Ik ben een beetje aan het bijkomen

. Het was heel gezellig met HM en Eevee heeft het hartstikke goed gedaan met vijf grote honden om haar heen!
We hebben haar eerst zelf even de tuin laten verkennen en hebben toen Tess (en Willem) erbij gelaten en dat was meteen goed. De dames vonden elkaar ook in druk en wild spel

.
Daarna Ayla erbij en dat was een feest van herkenning voor Eevee, haar langverloren vriendin

. De drie dames even laten razen en toen Murf naar buiten gelaten, Eevee vond hem even spannend en zocht ook af en toe steun bij HM maar al snel vond ze het hartstikke leuk.
Als laatste was Raaf aan de beurt, die had het inmiddels Heel Zwaar dat hij er nog niet bij mocht. Aangezien Raaf nogal intens kan zijn bij begroetingen en daarbij extra kan reageren op de drukte van andere honden heb ik toen Tess, Murf en Ayla even apart gedaan en heeft HM Eevee even op schoot genomen, zo voelde het voor Eevee ook lekker veilig. Dat ging hartstikke mooi en na een paar minuten kon Eevee op de grond en gingen ze samen verder de tuin in.
Toen zijn we lekker de wei in gegaan met de zes honden, prachtig gezicht. Ze hebben heerlijk gerend, gespeeld en in het water gepoedeld. Willem was wel een beetje verdrietig dat ik geen koekjes meegenomen had om uit het water te vissen, sorry Willem! Na een tijd is hij zelf terug de tuin in gegaan toen wij nog met de rest in de wei waren. Toen we terugkwamen lag hij prinsheerlijk te suffen en daarna wilde hij graag naar binnen.
We hebben ook nog een tijdje gezeten achter het huis en iedereen was best moe, maar met zoveel honden door elkaar was het toch wel moeilijk om te blijven liggen als een ander iets ging doen. Totale rust kwam dus niet echt voor.
Toen HM Finn uit de auto ging halen om hem nog even uit te laten heb ik de andere honden naar binnen gedaan. Niemand had zin om naar binnen te gaan, op eentje na: Eevee

. Elke keer als ik een hond zover had om de deur door te gaan moest ik Eevee weer blokken

. Ze vond ook eigenlijk dat ze niet mee kon met HM voordat ze ook in huis was geweest haha.
Nadat HM onderweg ging zijn wij achtergeblevenen allemaal ingestort

. Ik zal straks eens kijken of ik nog een paar foto's heb.
Inge O schreef: 07 mei 2022, 10:48
Ohh, kijk nou, Murfje total loss
Dat was hij de hele week al, maar hij kreeg de kans niet van Tess

. Schatje is het

.
Smoushond schreef: 07 mei 2022, 10:57
Is Tess zelfs met de warmte van gisteren niet moe?
Ze was gisteren wel rustiger, maar alsnog de drukste

.
Veertje schreef: 07 mei 2022, 11:30
Toch maar goed dat ik haar een paar Duracelletjes heb meegegeven vorige week
En nee, graven doet ze zelden. Heeft ze vast afgekeken van Willem

alhoewel Finn ook regelmatig het goede voorbeeld geeft.
Nog een paar uurtjes en dan is ze weer terug. Kijk er erg naar uit, maar ze heeft een top vakantie gehad bij jou. En Finn bij HM. Heel fijn zulke goede oppasadressen
Volgens mij heb je haar een heel pakje duracelletjes meegegeven

.
Ja ik vond het zo leuk dat ze ook nog even ging graven, nog fanatiek ook haha. Maar het bleef bij één keer.
Inmiddels is ze thuis denk ik, ben benieuwd of ze nog een beetje bij moet komen of dat ze het echt allemaal met twee vingers in haar neus gedaan heeft!
Fenneke schreef: 07 mei 2022, 11:48
Tess wil vast niet meer naar huis
Nou, dat viel me dus zwaar tegen. Tegen de tijd dat HM naar de auto liep deed Tess alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat ze meeliep en stond ze ongeduldig te wachten tot de klep openging. Ze keek niet eens om, een dolk door mijn hart

.
Maar echt joh, het was héél vanzelfsprekend dat ze door HM opgehaald werd

. Lekker hoor.
Veertje schreef: 07 mei 2022, 12:56Ik vrees er ook voor ja

Al zei Zamunda dat ze dat wel wilde als ze thuis ook zo'n speelmaatje kreeg. Maar als ze dat spel bij mij thuis moeten doen, mag ik wel al mijn meubels het huis uit doen en dan nog hebben ze minder plek
Nee dat spelen is voor buiten, daar was ze het als netjes opgevoede herder helemaal mee eens

.
nomo schreef: 07 mei 2022, 13:55
Wat een heerlijk topic

En wat is Ayla weer mooi

Nou ja, zolang ze niet aan het graven is dan
Haha, het was er gelukkig snel weer af maar het was net alsof ik haar helemaal nog niet geplukt had, de viespeuk

. Ze kwam natuurlijk ook als laatste de wei uit, ze had het nog druk met graven.
Ohja, leuk! Heb je nog ergens een foto van de vader?