En daarom mag iemand anders het ook niet doen?Crutz schreef: ↑29 sep 2021, 07:52Massage spul???? Zoals je waarschijnlijk weet is een deel van mijn werk sportmassage voor honden en ja ik gebruik een enkele keer essentiële oliën. Maar vaker niet dan wel.Nicoline schreef:Niet echt, in denk dat de wandeling van- en naar de “sportplek” (waar dat ook is) al als warming up en cooling down kan worden gezien. Ik heb wel massage spul voor honden staan, maar heb dat 1 a 2 keer gebruikt.
Cooling Down
- Inge O
- Posts in topic: 3
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Re: Cooling Down
Laatst gewijzigd door Inge O op 29 sep 2021, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Er staan vraagtekens, massage spul??? Wat voor spul, (massage)oliën op de vacht werken eerder negatief dan positief als het ter ondersteuning van de massage is. Dan heb ik het dus niet over essentiële oliën waar je heel weinig van gebruikt omdat het niet als massage middel maar ondersteunend is.Inge O schreef:En daarom mag iemand het ook niet doen?Crutz schreef: ↑29 sep 2021, 07:52Massage spul???? Zoals je waarschijnlijk weet is een deel van mijn werk sportmassage voor honden en ja ik gebruik een enkele keer essentiële oliën. Maar vaker niet dan wel.Nicoline schreef:Niet echt, in denk dat de wandeling van- en naar de “sportplek” (waar dat ook is) al als warming up en cooling down kan worden gezien. Ik heb wel massage spul voor honden staan, maar heb dat 1 a 2 keer gebruikt.
Misschien bedoelt ze wel rollers of weet ik veel wat…
- Inge O
- Posts in topic: 3
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ja, die vraagtekens zag ik, die kwamen op mij dus niet meteen over als nieuwsgierige vraag naar wat ze gebruikte.Crutz schreef: ↑29 sep 2021, 08:41Er staan vraagtekens, massage spul??? Wat voor spul, (massage)oliën op de vacht werken eerder negatief dan positief als het ter ondersteuning van de massage is. Dan heb ik het dus niet over essentiële oliën waar je heel weinig van gebruikt omdat het niet als massage middel maar ondersteunend is.
De rest van m’n antwoord aan jou per pbInge O schreef: ↑29 sep 2021, 08:50Ja, die vraagtekens zag ik, die kwamen op mij dus niet meteen over als nieuwsgierige vraag naar wat ze gebruikte.Crutz schreef: ↑29 sep 2021, 08:41Er staan vraagtekens, massage spul??? Wat voor spul, (massage)oliën op de vacht werken eerder negatief dan positief als het ter ondersteuning van de massage is. Dan heb ik het dus niet over essentiële oliën waar je heel weinig van gebruikt omdat het niet als massage middel maar ondersteunend is.Inge O schreef:
En daarom mag iemand het ook niet doen?
Jep, meestal combineer ik het dan want ik moet wisselen van hond dus ik loop de ene 10 minuten warm en de andere 10 minuten uit (in dezelfde wandeling van 10 minuten anders blijf ik bezig). Bij zowel Kenji als Djalu merk ik dat ze juist daardoor wat zakken in hun adrenaline, hun ademhaling wordt wat minder snel & ze ogen minder "verhit". Puur fysiologisch is de cooling down eigenlijk het omgekeerde van de warming-up dus als je 10 minuten WU doet, is een 10 minuten CD vrij logisch :-)Zamunda schreef: ↑29 sep 2021, 07:21Nou lijkt mij mijn training totaal niet te vergelijken met die van jou, maar na een training wandel jij nog 10 minuten? Ervoor wandel ik wel 10 minuten, maar erna laat ik eigenlijk alleen even plassen en de auto weer in (en dat is snel want Raaf is dan zo moe dat hij rust aan zijn koppie wil en de auto in).Eilfy schreef: ↑26 sep 2021, 21:40 Ik doe altijd een warming-up en cooling down. Afhankelijk van wat ik ga doen, verschilt het wel hoe het eruit ziet. Bij fitness bijv. is zowel de WU als de CD 5 minuutjes op laag tempo stappen & draven op de loopband. Voor agility trainingen en wedstrijden loop ik 10 minuten op tempo van de hond uit en stretch ik zo nodig nog actief.
~Choose what helps your heart bloom~
- Zamunda
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ja, dat heeft Raaf allemaal niet . Ik denk dat onze trainingen daar veel te weinig intensief voor zijn (we doen telkens rondjes van 6/7 hindernissen en op het eind alles aan elkaar tot zo'n 19 stuks). Zodra ik mijn spullen gepakt hebt is Raaf al lang klaar met welke verhoogde ademhaling dan ook en verhit oogt hij al helemaal niet. Adrenaline? Die hond loopt met zijn ogen op half zeven te vragen of hij alsjeblieft lekker in de auto mag gaan liggen .Eilfy schreef: ↑29 sep 2021, 14:20Jep, meestal combineer ik het dan want ik moet wisselen van hond dus ik loop de ene 10 minuten warm en de andere 10 minuten uit (in dezelfde wandeling van 10 minuten anders blijf ik bezig). Bij zowel Kenji als Djalu merk ik dat ze juist daardoor wat zakken in hun adrenaline, hun ademhaling wordt wat minder snel & ze ogen minder "verhit". Puur fysiologisch is de cooling down eigenlijk het omgekeerde van de warming-up dus als je 10 minuten WU doet, is een 10 minuten CD vrij logisch :-)
WU doe ik echt voor de spieren (zodat er minder kracht op de pezen komt), CD zou ik in mijn geval ook alleen voor de spieren doen maar ik heb niet het idee dat dat nodig is in ons geval.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
https://greyhoundandpetworld.com/shop/c ... uscle-rub/Crutz schreef: ↑29 sep 2021, 07:52Massage spul???? Zoals je waarschijnlijk weet is een deel van mijn werk sportmassage voor honden en ja ik gebruik een enkele keer essentiële oliën. Maar vaker niet dan wel.Nicoline schreef:Niet echt, in denk dat de wandeling van- en naar de “sportplek” (waar dat ook is) al als warming up en cooling down kan worden gezien. Ik heb wel massage spul voor honden staan, maar heb dat 1 a 2 keer gebruikt.
Deze, ooit jaren geleden gekocht voor mijn oudere hond destijds die nog graag actief was, meer als een soort “voor het geval dat” maar zelden gebruikt. Denk dat ik het vaker op mezelf heb gebruikt