Mama's kindje... (Kika was kwijt)

Gudrun
Posts in topic: 5
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Mama's kindje... (Kika was kwijt)

Bericht door Gudrun »

Dirkje schreef: 17 mei 2022, 23:30 De enkele keer dat ze ergens is geweest zonder mij heeft ze voor de deur op me liggen wachten en moest ze erg huilen.
Oh neen hoe zielig is dat! Zelfs Do kan het nu, even zonder me. Dirkje is een heel erg mama's kindje dus!
Dirkje
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Gudrun schreef: 17 mei 2022, 23:38
Dirkje schreef: 17 mei 2022, 23:30 De enkele keer dat ze ergens is geweest zonder mij heeft ze voor de deur op me liggen wachten en moest ze erg huilen.
Oh neen hoe zielig is dat! Zelfs Do kan het nu, even zonder me. Dirkje is een heel erg mama's kindje dus!
Ja, ik vind het ook zielig voor haar. Toen Ben er nog was kon ze het beter aan. Had ze steun aan hem.
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Gudrun schreef: 17 mei 2022, 23:38
Mira kan het niet. Die gaat inderdaad janken bij de deur. Niet liggen want dat vindt ze vies. Dus staand. Janken. Staand janken.
En dan op een toon die negeren onmogelijk maakt. Mira heeft nog nooit niet de aandacht kunnen trekken met een zielige bek.
Zelfs mensen die helemaal niets met honden hebben komen aangerend.
Maar dat is verwendheid. En dat is ook stress maar het is geen angst. Je vreet het maar mira.

Laat maar janken. Ik klaag ook weleens hardop. Nou en?
Dirkje

Bericht door Dirkje »

Nou, ik moest wel even slikken hoor toen ik hoorde dat ze niet samen met de bal wilde spelen maar alleen bij het hek wilde huilen.
Soms is het inderdaad niet anders. We moeten allemaal wel eens iets doen wat niet leuk is. Alleen thuisblijven vind ze ook niet leuk. Na twee uur gaat ze joelen en blaffen naar de buurjongens. Geen boosaardige buurvrouw meer dus ik krijg er geen gedoe mee.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Dirkje schreef: 17 mei 2022, 23:59 Nou, ik moest wel even slikken hoor toen ik hoorde dat ze niet samen met de bal wilde spelen maar alleen bij het hek wilde huilen.
Soms is het inderdaad niet anders. We moeten allemaal wel eens iets doen wat niet leuk is. Alleen thuisblijven vind ze ook niet leuk. Na twee uur gaat ze joelen en blaffen naar de buurjongens. Geen boosaardige buurvrouw meer dus ik krijg er geen gedoe mee.
Zo'n ongeruste moeder die 5 jaar wakker ligt tot haar kinderen thuis komen van het stappen.
Wat is daar zielig aan?
Dirkje

Bericht door Dirkje »

EchoMira schreef: 18 mei 2022, 00:12
Dirkje schreef: 17 mei 2022, 23:59 Nou, ik moest wel even slikken hoor toen ik hoorde dat ze niet samen met de bal wilde spelen maar alleen bij het hek wilde huilen.
Zo'n ongeruste moeder die 5 jaar wakker ligt tot haar kinderen thuis komen van het stappen.
Wat is daar zielig aan?
Ik vind het niet fijn als zij het niet naar haar zin heeft. Inderdaad ben ik zo’n overdreven moeder. Gisteren in de regen op het behendigheidsveld laat ik haar ook niet buiten als ik zelf schuil in de container. Vind ik zielig. :')
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ja, het is ook zielig. Maar we zijn allemaal bij regelmaat zielig.
We zijn aan het leven.
Dirkje

Bericht door Dirkje »

Ja pa.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

:LOL: :LOL:
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

billy schreef: 18 mei 2022, 00:01 tot er een hardloopster aankwam en in een flits dacht ik nog wat volgt haar hondje netjes en bij beter kijken was het Dirk. :LOL:
Ohh, zoiets 'zieligs' heb ik ook eens gehad, met mijn vroegere SuperSpookje : ik ging een paar dagen weg en een heel goede vriendin (die de honden goed kenden) zou voor de honden (en de andere dieren) zorgen. Ik had haar alles uitgelegd, ook hoe Spookje het zo leuk vond om bij het voeren van de bosbeesten de lege gieter erheen te helpen dragen, en nog zo wat andere dingen die ze normaal erg leuk vond.
Nou, het enige dat mevrouw bij elke verzorgingsronde deed was, terwijl vriendin en de andere honden overal over het erf liepen, verwachtingsvol bij de (glazen) voordeur naar binnen blijven kijken, want als Kri er was zou het baasje toch ook wel buitenkomen?
Aaaahhhhh :nocheer: .
Jackira
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Bericht door Jackira »

billy schreef: 18 mei 2022, 00:01 Gelukkig goed afgelopen :ok:

Hier gaan ze met iedereen mee, kijken op nog om naar het vrouwtje :cry:

Truus moest ik soms echt terughalen omdat ze bij andere mensen bleef lopen :oeps: Dirk ook wel eens kwijt geweest en ik in paniek, zag al allemaal dode vogels in mijn gedachten, tot er een hardloopster aankwam en in een flits dacht ik nog wat volgt haar hondje netjes en bij beter kijken was het Dirk. :LOL:
:LOL:
AfbeeldingAfbeelding
Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Wat een schrik Gudrun en bijzonder dat haar focus zo bij het zoeken naar jou leek te liggen dat heel die auto's ineens totaal niet interessant waren.

billy schreef: 18 mei 2022, 00:01Truus moest ik soms echt terughalen omdat ze bij andere mensen bleef lopen :oeps: Dirk ook wel eens kwijt geweest en ik in paniek, zag al allemaal dode vogels in mijn gedachten, tot er een hardloopster aankwam en in een flits dacht ik nog wat volgt haar hondje netjes en bij beter kijken was het Dirk. :LOL:
Whahaha, wat een eikel :LOL: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Omega
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Toevallig vanmiddag honden gewisseld tijdens de puppyles, zolang de ander wilde knuffelen en snoepjes had was het haar goed af, ik werd niet gemist.
Ook met wandelen, ze loopt zo mee met een andere hond, kijkt niet eens achterom.
Iedereen wordt even hartelijk begroet, ze is absoluut niet eenkennig.

Hopelijk gaat dat nog wat over, vindt het toch wel fijn als ze niet met iedereen mee wandelt..
Afbeelding
Dirkje

Bericht door Dirkje »

Inge O schreef: 18 mei 2022, 08:37
billy schreef: 18 mei 2022, 00:01 tot er een hardloopster aankwam en in een flits dacht ik nog wat volgt haar hondje netjes en bij beter kijken was het Dirk. :LOL:
Ohh, zoiets 'zieligs' heb ik ook eens gehad, met mijn vroegere SuperSpookje : ik ging een paar dagen weg en een heel goede vriendin (die de honden goed kenden) zou voor de honden (en de andere dieren) zorgen. Ik had haar alles uitgelegd, ook hoe Spookje het zo leuk vond om bij het voeren van de bosbeesten de lege gieter erheen te helpen dragen, en nog zo wat andere dingen die ze normaal erg leuk vond.
Nou, het enige dat mevrouw bij elke verzorgingsronde deed was, terwijl vriendin en de andere honden overal over het erf liepen, verwachtingsvol bij de (glazen) voordeur naar binnen blijven kijken, want als Kri er was zou het baasje toch ook wel buitenkomen?
Aaaahhhhh :nocheer: .
Oooh, ik vind dat zo sneu. :nocheer:
Zó herkenbaar dat je allerlei leuke eigenschappen en behoeftes benoemd en dat ze dan alleen maar treurig zitten te wachten tot je weer terug bent. Het is uiteraard geen drama, en als het nodig is laat ik haar ook wel achter bij een vriendin maar ik zou het toch prettiger vinden als ze zich wel zou vermaken.
Afbeelding
Inge O
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Dirkje schreef: 18 mei 2022, 21:48 Oooh, ik vind dat zo sneu. :nocheer:
Ja, het is sneu (gelukkig maar voor korte tijd), maar daar tegenover stond dat ik met haar een onvergelijkbare band had, en natuurlijk wil dat niet zeggen dat ze daarom sneu moet zijn in dit soort situaties, maar het is er - vaak - wel een logisch gevolg van.
Met een allemansvriend zou ik zo'n band nooit hebben.
Border Collie

Bericht door Border Collie »

Wat een avontuur, gelukkig met een goede afloop!
Perry gaat vreemd bij het leven… die loopt met iedereen mee ook als ik er bij ben. Hij werkt ook voor iedereen die de bal heeft, maakt echt niet uit wie het is.
Toen ik na een week vakantie thuis kwam, brak hij wel de boel af zo blij was hij mij te zien. Gelukkig houdt hij wel van me haha
Afbeelding
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Omega schreef: 18 mei 2022, 20:05 Toevallig vanmiddag honden gewisseld tijdens de puppyles, zolang de ander wilde knuffelen en snoepjes had was het haar goed af, ik werd niet gemist.
Ook met wandelen, ze loopt zo mee met een andere hond, kijkt niet eens achterom.

Hopelijk gaat dat nog wat over, vindt het toch wel fijn als ze niet met iedereen mee wandelt..
Bij een tollertje verwacht je dat toch niet zo denk ik, zo maar met iedereen mee. De rollers die ik ken doen dat in elk geval helemaal niet.
Wat ik wel bij kika zie is dat ze de weinige mensen die ze als pupje zag en waar ze mee knuffelde (lockdown toen hier) echt wel herkent en heel blij is hen te zien. Maar dat volstaat niet blijkbaar, want mijn vriendin die er nu bij was was haar ook me ophalen en kent ze best goed.
Ook bij mijn andere honden zie ik dit terug, alsof ze als pup een periode hebben waarin iedereen oke is, en wie ze van toen kennen blijft oke, maar naar "nieuwe vreemden" worden ze echt wel meer terughoudend.
Omega
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Gudrun schreef: 19 mei 2022, 16:30
Omega schreef: 18 mei 2022, 20:05 Toevallig vanmiddag honden gewisseld tijdens de puppyles, zolang de ander wilde knuffelen en snoepjes had was het haar goed af, ik werd niet gemist.

Bij een tollertje verwacht je dat toch niet zo denk ik, zo maar met iedereen mee. De rollers die ik ken doen dat in elk geval helemaal niet.
Wat ik wel bij kika zie is dat ze de weinige mensen die ze als pupje zag en waar ze mee knuffelde (lockdown toen hier) echt wel herkent en heel blij is hen te zien. Maar dat volstaat niet blijkbaar, want mijn vriendin die er nu bij was was haar ook me ophalen en kent ze best goed.
Ook bij mijn andere honden zie ik dit terug, alsof ze als pup een periode hebben waarin iedereen oke is, en wie ze van toen kennen blijft oke, maar naar "nieuwe vreemden" worden ze echt wel meer terughoudend.
Segno was/is ook een allemansvriend, ze zal het van haar moeder hebben. :mrgreen:

Luna & Balu waren een stuk eenkenniger, zij waren halve tollers. Balu deed echt niks voor/met iemand anders, Luna alleen als ik zei dat ze dat moest doen.
Afbeelding
ConfuocoTollers
Welke: Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Bericht door ConfuocoTollers »

Omega schreef: 19 mei 2022, 17:02
Gudrun schreef: 19 mei 2022, 16:30

Segno was/is ook een allemansvriend, ze zal het van haar moeder hebben. :mrgreen:

Luna & Balu waren een stuk eenkenniger, zij waren halve tollers. Balu deed echt niks voor/met iemand anders, Luna alleen als ik zei dat ze dat moest doen.
Absoluut..Segno is de enige van mijn Tollers die ik als pup moest afleren om zomaar met andere mensen mee te lopen. Anders had ze zich door elke voorbijganger spontaan laten adopteren :LOL:
kayleigh*
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Bericht door kayleigh* »

Minou hangt aan ons allebei. Die hoef ik echt niet bij een vreemde achter te laten. Sowieso vind ze vreemde mensen alleen best als ze haar maar met rust laten. Binnenshuis is het dan wel weer snel goed met vreemde.

Nala is een ander geval. Die leeft voor mensen. Ik denk dat ze gerust met andere mensen zo mee zou gaan. Wie weet veranderd het nog. :mrgreen:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Plaats reactie