Is jouw hond schoon?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Nanna

Re: Is jouw hond schoon?

Bericht door Nanna »

Ik mag me gelukkig prijzen met mijn huidige honden op dat gebied. Simone bijvoorbeeld was een uitgesproken varken.

Afbeelding

Afbeelding

En dat Collies graag netjes blijven herken ik ook al niet.. ;-)

Afbeelding

Afbeelding
Hewi
Posts in topic: 1

Bericht door Hewi »

Ko is gruwel, alles wat dood is moet ingerold worden of opgegeten of beide.
Leo had een handje van kots opeten of poep..
Wat dat betreft was wijlen don ( van avatar) geweldig die bliefte nog niet eens door een water plas te lopen
Groetjes Heidi

Afbeelding
Cendy

Bericht door Cendy »

Toos is redelijk netjes, ze rolt niet door vieze dingen.
Kattenstront wil ze nog wel eens een hapje van nemen als ze de kans krijgt.
Zwemmen doet ze niet, een beetje pootje baden.

Ze kan wel vreselijk kwijlen :mrgreen: maar dat is echt alleen als je haar zit te voeren.
En na het drinken, daarom eet en drinkt ze buiten :engel:
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Manuma schreef: 24 apr 2022, 14:21 Meeko is tot nu toe wel schoon alleen is het tijd met de poot omhoog te gaan plassen. Die zeikt zijn eigen voorpoten onder en ik vind dat zo smerig :jank: Dan liever die baggersloot in hoor.
Mowin plast met zijn poot omhoog en zeikt soms nog steeds zijn eigen voorpoot onder. Ik dacht dat over de eigen poten plassen bij het hebben van een reu hoorde. :LOL:
Marlett

Bericht door Marlett »

Tosca wel, die heeft één keer door een vis gerold en daarna kennelijk besloten dat dat niks voor haar is. Ze eet wel graag een vers ganzenpoepje.

Charlie is een smeerlap, die rolt en schuurt door en tegen alles, gelukkig is het een klein hondje en is hij met een gieter lauwwarm water zo weer opgefrist.
Kells
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Frootje schreef: 24 apr 2022, 15:03
Manuma schreef: 24 apr 2022, 14:21 Meeko is tot nu toe wel schoon alleen is het tijd met de poot omhoog te gaan plassen. Die zeikt zijn eigen voorpoten onder en ik vind dat zo smerig :jank: Dan liever die baggersloot in hoor.
Mowin plast met zijn poot omhoog en zeikt soms nog steeds zijn eigen voorpoot onder. Ik dacht dat over de eigen poten plassen bij het hebben van een reu hoorde. :LOL:
Fin weet ook niet goed hoe hij moet richten. Gelukkig gaat hij regelmatig pootjebaden, dus geen dikke pislucht.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Noor

Bericht door Noor »

Freek en Daan zijn redelijk schoon, weleens moddervoetjes en Daan rolt graag in droog zand, maar dat is niet vies.
Mirre maakt het wel goed. Dat is een varkentje.

Afbeelding
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Zit al drie dagen naast honden die naar dode mollen ruiken. Wordt er weeïg van.
Afbeelding

Tanja en Anne
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Jullie hebben atypische collies! Vast slechte gewoontes overgenomen van de andere honden.
Ik hoor van iedereen met shelties (en van die enkelen met collies die ik ken, maar shelties ken ik echt heel veel) dat het schone hondjes zijn.
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Frootje schreef: 24 apr 2022, 15:03
Nou, Anne is een teef en die pist ook tegen haar eigen voorpoot aan.
Afbeelding

Tanja en Anne
Omega
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Tot vandaag was ze nog schoon gebleven, vanmiddag heeft ze een modderplas ontdekt en heeft nu een modderbruin neusje en pootjes.
Afbeelding
mosquito1980
Welke: DH

Bericht door mosquito1980 »

Wat noem je "schoon"?
Vusi vindt het heerlijk om af te koelen in een plas water..... vaak modderwater op de weg, dan zit ze inderdaad vol met zand.
Voor dat ze thuis naar binnen gaat borstel ik haar af, modderpoten even in een emmer water :smile:

Ik neem aan dat dat met Karel hetzelfde is, na het zwemmen door het zand rollen, thuis de borstel erover :ok:
Diana
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Gudrun schreef: 24 apr 2022, 17:06 Jullie hebben atypische collies! Vast slechte gewoontes overgenomen van de andere honden.
Ik hoor van iedereen met shelties (en van die enkelen met collies die ik ken, maar shelties ken ik echt heel veel) dat het schone hondjes zijn.
Haha, die vlieger gaat hier ook al niet op, Mila was de eerste drie jaar van haar leven enigste hond, dus ze heeft het allemaal zelf bedacht :F:
Ze zwom ook al met 5 maanden, al net zo atypisch voor een collie :lol1:

Ik ben benieuwd of Fayah dat allemaal van Mila na gaat doen. Regenplassen en modder hebben we hier gelukkig niet vaak.
Afbeelding
Doyaquba
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Ehm Donner neemt altijd modder mee naar binnen van banjeren door plassen of zwemmen. Even een half uur laten opdrogen in de bench en het gebeurt niet trouwens maar daar ben ik soms te makkelijk in. Verder druppelt ie nog wel eens viezigheid :Q: dus ja viespeuk. Verder vreet ie niet van straat en karkassen komen we weinig tegen, al zijn dode vogels wel interessant om een hapje van te willen nemen.

Cato is redelijk schoon behalve tijdens loopsheid maar daar moet ik wel bij opletten dat ze geen stront vreet of in iets vies gaat rollen. Is nog maar 1 keer gebeurd in 2 jaar dus lukt prima.

Ik zou ze niet aanraden bij mensen die gesteld zijn op hun witte muren
Afbeelding
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Gudrun schreef: 24 apr 2022, 17:06 Jullie hebben atypische collies! Vast slechte gewoontes overgenomen van de andere honden.
Saar maakte zichzelf ook zelden vies. En ze was zelfreinigend. Als ze zichzelf wel vies had gemaakt was ze binnen een halfuur weer blinkend schoon. :F:
Anne

Bericht door Anne »

Redelijk schoon maar wel bergen zand, en vanwege zijn vacht ook bladeren, mos en ander plantaardig spul dat in een vacht kan blijven hangen :F:
Afbeelding
Jackira
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Bericht door Jackira »

Jack is meestal na de losloopwandeling niet schoon. Modder vind ik niet erg, hij heeft meestal zoveel modder aan zijn poten dat het lijkt alsof hij kaplaarzen aanheeft. In de auto valt er een deel van af en thuis droog ik hem even af en de rest droogt op en valt als los zand op de grond of op de bank. De stofzuiger doet de rest.

Maar hij rolt als hij kan ook in dode dieren, vis, en poep. Tegenwoordig heb ik van die schoonmaakdoekjes in mijn jaszak. En thuis afspoelen uiteraard.

Shira doet hetzelfde als Jack met modder maar op de een of andere manier blijft zij veel schoner. En ze rolt niet in poep of dode dieren. Nola al helemaal niet. Die gaat wel regelmatig in een vieze sloot staan.

Af en toe gaan ze even onder de douche, dus het is te overzien.
AfbeeldingAfbeelding
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

@Jackira het verschilt ook veel qua vachttype hoeveel erin blijft hangen. 😉
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Trissje
Welke: Smoothie
Contacteer:

Bericht door Trissje »

Zoals Suzanne zegt, shelties (en collies) zijn schone hondjes, gaan niet in plassen en sloten,...
Triss is het toonbeeld van een echte Collie. Gaat niet van de paden, want takken, struiken, lang gras en meer van die ongein. Loopt, ik herhaal niet door nat gras, of modder. Stel je toch eens voor als die mooie witte poten vies worden :80:
Het water gaat ze alleen in als het schoon water is en het heel warm is, en dan alleen om af te koelen.
Verder eet ze niet van straat, en heeft ze zelden de neiging om ergens in te gaan rollen.
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Colin is zojuist volop in de stront van een andere hond gaan staan 😑 maar verder is hij best schoon, bijna zelfreinigend want modder is vaak zodra het opdroogt gewoon weg.
Diana
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ik vermoed dat mijn andere collie er ook al niet zo één is die keurig schoon gaat blijven :LOL:

Afbeelding
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Diana schreef: 29 apr 2022, 21:58 Ik vermoed dat mijn andere collie er ook al niet zo één is die keurig schoon gaat blijven :LOL:

:proest: :LOL:
Afbeelding
Zamunda
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Gonnie schreef: 24 apr 2022, 17:08Nou, Anne is een teef en die pist ook tegen haar eigen voorpoot aan.
Niet :80: :LOL: .

Maar Raaf piest ook over zijn eigen poten heen ja, irritant.

Verder zijn ze best schoon en nemen ook niet al te veel zand mee naar binnen. In tegenstelling tot Tess die overal waar ze gelegen heeft zandstranden achterlaat :') . Morgen nog zo'n zandmonster erbij (die is nog erger) dus dat wordt een lekkere zandbende hier.

Lais was vrij schoon maar als ze door gier kon rollen dan deed ze dat ook zo uitgebreid dat ze werkelijk uit iedere porie stonk :x . Zó ranzig.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Zinodo schreef: 29 apr 2022, 22:13 Nomi heeft een keer met een voorpoot in een verse koeienvlaai gestaan en heeft vervolgens een kwartier mank gelopen omdat ze het zo erg vond. Erg vermakelijk :F:
Dat doet met denken aan Murf die vorige week opeens niet naar binnen wilde na de laatste plas. Ik kijken, zit ie aan z'n kont te likken, okee misschien steekt er gras uit maar nee. Wel was z'n broek al flink nat van het likken dus ik concludeerde dat er iets was met anaalkliervocht. Okee prima, hup naar binnen. Maar na twee stappen rook hij zichzelf dan weer en draaide zich dan subiet om om verwoed te wassen. Hij vond zichzelf zo stinken dat hij niet meer kon lopen :Q: . Uiteindelijk heb ik hem toch binnen gekregen en nadat ik er met een washand overheen gegaan was kon ie het weer met zichzelf uithouden :P .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Zamunda schreef: 29 apr 2022, 22:12
Gonnie schreef: 24 apr 2022, 17:08Nou, Anne is een teef en die pist ook tegen haar eigen voorpoot aan.
Niet :80: :LOL: .

Maar Raaf piest ook over zijn eigen poten heen ja, irritant.

Verder zijn ze best schoon en nemen ook niet al te veel zand mee naar binnen. In tegenstelling tot Tess die overal waar ze gelegen heeft zandstranden achterlaat :') . Morgen nog zo'n zandmonster erbij (die is nog erger) dus dat wordt een lekkere zandbende hier.

Lais was vrij schoon maar als ze door gier kon rollen dan deed ze dat ook zo uitgebreid dat ze werkelijk uit iedere porie stonk :x . Zó ranzig.

Ja, ze pist met haar achterpoot omhoog en daardoor pist ze tegen haar voorpoot.
Afbeelding

Tanja en Anne
Plaats reactie