Loopse furie: goed genezen van sterilisatie

Ipanema
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT

Re: Loopse furie: tijdstip sterilisatie

Bericht door Ipanema »

Ik zou eerlijk gezegd absoluut geen zin hebben in nog zo’n loopsheid. Dat je hondensport belangrijk vindt kan ik begrijpen, maar dat je daarvoor nogmaals door zo’n “helse” periode zou willen gaan ? Niet echt :oeps: Voor haar lijkt het me ook geen pretje.
Doyaquba
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Hoeveel wedstrijden heb je in juli? Is het een optie om het dan te doen of wordt ze dan alweer bijna opnieuw loops
Afbeelding
Nikki
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Bericht door Nikki »

Even vanaf begin gelezen. Ik hou ook van de sport, maar ik zou hier niet mee wachten. Dan maar even een paar wedstrijden overslaan. Daarna heb je (hopelijk) een stabiel hondje
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 20
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Ik zou de wedstrijden die jullie tot nu toe gelopen hebben zien als een goede start, waarna het gezegde kan gelden : 'reculer pour mieux sauter', iets wat ik in hondentrainining sowieso heel erg belangrijk vind. Iets een tijdje laten liggen werkt vaak beter dan maar door en door doen - nu castreren en in het volgende wedstrijseizoen gaan jullie 'voor het echie'.
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Inge O schreef: 21 mei 2022, 08:20 Ik zou de wedstrijden die jullie tot nu toe gelopen hebben zien als een goede start, waarna het gezegde kan gelden : 'reculer pour mieux sauter', iets wat ik in hondentrainining sowieso heel erg belangrijk vind. Iets een tijdje laten liggen werkt vaak beter dan maar door en door doen - nu castreren en in het volgende wedstrijseizoen gaan jullie 'voor het echie'.
Precies ja
Afbeelding
Nikki

Bericht door Nikki »

Inge O schreef: 21 mei 2022, 08:20 Ik zou de wedstrijden die jullie tot nu toe gelopen hebben zien als een goede start, waarna het gezegde kan gelden : 'reculer pour mieux sauter', iets wat ik in hondentrainining sowieso heel erg belangrijk vind. Iets een tijdje laten liggen werkt vaak beter dan maar door en door doen - nu castreren en in het volgende wedstrijseizoen gaan jullie 'voor het echie'.
Perfect omschreven!
Afbeelding
Dirkje
Posts in topic: 8
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Helemaal mee eens.
Ik denk ook dat het voor de andere honden een verademing is als ze de boel niet meer terroriseert tijdens haar loopsheid.
Afbeelding
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Als je haar laparoscopisch laat helpen is het herstel veel sneller.
Ik zou het ook wel nu doen, met wat pech wordt de volgende loopsheid nog erger en heb je spijt
Afbeelding
Gudrun
Posts in topic: 42
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Oh neen, op wedstrijd zeiden onze bekenden net vandaag om best te wachten tot najaar... ik had net besloten om dat dan maar te doen en nu twijfel ik opnieuw!
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Dirkje schreef: 21 mei 2022, 11:19
Helemaal mee eens.
Ik denk ook dat het voor de andere honden een verademing is als ze de boel niet meer terroriseert tijdens haar loopsheid.
Daar krijgt ze de kans niet meer toe, dat wordt dan scheiden. Maar handig of leuk is inderdaad anders.
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Dierenartsen gebeld, 2 zeggen er na 2 weken terug alles doen, ook agility, 2 andere die zelf ook agility lopen zeggen 6 weken...
Even pauzeknop, na 2 weken raakvlakken trainen (met alleen tunnels, zonder springen dus kan wel) en mss na 4 weken terug kijken als tussenweg??? Dat is inderdaad ook een optie en wel nuttig denk ik.
Zazoe schreef: 21 mei 2022, 19:19 Ik zou de impact dat zo'n loopsheid heeft op de rest vam de roedel het zwaarst laten wegen.
Ja, ik heb het topic ook nog eens doorgelezen, ik was vergeten dat zelfs Nanook een veeg uit de pan kreeg.
kloesje schreef: 20 mei 2022, 21:07 Ik zou wachten :ok: ze is nu stabiel, lekker sporten en dan van het najaar beslissen :lol1:
Dat zeiden de agilityvriendjes ook gisteren.

Waarom ben ik zo een twijfelaar???
Dagmar
Posts in topic: 6

Bericht door Dagmar »

Gudrun schreef: 22 mei 2022, 08:22
kloesje schreef: 20 mei 2022, 21:07 Ik zou wachten :ok: ze is nu stabiel, lekker sporten en dan van het najaar beslissen :lol1:
Dat zeiden de agilityvriendjes ook gisteren.

Waarom ben ik zo een twijfelaar???
Dat is leuk, sporters willen sporten ja. Maar die vriendjes zitten rond en tijdens een loopsheid niet met een teef met extreem gedrag in grote, gevarieerde, op dat moment instabiele roedel.
Dat is niet opgelost met een paar dagen scheiden.
Het belang en het welzijn van álle honden + jezelf gaat dan toch echt boven een paar weken agility. Met een hond alleen of stelletje zou je het nog aan kunnen kijken, in deze situatie vind ik van niet.
Ik zou het nu plannen. Dan heb je het ook maar mooi gehad en hoef je er nooit meer rekening mee te houden.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Gudrun schreef: 22 mei 2022, 08:22 Waarom ben ik zo een twijfelaar???
:proest:

Zelfs dat is een punt van twijfel :engel: .

Tot wanneer loopt het wedstrijdseizoen eigenlijk?
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Dagmar schreef: 22 mei 2022, 08:40
Het belang en het welzijn van álle honden + jezelf gaat dan toch echt boven een paar weken agility. Met een hond alleen of stelletje zou je het nog aan kunnen kijken, in deze situatie vind ik van niet.
Ik zou het nu plannen. Dan heb je het ook maar mooi gehad en hoef je er nooit meer rekening mee te houden.
Ja, klopt helemaal.
Even zitten puzzelen... maandag bellen of het 2 juni kan. Nu direct zou beter zijn, maar dan ben ik in de eerste week 3 dagen niet thuis en ik wil dochter niet met de extra zorg opzadelen. Want ik zie het al.. hechtingen vakkundig verwijderd, kraag en body gesloopt, tand stuk gebeten op bench,.... zal je zo maar zien dan (voorraadje clomicalm voor eerste dagen is misschien geen slecht idee met haar hahaha)
Deze week nog vlakken trainen, dan er zelf die paar dagen tussenuit, 2 juni operatie, dan kan ze op pinkstermaandag gewoon 1 keertje mee op wedstrijd (Poppy loopt voor het eerst met haar junior handler ook dus die wil ik niet missen) aangelijnd rust oefenen in de buurt van de terreinen, dan nog even rust, dan vlakken opnieuw en stilletjes terug opbouwen en tegen leuk wedstrijd weekend 16 juli wat ik echt niet wil missen kan ze terug. Die andere wedstrijden schrijf ik wel uit.

En nu standvastig blijven met mijn besluit :x :rambo:
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Inge O schreef: 22 mei 2022, 08:52
Gudrun schreef: 22 mei 2022, 08:22 Waarom ben ik zo een twijfelaar???
:proest:

Zelfs dat is een punt van twijfel :engel: .

Tot wanneer loopt het wedstrijdseizoen eigenlijk?
Oktober... dus kan best nog nu, er komt nog seizoen na en ik houd meestal in augustus enkele weken pauze tussenin, kan evengoed nu. Hier relativeren helpt als je van tussen de fanatiekelingen komt ;-) . Dit topic is echt wel behulpzaam, alles nog maar eens gelezen en ik heb er echt geen zin meer in. Toch vreemd ergens dat je zoiets maar half onthoudt... "Ja, Kika is wat lastig loops, dus ik ging steriliseren... maar ze is zo veel liever en stabieler nu... "
Houden zo dus.
Inge O

Bericht door Inge O »

Gudrun schreef: 22 mei 2022, 09:00Oktober...
:80:

Sta me toe je dan toch wel een érge wedsrijdfanatiekeling te vinden als je de afwezigheid tussendoor van een paar weekjes zo opblaast. Omdat je zo twijfelde dacht ik dat het om jullie hele wedstrijdseizoen ging, maar er gewoon enkele weekjes tussenuit zijn??

Zoiets is echt compleet niet te bevatten voor iemand die een krater heeft waar het competitiegen zou moeten zitten :F: .
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Inge O schreef: 22 mei 2022, 09:06
Gudrun schreef: 22 mei 2022, 09:00Oktober...
:80:

Sta me toe je dan toch wel een érge wedsrijdfanatiekeling te vinden als je de afwezigheid tussendoor van een paar weekjes zo opblaast. Omdat je zo twijfelde dacht ik dat het om jullie hele wedstrijdseizoen ging, maar er gewoon enkele weekjes tussenuit zijn??

Zoiets is echt compleet niet te bevatten voor iemand die een krater heeft waar het competitiegen zou moeten zitten :F: .
Hahaha ja als ik het lees...
Belachelijk eigenlijk.
Beetje vrees dat na een pauze er een terugval is net nu ze beter begint te lopen. Maar zoals je schreef kan het ook net omgekeerd zijn.
Maar ook een terugval is natuurlijk niet erg, ik ben toch te oud en te traag om nog veel van belang te presteren. En Kika is nog jong... ze wordt pas 2 in augustus.
Ik moet zelf nog wennen aan mijn bijgestelde ambities :LOL:
Kruimel
Posts in topic: 3
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Gewoon nu doen, ze kan nog jaren mee met wedstrijden.
Met de clomicalm ruim op tijd beginnen trouwens.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Dagmar
Posts in topic: 6

Bericht door Dagmar »

Gudrun schreef: 22 mei 2022, 10:25 Hahaha ja als ik het lees...
Belachelijk eigenlijk.
Beetje vrees dat na een pauze er een terugval is net nu ze beter begint te lopen. Maar zoals je schreef kan het ook net omgekeerd zijn.
Maar ook een terugval is natuurlijk niet erg, ik ben toch te oud en te traag om nog veel van belang te presteren. En Kika is nog jong... ze wordt pas 2 in augustus.
Ik moet zelf nog wennen aan mijn bijgestelde ambities :LOL:
Nee, dan is er misschien een terugval. Bij een volgende loopsheid is er vrijwel zeker een terugval.
Afbeelding
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Kruimel schreef: 22 mei 2022, 10:31 Gewoon nu doen, ze kan nog jaren mee met wedstrijden.
Met de clomicalm ruim op tijd beginnen trouwens.
Oh ja? Wist ik niet, maar ik bel morgen toch de dierenarts voor de afspraak, kan ik het meteen vragen.
Hewi
Posts in topic: 1

Bericht door Hewi »

Ik ben bang dat clomicalm hier niet bij gaat helpen ik vind dat meer de scherpe randen eraf halen. Ben ik heel erg als ik vind ( ik vind he mijn mening) dat het absurd is dat je wedstrijden voor laat gaan ?

Je hond schijnt een ware idioot te zijn waar jij en de rest van de honden behoorlijk mee zitten maar in belang van de sport moet ze dat nog maar keer doormaken?

Ik vind dat raar. Ik zou het dus ook nu gelijk doen. Hups weg ermee. Maar goed das mijn mening:)
Groetjes Heidi

Afbeelding
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Hewi schreef: 22 mei 2022, 20:39 Ik ben bang dat clomicalm hier niet bij gaat helpen ik vind dat meer de scherpe randen eraf halen. Ben ik heel erg als ik vind ( ik vind he mijn mening) dat het absurd is dat je wedstrijden voor laat gaan ?

Je hond schijnt een ware idioot te zijn waar jij en de rest van de honden behoorlijk mee zitten maar in belang van de sport moet ze dat nog maar keer doormaken?

Ik vind dat raar. Ik zou het dus ook nu gelijk doen. Hups weg ermee. Maar goed das mijn mening:)
Afspraak staat hoor, 2 juli wat ik zou kon niet meer, maar 7 juni wel! 4 maanden na de vorige loopsheid dus prima zei de dierenarts en ook die zag geen heil in clomicalm (die wou ik niet voor haar gedrag, zou al te gek zij vind ik ook, maar om rustiger te zijn na de operatie), ze mag dag na de operatie gewoon aangelijnd mee wandelen en zo, ik mag er bij blijven tot ze slaapt en meteen ophalen zodra ze wakker is (ze is daar al eens opgenomen geweest voor een obstructie, ze weten dat ze zodra ze zich goed genoeg voelt infuus sloopt en zo).
Nikki

Bericht door Nikki »

Goede keuze! :ok:
Afbeelding
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken bij Kika, of ze wat gelijkmatiger wordt.

Heb Bella nu maandje geleden laten steriliseren en vind haar erg pittig nu. Maar die situatie was precies andersom dan bij Kika, Kika is pittig tijdens en rond de loopsheid en Bella was dan juist heel mild en slomig.
Afbeelding
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Zo. Bij gebleven en even geholpen met infuus prikken tot ze sliep. Ze was heel erg snel wakker en onrustigen alles was vlot gegaan dus geen antisedan laten spuiten en mee naar huis. Eens in de auto sliep ze en nu lekker rustig thuis ook. Op naar vlot herstel nu en eerst een periode aangelijnd rustig proberen door te komen.
Afbeelding
Plaats reactie