Hulp gevraagd

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Marc

Re: Hulp gevraagd

Bericht door Marc »

Kijk. Als je goed met zo'n hond om kan gaan en je wederzijds respect toont kan een hond die iedereen de roze spuit wil geven een prima hond zijn. Tenzij je dingen wil die niet kunnen. Deze man kent zijn hond en weet precies hoe ze goed samen door een deur kunnen.

EchoMira
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 26 mei 2022, 21:40 Ja. Dan kun je nooit meer weg want wie gaat twee agressieve territoriale klotejoekels verzorgen.
Hoezo. De buurman kan toch wel een emmer brokken in de kennel ketsen? Tuinslang ernaast om de boel een beetje schoon te houden.
Dagmar
Posts in topic: 9

Bericht door Dagmar »

Marc schreef: 26 mei 2022, 21:36 Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die dit wel mooi vinden. Waarom wel een leeuw willen houden maar niet deze hond. Wat mij een beetje tegen de borst stuit in dit verhaal is al het getraind, trainers en gedoe. Waarom niet gewoon een mooi groot buitenverblijf, een kaukaas of kangalteef erbij en proberen vriendschap met de hond op te bouwen? Waarom al die omgangsregels en er iets aan willen verbeteren?

De hond is zo. Die blijft ook zo tenzij hij dol op je is. Dan kan je er alles mee waarschijnlijk want het is gewoon een hond. Hij heeft notabene verlatingsangst dus zo lastig zal hij niet zijn. Wel als je niet zijn vriend bent.

Maakt mij niet uit wat ze ermee doen want als niemand hem wil houdt het toch op.

Ik vind het echter niet zo heel problematisch klinken aangezien ze hem pas kort hebben en er trainers bij hebben gehaald met doelen. Vergeet dat en bouw een band op met de hond en geef hem een teefje om mee te leven. Een andere lastige alabai of kaukaas of kangal. Een oudere teef die wel een band kan opbouwen en het heerschap de baas is. Dat helpt vast prima.
Ja. Als je er vanuit gaat dat het een dominant kreng is dat je met je rangordefixatie en trainers contacteren (wat is dat?) wel eens even gaat temmen, wordt het in ieder geval nooit leuk.
En hij doet zijn eigen ding niet :oeps: en heeft veel mentale uitdaging nodig. Geen vreemden accepteren is een verrassing en de partner heeft geen zin. Het zal. Het hele verhaal zegt me nul.
Maar hij zit daar en goede keuzes maken kan ze niet, dus dan wordt het met degene waar ze hem aan meegeeft ook niks. Knoop hem vast voor het asiel met een briefje. Retour afzender.
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

EchoMira schreef: 26 mei 2022, 21:44
Nanna schreef: 26 mei 2022, 21:40 Ja. Dan kun je nooit meer weg want wie gaat twee agressieve territoriale klotejoekels verzorgen.
Hoezo. De buurman kan toch wel een emmer brokken in de kennel ketsen? Tuinslang ernaast om de boel een beetje schoon te houden.
Een kennis van me in Duitsland had standaard lelijke wakers. Als hij weg was, lagen ze in de hondenjeep. Met alle deuren open, zonder hek.
Gingen hooguit vijf meter verder pissen en eens gemeen kijken als je in de buurt kwam. Bij de eerste vond ik het al wonderlijk, maar toen die doodging deed z'n opvolger het gewoon weer :mrgreen:
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 10
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Marc schreef: 26 mei 2022, 21:36 Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die dit wel mooi vinden. Waarom wel een leeuw willen houden maar niet deze hond. Wat mij een beetje tegen de borst stuit in dit verhaal is al het getraind, trainers en gedoe. Waarom niet gewoon een mooi groot buitenverblijf, een kaukaas of kangalteef erbij en proberen vriendschap met de hond op te bouwen? Waarom al die omgangsregels en er iets aan willen verbeteren?

De hond is zo. Die blijft ook zo tenzij hij dol op je is. Dan kan je er alles mee waarschijnlijk want het is gewoon een hond. Hij heeft notabene verlatingsangst dus zo lastig zal hij niet zijn. Wel als je niet zijn vriend bent.

Maakt mij niet uit wat ze ermee doen want als niemand hem wil houdt het toch op.

Ik vind het echter niet zo heel problematisch klinken aangezien ze hem pas kort hebben en er trainers bij hebben gehaald met doelen. Vergeet dat en bouw een band op met de hond en geef hem een teefje om mee te leven. Een andere lastige alabai of kaukaas of kangal. Een oudere teef die wel een band kan opbouwen en het heerschap de baas is. Dat helpt vast prima.
Goeie :ok:
Ik zie ook een beetje een tegenstrijdigheid en wat naief beeld denk ik. Deze kolos barst van de energie, maar hij is ook jong, en ergens verwachten ze dat hij wel een werklust heeft, maar je kunt er niks mee "doen"
Je moet hier ook niks mee willen "doen"denk ik.
En wakers/erfhonden bestaan hier ook. Ik denk dat dat meer een optie nog zou kunnen zijn ipv iemand zoeken die er iets mee wil doen want dat zie ik ook niet goed komen.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Hij heeft helemaal geen uitdaging nodig.
Dat soort hond voelt zich overal prettig als hij maar gewoon mag zijn wat hij is.
De mentale uitdaging voor je hond is hoe hij de beste versie van zichzelf gaat worden en dat heeft echt niets met cursussen en frisbeeen te maken.
Dagmar

Bericht door Dagmar »

71 schoft en 40 kilo is toch geen kolos.

Heb je er geen foto bij?
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Dat bedoel ik ja. De hond wil niks met je doen want als je hem ergert grijpt hij je. Dus je moet niks weg willen trainen maar aan zijn behoefte tegemoet komen. Leuk terrein waar je geen mensen op wil hebben. Autosloperij en dan een mooi weiland voor overdag? Leuke teef erbij en snachts los op het terrein met een stevig hekwerk. Laat ze lekker. Elke trainer gaat gegrepen worden en waarschijnlijk wil de hond maar 1 baas slash vriend. Daarom haat hij ook vreemden.

Verder kan het zomaar erger geworden zijn omdat ze veel teveel druk op de hond leggen met omgangsregels en trainen. Dat beest wordt gek.

Laat hem zijn en kijk hoever je ermee komt zou mijn insteek zijn. Denk dat je als nieuwe baas zomaar na 2 maanden alles met hem kan doen. Dit soort honden kan je niet zomaar herplaatsen en momenteel heeft hij duidelijk geen roedel en niemand die hem begrijpt en andersom.
Marc

Bericht door Marc »

Dagmar schreef: 26 mei 2022, 21:54 71 schoft en 40 kilo is toch geen kolos.

Heb je er geen foto bij?
Niet echt nee want Wuilus was even groot en even zwaar en dat was een teefje. De gemiddelde kangal is veel groter.

Ik denk dat het allemaal en alleen te maken heeft met verwachting en omgangsvormen. Als de hond echt een killer was vertel je aan je nek tegen de grond gewerkt worden niet na. Blijkbaar is er nooit de intentie geweest de man iets aan te doen want anders was dat wel gebeurd.
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Heb je er geen foto bij?
Ik heb geen foto van hem nee, maar kan haar wel vragen die te mailen als daar hier behoefte aan is?
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Dagmar schreef: 26 mei 2022, 21:49
EchoMira schreef: 26 mei 2022, 21:44
Een kennis van me in Duitsland had standaard lelijke wakers. Als hij weg was, lagen ze in de hondenjeep. Met alle deuren open, zonder hek.
Met Hein kan dat ook wel.
Als je hem nooit iets anders had gezegd zou hij denk ik ook wel bijten. Hij is absoluut agressief maar hij accepteert grenzen ook heel goed dus als hij weet dat het van jou niet mag bijt hij ook weer net zo makkelijk niet. Dan krijg je van die hele gezichtentrekkerij. Maar geen gebijt. Want dat mag niet.
Zo simpel is het vaak.

Gewoon even de passende sanctie aanbieden. We hebben het over instinctmatig agressief gedrag. Nou, dan is dat de taal. Ook aan jouw kant.
Pak er maar een hangslot bij en wees duidelijk over wat je niet accepteert.
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Marc schreef: 26 mei 2022, 21:55Laat ze lekker. Elke trainer gaat gegrepen worden en waarschijnlijk wil de hond maar 1 baas slash vriend. Daarom haat hij ook vreemden.

Verder kan het zomaar erger geworden zijn omdat ze veel teveel druk op de hond leggen met omgangsregels en trainen. Dat beest wordt gek.
:ok:

*klik, koekje*, braaf Sammie! De agressietrainer komt, wel lief doen he! Sammie geef poot!

Rats! In je muil. Ik kan me er alles bij voorstellen :LOL: Als ik een hond was.

Jaap kan fantastisch luisteren als hij dat wil. Als het nut heeft. Kunstjes hebben geen nut, dat gaat in reeksjes van drie. Daarna heeft ie het gehad met me en kan ik een stomp in m'n gezicht krijgen. Een zit en twee poten, hij heeft het gedaan voor mij, het was knap en kappen nou.
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Mo-yi schreef: 26 mei 2022, 21:58

Heb je er geen foto bij?
Ik heb geen foto van hem nee, maar kan haar wel vragen die te mailen als daar hier behoefte aan is?
Ja doe! Kunnen we ruzie maken wat voor type het is :LOL:
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Dagmar schreef: 26 mei 2022, 22:07
Mo-yi schreef: 26 mei 2022, 21:58

Heb je er geen foto bij?
Ja doe! Kunnen we ruzie maken wat voor type het is :LOL:
As you wish, mail is send :lol1:
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Mo-yi schreef: 26 mei 2022, 22:14
As you wish, mail is send :lol1:
Haha wat goed, ben enorm nieuwsgierig. Ik vermoed berghond x poolhond, maar het zou me niets verbazen als het iets heel geks is.
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 1
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Mo-yi schreef: 26 mei 2022, 20:35

Hij kan absoluut een aanwinst zijn in de juiste setting.

Hij is bij mij erg knuffelbaar, en duidelijk bereid om te werken. Al zal zijn eigenzinnige karakter zijn gehoorzaamheid altijd in de weg zitten.

Hij is, nogmaals, _niet veilig_.

Maar omdat ik wel echt potentieel zie en vooruitgang met hem boek, wil ik hem nog niet zomaar opgeven.

we zoeken echt wel een andere plek voor hem, MAAR, heel goed wetende hij echt nooit veilig gaat kunnen zijn. Dus sowieso geen thuis plaatsing in een gewone huishoudelijke situatie.

We hebben hele goede trainers, en het gaat goed, maar hij blijft een hond met gigantisch veel nood aan beweging en werk, en gevaarlijk. Die beweging en het 'werk' kunnen wij hem helaas echt niet bieden.

Ik ben benieuwd wat die juiste setting dan zal zijn...
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 3
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Marc schreef: 26 mei 2022, 21:38
EchoMira schreef: 26 mei 2022, 21:27
Inge O schreef: 26 mei 2022, 21:04 Wie zoekt nu alleen maar een terreinbewaker en is tegelijkertijd ook een gemotiveerde, kundige baas? Voor mij is dat bijna een contradictio in terminis.
Ik.

Ik wil hier graag een grote waakhond. Er komen barre tijden aan en ik woon precies aan een route waar ontheemden en andersgetogen lieden langs komen. Daarnaast schapen en wolven.
Ik wil dus best graag een dergelijke hond. Maar niet een waar een ander al mee heeft lopen falen.

Aan de andere kant moet je met een pup maar afwachten of het inderdaad dat wakende joekel wordt waar je op zak te wachten.
Oh kijk. Dat bedoel ik dus. Er zijn echt wel mensen voor.
Ik bedoelde natuurlijk ook deze hond, mét zijn half verprutste verleden wat hem alleen maar gevaarlijker heeft gemaakt. Dat soort honden moet inderdaad niet getraind maar moet bij een baas die hem past als een handschoen - nou, zoek maar hoor.
En wie dan ook kan nu wel zeggen 'ik', maar niemand neemt hem hè?
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik zei "ik" op je opmerking dat een kundige baas nooit een terreinbewaker zoekt.
Random

Bericht door Random »

Triest. Kan er niets anders over zeggen.
Behalve misschien dat de hond, kat of mens die mogelijk door dit dier verminkt gaat worden daar meer van meekrijgt en veel langer dan het dier zelf van diens mogelijk euthanasie. Terwijl hij nog niet door en door gehaat wordt. :cry:
Alfilillo
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Random schreef: 27 mei 2022, 10:49 Triest. Kan er niets anders over zeggen.
Behalve misschien dat de hond, kat of mens die mogelijk door dit dier verminkt gaat worden daar meer van meekrijgt en veel langer dan het dier zelf van diens mogelijk euthanasie. Terwijl hij nog niet door en door gehaat wordt. :cry:
Ja hé, ik word ook altijd zo verdrietig van dit soort verhalen :cry: :cry: :cry: .
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Dus je haalt een rauwe kuddebewaker uit Bulgarije van de straat en denkt hem dan hier zonnig te plaatsen als gezellige fluffy figuur die op een Newfoundlander lijkt.
Hebben die stichtinglui geen verstand?
Je kunt hem ook een retourtje Bulgarije geven en hem bij een kudde droppen. Daar komt ie tot zijn recht en daar is ie voor gefokt. Niet om hier aan de riem te paraderen door de winkelsstraat.
Ik kan me er soms zo boos over maken.
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Nanna schreef: 27 mei 2022, 11:08 Dus je haalt een rauwe kuddebewaker uit Bulgarije van de straat en denkt hem dan hier zonnig te plaatsen als gezellige fluffy figuur die op een Newfoundlander lijkt.
Hebben die stichtinglui geen verstand?
Je kunt hem ook een retourtje Bulgarije geven en hem bij een kudde droppen. Daar komt ie tot zijn recht en daar is ie voor gefokt. Niet om hier aan de riem te paraderen door de winkelsstraat.
Ik kan me er soms zo boos over maken.
Ja. Leuk dat het soms goed uitpakt, maar sommige types zijn in de regel gewoon niet geschikt voor Nederland. Die trek je van de regen in de drup en iedereen erbij in. Hatelijk.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Lang niet alle Spaanse Galgos zijn ook geschikt voor hier. Teveel jacht, te bang. Maar goed, dat is een kwestie van aangelijnd houden en vertrouwen kweken.
Die gaan geen mensen hun strot afbijten.
Célie
Posts in topic: 2
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 26 mei 2022, 20:37 In laten slapen. Hoe komt die hond überhaupt hier?
Nou inderdaad dit dus, levensgevaarlijk zo'n beest. Snap ook niet waarom je zo'n hond überhaupt zou willen laten leven.
Célie
Posts in topic: 2
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Inge O schreef: 26 mei 2022, 20:48 'Belangrijk is hierbij dat het een grote hond is. Hij staat 71cm op de schoft en weegt veertig kilo. Hij is niet bang om in de aanval te gaan, en gaat ook probleemloos omhoog naar gezicht en hals. '

Het zou weer een keer niet dat die zomaar door een asiel wordt meegegeven :19: .

Als deze hond niet moet ingeslapen worden, dan geen enkele :blauwoog: .
En ook gewoon niet de verantwoordelijkheid nemen om hem terug te nemen. :gvd:
Plaats reactie