Raaf, Murf, Willem met Tess, Ayla, Eevee en Finn. Laatste foto's
- HillieS
- Posts in topic: 8
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Re: Ravi mist vrouwelijke aandacht, of toch niet? Foto's Tess
Ohhh wat zijn jullie aan het genieten van dit gespuis lijkt me!
Je moet vaker logees. Geniet van je verhalen je fotos en je filmpje.
- Frootje
- Posts in topic: 6
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ahhh wat een leuke foto’s weer. Ik vind Ravi en Murphy echt leuk samen trouwens.
Ik weet niet wat Zamunda’s ervaring ermee is maar die bal heeft Mowin ook en dat ding leeft tot nu toe nog steeds. Dat is dus een wonder met Mowin.
- Zamunda
- Posts in topic: 48
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ja vind ik ook, dat had ik anders verwacht. Vanmorgen hebben ze wel nog een minuutje gespeeld maar ook toen was Raaf er dus weer snel klaar mee waar Tess nog wel door had willen gaan.
Wat kan Raaf ook hard hè . En Tess en Murf zijn echt zo leuk samen. Haha, nou ik maak Murf nog even 'af' hoor . Mooiste lijkt me er een jaar of vier tussen.Heerlijk filmpje, wat een gecross, en Murf is overduidelijk pup af, ja, tijd voor een nieuwe .
Als alles soort van 'af' is én ik niet meer hoef te scheiden tussen Lap en de 'kittens' dan lijkt het me wel leuk om weer eens een hond op te vangen, maar zolang Lap er nog is gaat dat niet gebeuren.
Wat goed zeg.Ik heb haar gelukkig kunnen leren dat ze wel de kreek in mag, maar niet een oever op (behalve natuurlijk de onze). Er liggen achter de tuin ook een paar eilandjes in de kreek en ook daar mag ze niet op, daarmee maakt ze heel af en toe nog wel eens een foutje maar op de akker zie ik haar gelukkig niet meer.
Ja dat dacht ik ook . En Murf groeit ineens op door de schone Tess ja. Het lijkt wel wederzijds te zijn, want als Tess het bij Raaf probeert wil Raaf ook niet. Ze vinden allebei Murf duidelijk het leukst, Tess is ook wel dol op hem (wat ik best bijzonder vind bij een volwassen hond en een acht maanden oud halfwasje).Alfilillo schreef: ↑30 apr 2022, 10:06 Ik dacht dat Rááf behoefte had aan vrouwelijke aandacht . Wat een lol hebben Tess en Murf, heerlijk. Je ziet Murf ook echt bloeien door die vrouwelijke hormonen om hem heen.
Ik vind Raaf wel een beetje sneu hoor. Hij probeert het, maar wordt straal genegeerd door Tess.
Wat vindt Willem van Tess?
Willem vindt Tess fijn, hij vindt andere honden altijd interessant en wil wel graag even rustig kennismaken om dan weer op een afstandje zelf te gaan rommelen. Tess laat hem (zoals eigenlijk bijna elke hond dat doet, heel bijzonder) en af en toe hebben ze nog even snuffelcontact.
Murf is een chickmagnet . Haha, ik zit te bedenken wat voor hond Willem zover zou krijgen om samen op te trekken. Lais heeft hem in zijn jongere jaren heerlijk aan het spelen gekregen met haar dwingelandij, dus misschien een wat kleiner en lichter teefje dat hem toch nog een beetje dwingt.
Ja hij is goed stevig maar aangezien Murf kauwen en versnipperen als grote hobby heeft mogen ze niet zonder toezicht met ballen die ik graag nog even heel houd. Maar ik kan prima de bal aan het ene handvat vasthouden en dan trekken met Murf aan het andere handvat. Ze zijn er dol op want er zit ook een goede piep in.
Ja, vooral Murf en Tess samen is een cadeautje .
Leuk!
Ah leuk om te horen, ik vind dat ze het ook echt heel erg leuk doen samen .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- hakunamatata
- Posts in topic: 9
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Zal ik Eevee een keer brengen?Zamunda schreef: ↑30 apr 2022, 18:58Murf is een chickmagnet . Haha, ik zit te bedenken wat voor hond Willem zover zou krijgen om samen op te trekken. Lais heeft hem in zijn jongere jaren heerlijk aan het spelen gekregen met haar dwingelandij, dus misschien een wat kleiner en lichter teefje dat hem toch nog een beetje dwingt.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Oh een piep laat maar
- Zamunda
Haha, ik ben wel benieuwd!hakunamatata schreef: ↑30 apr 2022, 21:32Zal ik Eevee een keer brengen?Zamunda schreef: ↑30 apr 2022, 18:58Murf is een chickmagnet . Haha, ik zit te bedenken wat voor hond Willem zover zou krijgen om samen op te trekken. Lais heeft hem in zijn jongere jaren heerlijk aan het spelen gekregen met haar dwingelandij, dus misschien een wat kleiner en lichter teefje dat hem toch nog een beetje dwingt.
Ja en niet zo'n zuinige ook .
- Zamunda
Ayla is ook gearriveerd vanmorgen en waar ik het met onbekende Tess toch even afwachten vond hoe het zou lopen de eerste dag dacht ik Ayla - bij wijze van spreken - zo even binnen te kunnen schuiven, boy was I wrong .
Ik begon met Raaf en toen was heel snel duidelijk dat het niet zo soepel zou gaan: Ayla ruikt onweerstaanbaar en Raaf had maar één missie en dat was niet spelen. Ayla snauwde hem wel goed van zich af maar Raaf had daar weinig meer boodschap aan dan enkel even wegspringen uit lijfsbehoud. We zijn de wei ingegaan maar bij Raaf zakte het niet af. Dan maar even omwisselen voor Murf, dan komt het met Raaf later wel.
Murf erbij en die vond Ayla ook onweerstaanbaar ruiken, die was meteen Tess vergeten . Gelukkig is Murf een stuk beschaafder dus ondanks dat hij wel steeds bij Ayla bleef en haar uit probeerde te dagen bleef het daar ook bij. Nou prima voor nu dus dan nog maar even met Tess nu Nomo er zelf nog bij was.
Maar dan moest ik Murf dus wel bij onweerstaanbare Ayla vandaan en naar huis zien te krijgen... dat was niet bepaald eenvoudig zonder riem of lekkers maar uiteindelijk is het me met wat overredingskracht toch gelukt.
Murf geruild voor Tess en dat ging gelukkig hartstikke goed. Ayla is niet meer zo in voor spel en dat vond Tess wel jammer, die deed flink haar best om Ayla uit te dagen. Ze hebben wel eventjes gespeeld maar ik had het idee dat Ayla ook al wat moe was.
Nomo en dochter zijn toen weggegaan en gezien Ayla best moe was heb ik haar maar lekker mee naar binnen genomen. Wel gescheiden van Raaf en Murf zodat ze een beetje rustig kon acclimatiseren.
Later ben ik nog met Raaf en Ayla de wei ingegaan maar Raaf had nog steeds maar één missie, potver. Gelukkig wist ik Ayla duidelijk te maken dat als ze bij mij kwam ik Raaf wegstuurde dus dat werkte goed (ze kwam uit zichzelf en als ik haar riep kwam ze ook meteen), Raaf werd met mijn sturing ook rustiger maar zijn motivatie bleef/blijft dus gewoon bij elkaar laten lopen wilde nog niet. Nou ja, dat komt vast nog wel als de opwinding gezakt is.
Tess en Ayla gaan in elk geval helemaal prima, die liggen ook rustig samen. Oh en met Willem gaat het ook prima maar dat spreekt eigenlijk altijd voor zich, ook zij hebben even geneusd en daarna liet Ayla hem meteen met rust.
Verder heb ik vandaag de mannen niet meer met Ayla samen in de tuin laten lopen, Ayla zat niet te wachten op hun avances en kan wel even wat tijd gebruiken om te acclimatiseren. Morgen weer een dag, komt wel goed. Nu ligt alles in elk geval uitgeteld en rustig te slapen .
Vanmorgen hebben Raaf en Tess heel even gespeeld toen ik ze samen buiten had
En weer uitgespeeld volgens Raaf
Daarna zijn we met Tess, Murf en Raaf de wei ingegaan. Ik had vier speeltjes mee en Raaf was helemaal blij aan het rennen ermee
Ze zochten elkaar veel op, lekker samen geurtjes zoeken
Er moest natuurlijk ook geracet worden
En nog wat meer
Even strategisch rusten
En weer verder racen
Daar krijg je dorst van
En hoppa
Even een balletje uit het water halen
En...
Eentje van Murf en Ayla
Tess kreeg Ayla wel even aan het spelen
Raaf en Ayla, kuch
Opzouten!
Ayla had niet helemaal door dat als ze weer wat dieper zou gaan ze veilig zou zijn voor Raaf
Later op de dag, Murf en Tess die aan hetzelfde takje kluiven
Willem mocht ook even Ayla gedag zeggen, ze hadden drie toeschouwers
Hoi!
Willem vindt Ayla ook al zo lekker ruiken!
Gelukkig voor Ayla heeft Willem geen opdringerig botje in z'n lijf
De mannen mochten in de zijtuin brokjes zoeken... Raaf had iets anders te doen
De dames waren in de achtertuin aan het smikkelen
Later was Murf ook uitgegeten en lag hij samen met Raaf door de heg te gluren
Tess en Murf hebben ook nog zo lekker gespeeld, die twee zijn echt heel leuk samen!
En om nog even met mijn kleine charmeur af te sluiten
Ik begon met Raaf en toen was heel snel duidelijk dat het niet zo soepel zou gaan: Ayla ruikt onweerstaanbaar en Raaf had maar één missie en dat was niet spelen. Ayla snauwde hem wel goed van zich af maar Raaf had daar weinig meer boodschap aan dan enkel even wegspringen uit lijfsbehoud. We zijn de wei ingegaan maar bij Raaf zakte het niet af. Dan maar even omwisselen voor Murf, dan komt het met Raaf later wel.
Murf erbij en die vond Ayla ook onweerstaanbaar ruiken, die was meteen Tess vergeten . Gelukkig is Murf een stuk beschaafder dus ondanks dat hij wel steeds bij Ayla bleef en haar uit probeerde te dagen bleef het daar ook bij. Nou prima voor nu dus dan nog maar even met Tess nu Nomo er zelf nog bij was.
Maar dan moest ik Murf dus wel bij onweerstaanbare Ayla vandaan en naar huis zien te krijgen... dat was niet bepaald eenvoudig zonder riem of lekkers maar uiteindelijk is het me met wat overredingskracht toch gelukt.
Murf geruild voor Tess en dat ging gelukkig hartstikke goed. Ayla is niet meer zo in voor spel en dat vond Tess wel jammer, die deed flink haar best om Ayla uit te dagen. Ze hebben wel eventjes gespeeld maar ik had het idee dat Ayla ook al wat moe was.
Nomo en dochter zijn toen weggegaan en gezien Ayla best moe was heb ik haar maar lekker mee naar binnen genomen. Wel gescheiden van Raaf en Murf zodat ze een beetje rustig kon acclimatiseren.
Later ben ik nog met Raaf en Ayla de wei ingegaan maar Raaf had nog steeds maar één missie, potver. Gelukkig wist ik Ayla duidelijk te maken dat als ze bij mij kwam ik Raaf wegstuurde dus dat werkte goed (ze kwam uit zichzelf en als ik haar riep kwam ze ook meteen), Raaf werd met mijn sturing ook rustiger maar zijn motivatie bleef/blijft dus gewoon bij elkaar laten lopen wilde nog niet. Nou ja, dat komt vast nog wel als de opwinding gezakt is.
Tess en Ayla gaan in elk geval helemaal prima, die liggen ook rustig samen. Oh en met Willem gaat het ook prima maar dat spreekt eigenlijk altijd voor zich, ook zij hebben even geneusd en daarna liet Ayla hem meteen met rust.
Verder heb ik vandaag de mannen niet meer met Ayla samen in de tuin laten lopen, Ayla zat niet te wachten op hun avances en kan wel even wat tijd gebruiken om te acclimatiseren. Morgen weer een dag, komt wel goed. Nu ligt alles in elk geval uitgeteld en rustig te slapen .
Vanmorgen hebben Raaf en Tess heel even gespeeld toen ik ze samen buiten had
En weer uitgespeeld volgens Raaf
Daarna zijn we met Tess, Murf en Raaf de wei ingegaan. Ik had vier speeltjes mee en Raaf was helemaal blij aan het rennen ermee
Ze zochten elkaar veel op, lekker samen geurtjes zoeken
Er moest natuurlijk ook geracet worden
En nog wat meer
Even strategisch rusten
En weer verder racen
Daar krijg je dorst van
En hoppa
Even een balletje uit het water halen
En...
Eentje van Murf en Ayla
Tess kreeg Ayla wel even aan het spelen
Raaf en Ayla, kuch
Opzouten!
Ayla had niet helemaal door dat als ze weer wat dieper zou gaan ze veilig zou zijn voor Raaf
Later op de dag, Murf en Tess die aan hetzelfde takje kluiven
Willem mocht ook even Ayla gedag zeggen, ze hadden drie toeschouwers
Hoi!
Willem vindt Ayla ook al zo lekker ruiken!
Gelukkig voor Ayla heeft Willem geen opdringerig botje in z'n lijf
De mannen mochten in de zijtuin brokjes zoeken... Raaf had iets anders te doen
De dames waren in de achtertuin aan het smikkelen
Later was Murf ook uitgegeten en lag hij samen met Raaf door de heg te gluren
Tess en Murf hebben ook nog zo lekker gespeeld, die twee zijn echt heel leuk samen!
En om nog even met mijn kleine charmeur af te sluiten
- Frootje
- Posts in topic: 6
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Re: Ravi, Murf, Willem en hun logees Tess en Ayla
Ahh Willem. Wat een gentleman. Ik vind ze allemaal leuk hoor. Maar ik heb zo’n zwak voor lieve Willem.
Wat een heerlijke foto's. Het plezier spat er van af. Kan ik alleen maar van genieten
Ayla ruikt dus te lekker
Je hebt nu echt een huis vol honden, wat gezellig lijkt me dit! Naast dat je natuurlijk ook bezig bent om het in goede banen te leiden is het wel erg leuk om de interacties te zien.
Tess en Murphy die samen rondjes rennen op de onderste foto's: leuk, tikkertje
Je hebt nu echt een huis vol honden, wat gezellig lijkt me dit! Naast dat je natuurlijk ook bezig bent om het in goede banen te leiden is het wel erg leuk om de interacties te zien.
Tess en Murphy die samen rondjes rennen op de onderste foto's: leuk, tikkertje
Wat een lol hebben ze dat is zo genieten Ik hoop dat Raaf wat kalmer wordt
Wat leuk om te lezen zo die avonturen van al die totaal verschillende honden!
Wat een feest!
- Zamunda
Leuk!
Ja . Raaf was héél erg blij met Ayla, daar lag het niet aan . Gelukkig gaat het sinds eind van de middag een heel stuk beter!
Het was wel even een onverwacht gedoetje maar verder is het inderdaad genieten, ze zorgen voor groot vermaak.
Gaaf hè! Dat is echt hun spel, om heggen en andere dingen heen rennen achter elkaar aan, zo leuk om te zien.Tess en Murphy die samen rondjes rennen op de onderste foto's: leuk, tikkertje
Ze zijn inderdaad flink verschillend. Geen idee of het toeval is dat de herdertjes elkaar het leukst vinden, maar die hebben elkaar echt gevonden.
Dat dacht Raaf ook gisteren .
Het is heerlijk om te zien! Wat fijn dat het zo goed gaat samen en dat er toch sinds vanmiddag wat rust is bij Raaf. Die geurtjes zijn natuurlijk ontzettend verleidelijk.
Tess wil Murf mee naar huis denk ik
Tess wil Murf mee naar huis denk ik
- Zamunda
Vannacht heeft alles lekker rustig geslapen . Willem heeft vanmorgen vroeg in huis geplast, voor het eerst sinds de prednison, waarschijnlijk nog te laat wat gegeten (en dus gedronken). Verder niks bijzonders. Oh ja, Tess eet alles gelukkig met smaak op, alleen niet als het haar eigen voer is . Ik had ook nog een paar goed stinkende brokjes uit haar eigen voorraad gepakt, eens kijken wie ze allemaal lekker zouden vinden. Iedereen dus behalve Tess, die kwam er nog niet eens bij in de buurt .
Vandaag hebben we een heerlijke buitendag gehad, het was heerlijk weer, fijne stilte om ons heen op de vele vogelconcerten na en dat afgetopt met lieve en vrolijke honden om ons heen.
De dames en Murf hebben bij de eerste ochtendplas meteen lekker gespeeld buiten, Ayla met de baas en Tess met Murf. De laatste twee hebben rondjes rond de vijver gesjeesd, zo mooi om te zien . Raaf lag eerst nog te pitten in zijn bed, maar die heb ik er later ook even bijgehaald, wel apart gehouden.
Toen gingen de dames en Murf nog even lekker spelen
Ondertussen aan de andere kant van de heg... Sorry Raaf
Ayla en Murf gingen nog even door
Ik heb nog even zitten frutten met Ayla
Bij binnenkomst mocht Ayla de yoghurtemmer leeglikken
Murf was ka-pot
Willem was tevreden
Tess vond het nodig om aan te slaan dus toen sloeg Murf ook aan en Raaf daarna ook, hele hoelahut weer in de benen (gisteren was Tess aan het blaffen om Ayla uit te dagen, daarop sloeg Murf aan en daarop sloeg Tess weer aan, ze houden elkaar lekker bezig)
Goed, uiteindelijk keerde de rust gelukkig weer, Murf was al wakend weer naar beneden gezakt en in slaap gevallen
Na het ontbijt ben ik met Tess, Ayla, Murf en Willem naar buiten gegaan en in de tuin gaan werken. Nou ja, in eerste instantie kwam er van werken niet veel terecht want ik bleef maar foto's en filmpjes maken, wat een genot om me heen. Willem die meermaals(!) ging graven, Murf en Tess die rond de vijver raceten en dan weer met een luide plons erin gingen en dan weer wild gingen stoeien. Ayla was rustig aan het rommelen en vooral lekker brokjes aan het zoeken.
Tess en Murf waren een enorme afleiding
Tess als steigerend paard
Ze vindt het geweldig om over Murf heen te dansen
Soms laat Murf wel even zijn tanden zien
Ondertussen loopt Willem zijn rondje...
...en gaat Ayla rollen na haar duik in het water
Murf was na drie kwartier al lang moe en had al een paar keer geprobeerd te gaan liggen maar dan kwam onvermoeibare Tess weer hoor en liet hij zich toch weer overhalen.
Zó moe
Na een uur was Tess eigenlijk ook wel moe maar die had nog geen rust, ik was achter gaas bezig en ze vond het maar stom dat ze niet bij me kon (op een halve meter was niet goed genoeg). Ze wilde eigenlijk wel gaan liggen maar ging dan weer even langs het gaas draven om te kijken of ze er toch niet ergens door kon om dan onderweg weer ergens door afgeleid te worden (Willem, de vijver, het hol, Murf, .....).
Op een gegeven moment ging ze dan toch echt liggen bij me! Het duurde alleen niet meer dan tien seconden, toen hoorde ze weer iets waar ze bij moest zijn . Ik was net op tijd met een foto maken voor ze weer opstond
Afleiding Ayla
Afleiding geluidje (met haar mooie wafelvacht)
Afleiding van Willem
Murf en Willem zijn lekker gaan liggen
Weer afleiding van Ayla
Uiteindelijk kwam dan toch het moment dat ze echt bleef liggen bij me, eerst zo en later met haar rug naar me toe, hèhè
Allemaal weer in de benen
Eenmaal binnen heb ik Murf even in de huiskamer gelaten en de rest in de keuken bij me en met slechts lichte sturing van Raaf hebben we zo lekker een tijd kunnen zitten/liggen (ze waren allemaal uitgeteld ). Daarna heb ik Raaf aan de flex (en de rest los) mee naar buiten genomen, ik had het vermoeden dat het nu best zou gaan en tot mijn opluchting was dat ook zo. Dus Raaf los gelaten en toen moest ik nog wel wat bijsturen maar was hij niet meer continu op Ayla gefocust, héél fijn!
We zijn meteen de wei ingegaan (zonder Willem, die was nog moe) en hebben genoten om zo ontspannen met het viertal te kunnen lopen. Het viertal genoot zelf ook trouwens .
Tess en Murf vermaken elkaar weer terwijl Ayla en Ravi achter de paddock naar de vijver rennen
Vrolijke Tess
Water drinken en op de uitkijk staan
Heerlijk ontspannen dat het zo samen kan
Blij
En weer weg
Zo'n mooi gezicht
En dan vier honden bij je hebben en dat ze allemaal te beroerd zijn om die bal uit het water te halen
Ja sukkels, dáár ligt ie, gá dan!
Ayla wil best even zwemmen hoor (in tegenstelling tot die andere drie) maar die bal halen wil ze dan weer niet
Botsing
Gezellig
En weer lekker rennen
Ayla heeft net gezwommen dus moet nog even goed paneren voordat ze naar binnen gaat
Zo lekker zo
En weer in de tuin, ze komen allemaal even kijken of ik het hek misschien toch weer aan het open maken ben
Ayla met haar paneerbaard
Daarna heb ik Willem ook naar buiten gehaald en brok gestrooid en toen hebben ze met z'n vijven lekker lopen zoeken, ik ben er op een afstandje bij gaan zitten en heb genoten van hoe ze rustig en vreedzaam samen liepen.
Helemaal goed zo
Eén voor één waren ze uitgegeten en kregen ze andere prioriteiten.
Murf kwam onder onze benen liggen, die was uitgeteld
Willem kwam aaitjes halen
En Tess ging staan waken
Stuk
Dit ligt beter
Het is eerder andersom: Tess mag van Murf niet meer weg .
Vandaag hebben we een heerlijke buitendag gehad, het was heerlijk weer, fijne stilte om ons heen op de vele vogelconcerten na en dat afgetopt met lieve en vrolijke honden om ons heen.
De dames en Murf hebben bij de eerste ochtendplas meteen lekker gespeeld buiten, Ayla met de baas en Tess met Murf. De laatste twee hebben rondjes rond de vijver gesjeesd, zo mooi om te zien . Raaf lag eerst nog te pitten in zijn bed, maar die heb ik er later ook even bijgehaald, wel apart gehouden.
Toen gingen de dames en Murf nog even lekker spelen
Ondertussen aan de andere kant van de heg... Sorry Raaf
Ayla en Murf gingen nog even door
Ik heb nog even zitten frutten met Ayla
Bij binnenkomst mocht Ayla de yoghurtemmer leeglikken
Murf was ka-pot
Willem was tevreden
Tess vond het nodig om aan te slaan dus toen sloeg Murf ook aan en Raaf daarna ook, hele hoelahut weer in de benen (gisteren was Tess aan het blaffen om Ayla uit te dagen, daarop sloeg Murf aan en daarop sloeg Tess weer aan, ze houden elkaar lekker bezig)
Goed, uiteindelijk keerde de rust gelukkig weer, Murf was al wakend weer naar beneden gezakt en in slaap gevallen
Na het ontbijt ben ik met Tess, Ayla, Murf en Willem naar buiten gegaan en in de tuin gaan werken. Nou ja, in eerste instantie kwam er van werken niet veel terecht want ik bleef maar foto's en filmpjes maken, wat een genot om me heen. Willem die meermaals(!) ging graven, Murf en Tess die rond de vijver raceten en dan weer met een luide plons erin gingen en dan weer wild gingen stoeien. Ayla was rustig aan het rommelen en vooral lekker brokjes aan het zoeken.
Tess en Murf waren een enorme afleiding
Tess als steigerend paard
Ze vindt het geweldig om over Murf heen te dansen
Soms laat Murf wel even zijn tanden zien
Ondertussen loopt Willem zijn rondje...
...en gaat Ayla rollen na haar duik in het water
Murf was na drie kwartier al lang moe en had al een paar keer geprobeerd te gaan liggen maar dan kwam onvermoeibare Tess weer hoor en liet hij zich toch weer overhalen.
Zó moe
Na een uur was Tess eigenlijk ook wel moe maar die had nog geen rust, ik was achter gaas bezig en ze vond het maar stom dat ze niet bij me kon (op een halve meter was niet goed genoeg). Ze wilde eigenlijk wel gaan liggen maar ging dan weer even langs het gaas draven om te kijken of ze er toch niet ergens door kon om dan onderweg weer ergens door afgeleid te worden (Willem, de vijver, het hol, Murf, .....).
Op een gegeven moment ging ze dan toch echt liggen bij me! Het duurde alleen niet meer dan tien seconden, toen hoorde ze weer iets waar ze bij moest zijn . Ik was net op tijd met een foto maken voor ze weer opstond
Afleiding Ayla
Afleiding geluidje (met haar mooie wafelvacht)
Afleiding van Willem
Murf en Willem zijn lekker gaan liggen
Weer afleiding van Ayla
Uiteindelijk kwam dan toch het moment dat ze echt bleef liggen bij me, eerst zo en later met haar rug naar me toe, hèhè
Allemaal weer in de benen
Eenmaal binnen heb ik Murf even in de huiskamer gelaten en de rest in de keuken bij me en met slechts lichte sturing van Raaf hebben we zo lekker een tijd kunnen zitten/liggen (ze waren allemaal uitgeteld ). Daarna heb ik Raaf aan de flex (en de rest los) mee naar buiten genomen, ik had het vermoeden dat het nu best zou gaan en tot mijn opluchting was dat ook zo. Dus Raaf los gelaten en toen moest ik nog wel wat bijsturen maar was hij niet meer continu op Ayla gefocust, héél fijn!
We zijn meteen de wei ingegaan (zonder Willem, die was nog moe) en hebben genoten om zo ontspannen met het viertal te kunnen lopen. Het viertal genoot zelf ook trouwens .
Tess en Murf vermaken elkaar weer terwijl Ayla en Ravi achter de paddock naar de vijver rennen
Vrolijke Tess
Water drinken en op de uitkijk staan
Heerlijk ontspannen dat het zo samen kan
Blij
En weer weg
Zo'n mooi gezicht
En dan vier honden bij je hebben en dat ze allemaal te beroerd zijn om die bal uit het water te halen
Ja sukkels, dáár ligt ie, gá dan!
Ayla wil best even zwemmen hoor (in tegenstelling tot die andere drie) maar die bal halen wil ze dan weer niet
Botsing
Gezellig
En weer lekker rennen
Ayla heeft net gezwommen dus moet nog even goed paneren voordat ze naar binnen gaat
Zo lekker zo
En weer in de tuin, ze komen allemaal even kijken of ik het hek misschien toch weer aan het open maken ben
Ayla met haar paneerbaard
Daarna heb ik Willem ook naar buiten gehaald en brok gestrooid en toen hebben ze met z'n vijven lekker lopen zoeken, ik ben er op een afstandje bij gaan zitten en heb genoten van hoe ze rustig en vreedzaam samen liepen.
Helemaal goed zo
Eén voor één waren ze uitgegeten en kregen ze andere prioriteiten.
Murf kwam onder onze benen liggen, die was uitgeteld
Willem kwam aaitjes halen
En Tess ging staan waken
Stuk
Dit ligt beter
Ja Ayla ruikt voor alle vier de honden heel erg lekker, in het begin moest ik haar echt beschermen want ook Murf en Tess zaten steeds onder haar rokken, daar was ze natuurlijk heel snel zat van. Gelukkig gaat het nu echt goed, voor iedereen fijn.
Het is eerder andersom: Tess mag van Murf niet meer weg .
Best wel! Lang geleden dat het zo druk was, het was weer even wennen allemaal maar nu zitten we weer aardig in het stramien.
Re: Ravi, Murf, Willem en hun logees Tess en Ayla. Een drukke en fijne zondag
Goh, Tess onvermoeibaar en snel afgeleid? Nooit gemerkt
Zo fijn dat het zo goed gaat allemaal samen en dat ze elkaar bezig houden. Kan jij lekker tuinieren, of afgeleid zijn door al die tevreden honden bezigheden
Zo fijn dat het zo goed gaat allemaal samen en dat ze elkaar bezig houden. Kan jij lekker tuinieren, of afgeleid zijn door al die tevreden honden bezigheden
- Inge O
- Posts in topic: 26
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Zie je wel dat 5 een prima aantal is ? Ik huiver al bij de idee dat ik er 'straks' minder heb .
En ieksssss, die halve vieze snor van Ayla, ik snap echt van geen kanten want snorrenhondeneigenaars mooi vinden aan die vieze bungelpieken (terwijl ik wel gek ben op snorrenkopjes, dat is het punt dus niet).
En ieksssss, die halve vieze snor van Ayla, ik snap echt van geen kanten want snorrenhondeneigenaars mooi vinden aan die vieze bungelpieken (terwijl ik wel gek ben op snorrenkopjes, dat is het punt dus niet).
Leuk .......voor een paar daagjes vakantie .Zamunda schreef: ↑01 mei 2022, 21:29 Ze wilde eigenlijk wel gaan liggen maar ging dan weer even langs het gaas draven om te kijken of ze er toch niet ergens door kon om dan onderweg weer ergens door afgeleid te worden (Willem, de vijver, het hol, Murf, .....).
Het wentInge O schreef: ↑02 mei 2022, 09:16Leuk .......voor een paar daagjes vakantie .Zamunda schreef: ↑01 mei 2022, 21:29 Ze wilde eigenlijk wel gaan liggen maar ging dan weer even langs het gaas draven om te kijken of ze er toch niet ergens door kon om dan onderweg weer ergens door afgeleid te worden (Willem, de vijver, het hol, Murf, .....).
Wat heerlijk om te zien
@Inge O ik vind het ook helemaal niet erg dat ze straks weer lekker fris geplukt is. Ik hou helemaal niet van snorren
@Inge O ik vind het ook helemaal niet erg dat ze straks weer lekker fris geplukt is. Ik hou helemaal niet van snorren
- Inge O
Ja, dan is het heel logisch om een snorrenhond te nemen .
- Zamunda
Oh het gaat echt lekker nu hoor, heel gezellig buiten en netjes rustig binnen . Tess en Ayla luisteren allebei ook hartstikke goed dus zijn makkelijk bij te sturen, ze hebben het allebei naar hun zin en maken er samen met mijn mannen een feestje van. Over feestjes gesproken: Tess is vandaag jarig .
Vanmorgen was er taart konijnenoren. Zelf lustte ze die niet want die kwamen van thuis (onderdeel van het bedankje van Veertje was een zak konijnenoren), dus ik heb haar maar een dentadinges gegeven, die was wel lekker .
Ze heeft haar feestje in de wei gevierd, iedereen vond het zeer geslaagd . Ik zal er straks een filmpje van plaatsen want het was echt heel erg leuk.
Eerst een filmpje van Tess en Ravi die kortstondig spelen, Tess is er nog lang niet klaar mee maar Raaf heeft het al snel gezien. Toch leuk nog even die twee
En dan nog hoe Raaf het spel van Tess en Murf onderbreekt en hoe Murf het zo graag goed wil maken bij Raaf
Ja gaat heel fijn zo. Af en toe moet ik even scheidsrechteren of de tetteraars tot stilte manen maar verder gaat het echt relaxed nu.
Ik kan me voorstellen dat het met allemaal hetzelfde ras ook al weer anders is, dat het elkaar snel goed verstaat, maar ook dan hou je een best ingewikkelde dynamiek. Dat is wel juist waar jij van houdt denk ik? Ik kan me voorstellen dat je er heel erg tegenop ziet om een kleinere roedel over te houden.
Vanmorgen was er taart konijnenoren. Zelf lustte ze die niet want die kwamen van thuis (onderdeel van het bedankje van Veertje was een zak konijnenoren), dus ik heb haar maar een dentadinges gegeven, die was wel lekker .
Ze heeft haar feestje in de wei gevierd, iedereen vond het zeer geslaagd . Ik zal er straks een filmpje van plaatsen want het was echt heel erg leuk.
Eerst een filmpje van Tess en Ravi die kortstondig spelen, Tess is er nog lang niet klaar mee maar Raaf heeft het al snel gezien. Toch leuk nog even die twee
En dan nog hoe Raaf het spel van Tess en Murf onderbreekt en hoe Murf het zo graag goed wil maken bij Raaf
Ja gaat heel fijn zo. Af en toe moet ik even scheidsrechteren of de tetteraars tot stilte manen maar verder gaat het echt relaxed nu.
Voor mij niet hoor . Nou heb ik nooit vijf eigen honden gehad maar wel 3,5 maand Fonzy en Amber tegelijk gehad naast Lais, Willem en Raaf. En Morris en Ayla bij mijn roedel te logeren. Het is me dus niet onbekend en ik moet toch telkens meer bijsturen dan ik voor een eigen roedel zou willen, er zit zoveel dynamiek in. Heel erg leuk voor tijdelijk, maar niet voor vast voor mij.
Ik kan me voorstellen dat het met allemaal hetzelfde ras ook al weer anders is, dat het elkaar snel goed verstaat, maar ook dan hou je een best ingewikkelde dynamiek. Dat is wel juist waar jij van houdt denk ik? Ik kan me voorstellen dat je er heel erg tegenop ziet om een kleinere roedel over te houden.
Haha, het is niet voor niets dat de andere helft er toen al af was . Ik heb maar snel een foto gemaakt zodat er in elk geval nog één helft te zien was, dan heb ik tenminste nog een beetje eer van m'n werk .En ieksssss, die halve vieze snor van Ayla, ik snap echt van geen kanten want snorrenhondeneigenaars mooi vinden aan die vieze bungelpieken (terwijl ik wel gek ben op snorrenkopjes, dat is het punt dus niet).
Leuk .......voor een paar daagjes vakantie .Zamunda schreef: ↑01 mei 2022, 21:29 Ze wilde eigenlijk wel gaan liggen maar ging dan weer even langs het gaas draven om te kijken of ze er toch niet ergens door kon om dan onderweg weer ergens door afgeleid te worden (Willem, de vijver, het hol, Murf, .....).
Nou . Het is nu al niet meer te tellen hoe vaak ik half op Tess haar poten heb gestaan of tegen haar aangestoten ben als ik me omdraai/wegstap. Niet te filmen: sta ik even stil, wil ik weglopen/omdraaien, staat ze weer onder m'n voeten . Doe ik een hekje open, wie zit er in m'n kielzog? Juist. Het is een echte hoor, die herder van jou .
Ik ben alvast op de helft, de andere helft ga ik vast ook nog wel een momentje voor vinden .
Vind ik wel ja .
- Inge O
Re: Ravi, Murf, Willem en hun logees Tess en Ayla. Tess jarig
Ja, maar dan zie je over het hoofd dat je in die gevallen geen vaste roedel had/hebt, maar een gelegenheidsroedel, en dat is toch wel anders qua dynamiek ben ik van overtuigd.
Ik hou zeker van dynamiek en van (soms) subtiel bijsturen, en die hele kleine dingetjes beïnvloeden gebeurt misschien wel vaker, maar echt bijsturen is toch eerder zelden, het loopt allemaal redelijk vanzelf.
En ja, zelf voelen ze zich prima 'onder elkaar', maar ik heb er ook al heel wat andere rassen/kruisingen bij gehad en soms klikte dat minder met hen, maar niet in de zin dat ik vaak moest tussenkomen.
Ik zou zelf juist meer moeite hebben met tijdelijke 'bezoekers', dat zou me denk ik veel meer energie kosten.