Ik ben naar huis gestuurd met het verhaal dat Pixie meer tijd dan verwacht nodig heeft maar dat het uiteindelijk netjes aan elkaar zou moeten groeien, met over tweeënhalve week opnieuw foto's. Nou, daar heeft mijn vriend, zelf geen orthopeed maar wèl dierenarts, dus grote twijfels bij, en ook ikzelf, als leek, ben erg geschrokken van het verschil tussen de foto's. Als je een paar functionerende ogen hebt, zie je dat dit niet goed gaat. Ook de foto direct na de operatie liet zien dat het fragment niet helemaal netjes terug op de originele plek was gezet, maar in eerste instantie ga je er van uit dat men weet wat ze doen, uiteraard...
Ik heb het hele verhaal inclusief foto's op een whippetgroep gezet met de vraag naar ervaringen en ook daar waren mensen met enige achtergrond met dit soort zaken die grote vraagtekens hebben bij het hele verloop en de constructie zelf. Dit heeft mij echt de ogen geopend, en we zijn nu hard bezig om een verwijzing naar een echte, goede orthopeed te krijgen. Ik dacht dat ik de praktijk die de operatie heeft uitgevoerd kon vertrouwen in hun kunde maar dat valt me nu vies tegen, en ben er stomweg van uitgegaan dat als ze het zelf niet netjes konden maken om wat voor reden dan ook, ze me toch wel door zouden verwijzen naar iemand die dat wel kan, zeker aangezien ik meerdere keren heb aangegeven dat het de bedoeling was dat Pixie later de sport in zou gaan en het dus goed gemaakt zou moeten worden, zeker omdat ze nu nog jong is en snel geneest. Ook de nazorg bij deze praktijk liet veel te wensen over maar dat heb ik zelf allemaal op kunnen lossen.
Volgende stap is dus een goede orthopeed, en vermoedelijk moet de hele operatie opnieuw, want de kans dat dit zoals het nu is goedkomt zonder later een scala aan problemen te krijgen met het been is vrijwel nihil, en iemand repte zelfs over dat als dit niet opnieuw gemaakt wordt, er een kans bestaat dat de patella op den duur kan gaan verschuiven en ze daardoor kwetsbaar kan worden voor o.a. kniebandscheuring. Fantastisch met een hond die op hoge snelheid zou moeten kunnen wenden... Pixie loopt in stap vrij goed al strekt ze de knie niet voluit, maar in draf loopt ze zeker niet rad.
Ik ben inmiddels giftig op de praktijk maar dat is voor later, nu eerst zorgen voor een fix voor Pix.
De foto direct na de operatie:

En de foto van maandag: