Nulmeting Raad van Beheer
Re: Nulmeting Raad van Beheer
Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen, behalve nu de stand van zaken vastleggen.
- pioenroos
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Fijn dat ze gebruik maken van onafhankelijke en onbevooroordeelde dierenartsen ja
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Wat een leuk opwekkend filmpje. Fijn dat ze er een paar leuke clubdagen aan gehad hebben.
Ik vind dat we van vitaliteit en gezonde genen uit moeten gaan. Met behoud van rastype als je dat belangrijk vind maar je snapt zelf ook dat kieskeurigheid altijd een keerzijde heeft en een driekwart labrador kan echt net zo goed je bal uit het water halen. En is ook niet meteen lelijk, hooguit een minder typische labrador.
Dan hoef je geen nulmetingen te pimpen. Dan is overtype en een alpenmeertje als genenpoel gewoon niet meer nodig.
Ik ben dol op het doel maar dit is niet het middel. Het feit dat ze dit organiseren betekent dat ze het nog steeds niet begrijpen.
Ik vind dat we van vitaliteit en gezonde genen uit moeten gaan. Met behoud van rastype als je dat belangrijk vind maar je snapt zelf ook dat kieskeurigheid altijd een keerzijde heeft en een driekwart labrador kan echt net zo goed je bal uit het water halen. En is ook niet meteen lelijk, hooguit een minder typische labrador.
Dan hoef je geen nulmetingen te pimpen. Dan is overtype en een alpenmeertje als genenpoel gewoon niet meer nodig.
Ik ben dol op het doel maar dit is niet het middel. Het feit dat ze dit organiseren betekent dat ze het nog steeds niet begrijpen.
Maak er maar een zinkput van.
Hij wil koste wat kost bewijzen dat dat niet ongezond is en dus weer gefokt mag worden. Honden hoeven geen neus, zieke honden zonder neus hebben geen stamboom en showwinnaars gaan als een raket. Zo niet, dan zijn ze te vet. Nou, succes.
Het eeuwige rvb gelul waar inmiddels al 15 jaar zo enorm veel schot in zit We zijn er mee bezig, hard gewerkt.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Dalijk gaat er iemand een lezing geven. Let op. Met betaalkaartjes.
Het kan me niet schelen waar ze mee bezig zijn. Doe je ding. Ik deel je doelstellingen niet en ik heb je dossiers niet nodig.
Het kan me niet schelen waar ze mee bezig zijn. Doe je ding. Ik deel je doelstellingen niet en ik heb je dossiers niet nodig.
Ik zag geen enkel wettelijk toegestaan fokdier.
Dus waar hebben we het helemaal over.
Dus waar hebben we het helemaal over.
"discussieer"
"houd je bek"
Arme stumpers fokken, keuren en vooral niet aankeuren is nu eenmaal z'n diepste hartenwens. Nou ja goed, wat de hel er bij hem op die plaats zit dan.
Het is sowieso heel raar. Voor een nulmeting at random (dat heet willekeurig, Ward) mensen vanuit je database opbellen om te kijken wat de stand van zaken is, en dat ga je baseren op twee toevallige honden uit de hele populatie. "want het gaat om de kwaliteit van de nakomelingen, niet die van de fokhonden". Ja, nee, niemand die daar enig verband in ziet.
Naast wat er daar rondliep keurt hij ook engelse bulldoggen, affenpinschers en natuurlijk het verdrietigste kunststukje, pekingezen. Die waren niet uitgenodigd, of niet op komen draven? Niet verder dan de parkeerplaats op een koelelement gekomen? Bazen van honden die zo leuk knorren en bij 15 graden niet meer kunnen bewegen begrijpen zelf niet dat ze voor een nulmeting beter ver uit de buurt kunnen blijven?
En at random ga je niet toch even googelen? De kennelnaam herken je niet? Hij weet niet exact welke honden waar vandaan komen? Hij heeft Debbie de caviafokster uit Purmerend van achter de kassa van de spar geplukt en daar met een lijst en een doosje punaises in een internetvrije ruimte gezet?
Hij snapt ook heus wel dat je een echte nulmeting verricht met simpelweg iedere hond van iedere fokker van iedere rasvereniging.
Dit is zijn de basketballers die zorgen dat je de dansende aap niet ziet.
Manmanman. En het is zó makkelijk. Het is een overgangsperiode. Volgens de wet mag je nog met deze platsnuiten fokken, met een partner die wel aan de voorwaarden voldoet. Maak daar dan dankbaar gebruik van in plaats van met een nukkige bek het kind met het badwater weggooien omdat je je heilige zinnetje niet doorgedreven krijgt.
Ik vond die shih's van Sjaak ook best spannend de eerste keer, maar dat was meer gevoel dan ratio. Allemaal prima gezonde, functionele, ademende, rennende brachy's. Nee, ze worden geen field trial champion en gaan geen iditarod lopen. Niks mis mee voor verwende troetelhondjes, meteen herkenbaar als harige platbek en de rashondenfokkers hoeven ook al niet bang te zijn met outcross nesten te blijven zitten.
Het loopt geen vaart met pups nu, maar het huidige nest had met vijf weken alweer 20 keer verkocht kunnen zijn.
- Célie
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
In een redelijk fors tempo goffer ik ren met mn kneuzenpoten nog harder
Ons doel is het fokken van korte snuiten zonder problemen....dus ze begrijpen het nog steeds niet.
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
In Vlaanderen omschrijven ze zoiets als 'daar zal veel volk komn naar kijken'.
De Boston (of was het toch Frans ) op 2'19" was wel een heel mooie - voor een kortneus.
De Boston (of was het toch Frans ) op 2'19" was wel een heel mooie - voor een kortneus.
Hij heeft destijds meteen de samenwerking met fairdog opgezegd omdat hij niet van het heilige bloed en de rasstandaard af wil wijken. Die laten echt wel ruimte voor ademen, maar als keurmeester is dat natuurlijk niet te verdragen.
https://www.dierenrecht.nl/nieuwsartike ... ng-fairdog
En hier zijn geweldige test om gezonde honden zonder neus te selecteren.
https://www.houdenvanhonden.nl/globalas ... t-boas.pdf
https://www.dierenrecht.nl/nieuwsartike ... ng-fairdog
En hier zijn geweldige test om gezonde honden zonder neus te selecteren.
https://www.houdenvanhonden.nl/globalas ... t-boas.pdf
Laatst gewijzigd door Dagmar op 21 mei 2022, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Die man is echt de vleesgeworden verpersoonlijking van alles wat er schort aan de raad.
En dan nog ziet het klapvee het niet. Je zou ook maar vijf seconden nadenken of wat lezen, dat doet zeer of zo.
Nee, daar is geen redden meer aan. Scotty, beam me up.
En dan nog ziet het klapvee het niet. Je zou ook maar vijf seconden nadenken of wat lezen, dat doet zeer of zo.
Nee, daar is geen redden meer aan. Scotty, beam me up.
- HillieS
- Posts in topic: 1
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Dan heb je pas echt inderdaad een objectieve uitkomst.
- Célie
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer: