Tips Artrose

Plaats reactie
Sekreetje
Posts in topic: 5

Tips Artrose

Bericht door Sekreetje »

Bij onze hond Tibbe van +/- 11 jaar is gister door de da artrose geconstateerd. Sowieso in het ellebooggewricht van zijn voorpoot en vermoedelijk ook in zijn heupen/achterpoten. Daar heeft hij op jonge leeftijd trauma opgelopen tgv mishandeling.

Hij krijgt van mij al enige tijd glucosamine chondroitine van het Kruidvat en groenlipmossel van Holland&Barrets. Daar merk ik weinig verbetering van maar dat kan natuurlijk aan de samenstelling liggen. Daarnaast krijgt hij nu Rimadyl.

Hij is trouwens zo'n 18 kilo en ongeveer 50 cm.

Vanwege zijn achtergrond worden dingen als fysio en zwemmen (hij is als de dood voor diep water) een martelgang.

Ik weet de tips van gedoseerd bewegen en ben eigenlijk opzoek naar ervaringen met voeding en suplementen. En uiteraard zijn andere tips ook van harte welkom zodat ik kan kijken of ze toepasbaar zouden kunnen zijn in Tibbe zijn situatie.
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Tips Artrose

Bericht door HillieS »

Jamie krijgt Flexi Life Forte (voorheen heette het Platinum).
Ik merkte binnen 2 weken verschil dat hij weer soepeler ging bewegen.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 1

Bericht door ranetje »

Ik gaf Ita duivelsklauw, in poedervorm omdat dat handig door de kvv kan.
Je kunt het ook in vloeibare vorm krijgen bij de paardendrogist.
Afbeelding
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Dank alvast voor alle tips. Ik ga eens naar die flexi life kijken. Kon niet meer op de naam komen, maar weet dat veel mensen daar tevreden over zijn.
En daar zit meteen ook die duivelsklauw , groenlipmossel en chondroïtine allemaal in zie ik. 👍🏻
Afbeelding
runninggirl
Honden: 3

Bericht door runninggirl »

Zazoe schreef: 28 sep 2021, 16:56 Zazoe krijgt van kivo haaikraakbeenolie met groenlipmossel. Dat zou best een toevoeging kunnen zijn denk ik.

En pijnstilling, op deze leeftijd zou ik hem daar op zetten en dan zoeken naar een goede dosering.
Als de rimadyl minder gaat werken bijv previcox ofzo.
Voor Jura heb ik Previcox inderdaad met goed resultaat tot nu toe naast de supplementen.
Bij haar is er veel artrose in de knieën en sinds een tijdje ook wat bij de ellebogen waar ze last heeft en voetjes ook voor.
KarinW

Bericht door KarinW »

Levi krijgt Flexadin advanced en ook Synopet erbij daar ben ik ook heel erg tevreden over
Afbeelding
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
HillieS
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Sekreetje schreef: 28 sep 2021, 17:16 Dank alvast voor alle tips. Ik ga eens naar die flexi life kijken. Kon niet meer op de naam komen, maar weet dat veel mensen daar tevreden over zijn.
En daar zit meteen ook die duivelsklauw , groenlipmossel en chondroïtine allemaal in zie ik. 👍🏻
Klopt inderdaad.
Glucosamine bv ook.
Afbeelding
blacky

Bericht door blacky »

hier krijgt Laika primeval en novacam als pijnstilling.
Vandaag ging het echter even heel slecht en heb ik haar naar huis gedragen.
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Vriend van me met een hond met ED: Metacam icm Ducapet Flex. Vooral die laatste gaf zoveel verlichting dat de Metacam met 50% verminderd kon worden
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

blacky schreef: 28 sep 2021, 22:27 hier krijgt Laika primeval en novacam als pijnstilling.
Vandaag ging het echter even heel slecht en heb ik haar naar huis gedragen.
Ach jeetje.🙁
Afbeelding
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

malinois schreef: 28 sep 2021, 22:37 Vriend van me met een hond met ED: Metacam icm Ducapet Flex. Vooral die laatste gaf zoveel verlichting dat de Metacam met 50% verminderd kon worden
Die schrijf ik ook even op. 👍🏻
Afbeelding
~Suzanne~
Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond

Bericht door ~Suzanne~ »

Er zijn vrij veel supplementen die artrose zouden verminderen, nou ja, de pijn eraan.
Geen enkel middel is nutteloos maar het kan wel even zoeken zijn voor je het goede middel voor jouw hond hebt. Ik hoor inmiddels diverse verhalen van diverse middelen. Wat bij de ene hond fantastisch werkt, doet bij de andere niets ;-)
Ik kan idd glucosamine chondroitine + msm aanbevelen, en doils Joint. Maar nogmaals... dat werkt bij mijn hond... ik kan niet garanderen dat het dat bij jouw hond ook doet ;(

Suzanne
Crutz

Bericht door Crutz »

Ik heb bij pijn door artrose de meeste positieve resultaten van NSAIDs gezien en gehad met onsior of trocoxil. En ook minder belastend voor de maag (vooral de onsior)
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

~Suzanne~ schreef: 29 sep 2021, 08:35 Er zijn vrij veel supplementen die artrose zouden verminderen, nou ja, de pijn eraan.
Geen enkel middel is nutteloos maar het kan wel even zoeken zijn voor je het goede middel voor jouw hond hebt. Ik hoor inmiddels diverse verhalen van diverse middelen. Wat bij de ene hond fantastisch werkt, doet bij de andere niets ;-)
Ik kan idd glucosamine chondroitine + msm aanbevelen, en doils Joint. Maar nogmaals... dat werkt bij mijn hond... ik kan niet garanderen dat het dat bij jouw hond ook doet ;(

Suzanne
Het is natuurlijk een beetje uitproberen ja. Maar Ik heb wel het idee dat die kruidvatpillen gewoon slecht opgenomen worden. Doils Joint zag ik idd ook vaak voorbij komen. 👍🏻
Crutz schreef: 29 sep 2021, 08:37 Ik heb bij pijn door artrose de meeste positieve resultaten van NSAIDs gezien en gehad met onsior of trocoxil. En ook minder belastend voor de maag (vooral de onsior)
Die schrijf ik ook even op. Goeie tip.
Afbeelding
Plaats reactie