Best extreem, de wijsneus, de dopneus en de puntneus.

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Dirkje
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Best extreem, de wijsneus, de dopneus en de puntneus.

Bericht door Dirkje »

Wat rot voor je Desiree. Ik snap dat je dit niet had verwacht en dat je dit ook niet ziet zitten.
Ik vind het ook rot voor Raya dat het niet werkt.
Hopelijk gaat de fokker opzoek naar een plek zonder andere honden en met een eigenaar die grotendeels thuis is. Anders zie ik het niet goedkomen met deze hond. :(
Afbeelding
Ipanema
Posts in topic: 4
Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT

Bericht door Ipanema »

Wat jammer voor je, Desiree, dat ze niet past in je roedel/situatie. In de juiste handen lijkt het me een fijne hond (bij iemand zonder andere honden, en die er actief mee gaat sporten bijvoorbeeld). Fijn dat ze in ieder geval weer naar de fokker kan, dan weet je tenminste dat ze goed terechtkomt.
Mizzsylver
Posts in topic: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Wat jammer, het leek zo goed te gaan. Sterkte met afscheid nemen zaterdag.
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 12
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Ik zou het samenleven met andere honden niet helemaal definitief afschrijven. Wat betreft de verlatingsangst kan een andere hond juist een hulp zijn. Maar dan inderdaad wel een stabiele zelfverzekerde hond, misschien idealiter een reu, zoals Malinois al zegt.
Naar ik begrijp hapt ze om plekken te claimen en heeft ze een keer gebeten in een heel stressvolle situatie (in paniek in een kennel met een andere´vreemde´ hond). Dat zou ik niet per sé als ´hondagressief´ bestempelen.
Afbeelding
Ipanema
Posts in topic: 4
Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT

Bericht door Ipanema »

Alfilillo schreef: 25 mei 2022, 18:15 Ik zou het samenleven met andere honden niet helemaal definitief afschrijven. Wat betreft de verlatingsangst kan een andere hond juist een hulp zijn. Maar dan inderdaad wel een stabiele zelfverzekerde hond, misschien idealiter een reu, zoals Malinois al zegt.
Naar ik begrijp hapt ze om plekken te claimen en heeft ze een keer gebeten in een heel stressvolle situatie (in paniek in een kennel met een andere´vreemde´ hond). Dat zou ik niet per sé als ´hondagressief´ bestempelen.
Nee, ik ook niet. Maar dan moet je net wel de juiste baas treffen die dat in goede banen kan leiden. En na zo veel keer doorgeschoven te zijn lijkt het me alleen maar wenselijk voor Raya dat ze op het volgende adres permanent mag blijven. En niet alsnog weg moet omdat het uiteindelijk toch niet wil lukken met die andere hond…
Inge O
Posts in topic: 24
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Ipanema schreef: 25 mei 2022, 18:57
Alfilillo schreef: 25 mei 2022, 18:15 Ik zou het samenleven met andere honden niet helemaal definitief afschrijven. Wat betreft de verlatingsangst kan een andere hond juist een hulp zijn. Maar dan inderdaad wel een stabiele zelfverzekerde hond, misschien idealiter een reu, zoals Malinois al zegt.
Nee, ik ook niet. Maar dan moet je net wel de juiste baas treffen die dat in goede banen kan leiden. En na zo veel keer doorgeschoven te zijn lijkt het me alleen maar wenselijk voor Raya dat ze op het volgende adres permanent mag blijven. En niet alsnog weg moet omdat het uiteindelijk toch niet wil lukken met die andere hond…
Met allebei eens :ok: .

Bij (een) andere hond(en) zou denk ik zeker niet uitgesloten zijn, maar de zoektocht naar een gschikte blijvende thuis wordt dan waarsschijnlijk wel nog een stuk moeilijker.
Dirkje
Posts in topic: 6
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Dit had ik inderdaad ook in m’n achterhoofd toen ik schreef ‘zonder andere honden.’
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 20
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Alfilillo schreef: 25 mei 2022, 18:15 Ik zou het samenleven met andere honden niet helemaal definitief afschrijven.
Ik ook niet maar als er later nog een ander hondje bij komt zijn ze toch ook samen?

Ik denk niet dat de situatie waar ze heen gaat zoveel uitmaakt. Snauwen en streberig doen is helemaal niet altijd een probleem. Dat het in jouw roedel niet past is geen eigenschap van de hond. Dat is een eigenschap van jouw roedel.
Wat ze nodig heeft is een baas die niet nu meteen al een probleem met haar gedrag heeft. Desiree heeft dat wel en om eerlijk te zijn zou ik dat hier ook hebben.
Ik wil best een keer een derde maar niet als het de huidige twee niet blij maakt.

Ik vind er echt niets verkeerd aan om een hond terug in het schap te zetten als je hem bij nader inzien gewoon minder leuk als huisdier vindt.
Dat moet genormaliseerd worden. Honden die verhuizen zijn helemaal niet per definitie een kwestie van falen. Dat is bij andere dieren toch ook niet zo?

Dapper en Cleo waren erg blij met hun nieuwe plek.
Nanna

Bericht door Nanna »

Glenn ook. Bakkie ook. Of Rozi.
Maar het wordt alleen met gejuich ontvangen als een forummer de ontvangende partij is. Zodra je herplaatst is de beer los. Ontaard ben je. Je hebt je best niet gedaan. Je had het aan kunnen zien komen.
Moet zeggen dat het de laatste tijd hier een stuk beter mee gaat hoor. Desiree is niet in de pan gehakt. Dat zou een paar jaar geleden absoluut anders geweest zijn.👍🏻
mijke
Posts in topic: 3

Bericht door mijke »

Klopt, maar laatst werd er wel neerbuigend over een exforumlid gedaan omdat die teveel honden herplaatst naar mensen hun zin. Terwijl geen van die honden er slechter op geworden is.
Amarillo
Posts in topic: 8

Bericht door Amarillo »

Ik snap heel erg goed dat je hier niet mee doorgaat. No way dat ik de honden die ik al had gevaar ga laten lopen door een nieuwe aanwinst ondanks dat zo'n dier als Raya met een waardeloze start je natuurlijk aan het hart gaat als hondenliefhebber. Maar even heel cru gesteld kun je helaas niet alles redden, die afstand moet je nu nemen omdat je aan je eerdere honden moet denken en die lijden er zo te lezen onder met zoveel spanning in huis. En om half drie 's nachts naar de dierenarts te moeten vliegen omdat er wat aan elkaar genaaid moet worden zit al helemaal niemand op te wachten.

Ik hoop dat de fokker gaat zorgen dat Raya vastigheid krijgt en dat het niet een doorgeefluik is. Maar ook dat moet Desiree laten varen; dat is, alweer heel cru gezegd, niet haar pakkie an maar van de fokker.

Even terzijde en als spuit elf: ik denk ook te zien dat er iets klapkakerigs in Raya zit. Je ziet soms wel eens potige en zware whippets maar die hebben een andere soort 'breedte' dan die ik het hoofd en lichaam van Raya zie. Beetje vaag gesteld zo, maar ik kan het niet precies verwoorden. Zou zomaar kunnen dat daar de scherpte richting andere honden vandaan komt en dat zal dan niet beter worden als ze ouder wordt, vrees ik.
Afbeelding
Dagmar
Posts in topic: 16

Bericht door Dagmar »

mijke schreef: 25 mei 2022, 23:22 Klopt, maar laatst werd er wel neerbuigend over een exforumlid gedaan omdat die teveel honden herplaatst naar mensen hun zin. Terwijl geen van die honden er slechter op geworden is.
Wat je er ook van mag vinden, dat heeft hier alvast niets mee te maken.
Afbeelding
Alfilillo

Bericht door Alfilillo »

Ja, klopt, heb je gelijk in. Het is meer dat in dit geval het verlatingsansgtprobleem groter is dan het agressieprobleem. In mijn ogen. En bij die verlatingsangst kan een andere hond juist helpen. Ik wil haar bijten/uitvallen niet bagatelliseren hoor, maar zoals ik het lees heeft ze geen (grote) schade aangericht. En ze wordt er niet in begeleid. Ze claimt, maar mag nog steeds op de bank, mag nog steeds bij andere honden gaan liggen. Ik ben benieuwd hoe ze het zou doen in een roedel zoals die van Malinois bijvoorbeeld. Drie flinke zelfverzekerde reuen. En dan met de nodige sturing van de baas. Privileges moet je verdienen.

Nogmaals, als een situatie niet werkt om wat voor reden dan ook, kun je beter herplaatsen, maar ik ben het er niet mee eens dat dat nooit negatieve gevolgen heeft voor de hond. Er wordt niet voor niks geschreven dat een hond van 8 maanden die al 4 keer herplaatst is daarvan klappen heeft gekregen.
En ja, ze heeft waarschijnlijk wat klapkaak in zich, dat zei ik in het begin al, maar ze is nog steeds dezelfde hond die iedereen zo geweldig mooi en leuk vond in het begin. En nu is het opeens een linkerd. Een beetje relativeren.
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 24
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Zinodo schreef: 26 mei 2022, 08:12 Ik zie die klapkaak in haar nog steeds niet :lol:
Is het geen klapkaak, dan in ieder geval iets anders 'pittigs', een zuivere whippet is het voor mij met 99,999% zekerheid niet.
Zamunda
Posts in topic: 11
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Klote Desiree. Ik hoop dat de fokker haar inderdaad een tijdje houdt om haar stabiel te kunnen laten worden en anders dat ze direct echt op de juiste plek voor haar komt.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Alfilillo schreef: 26 mei 2022, 08:10
Ja, klopt, heb je gelijk in. Het is meer dat in dit geval het verlatingsansgtprobleem groter is dan het agressieprobleem. In mijn ogen. En bij die verlatingsangst kan een andere hond juist helpen. Ik wil haar bijten/uitvallen niet bagatelliseren hoor, maar zoals ik het lees heeft ze geen (grote) schade aangericht. En ze wordt er niet in begeleid. Ze claimt, maar mag nog steeds op de bank, mag nog steeds bij andere honden gaan liggen. Ik ben benieuwd hoe ze het zou doen in een roedel zoals die van Malinois bijvoorbeeld. Drie flinke zelfverzekerde reuen. En dan met de nodige sturing van de baas. Privileges moet je verdienen.

Nogmaals, als een situatie niet werkt om wat voor reden dan ook, kun je beter herplaatsen, maar ik ben het er niet mee eens dat dat nooit negatieve gevolgen heeft voor de hond. Er wordt niet voor niks geschreven dat een hond van 8 maanden die al 4 keer herplaatst is daarvan klappen heeft gekregen.
En ja, ze heeft waarschijnlijk wat klapkaak in zich, dat zei ik in het begin al, maar ze is nog steeds dezelfde hond die iedereen zo geweldig mooi en leuk vond in het begin. En nu is het opeens een linkerd. Een beetje relativeren.
Lig jij naast Desirée, of heb je daar een camera hangen? Blijkbaar weet jij veel beter dan zijzelf wat haar honden doen, hoe Raya in elkaar steekt en hoe zij dat begeleidt. Ben je zelf zo onfeilbaar dat er nooit een hond onverwachts naar een andere plaats loopt?

Ik doe niet aan privileges, nooit meer. Daar word ik ongelukkig van en als dat nodig is, zit je er levenslang aan vast. Ik kijk dat beest dood.
Leuk meedoen is leuk meedoen, daar valt niets aan te verdienen. Als je met een straffe bek op commando's wilt liggen wachten om normaal te kunnen doen, mag dat bij iemand die daar wel hard op gaat.
Desiree schreef: 19 mei 2022, 12:46
Dat laten wij hier ook niet toe inderdaad. Als ik met 1 bij me heb of er zitten er toevallig 2 moet er niet ineens iemand aandacht of een plek komen opeisen dan mag je gewoon wieberen. Dat geldt altijd en voor iedereen.
Desiree schreef: 20 mei 2022, 19:45 Dat is dus wat ik beslist niet wil, dat ze ergens ligt en met rust gelaten wil worden snap ik maar de bank delen we allemaal als ze dat niet kan is het simpel dan mag ze dus niet op de bank. Net zoals ze niet de nacht op bed ligt want dan doet niemand nog een oog dicht.
Desiree schreef: 24 mei 2022, 19:16Het feit dat ze een andere hond heeft gebeten is voor mij wel echt een beetje te veel. Van de week was ze bij Droef op de bank gaan liggen en toen hij weg wilde kon hij ook incasseren en ik begin nu te merken dat Droef en Izzy minder vaak op de bank komen en met een grote boog om Raya heen lopen op welke plek ze dan ook ligt. Als ze bij Droef gaat liggen bevriest Droef een soort van want bij beweging kan hij dus een snauw krijgen. (...)
Zo trots als ik was op de 10 minuten alleen thuis vorige week ben ik nu dus gewoon bang om haar alleen te laten, in een bench is helemaal geen optie voor haar want die trekt ze gewoon zo ongeveer uit elkaar. Ik zou contact houden met haar vorige baasje maar die reageert amper nog op mijn berichten wat me dus doet twijfelen over de ware aard van Raya haar herplaatsing. Ik heb zomaar het vermoeden dan de reu in huis niet het probleem is geweest maar Raya zelf.
Ze is bang. Dat een hond van 8 maanden niet direct begint met gaten bijten, lijkt me evident. Of die angst terecht is, of deels gevormd door het verleden, kunnen wij allemaal niet inschatten met je makkelijke reet vanaf de bank. Hoe en of dat korte lontje dat ze nu laat zien zich verder gaat ontwikkelen, kun je eveneens niet inschatten.
Zij vermoedt dat er al probleemgedrag was op sociaal gebied. Misschien is het handig gewoon af te gaan op wat ze zelf vertelt?
Of denk je dat ze hier bewust de boel zit te piepelen? Helemaal niemand zegt dat het nu een lelijke stomme rothond is.
Hopelijk kan ze bij de fokker tot rust komen en kan die wel inschatten waar ze op haar plek is. Ik heb geen idee. In ieder geval is het haar verantwoordelijkheid, niet die van Desirée.
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Sandra&co schreef: 26 mei 2022, 09:14
Zinodo schreef: 26 mei 2022, 08:12 Ik zie die klapkaak in haar nog steeds niet :lol:
Mja, toch wel. Net als de klapkaak in Duque. Nu hij volwassen is, zie ik het vaker in z'n kop. Stand/vorm van z'n ogen bijvoorbeeld. Maar dat zien maar heel weinig mensen (zoals @Marc het wél al gelijk zag).
:LOL: Die zegt dat bij iedere schoothond, buitenlandse hond, dwergpoedel en beagle. Dan klopt het ook een keer, ja.
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Zinodo schreef: 26 mei 2022, 09:26 @Inge O ik denk ook niet dat ze zuiver whippet is hoor, maar vechthond zie ik toch niet. Na ja maakt ook niet uit.
https://jackalsoldcountryblood.com/breeds/lurchers/

En nu?

Deze kwam ik ook nog tegen.

Afbeelding

'"Amazing Bull Lurchers - Prince is a beautiful bull x needs a foster or even better forever home. He has had to enter rescue following an incident with a cat."

:mrgreen: Je verwacht het niet...
Afbeelding
Alfilillo

Bericht door Alfilillo »

Dagmar schreef: 26 mei 2022, 09:18
Alfilillo schreef: 26 mei 2022, 08:10

Lig jij naast Desirée, of heb je daar een camera hangen? Blijkbaar weet jij veel beter dan zijzelf wat haar honden doen, hoe Raya in elkaar steekt en hoe zij dat begeleidt. Ben je zelf zo onfeilbaar dat er nooit een hond onverwachts naar een andere plaats loopt?

Ik doe niet aan privileges, nooit meer. Daar word ik ongelukkig van en als dat nodig is, zit je er levenslang aan vast. Ik kijk dat beest dood.
Leuk meedoen is leuk meedoen, daar valt niets aan te verdienen. Als je met een straffe bek op commando's wilt liggen wachten om normaal te kunnen doen, mag dat bij iemand die daar wel hard op gaat.
Desiree schreef: 19 mei 2022, 12:46
Dat laten wij hier ook niet toe inderdaad. Als ik met 1 bij me heb of er zitten er toevallig 2 moet er niet ineens iemand aandacht of een plek komen opeisen dan mag je gewoon wieberen. Dat geldt altijd en voor iedereen.
Desiree schreef: 20 mei 2022, 19:45 Dat is dus wat ik beslist niet wil, dat ze ergens ligt en met rust gelaten wil worden snap ik maar de bank delen we allemaal als ze dat niet kan is het simpel dan mag ze dus niet op de bank. Net zoals ze niet de nacht op bed ligt want dan doet niemand nog een oog dicht.
Desiree schreef: 24 mei 2022, 19:16Het feit dat ze een andere hond heeft gebeten is voor mij wel echt een beetje te veel. Van de week was ze bij Droef op de bank gaan liggen en toen hij weg wilde kon hij ook incasseren en ik begin nu te merken dat Droef en Izzy minder vaak op de bank komen en met een grote boog om Raya heen lopen op welke plek ze dan ook ligt. Als ze bij Droef gaat liggen bevriest Droef een soort van want bij beweging kan hij dus een snauw krijgen. (...)
Zo trots als ik was op de 10 minuten alleen thuis vorige week ben ik nu dus gewoon bang om haar alleen te laten, in een bench is helemaal geen optie voor haar want die trekt ze gewoon zo ongeveer uit elkaar. Ik zou contact houden met haar vorige baasje maar die reageert amper nog op mijn berichten wat me dus doet twijfelen over de ware aard van Raya haar herplaatsing. Ik heb zomaar het vermoeden dan de reu in huis niet het probleem is geweest maar Raya zelf.
Ze is bang. Dat een hond van 8 maanden niet direct begint met gaten bijten, lijkt me evident. Of die angst terecht is, of deels gevormd door het verleden, kunnen wij allemaal niet inschatten met je makkelijke reet vanaf de bank. Hoe en of dat korte lontje dat ze nu laat zien zich verder gaat ontwikkelen, kun je eveneens niet inschatten.
Zij vermoedt dat er al probleemgedrag was op sociaal gebied. Misschien is het handig gewoon af te gaan op wat ze zelf vertelt?
Of denk je dat ze hier bewust de boel zit te piepelen? Helemaal niemand zegt dat het nu een lelijke stomme rothond is.
Hopelijk kan ze bij de fokker tot rust komen en kan die wel inschatten waar ze op haar plek is. Ik heb geen idee. In ieder geval is het haar verantwoordelijkheid, niet die van Desirée.
Jij bent echt de enige die het woord piepelen gebruikt hoor Dagmar. Je trekt mijn woorden veel meer in het negatieve dan nodig.
Voor de rest: als je geen mening meer mag hebben op basis van wat iemand schrijft, kunnen we dit forum wel sluiten toch?
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Och wat jammer dat het met Raya toch niet lekker liep. Maar ik begrijp het helemaal, dit was echt geen match zo met je roedel en situatie en dan is nog 14 jaar schipperen erg lang :(
mijke schreef: 25 mei 2022, 23:22 Klopt, maar laatst werd er wel neerbuigend over een exforumlid gedaan omdat die teveel honden herplaatst naar mensen hun zin. Terwijl geen van die honden er slechter op geworden is.
Ik heb wél een oordeel over mensen die hun honden herplaatsen. Of eigenlijk, niet over het herplaatsen zelf want dat zal altijd beter zijn dan aanhouden, maar over de aanschaf. En dan bedoel ik niet zoals hier een hond die volledig anders blijkt dan verwacht of een hond of situatie die compleet en onvoorzien verandert waardoor het niet meer past.

Maar als mensen rassen, leeftijden, geslachten bij elkaar combineren waarvan je al bij voorbaat denkt "hopelijk gaat dat goed" heb ik wél een oordeel. Of als iemand lekker lustig honden aanschaft en ze daarna wegdoet onder het mom van "te weinig tijd". Of een ras kopen waarvan ze met een uurtje inlezen al hadden kunnen bedenken dat dat niet bij ze zou passen. Ja hoor, dan oordeel ik echt wel.

Desiree, ik bedoel daarmee dus zeker niet jouw keuze om een gezellig whippetteefje bij jouw stel te zetten :J:
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Sandra&co schreef: 26 mei 2022, 09:14
Mja, toch wel. Net als de klapkaak in Duque. Nu hij volwassen is, zie ik het vaker in z'n kop. Stand/vorm van z'n ogen bijvoorbeeld. Maar dat zien maar heel weinig mensen (zoals @Marc het wél al gelijk zag).
Net als de shutzu in Sofie 🤭 Allebei niet wat jij wilde horen 🤭 Wil mezelf niet op de borst kloppen maar ik ben zo gefascineerd door honden en zo visueel ingesteld dat ik daar wel goed in ben al zeg ik het zelf. Op Crufts heb ik ook een keer de top 3 groenendaelers op 1 na goed geraden uit een groep van 25 honden. Ik zag gewoon welke echt uitstraling hadden en kende de rasstandaard.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 25 mei 2022, 21:44
Alfilillo schreef: 25 mei 2022, 18:15 Ik zou het samenleven met andere honden niet helemaal definitief afschrijven.
Ik ook niet maar als er later nog een ander hondje bij komt zijn ze toch ook samen?

Ik denk niet dat de situatie waar ze heen gaat zoveel uitmaakt. Snauwen en streberig doen is helemaal niet altijd een probleem. Dat het in jouw roedel niet past is geen eigenschap van de hond. Dat is een eigenschap van jouw roedel.
Wat ze nodig heeft is een baas die niet nu meteen al een probleem met haar gedrag heeft. Desiree heeft dat wel en om eerlijk te zijn zou ik dat hier ook hebben.
Ik wil best een keer een derde maar niet als het de huidige twee niet blij maakt.

Ik vind er echt niets verkeerd aan om een hond terug in het schap te zetten als je hem bij nader inzien gewoon minder leuk als huisdier vindt.
Dat moet genormaliseerd worden. Honden die verhuizen zijn helemaal niet per definitie een kwestie van falen. Dat is bij andere dieren toch ook niet zo?

Dapper en Cleo waren erg blij met hun nieuwe plek.
Bas is precies zo als dit hondje. Dat weet jij want ze ontplofte tegen Mira die lollig op haar stoel wilde springen. Ik heb er weinig problemen mee want Bas is niet snel en inmiddels totaal tolerant naar Guus zolang hij haar niet aanraakt op haar ligplaats. Hij respecteert haar daarin heilig dus dat gaat prima. Ze snapt, vliegt uit en hakt in de rondte als er een hond bij haar ligplaats komt. Daarom komen hier ook geen vreemde honden meer binnen. Ik vind het zooo jammer dat het niet gelukt is met haar. Echt heel sneu. Maar heel begrijpelijk ook. Ze is dus ook niks voor hier helaas. Want Guus en Bas zijn veel te kwetsbaar.
Asta
Posts in topic: 1

Bericht door Asta »

Wat balen Desiree. Maar als het beter is voor jou en je honden en ze terug kan naar de fokker dan is dat toch goed geregeld.
Desiree
Posts in topic: 68
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Bericht door Desiree »

Zinodo schreef: 26 mei 2022, 09:42 Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja, in welke wereld is dit hetzelfde? Ik zie het echt niet :lol:
Nou ja, dit komt wel aardig overeen. :lol1:

BullGreyhound x Belgian Malinois
Afbeelding

Ik heb gisteren even niet de zin gehad om te reageren overal op maar de berichtjes doen me wel goed. Al stak ik liever mijn kop in het zand en ging ik vrolijk verder.

Ik bedoel beslist niet dat Raya een hele nare hond is en het ligt ook helemaal niet volledig aan haar. Ik heb simpel de middelen, de tijd en vooral ook de zin niet om alles in goede banen te lijden en politie agentje te spelen de aankomende paar jaar. Feit is dat de verschillen tussen Raya, Droef en Izzy best groot zijn dus als het mis gaat dan is het niet gelijkwaardig en dat is waar mijn angst vandaan komt. Met Hummer heb ik 2 weken aan lopen klopten, Hummer mocht niks, alleen op de grond of in zijn bench, speeltjes waren allemaal weg Droef en Izzy konden niet samen spelen want Hummer raakte daardoor overprikkeld en beet er dan vrolijk op los. Daar pas ik gewoon voor. Raya is nu nog maar 8 maanden, hoe is ze over een half jaar en tijdens en na haar eerste loopsheid? Ik pas daar gewoon vriendelijk voor en dat kan ik dan maar beter nu meteen doen dan over 3 maanden wanneer Raya hier nog meer gehecht is of wanneer het misschien wel mis gaat.

Ik wilde gewoon een leuke gezonde hond erbij, en dat is het gewoon niet altijd. Buiten is ze wel erg leuk hoor, het is niet zo dat ik nu met ogen op steeltjes loop met haar. Maar in huis is het gewoon minder en dan tel ik maar mijn zegeningen met Droef en Izzy want buiten hadden ze dit soort shit beide niet getolereerd. Ik snap heus dat niet altijd alles gaat zoals gepland en dat je dan je verwachtingen moet bijstellen maar ik durf gewoon geen risico's te nemen omdat ik zo graag een gezonde jonge hond erbij wil. Droef en Izzy hebben hier niet voor gekozen en Raya ook niet. Raya verdiend gewoon een plek waar ze alles op haar eigen tempo kan leren. Of ze nooit meer samen met een hond kan wonen weet ik niet. Ik zelf zou er niet voor kiezen, ook omdat dit niks bij haar verlatingsangst helpt op dit moment. Maar als ze dat eenmaal wel kan en de hond in kwestie er niet veel moeite mee heeft dat ze niemand op de plek waar zij ligt duld dan zou het misschien wel kunnen. Droef en Izzy hebben daar ook wel respect voor en ontwijken haar op dat moment. Betekend wel dat Raya van mij niet meer bij Droef of Izzy mag gaan liggen want als ze eenmaal ligt en de ander wil bewegen of opstaan krijgen ze een snep en dat vindt ik gewoon te ver gaan.
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Alfilillo schreef: 26 mei 2022, 09:43 Jij bent echt de enige die het woord piepelen gebruikt hoor Dagmar. Je trekt mijn woorden veel meer in het negatieve dan nodig.
Voor de rest: als je geen mening meer mag hebben op basis van wat iemand schrijft, kunnen we dit forum wel sluiten toch?
Ja, dat zeg ik ja, dat heb je goed gelezen. Je hebt geen mening op basis van wat ze schrijft, dat zie je onmiddelijk in de quotes die ik heb aangehaald, maar op basis van jouw eigen rare invulling. Als ze informatie geeft anders dan de werkelijkheid, zit ze de boel te piepelen. En tot welk doel?
Die agressie is een non-issue dat gerelativeerd moet worden, de verlatingsangst het werkelijke probleem. Volgens jou. Dus die hond moet wieberen omdat daar geen quick fix voor is. Dat is wat je zegt. Wit op zwart, dus geen gedraai.
Ze heeft keuzes gemaakt met de informatie die ze op dat moment had. Zo gaat dat in het leven. Er is duidelijk veel verdriet en dan kom jij met je aannames en trap na. Als het zo moet, mag het inderdaad sluiten. Houd toch op joh :kotz:
Afbeelding
Plaats reactie