Pupprijs
Re: Pupprijs
Deze hondjes zijn toch in Nederland geboren en worden daar nu groot gebracht. Het heeft toch niets met een stichting van doen?
Ik vind de prijs wel ok, ze worden grootgebracht in gastgezin al in Nederland, moeder wordt van dit geld gesteriliseerd en heeft ook al een nieuw baasje.
Die vrouw die ze opvangt heeft ook de nodige onkosten en ook ontvangen van potentiële kopers vergt tijd, bakjes koffie met cake.
En mijn eigen invulling of idee, iemand die zich zo opstelt om een dier te redden in buitenland, zal dit geld hoogst waarschijnlijk weer gebruiken voor dierenwelzijn, en zo niet dan niet.
Vind het ook goed om te lezen dat het zo is gegaan, en ook dat de moeder redelijk stabiel en lief is. Je krijgt m.i. niet een pup die opgegroeid is met een angstige moeder, geluiden in Nederland niet kennen en als bij sommige pups uit buitenland eigenlijk al een achterstand van gewenning en contact met mensen moeten inhalen.
Ik vind de prijs wel ok, ze worden grootgebracht in gastgezin al in Nederland, moeder wordt van dit geld gesteriliseerd en heeft ook al een nieuw baasje.
Die vrouw die ze opvangt heeft ook de nodige onkosten en ook ontvangen van potentiële kopers vergt tijd, bakjes koffie met cake.
En mijn eigen invulling of idee, iemand die zich zo opstelt om een dier te redden in buitenland, zal dit geld hoogst waarschijnlijk weer gebruiken voor dierenwelzijn, en zo niet dan niet.
Vind het ook goed om te lezen dat het zo is gegaan, en ook dat de moeder redelijk stabiel en lief is. Je krijgt m.i. niet een pup die opgegroeid is met een angstige moeder, geluiden in Nederland niet kennen en als bij sommige pups uit buitenland eigenlijk al een achterstand van gewenning en contact met mensen moeten inhalen.
Ik weet wie het is. En ze is te goed voor deze wereld. Ze heeft dit echt aangeboden om te helpen en niet omdat ze een profijtje zag.
- Alfilillo
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
ik bedoelde misantroop. Dacht, laat ik er ook eens een interessant woord ingooien .Nanna schreef: ↑02 mei 2022, 12:22Vrouwenhatende mensen? Hoezo dat dan.Alfilillo schreef: ↑02 mei 2022, 11:57 Mensen van stichtingen. Ik heb er in Spanje ook mee te maken gehad, evenals met mensen van asiels. Vaak best misogyne mensen (wat ik kan begrijpen gezien de manier waarop sommige mensen met dieren omgaan) en daarom niet altijd leuk om mee van doen te hebben, maar ik waardeer het werk dat ze doen.
Nou. Dan hoeft ze er toch niks op leeg te lopen.
Dat hele stichtinggedoe is (soms) leuk en aardig, maar die spreiden de kosten over honderden honden uit, krijgen korting, financiële bijdragen, gratis spullen en gratis gekken die zichzelf graag fosters noemen en zelf al een miljoen mandjes, dekens, tuigjes en knuffels hebben.
Waarom zou je jezelf als particulier per se naast die meetlat moeten leggen. Met 500 euro geloof ik nooit dat je je uit de markt prijst met leuke pulifikjes.
Dat ze in Nederland zijn geboren maakt wel verschil. Je weet dat ze niet al 12 goedbedoelende wolventruien hebben gezien en bij wie ze zijn geweest, ze hebben niet 18 uur lang misselijk in een busje in een kooi gezeten, je kunt de moeder zien, ze gewoon op de normale leeftijd ophalen en het is jouw hond, waar je zelf de belangrijke beslissingen over neemt.
Als je daar een meerwaarde van 100 piek niet van ziet, zoek je toch lekker een deur verder. Voor jou tien anderen en voor die hond 600 anderen.
-
- Posts in topic: 1
- Welke: wetterhoun
Zelf vind ik dat wat veel. In het asiel betaal je zo'n 250 tot 300 euro. Dat zou ik zelf voor een kruisingpup van onherleidbare afkomst (dus over gezondheid kun je dan weinig zeggen). Maar als de eigenaar de pups voor 500 euro kwijt kan raken, waarom niet.
- Floortje
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Ik vind €500,- voor een kruisingpup een prima prijs. Gewoon op gevoel.
Ik kan er wel allerlei theorieën op loslaten, maar het blijft persoonlijk.
Oké, als ik het dan zou willen verantwoorden dan zou ik zeggen dat je er waarschijnlijk +10 jaar van zou genieten, dus minder dan €50,- per jaar. En een stichting/asiel vraagt er zo’n €350,- voor. Dat is een mooie maatstaf.
Ik vind het helemaal niet erg als iemand wat overhoudt aan zijn/haar hobby. Als je oldtimer auto’s opknapt en weer verkoopt dan mag je daar ook best wat aan overhouden.
Bij de ene heb je winst, bij de ander ga je de mist in. You win Some, you lose Some.
Ik heb twee stamboomloze honden, de ene was goedkoop, de ander een stuk duurder (coronahondje). Het is en blijft een overeenkomst tussen koper en verkoper. Ik ga niet afdingen op een pup. Ik ga ervoor of niet.
Ik kan er wel allerlei theorieën op loslaten, maar het blijft persoonlijk.
Oké, als ik het dan zou willen verantwoorden dan zou ik zeggen dat je er waarschijnlijk +10 jaar van zou genieten, dus minder dan €50,- per jaar. En een stichting/asiel vraagt er zo’n €350,- voor. Dat is een mooie maatstaf.
Ik vind het helemaal niet erg als iemand wat overhoudt aan zijn/haar hobby. Als je oldtimer auto’s opknapt en weer verkoopt dan mag je daar ook best wat aan overhouden.
Bij de ene heb je winst, bij de ander ga je de mist in. You win Some, you lose Some.
Ik heb twee stamboomloze honden, de ene was goedkoop, de ander een stuk duurder (coronahondje). Het is en blijft een overeenkomst tussen koper en verkoper. Ik ga niet afdingen op een pup. Ik ga ervoor of niet.
Sorry als ik wat overtrokken heb gereageerd. Ik voelde iets bij de opmerkingen en daar reageer ik dan op. Dat is voor mij een natuurlijke reactie en als ik dan als zeikerd over kom is dat maar zo. Ik kan mijn gevoel over opmerkingen ook niet onder stoelen of banken steken als ik me geraakt voel over een onderwerp.
- kloesje
- Honden: 3
- Welke: Australian kelpies
Ik denk dat voor dit type hondje 500 euro een prima bedrag is
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Lijkt me een prima prijs, ik vraag me echt af of je met minder nog uit de kosten komt tegenwoordig. Dierenartskosten zijn duurder, je moet nu registeren bij de RVO, voeding voor die eerste maanden, extra voeding en verzorging voor de teef, alle benodigdheden rondom een nest (werpkist, puppyren, weegschaal, speelgoed, vetbedden, houtkorrels etc etc), ontwormen, dan wil je de pups ook nog wat spulletjes meegeven als ze uitvliegen..dat red je allemaal niet meer voor 250 per pup.
- Kells
- Posts in topic: 5
- Welke: Ierse Setters
Nah, een deel van die zooi heb je echt niet nodig!ConfuocoTollers schreef: ↑03 mei 2022, 19:06 Lijkt me een prima prijs, ik vraag me echt af of je met minder nog uit de kosten komt tegenwoordig. Dierenartskosten zijn duurder, je moet nu registeren bij de RVO, voeding voor die eerste maanden, extra voeding en verzorging voor de teef, alle benodigdheden rondom een nest (werpkist, puppyren, weegschaal, speelgoed, vetbedden, houtkorrels etc etc), ontwormen, dan wil je de pups ook nog wat spulletjes meegeven als ze uitvliegen..dat red je allemaal niet meer voor 250 per pup.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Haha klopt, dat dacht een kennis van me ook. Wat nou werpkist, wat nou puppyren, wat nou speelgoed. Honden gewoon vanaf het begin los in huis.Kells schreef: ↑03 mei 2022, 22:14Nah, een deel van die zooi heb je echt niet nodig!ConfuocoTollers schreef: ↑03 mei 2022, 19:06 Lijkt me een prima prijs, ik vraag me echt af of je met minder nog uit de kosten komt tegenwoordig. Dierenartskosten zijn duurder, je moet nu registeren bij de RVO, voeding voor die eerste maanden, extra voeding en verzorging voor de teef, alle benodigdheden rondom een nest (werpkist, puppyren, weegschaal, speelgoed, vetbedden, houtkorrels etc etc), ontwormen, dan wil je de pups ook nog wat spulletjes meegeven als ze uitvliegen..dat red je allemaal niet meer voor 250 per pup.
Nou ik denk dat ze beter geld aan een puppyren uit had kunnen geven. Die beesten hebben haar hele huis gesloopt, ik zag de foto's Het waren er dan ook 13 Die is voorlopig wel even genezen van zelf nestjes fokken whahaha.
- Kells
Mijke, ik bedoelde andere dingen. Na twee nesten heb ik toch wel een klein beetje ervaring.mijke schreef: ↑03 mei 2022, 22:21Haha klopt, dat dacht een kennis van me ook. Wat nou werpkist, wat nou puppyren, wat nou speelgoed. Honden gewoon vanaf het begin los in huis.Kells schreef: ↑03 mei 2022, 22:14Nah, een deel van die zooi heb je echt niet nodig!ConfuocoTollers schreef: ↑03 mei 2022, 19:06 Lijkt me een prima prijs, ik vraag me echt af of je met minder nog uit de kosten komt tegenwoordig. Dierenartskosten zijn duurder, je moet nu registeren bij de RVO, voeding voor die eerste maanden, extra voeding en verzorging voor de teef, alle benodigdheden rondom een nest (werpkist, puppyren, weegschaal, speelgoed, vetbedden, houtkorrels etc etc), ontwormen, dan wil je de pups ook nog wat spulletjes meegeven als ze uitvliegen..dat red je allemaal niet meer voor 250 per pup.
Nou ik denk dat ze beter geld aan een puppyren uit had kunnen geven. Die beesten hebben haar hele huis gesloopt, ik zag de foto's Het waren er dan ook 13 Die is voorlopig wel even genezen van zelf nestjes fokken whahaha.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik dacht echt dat ik met 5 x 650 piek binnen ging lopen.
Het tegendeel bleek waar.
Ik ben absoluut niet rond gekomen.
Fokken is namelijk best een persoonlijk en emotioneel ding en dat zet je niet op een zuuunig laag pitje als het zover is.
Mijn pups doen hun eerste dutje buiten in de zon op een nieuw stuk vetbed. Met een goede camera in de hand.
Allerlei noodmedicatie die je achteraf niet nodig hebt maar toch maar beter wel in huis kunt hebben.
Maar goed ik heb een gat in allebei mijn handen. Ik geef uit wat ik heb en dat blijf ik ook altijd doen. Ik vind spullen veel belangrijker dan geld. Geld in zichzelf is niets waard.
Ik snap het thema maar ik vind dat we moeten ophouden met alles altijd maar af te willen rekenen.
Gratis kan niet, peperduur is altijd een beetje viezig. Noem het de kostprijs en laten we er verder vooral niet teveel over praten want als ik jullie uit sta te zwaaien gaat dat niet over hoeveel geld ik in mijn hand heb.
Ik probeer te fokken voor de hobby. Welgeteld één nest maar ik hoop op een volgend nest over twee jaar.
Lieverd, ik ben helemaal niet bezig met winst over twee jaar. Als het geld kost dan is dat maar zo. Het is mijn allerliefste hobby. Waar moet ik het anders aan uitgeven?
Maar nee, ik kwam niet rond. Niet bepaald.
Fokken is namelijk best een persoonlijk en emotioneel ding en dat zet je niet op een zuuunig laag pitje als het zover is.
Mijn pups doen hun eerste dutje buiten in de zon op een nieuw stuk vetbed. Met een goede camera in de hand.
Allerlei noodmedicatie die je achteraf niet nodig hebt maar toch maar beter wel in huis kunt hebben.
Maar goed ik heb een gat in allebei mijn handen. Ik geef uit wat ik heb en dat blijf ik ook altijd doen. Ik vind spullen veel belangrijker dan geld. Geld in zichzelf is niets waard.
Ik snap het thema maar ik vind dat we moeten ophouden met alles altijd maar af te willen rekenen.
Gratis kan niet, peperduur is altijd een beetje viezig. Noem het de kostprijs en laten we er verder vooral niet teveel over praten want als ik jullie uit sta te zwaaien gaat dat niet over hoeveel geld ik in mijn hand heb.
Ik probeer te fokken voor de hobby. Welgeteld één nest maar ik hoop op een volgend nest over twee jaar.
Lieverd, ik ben helemaal niet bezig met winst over twee jaar. Als het geld kost dan is dat maar zo. Het is mijn allerliefste hobby. Waar moet ik het anders aan uitgeven?
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik vind het nooit zo spannend of de fokker van een goed gefokt nestje pups ervan op vakantie kan of niet. Ik geloof dat veel mensen vinden dat je pups niet moet fokken om rijk van te worden, maar ik denk dat de meeste mensen die het gewoon uit liefhebberij doen ook niet dat uitgangspunt hebben. Daarvoor lijken mij er veel te veel nadelen aan zitten als je het goed wil doen. Als ik zie hoeveel geld, tijd, moeite en liefde er in een goed gefokt nestje pups gaat zitten, vind ik het echt niet erg als de fokker er zelf nog wat aan over zou houden. En daar heb ik verder ook weinig mee te maken, als ik een prijs absurd vind betaal ik ‘m niet en anders wel, meer hoef ik niet te weten. Ik heb zelf ook echt geen zicht op wat zo’n nest precies kost, dat het duur is geloof ik graag.
Froo kostte bij de stichting destijds 325 euro. Ik vond haar erg goedkoop en had met liefde het dubbele betaald als ze het dubbele had gekost, zo graag wilde ik haar. Het is altijd maar wat de gek ervoor geeft.
Froo kostte bij de stichting destijds 325 euro. Ik vond haar erg goedkoop en had met liefde het dubbele betaald als ze het dubbele had gekost, zo graag wilde ik haar. Het is altijd maar wat de gek ervoor geeft.
Laatst gewijzigd door Frootje op 03 mei 2022, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kells
Vond je mijn reactie defensief? Ik zit niks te verdedigen hoor!
- Dirkje
- Welke: Border Collies
500 euro vind ik een prima prijs voor een leuke kruising. Als het meer zou zijn heb ik het er ook voor over.
- Kells
Wat ik mij afvraag, hoeveel meer dan en wat mag een rashond kosten?
- Dirkje
- Welke: Border Collies
Ik denk dat ik ervoor zou geven wat er gevraagd wordt als ik het zelf nog redelijk vind. Ik geloof dat ik tot rond de €700,- zou gaan voor een leuke fik. Een rashond (BC) zou ik maximaal 1500,- voor uitgeven, denk ik.
De kans is groot dat ik volgend jaar weer een pup krijg
Hij komt bij dezelfde fokker vandaan als Ben en mijn eerste BC, Rebel. Deze fokker vraagt nooit de hoofdprijs.
-
- Honden: 5
- Welke: Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Precies. Voor elk nest heb ik een nieuw blik pupmelk aangeschaft, om maar wat te noemen. Nog nooit nodig gehad, maar als je het niet in huis hebt gaat het wel noodzaak blijken. Als je het op een beetje redelijke manier wil doen, voor jezelf en voor de pups, vind ik 500 voor een boomloos nest echt geen prijs waar je winst op maakt.EchoMira schreef: ↑03 mei 2022, 22:38 Ik dacht echt dat ik met 5 x 650 piek binnen ging lopen.
In feite is dit meer een particulier nest te noemen. Liefdevol in huis geboren, niet op straat. Dus nee, ik vind t niet raar hoor. Mijn ouders waren recent rond de 400 euro kwijt voor hun buitenlandse hondje, 1 jaar, gecastreerd en geënt. Ook gewoon voor betaald.
Er is niet zoveel nodig. In een kartonnen doos met ouwe lappen en een pan Bonzo worden ze ook groot en in de tuin en woonkamer komen is genoeg.Kells schreef: ↑03 mei 2022, 22:14Nah, een deel van die zooi heb je echt niet nodig!ConfuocoTollers schreef: ↑03 mei 2022, 19:06 Lijkt me een prima prijs, ik vraag me echt af of je met minder nog uit de kosten komt tegenwoordig. Dierenartskosten zijn duurder, je moet nu registeren bij de RVO, voeding voor die eerste maanden, extra voeding en verzorging voor de teef, alle benodigdheden rondom een nest (werpkist, puppyren, weegschaal, speelgoed, vetbedden, houtkorrels etc etc), ontwormen, dan wil je de pups ook nog wat spulletjes meegeven als ze uitvliegen..dat red je allemaal niet meer voor 250 per pup.
Wat het minimale is, interesseert me niks. Als ik importsperma, embark profielen voor iedere pup, honderd speelgoedjes, twaalf nieuwe vetbedden, een schommel, een kamerhoge ren, trampoline, ballenbak, wandelwagen en wekelijks bezoek van een hondenfluisteraar wil, dan is dat onderdeel van de kosten.
Voor een nest fikken waar geld en moeite in wordt gestoken, is dat niet anders. Zelf weten. Ik zie het graag.
De aanschaf van een hond gaat van m'n winst af. Als de kosten van m'n hondenhobby over jaren een beetje gedekt zijn, vind ik het meer dan prima. Wil ik een pup aanschaffen, dan moet het een aanvulling zijn en dat is alleen zo met bekende voorouders, vers bloed, uitgebreid getest en geselecteerd op karakter. Iets anders hoef ik niet en een maximum is er in principe niet.
- Célie
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Alfilillo schreef: ↑02 mei 2022, 13:00ik bedoelde misantroop. Dacht, laat ik er ook eens een interessant woord ingooien .Nanna schreef: ↑02 mei 2022, 12:22Vrouwenhatende mensen? Hoezo dat dan.Alfilillo schreef: ↑02 mei 2022, 11:57 Mensen van stichtingen. Ik heb er in Spanje ook mee te maken gehad, evenals met mensen van asiels. Vaak best misogyne mensen (wat ik kan begrijpen gezien de manier waarop sommige mensen met dieren omgaan) en daarom niet altijd leuk om mee van doen te hebben, maar ik waardeer het werk dat ze doen.
Stamboomloze poedels voor 2000 euro. Ka-ching.
https://www.puppyplaats.nl/puppies/Poed ... -pups.html
Ja, dat is normaal. Die pups van Sjaak gaan ook voor dat soort bedragen, terwijl ik op zijn leven nooit uit de kosten komNanna schreef: ↑04 mei 2022, 14:26 Stamboomloze poedels voor 2000 euro. Ka-ching.
Het is ze gegund hoor, ik hoop altijd op prachtige grote toverballennesten. Ik kreeg gisteren nog een mailtje dat het dekgeld wel erg veel was en of ik dan een pup wilde. Nou wil ik sowieso geen x chihuahua en stel ik daar tig voorwaarden want ik ga geen handicappo´s faciliteren, maar de pupprijs is makkelijk 8 x het dekgeld.
En dan komt er één uit met een spoedkeizersnede op zondagavond en kun je een paar duizend bijleggen. En dan is het janken. Nee hoor, zorg eerst maar eens dat je de boel op orde hebt.