Lief, klein Nena'tje. 12-12-2010 ~ 29-09-2021
- _Tiny_
- Posts in topic: 3
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Lief, klein Nena'tje. 12-12-2010 ~ 29-09-2021
Op het oude forum heb ik wel eens geschreven over mijn shih tzu Nena. Sommigen van jullie zullen het zich nog wel herinneren.
Vanmorgen is Nena door de dierenarts ingeslapen.
Nena kwam bij ons als herplaatser. Ik weet niet eens haar precieze geboortedatum. Alleen de geschatte datum van de DA.
Toen Nena bij ons kwam was ik vast van plan haar net zo te behandelen als mijn grote honden. Nou, vergeet het maar. Nena vond zichzelf een prinses die speciale behandelingen en privileges verdiende. Lange wandelingen kon ik op mijn buik schrijven. Nena begreep niet waarom een wandeling langer dan 20 minuutjes zou moeten duren. Ze keerde gewoon om en liep terug naar de auto. Dus al snel deed mijn zoon een langzaam snuffelwandelimgetje met Nena terwijl ik de grote wandeling met de rest deed. Nena was erg tevreden over deze regeling.
Nena was dol op haar voetbal. Daarmee kon ze zich lang vermaken in de tuin. Maar dan moest het wel precies de goede bal zijn. Wit met zwart. Toen ik een keer een blauw met zwarte bal voor haar kocht begreep ze het niet meer. Verkeerde kleur. Niet haar bal.
Nena hield sowieso erg van routines en had een afkeer van verandering.
De dag moest altijd hetzelfde gaan. Uitslapen tot 10 uur, dan plassen, daarna vers vlees en verder slapen op mijn bed.
's Middags een wandelingetje, daarna brokjes en geen gelul met spontaan andere dingen doen. Wou ik het anders dan kon ik dat in mijn haar smeren.
Nena had een hele verzameling knuffels waar ze dol op was. Lag er per ongeluk 1 onder de kast kwam ze mij uit de keuken halen. Dan wees ze precies aan waar de knuffel lag en moest ik plat op mijn buik haar knuffel pakken. Ze kon heel goed dingen aan je duidelijk maken. Had ze trek in fruit sprong ze op de stoel om heel indringend naar de fruitschaal te kijken totdat ik haar een stukje banaan gaf. Ze was een prinses en moest bediend worden.
Nena was geen gezond gebouwd hondje met haar platte smoel en kromme poten. Ze had een rughernia, nekhernia, en artrose in haar hele lijf. Volgens de DA had hij het nog nooit zo erg gezien. Met pijnstillers heeft ze nog een poosje kunnen genieten, maar nu was het echt op.
Dag Nena, mijn lief, klein, koddig hondje met je aandoenlijke maniertjes. Wat was je een persoonlijkheid. We zullen je allemaal missen.
Vanmorgen is Nena door de dierenarts ingeslapen.
Nena kwam bij ons als herplaatser. Ik weet niet eens haar precieze geboortedatum. Alleen de geschatte datum van de DA.
Toen Nena bij ons kwam was ik vast van plan haar net zo te behandelen als mijn grote honden. Nou, vergeet het maar. Nena vond zichzelf een prinses die speciale behandelingen en privileges verdiende. Lange wandelingen kon ik op mijn buik schrijven. Nena begreep niet waarom een wandeling langer dan 20 minuutjes zou moeten duren. Ze keerde gewoon om en liep terug naar de auto. Dus al snel deed mijn zoon een langzaam snuffelwandelimgetje met Nena terwijl ik de grote wandeling met de rest deed. Nena was erg tevreden over deze regeling.
Nena was dol op haar voetbal. Daarmee kon ze zich lang vermaken in de tuin. Maar dan moest het wel precies de goede bal zijn. Wit met zwart. Toen ik een keer een blauw met zwarte bal voor haar kocht begreep ze het niet meer. Verkeerde kleur. Niet haar bal.
Nena hield sowieso erg van routines en had een afkeer van verandering.
De dag moest altijd hetzelfde gaan. Uitslapen tot 10 uur, dan plassen, daarna vers vlees en verder slapen op mijn bed.
's Middags een wandelingetje, daarna brokjes en geen gelul met spontaan andere dingen doen. Wou ik het anders dan kon ik dat in mijn haar smeren.
Nena had een hele verzameling knuffels waar ze dol op was. Lag er per ongeluk 1 onder de kast kwam ze mij uit de keuken halen. Dan wees ze precies aan waar de knuffel lag en moest ik plat op mijn buik haar knuffel pakken. Ze kon heel goed dingen aan je duidelijk maken. Had ze trek in fruit sprong ze op de stoel om heel indringend naar de fruitschaal te kijken totdat ik haar een stukje banaan gaf. Ze was een prinses en moest bediend worden.
Nena was geen gezond gebouwd hondje met haar platte smoel en kromme poten. Ze had een rughernia, nekhernia, en artrose in haar hele lijf. Volgens de DA had hij het nog nooit zo erg gezien. Met pijnstillers heeft ze nog een poosje kunnen genieten, maar nu was het echt op.
Dag Nena, mijn lief, klein, koddig hondje met je aandoenlijke maniertjes. Wat was je een persoonlijkheid. We zullen je allemaal missen.
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Havanezer
Re: Lief, klein Nena'tje. 12-12-2010 ~ 29-09-2021
Heel veel sterkte met het verlies van Nena.
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Wat een leuk hondje.
Succes met het wennen aan haar afwezigheid.
Succes met het wennen aan haar afwezigheid.
- Lothian
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Wat een portret. Ik moest glimlachen om je verhaal, en hoe ze het allemaal zo goed voor zichzelf geregeld had.
Heel veel sterkte voor je hele gezin.
Heel veel sterkte voor je hele gezin.
Heel veel sterkte met het verlies van jullie prinsesje.
- Frootje
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Wat een persoonlijkheid. Ze zal zeker heel erg gemist worden. Sterkte met het verlies.
Wat jammer dat ze niet een wat beter lijf had…
Sterkte met het verlies van het madammeke
Sterkte met het verlies van het madammeke
Heel veel sterkte
-
- Welke: Duitse herder
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ach, die foto met al die knuffels Ze klinkt als een echt portret. Heel veel sterkte.
Ze klinkt als een heerlijk hondje.
Heel veel sterkte met het verlies
Heel veel sterkte met het verlies
Heel veel sterkte
Ze kruipen zo in je hart die kleintjes. Heb zelf een shi tsu en weet hoe ze kunnen zijn.
Ze kruipen zo in je hart die kleintjes. Heb zelf een shi tsu en weet hoe ze kunnen zijn.
heel veel sterkte
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Een mini hondje met een maxi persoonlijkheid dus.
Jammer van dat rottige lijfje
Heel veel sterkte!
Jammer van dat rottige lijfje
Heel veel sterkte!
Dat klinkt als een hele persoonlijkheid! Wat een gemis...
Sterkte
Sterkte
Wat een koddig hondje was ze. Sterkte!
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ach, wat een portret en wat schrijf je mooi over haar. Sterkte met de leegte die ze achterlaat.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥