken

Bericht door Omega »

Hades schreef: 08 apr 2022, 10:20 Hoe oud is ze?

Ik zou nu beginnen met plakken en vooral met masseren.
Ze is nu 9 weken. Masseren wordt een uitdaging denk ik, ze wenst geen polonaise aan haar lijf.. :hmmm:
Afbeelding
kloesje
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Ik zou vooral masseren, wanneer ze naast je ligt te slapen, zachtjes haar oor masseren. Juist zacht, anders maak je meer week ipv sterker. Puur de juiste stand bekrachtigen, zonder druk... meeste pups vinden dat heerlijk als ze liggen te slapen :)
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Mizzsylver
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

9 weken, dan heb je nog wel wat tijd. Ik zou nu masseren en zorgen dat ze het niet erg vind als je aan haar oor zit. Dus veel belonen en niks afdwingen. Dan over een week plakken, en kijken hoe ze dat verdraagt.
Afbeelding
Yvonne

Bericht door Yvonne »

Wij doen het vanaf 4 maand
~Suzanne~
Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond

Bericht door ~Suzanne~ »

bij shelties begin je liefst dan idd op 8 a 9 weken, plakken, masseren... zoddat het oor de meeste kans maakt te gaan tippen.
Vooral niet wachten, maar wel zo lang mogelijk doorgaan.

Nou ben ik bij Tristan doorgegaan tot hij een jaar was ;-) maar helaas... het heeft niet geholpen. Zijn oortjes zijn feitelijk "te klein" en ze tippen gewoon echt niet. Jammer dan ;-)

Suzanne
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Ik wou Snuck z'n oren zo plakken dat het in de 'foute' stand blijft staan, want dat vind ik zo gezellig. :mrgreen:
Maar dat mocht niet van @kloesje :boos: :LOL:
Afbeelding
Omega

Bericht door Omega »

Ybbihs schreef: 28 apr 2022, 19:40 Ik wou Snuck z'n oren zo plakken dat het in de 'foute' stand blijft staan, want dat vind ik zo gezellig. :mrgreen:
:LOL: :LOL:

Vanmorgen bij de dierenarts, voor controle titer, en een van de assistentes weet hoe ze het moet plakken en heeft aangeboden dat de volgende afspraak te doen.
Afbeelding
kloesje
Posts in topic: 2
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Ybbihs schreef: 28 apr 2022, 19:40 Ik wou Snuck z'n oren zo plakken dat het in de 'foute' stand blijft staan, want dat vind ik zo gezellig. :mrgreen:
Kinderachtig he :gvd: :LOL:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

oren plakken heel makkelijk. je moet zorgen dat het oor zwaar is dan kan het niet vouwen.
ontvet het oor met alcohol, pak een 50 cent muntstuk en brede leukoplast. geen hansaplast met echt de leukoplast. het muntstuk plak je aan de midden binnenkant vast met de leukoplast. even aandrukken en het zit.
het is geen hogere wiskunde. als de muntjes eruit vallen kun je het weer opnieuw doen, net zolang tot ze klaar zijn met wisselen. soms zelfs korter.
Yvonne

Bericht door Yvonne »

ellen en de birmanen schreef: 29 apr 2022, 08:53 oren plakken heel makkelijk. je moet zorgen dat het oor zwaar is dan kan het niet vouwen.
ontvet het oor met alcohol, pak een 50 cent muntstuk en brede leukoplast. geen hansaplast met echt de leukoplast. het muntstuk plak je aan de midden binnenkant vast met de leukoplast. even aandrukken en het zit.
het is geen hogere wiskunde. als de muntjes eruit vallen kun je het weer opnieuw doen, net zolang tot ze klaar zijn met wisselen. soms zelfs korter.
dat gaat niet werken. ik heb er zelfs 2 euro aan gehangen en 1 x in het water en daag 4 euro :LOL:
ellen en de birmanen

Yvonne schreef: 29 apr 2022, 09:45
ellen en de birmanen schreef: 29 apr 2022, 08:53 oren plakken heel makkelijk. je moet zorgen dat het oor zwaar is dan kan het niet vouwen.
dat gaat niet werken. ik heb er zelfs 2 euro aan gehangen en 1 x in het water en daag 4 euro :LOL:
ik plak al jaren zo de oren van tollers en het werkt al jaren. vaak blijft het een week zitten en moet je opnieuw plakken. de kunst is om goed het oor te ontvetten en de echte leukoplast (op de rode rol) te gebruiken. die plakt het best.
Yvonne

Bericht door Yvonne »

allemaal gedaan wij gebruiken alleen maar de ouderwetse leukoplast
op de foto zie je dochter en moeder beiden geplakt zoals het moet. ze hebben kleine oortjes

Afbeelding
Dochter
Afbeelding
moeder
ellen en de birmanen

Yvonne schreef: 29 apr 2022, 12:23 allemaal gedaan wij gebruiken alleen maar de ouderwetse leukoplast
op de foto zie je dochter en moeder beiden geplakt zoals het moet. ze hebben kleine oortjes

Afbeelding
Dochter
Afbeelding
moeder
de oren van tollers moeten tegen het hoofd aan hangen en inderdaad voornamelijk kleine oortjes hebben last van de vouwen omdat deze niet zwaar genoeg zijn.
Plaats reactie