Best extreem, de wijsneus, de dopneus en de puntneus.

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Yvette
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Re: Best extreem

Bericht door Yvette »

Wat een ontzettend leuke hond! Ik kijk nu al uit naar jullie avonturen! En puppies over een paar jaar natuurlijk :LOL: :I:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
hakunamatata
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Desiree schreef: 06 mei 2022, 21:28
Sirene schreef: 06 mei 2022, 21:12 Zou het niet gewoon een borderwhippet of deels borderwhippet zijn? Er is toch gewoon bekend waar ze vandaag komt?
Ik heb echt geen idee. Haar vorige eigenaar had haar net een maand, enige naam en adres in haar paspoort verwijst naar een kennel genaamd van de Haelfe Maen maar dat is een bassethoundkennel (geweest denk ik want niks over te vinden).
Ik kon dit vinden: https://www.startpunthonden.nl/fokker/1 ... aelfe-maen
Een DNA test kan nog wel eens interessant zijn :lol1:

Maar ras of niet, je hebt zo te lezen een erg leuke hond aan haar. En hoe ideaal dat ze zo balgericht is, luistert en vooral ook zo goed al gaat met Droef en Izzy!
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

“ Wie is v.d.Haelfe Maen

heb aktijd bassets gefokt met stamboom door gezonfheid ben ik overgegaan naar kleinere hondjes. zoals whippet en chuhuahus”
Desiree
Posts in topic: 68
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Bericht door Desiree »

Misschien ga ik de fokker in kwestie wel eens mailen van de week dat ik een pup heb van haar/hem heb overgenomen en dat ik wel benieuwd ben naar de ouder dieren en nestgenoten. :engel:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Desiree schreef: 11 mei 2022, 11:24 Misschien ga ik de fokker in kwestie wel eens mailen van de week dat ik een pup heb van haar/hem heb overgenomen en dat ik wel benieuwd ben naar de ouder dieren en nestgenoten. :engel:
Misschien????
Nu!
EchoMira
Posts in topic: 20
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Doe maar bellen. Krijg je sneller antwoord.
Célie
Posts in topic: 5
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

EchoMira schreef: 11 mei 2022, 11:34 Doe maar bellen. Krijg je sneller antwoord.
Nou als ze net zo praat als dat ze schrijft :LOL: :LOL: ik heb alweer beeld van zo'n figuur met een hazenlip, heef uw worteltaart :mrgreen:

Desiree

Bericht door Desiree »

EchoMira schreef: 11 mei 2022, 11:34 Doe maar bellen. Krijg je sneller antwoord.
Done!!!

Fokker was niet blij met hoe het is gegaan. Ik ben de 4de eigenaar van Raya nu en ze wist gelijk precies over welke hond het ging. Super leuke lieve dame. Na het gesprek had ik binnen 5 minuten een lading aan foto's van nest genoten en pa en ma. Als er wat is mag ik haar altijd bellen, ze was blij dat ik de ballen had gewoon te vragen hoe of wat en nu verklaard het wel ook waarom ze moeite heeft met even alleen zijn. Bij de eerste eigenaar is ze na 2 weken al verkocht want kind was er bang voor of zo, bij de 2de heeft ze een paar maanden gezeten en bij de laatste slechts een maand.

Raya's moeder is ook al een ballen junkie en gek op zwemmen. Ze zou wel een raszuivere whippet moeten zijn gaf de fokker aan, alleen stevig aan de maat wel. Dat kreeg de fokker ook al te horen over de ouderdieren.

Pa en ma.
Afbeelding

Zusje
Afbeelding
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 5
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

De vader is toch wel heeeeeeel groot voor een whippet lijkt mij.
Desiree

Bericht door Desiree »

Célie schreef: 11 mei 2022, 15:49 De vader is toch wel heeeeeeel groot voor een whippet lijkt mij.
Klopt, maar moeders weegt ook al 16 kg en is behoorlijk aan de maat voor een whippet. 100% raszuiver denk ik zelf dus ook niet maar goed het maakt me dan ook gewoon niet zo veel uit. Als ze maar leuk en gezond is, dat is het belangrijkste.

Puppy Raya!!

Afbeelding

En het nestje.

Afbeelding
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Nou wat leuk dat je nu meer van haar achtergrond weet. En boeie dat ze groot is.
hakunamatata
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Wat leuk dat de contactgegevens nog klopten en het contact zo ging :ok:

Lijkt me toch wel ontzettend leuk om het verhaal nu completer te hebben en meer van haar te weten. Die foto's ook, gaaf!
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Ipanema
Posts in topic: 4
Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT

Bericht door Ipanema »

Fijn dat je nu meer weet ! Jammer voor Raya dat ze een moeilijke start had, maar dat komt bij jullie helemaal in orde.
katerke
Posts in topic: 3

Bericht door katerke »

Fijn dat je meer over haar weet. Arme Raya al 4 keer moeten verhuizen . Je zou voor minder verlatingsangst hebben maar ja ze heeft nu haar diamanten mandje gevonden. Ze is leuk. Veel foto s blijven plaatsen van deze knappe dame
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 11
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Wat leuk dat je meteen gebeld hebt en nu meer van haar achtergrond weet. Sneu dat ze al drie eigenaren heeft gehad, gelukkig zit ze nu lekker bij jou.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Inge O
Posts in topic: 24
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Het maakt ook niet uit - in tegendeel zelfs - maar wij zijn nieuwsgierugggggg :F: :F: .

Dat het 'raszuivere Haelfe Maenerwhippets' zijn geloof ik meteen, maar niet dat daar niks doorheen zit.

Straks zit er Weim doorheen :mrgreen: .
Desiree

Bericht door Desiree »

Het enige jammer eraan vindt ik wel dat ik het idee heb dat de vorige eigenaar dan toch niet helemaal eerlijk was over de reden van herplaatsing. Ik vermoed dat ze daar ook gewoon niet alleen kon zijn en dat dit misschien wel de reden is geweest om haar toch te herplaatsen.

Maar goed, nu maar duimen dat het maandag gewoon goed gaat bij de dagopvang en dat ze daarna mag terugkomen. Dan kan ik er in de tussentijd gewoon aan werken. Vandaag weer flink geoefend, uiteindelijk bij het tuincentrum haar de meest lekkere kluif laten uitzoeken en dat leek te werken, de eerste keer dan. Toen heb ik bijna 10 minuten buiten gezeten wat verderop terwijl ik op de camera keek en ze heerlijk lag te kluiven, de tweede keer toen ik Droef en Izzy echt moest doen (Droef had spuitpoep toen ik terug kwam terwijl ik haar net had gedaan :O: ) was ze weer compleet over haar toeren terwijl ze daarvoor nog 3 kwartier gezwommen en gerend had, die kluif kon haar nu minder dan niks interesseren.
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 6
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Wat fijn dat je nu meer over haar achtergrond weet!
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Célie schreef: 11 mei 2022, 15:49 De vader is toch wel heeeeeeel groot voor een whippet lijkt mij.
Ja, maar verder wel een echt herkenbare whippet. Dus ik zou het inderdaad als een volbloed zien. En groter is bij een whippet alleen maar handig.

Goed dat je gebeld hebt. Fijn dat je ook meteen met veel info beloond werd.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Desiree schreef: 11 mei 2022, 19:05 Het enige jammer eraan vindt ik wel dat ik het idee heb dat de vorige eigenaar dan toch niet helemaal eerlijk was over de reden van herplaatsing. Ik vermoed dat ze daar ook gewoon niet alleen kon zijn en dat dit misschien wel de reden is geweest om haar toch te herplaatsen.
Is ze inderdaad 7 maanden?
Want dan vind ik niet alleen kunnen zijn nog niet zo spannend hoor. Zat honden die dat dan nog niet kunnen maar het daarna wel goed leren.
Het is maar net hoe je het verpakt.
Desiree

Bericht door Desiree »

EchoMira schreef: 11 mei 2022, 20:05
Desiree schreef: 11 mei 2022, 19:05 Het enige jammer eraan vindt ik wel dat ik het idee heb dat de vorige eigenaar dan toch niet helemaal eerlijk was over de reden van herplaatsing. Ik vermoed dat ze daar ook gewoon niet alleen kon zijn en dat dit misschien wel de reden is geweest om haar toch te herplaatsen.
Is ze inderdaad 7 maanden?
Want dan vind ik niet alleen kunnen zijn nog niet zo spannend hoor. Zat honden die dat dan nog niet kunnen maar het daarna wel goed leren.
Het is maar net hoe je het verpakt.
Ja ze is van 26-09-2021, soms vergeet ik ook gewoon nog dat ze maar pup is hoor want ze is in zoveel dingen al onwijs goed en makkelijk.
Afbeelding
Yvette
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Leuk om meer te weten en zelfs foto's te hebben! Hopelijk komt ze snel wat tot rust en krijgt ze er vertrouwen in dat je gewoon weer terugkomt. Ik ga voor je duimen dat het lukt met de dagopvang, dat zou wel heel fijn zijn.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Hamilton
Posts in topic: 1

Bericht door Hamilton »

Sandra&co schreef: 11 mei 2022, 23:37 Fijn dat je nu meer weet! En zelfs een puppyfoto...komt ze toevallig uit Eindhoven? Want het nest komt me bekend voor.
Effe goegelen en kom dit tegen

Kennel Van de Haelfe Maen
Bennekelstraat 167
Postcode:
5654DE
Plaats:
Eindhoven
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Sandra&co schreef: 12 mei 2022, 00:39 Oh! Ja kijk eens aan. Die is destijds ook best lang met een aantal pups blijven zitten, ze werden steeds goedkoper.
Logisch want je moet wel ballen hebben om wat? 10 zwarte whippets te fokken terwijl er met stamboom en in kekke kleuren al weinig belangstelling is. Zeker voor de reuen begreep ik.
Marc

Bericht door Marc »

Ik vind trouwens wel dat na een Embark Duque een nestje met haar moet krijgen.
Plaats reactie