Stichtinghonden op de foto, pag.4 nieuw opvangertje!
- Johnny Jones
- Posts in topic: 14
- Honden: 6
- Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen
Re: Stichtinghonden op de foto, pag.2 Husky mixen!
Het reutje (de lichte) doet het inderdaad goed bij het opvanggezin, hij is er al een aantal maanden. Er wordt mee gewandeld wat prima gaat. Hij is aanhankelijk en zit graag bij de mensen van het opvanggezin. Het zal geen kant en klare hond zijn, maar bij de juiste baas hoeft hij zeker geen probleemhond te worden.
Het teefje is een aantal maanden later gekomen en nu sinds een paar weken in Nederland. Zij staat nog niet op de website omdat zij minder dapper is als haar broer. Geen hond voor een gemiddelde hondenbezitter in een drukke woonwijk.
Toen ik er eventjes was vond ik het prima honden, maar dat is mijn perceptie na 35 buitenlandse honden in de opvang te hebben gehad. Ik kom daar als vreemde met mijn cameratas het kleine huisje binnen. Voor menig hond uit het buitenland zou dat toch voldoende zijn om even flink tegen mij te gaan blaffen en grommen, of zich te verstoppen. Maar dat gebeurde helemaal niet. Ze kwamen allebei snel bij me kijken en snuffelen. Ik heb zelf geen contact gemaakt om geen spanning te veroorzaken. De eerste minuut met het maken van de foto's was spannend en werd er wat geblaft maar ook dat was snel over. Weer kwamen ze allebei bij me kijken en snuffelen aan de camera.
De pups zijn op straat geboren, ik denk dat de vader van de pups een straathond is. Ze zijn prachtig! Ze hebben het uiterlijk van een grote, maar het zijn echt maar tengere middelmaatjes. Ik was zelf vooral weg van het teefje, de donkere. Ze had iets kwetsbaars, ik vond haar lief en zacht. Als ik de mogelijkheden had, had ik haar zo meegenomen.
Het teefje is een aantal maanden later gekomen en nu sinds een paar weken in Nederland. Zij staat nog niet op de website omdat zij minder dapper is als haar broer. Geen hond voor een gemiddelde hondenbezitter in een drukke woonwijk.
Toen ik er eventjes was vond ik het prima honden, maar dat is mijn perceptie na 35 buitenlandse honden in de opvang te hebben gehad. Ik kom daar als vreemde met mijn cameratas het kleine huisje binnen. Voor menig hond uit het buitenland zou dat toch voldoende zijn om even flink tegen mij te gaan blaffen en grommen, of zich te verstoppen. Maar dat gebeurde helemaal niet. Ze kwamen allebei snel bij me kijken en snuffelen. Ik heb zelf geen contact gemaakt om geen spanning te veroorzaken. De eerste minuut met het maken van de foto's was spannend en werd er wat geblaft maar ook dat was snel over. Weer kwamen ze allebei bij me kijken en snuffelen aan de camera.
De pups zijn op straat geboren, ik denk dat de vader van de pups een straathond is. Ze zijn prachtig! Ze hebben het uiterlijk van een grote, maar het zijn echt maar tengere middelmaatjes. Ik was zelf vooral weg van het teefje, de donkere. Ze had iets kwetsbaars, ik vond haar lief en zacht. Als ik de mogelijkheden had, had ik haar zo meegenomen.
Ow....als ik maar zou durven zou ik haar ook echt heel erg zien zitten. Ik woon redelijk ideaal in een stil dorp 5 minuten van de bosrand af, maar ja.Johnny Jones schreef: 25 mei 2022, 10:09 Het reutje (de lichte) doet het inderdaad goed bij het opvanggezin, hij is er al een aantal maanden. Er wordt mee gewandeld wat prima gaat. Hij is aanhankelijk en zit graag bij de mensen van het opvanggezin. Het zal geen kant en klare hond zijn, maar bij de juiste baas hoeft hij zeker geen probleemhond te worden.
Ik zie dat ook dat zachte en kwetsbare in haar blik. Vandaar..
- Johnny Jones
Ze zitten wel in huis en het was denk ik inderdaad beter geweest als ze niet bij elkaar in de opvang zouden zitten. Op de website staan nog wat foto's van het reutje in huis. https://helpeenhond.nl/alex/Marc schreef: 23 mei 2022, 12:55 Zijn die foto's bij het gastgezin genomen? Want ze zitten dan dus niet in huis en nog steeds bij elkaar wat versterkend werkt. Als dit het gastgezin is zou ik zelf overwegen de honden ergens binnen te plaatsen bij een zeer goed ingedraaide hond en niet samen in een buitenverblijf omdat ze dan als een wolf gehouden worden en niet ontwikkelen tot wat ze bij een ander toch moeten zijn. Misschien speelt dat ook een rol. Dat ze in een soort wolvenren zitten. Dan komen ze extra wild over.
Maar als ik naar de vacht van de teef? kijk wil je die ook niet in huis.....Die verliest bossen haar.....
Zo'n vacht zie je vaak bij de Roemeense honden aan het einde van de winter, eenmaal alle plukken eruit en je bent van de narigheid af. Ze zal zich denk ik niet laten borstelen en dan duurt het wel even tot het vanzelf eraf valt.
Wat een ukkies. Ik denk juist dat het goed is dat ze bij huskymensen in een roedel zitten. Ze zijn duidelijk goed voorbereid qua inrichting en weten vast hoe ze met dat type om moeten gaan.Johnny Jones schreef: 25 mei 2022, 10:17
Ze zitten wel in huis en het was denk ik inderdaad beter geweest als ze niet bij elkaar in de opvang zouden zitten. Op de website staan nog wat foto's van het reutje in huis. https://helpeenhond.nl/alex/
Zo'n vacht zie je vaak bij de Roemeense honden aan het einde van de winter, eenmaal alle plukken eruit en je bent van de narigheid af. Ze zal zich denk ik niet laten borstelen en dan duurt het wel even tot het vanzelf eraf valt.
Ze zijn toch maanden uit elkaar geweest en er lopen meer honden, dus ik denk niet dat ze zich teveel op elkaar gaan richten, maar wel steun kunnen vinden. En anders zie je dat snel genoeg.
Jaap ziet er nu ook zo uit hoor. Na het kammen en plukken na tien minuten weer, dat is gewoon het seizoen. Als je ze niet kunt of wilt wassen en blazen is dat wat het is.

- Johnny Jones
- Inge O
- Posts in topic: 1
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Vind ik ook, vooral die eerste, die heeft ook een prachtig uiterlijk.Marc schreef: 22 mei 2022, 00:06 Ik vind met name de donkere bijna geen hond meer maar een wild dier. Heel bijzonder en ontzettend ontypisch als hond. Je ziet helemaal niks van domesticatie en als iemand zou zeggen dat dit een wilde hond was die al eeuwen op een eiland geïsoleerd in het wild leeft geloofde ik het. Echt echt om door een ringetje te halen en zo bijzonder.
Hebberig word ik dan weer totaal niet van, ik zou ze niet wilen voor geen goud, en bij uitbreiding eigenlijk amper een Roemeense hond.Ik word er hebberig van al denk ik niet dat het de gemakkelijkste huishonden zijn. Allebei niet. Denk dat je er flink veel werk in moet steken en blij moet zijn als ze ooit los kunnen en als ze enigszins volgzaam worden. Zo zien ze er tenminste uit voor mij.
- Alfilillo
- Posts in topic: 4
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Re: Stichtinghonden op de foto, pag.4 nieuw opvangertje!
Prachtig hondje @Johnny Jones ! Hoe gaat het?

Wat een leukerd ook weer! Veel plezier met Hope.

- Johnny Jones
Ze doet het goed hoor! De eerste dag waren mijn eigen honden iets sneller geprikkeld, maar dat was snel over. Ze vinden het al normaal dat ze erbij is. Buiten, ons terrein af, is ze snel nerveus, dus we houden de rondjes nog maar even kort. Verder eigenlijk wel een makkelijk hondje.
-
Fabiola17
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Dat beetje grijs op haar lieve bekkie
!
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)