Het oudste dier ter wereld
Re: Het oudste dier ter wereld
Ik vind het griezels! Ze zijn trouwens oneetbaar want hun vlees is giftig voor ons, en de meesten zijn stekeblind doordat ze de enige gastheer zijn voor een parasiet die op hun hoornvlies leeft, de ommatokoita elongata.
400 jaar oud Hoeveel nakomelingen zullen ze dan wel niet hebben, of planten ze zich maar eenmaal per 100 honden jaar voort?
Handig dat het googelen scheelde. Het zijn maar bijzondere wezens; ik moet er zelf niet aan denken om 400 jaar te leven, maar die haaien zullen het op een of andere manier wel nodig hebben voor het behoud van hun soort.
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
400 jaar blind in de arctische wateren.
Wat zegt dat over je karma?
Wat zegt dat over je karma?
De vrouwtjes worden geslachtsrijp op een leeftijd van ongeveer 150 jaar.
Godsallemachtig
Godsallemachtig
Op IJsland wordt de huid van de haai bereid door hem enige weken buiten onder een laag stenen te laten fermenteren en vervolgens in de wind te drogen te hangen, zodat hij "eetbaar" wordt. De huid smaakt dan naar ammonia. Het gerecht wordt op IJsland als een delicatesse beschouwd.
Ik vond verder bewijs van Noordse gekte.
The dried meat is widely used in Northern regions for sled dog, and occasionally human, consumption. (Idrobo and Berkes, 2012) Eskimos, for instance, use the dried skin as leather for boots and the lower dental bands of the shark as knives primarily for cutting hair. Its flesh contains high concentrations of urea and trimethylamine oxide, which induces an intoxicating, alcoholic effect. As a result, the natives of Greenland are known to call someone who is drunk “shark-sick.” Moreover, dogs that have been poisoned by the shark’s meat are often called “drunk.”
Er is een geweldige scene in een kookprogramma waar 2 koks (1 is gordon Ramsay) gefermenteerde haai eet. Beide heren kotsen het uit. De gastheer was duidelijk beledigd en moppelde iets over oude kaas. Dat dat ranzige door hen wel gegeten wordt.