Power breed
Power breed
Nee, niet die Pitbull of Mastino.
Maar meutehonden
Whilst in the USA I learned about the hundreds of pet dogs left behind in the aftermath of Hurricane Katrina.
These abandoned dogs immediately formed into mixed breed packs but were not led by Pit Bulls, German Shepherds or any of the other powerful breeds but by guess what? Beagles and Hounds.
Each pack chose to be led by the dog most likely to take them to safety. How did the rest of the pack know? In the devastation that followed Hurricane Katrina scent hounds displayed the most confidence in their directional ability and pack animals will always follow a confident balanced leader.
Vic Barlow
Maar meutehonden
Whilst in the USA I learned about the hundreds of pet dogs left behind in the aftermath of Hurricane Katrina.
These abandoned dogs immediately formed into mixed breed packs but were not led by Pit Bulls, German Shepherds or any of the other powerful breeds but by guess what? Beagles and Hounds.
Each pack chose to be led by the dog most likely to take them to safety. How did the rest of the pack know? In the devastation that followed Hurricane Katrina scent hounds displayed the most confidence in their directional ability and pack animals will always follow a confident balanced leader.
Vic Barlow
Re: Power breed
Best logisch want die honden gaan gewoon en kunnen ook alles vinden. Je ziet dat sowieso snel terug. Dat kracht niks betekent. Hoeveel yorkies (in mijn ogen een extreem slim ras) domineren geen enorme rottweilers in een gezin.
In dat verstijven en de reacties zie ik trouwens totaal Bas
Die York smeekt de baas zowat om die grote zwarte blafferd weg te halen.Marc schreef: ↑23 mei 2022, 14:23 Best logisch want die honden gaan gewoon en kunnen ook alles vinden. Je ziet dat sowieso snel terug. Dat kracht niks betekent. Hoeveel yorkies (in mijn ogen een extreem slim ras) domineren geen enorme rottweilers in een gezin.
Hij voelt zich bepaald niet gelukkig in die situatie.
- Lothian
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Och, die yorkie vind ik er ook alleen maar onzeker en ongelukkig uitzien. Precies zoals Lucca laatst met een opdringerige ridgebackreu. Ze snauwde met een lage houding en geheven voorpootje van zich af maar die ridgeback vond dat alleen maar interessant en grappig en bleef maar komen.
Een hond die echt domineert geeft één blik van "waag het eens" en de ander druipt af met verzoeningsgebaren.
Een hond die echt domineert geeft één blik van "waag het eens" en de ander druipt af met verzoeningsgebaren.
-
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik geloof het meteen. Beagles zijn de crocs van de hondenwereld. De witte patatbakjes van de serviesindustrie. Of die voor zichzelf kunnen zorgen. Laboratoriumras want exact 0 / Nulll will to please. De albinorat, zeg maar. Dat helpt bij de zelfredding.
Maar ja, dan ben je een beagle. Waarom moet je dat redden?
Onsympathieke joekels zijn het. Eigenlijk wat een kooiker heeft maar dan nog cuntier.
Onsympathieke joekels zijn het. Eigenlijk wat een kooiker heeft maar dan nog cuntier.
-
Weet je wat het is? Heel veel honden zijn gewoon erg sociaal met elkaar en doorgaans neigen ze meer naar harmonie dan naar strijd.
Die zijn helemaal niet bezig met De Blik maar met dat het op een kille middag met een volle buik eens lekker bij elkaar gaan liggen.
- Lothian
- Contacteer:
Ja, maar die zijn op dat moment dan ook niet aan het domineren he
Hij is bang dat hem pijn gedaan wordt. Het gaat om het respect dat die rottweiler heeft voor zo'n klein hondje. Die York is totaal de baas. Ik laat om wat jij zegt mijn honden dus niet spelen met grote honden. Dan gaan ze ook smeken of ik ze eruit haal. Niet omdat ze bang voor de hond zijn maar bang dat ze pijn krijgen door een beuk of poot.ranetje schreef: ↑23 mei 2022, 21:39Die York smeekt de baas zowat om die grote zwarte blafferd weg te halen.Marc schreef: ↑23 mei 2022, 14:23 Best logisch want die honden gaan gewoon en kunnen ook alles vinden. Je ziet dat sowieso snel terug. Dat kracht niks betekent. Hoeveel yorkies (in mijn ogen een extreem slim ras) domineren geen enorme rottweilers in een gezin.
-
Nee. Die liggen zich gewoon verderop niet te bemoeien. Dat is ook een actieve keuze.
En het betekent ook niet dat het ze aan invloed ontbreekt in het roedel. De ouwe teefjes met hun eigen privileges hebben vaak de kilste blik als het verder niet helemaal goed gaat.
Ik vind dat je honden onder je eigen duim moet houden zodat ze dat bij elkaar niet hoeven te experimenteren.
Dat laatste vind ik ook. Want dat hele elkaar domineren en zelfs ruzie krijgen komt 90% van de tijd door ons gedrag en de manier waarop wij ze verzorgen. Dus ik bescherm ze daar ook tegen. Twee manden. Aparte etensbak en allebei aandacht en geen geloer en jaloezie. Dat gaat heel goed als je dat goed begeleid. Ik zou ze ook samen een kunnen dwingen te zijn maar dan komt er zeker strijd. Ze krijgen ook straf als ze elkaar om mij heen corrigeren. Dat doen we niet.
- Lothian
- Contacteer:
Ja natuurlijk, maar ik reageerde hier op die York met die Rottweiler. In mijn ogen is die York die Rottweiler niet aan het domineren en is ze ook niet de baas. Ze wil vooral heel graag dat hij ophoudt en hij heeft daar lak aan. Ik zie dus iets heel anders dan Marc, en ik zie geen respect van de Rottweiler.EchoMira schreef: ↑23 mei 2022, 23:21Nee. Die liggen zich gewoon verderop niet te bemoeien. Dat is ook een actieve keuze.
En het betekent ook niet dat het ze aan invloed ontbreekt in het roedel. De ouwe teefjes met hun eigen privileges hebben vaak de kilste blik als het verder niet helemaal goed gaat.
Ik vind dat je honden onder je eigen duim moet houden zodat ze dat bij elkaar niet hoeven te experimenteren.
Dat je dit soort gedoe en conflicten niet wil in je roedel, en dat het ook nergens voor nodig is, lijkt me duidelijk.
Dat is heel grappig want ik had gewoon een willekeurig filmpje gepakt waarin een klein hondje een grote hond onder controle heeft. Dus nu moet ik het eens goed bekijken gezien de reacties en dat heb ik dus maar gedaan. Inderdaad is het kleine hondje zich vooral aan het verweren. Lijfsbehoud tegen ruw spel. Wel zie ik toch dat die kleine het ook voor het vertellen heeft. Je ziet hem op een gegeven moment snuffelen. Heel kalm. En dan komt die rottweiler van achter aangelopen en gaat hem totaal imiteren. Dus denk toch dat de rottweiler de York zou volgen als de honden op straat zouden belanden.Lothian schreef: ↑24 mei 2022, 06:38Ja natuurlijk, maar ik reageerde hier op die York met die Rottweiler. In mijn ogen is die York die Rottweiler niet aan het domineren en is ze ook niet de baas. Ze wil vooral heel graag dat hij ophoudt en hij heeft daar lak aan. Ik zie dus iets heel anders dan Marc, en ik zie geen respect van de Rottweiler.EchoMira schreef: ↑23 mei 2022, 23:21Nee. Die liggen zich gewoon verderop niet te bemoeien. Dat is ook een actieve keuze.
Dat je dit soort gedoe en conflicten niet wil in je roedel, en dat het ook nergens voor nodig is, lijkt me duidelijk.
Een van de pomskies van Zus/Jaaps moeder zit in zo'n situatie. Schat van een beest, er zit echt geen kwaad in. Maar ze blijft de chihuahua uitdagen om te spelen, pakt haar balletje af om daar jolig mee te doen en die chi blijft daar een grafhekel aan hebben.Lothian schreef: ↑24 mei 2022, 06:38
Ja natuurlijk, maar ik reageerde hier op die York met die Rottweiler. In mijn ogen is die York die Rottweiler niet aan het domineren en is ze ook niet de baas. Ze wil vooral heel graag dat hij ophoudt en hij heeft daar lak aan. Ik zie dus iets heel anders dan Marc, en ik zie geen respect van de Rottweiler.
Dat beestje staat steeds gedrukt uit te vallen en dat wordt niet serieus genomen. Niet door die grote en niet door de baasjes
Ze liggen ook "gezellig" samen op de bank, omdat die gespannen eenhapscracker niet wil wijken en de pomsky er gewoon haar harige reet tegenaan drukt.
Grote honden weten heel goed dat zo'n uk uiteindelijk alleen lege briefjes in te brengen heeft. Dat is met Jaap en Zus ook zo. Zus stuurt hem omdat hij dat wel prima vindt, heeft ie er geen zin in, dan reageert hij gewoon niet op dat gillende monstertje in z'n kraag. Of hij zucht eens diep, rolt met z'n ogen en ploft neer
Dat laat ik gaan omdat de dynamiek tussen die twee heel leuk is. Als een kleintje lelijk moet doen voor zijn lijfsbehoud, dan heeft de grote er per definitie lak aan. Dan zul je dat kleintje toch echt zelf heilig moeten maken wil je het leuk houden.
- Alfilillo
- Posts in topic: 1
- Welke: Podenco en kruising
Dat verbaast me op zich niks, juist omdát het meutehonden zijn. Een leider moet goed zijn in een groep. Aan egoïstische einzelgängers heb je niet zoveel.
- Lothian
- Contacteer:
Ik denk in ieder geval dat niet één hond zo'n irritante pestkop als die Rottweiler zou volgen
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Dat zie ik bij Froo ook. Mowin reageert vaak wel als ze lelijk doet, maar dat heb ik er bij hem ook zelf in moeten drillen. Als zij hem wegstuurde en hij luisterde niet, kwam ik het doen. Ondertussen luistert hij nog steeds niet altijd, soms negeert hij haar nog steeds volledig, dan stuur ik hem nog steeds zelf weg. Aloy had in het begin heilig respect voor Froo, die ging echt wel weg als Froo zich liet horen. Maar naarmate Froo meer eigen werd, begon ze toch een flink bord voor haar kop te ontwikkelen. Ik vermoed dat dat ook vanzelf wel weer minder zal worden (ze is geen pestkop, ze is gewoon nog erg jong), maar ondertussen kan Froo niet eens meer over de grond lopen zonder besprongen te worden, dus ik grijp daar nu ook zelf in. Als Froo wil spelen hoor je haar wel en verder laat je haar met rust. Gelukkig zal het in haar geval wel weer een fase zijn. Maar het is in Froo’s geval wel een beetje de story of her life.
Ik vind kleine hondjes heel leuk maar dit vind ik wel een van de nadelen. Ze worden gewoon niet serieus genomen. Naar sommige van die ukken wordt misschien nog geluisterd (zoals in dat filmpje), maar Froo zou door andere honden ondanks haar waarschuwingen alsnog gewoon ondersteboven geschoffeld worden. Ik vermoed dat ze er daarom ook zo enorm bang voor is. Ik vind zulke kleine hondjes in combinatie met grotere honden gewoon vaak niet zo leuk, want heel vaak kunnen ze het gewoon niet zelf regelen op een manier die ook fijn is voor henzelf.
Ik heb met mijn Deerhound- en teckelcombi nooit een probleem ondervonden, en dat was toch een verschil van 70 kilo.
Met mijn Newfoundlander hetzelfde verhaal.
Maar goed, dan heb je het wel over rassen die van nature rustig en vriendelijk zijn. Ik zal me ook never nooit iets uit de lompe kuzensectie aanschaffen. Ik háát dat.
Met mijn Newfoundlander hetzelfde verhaal.
Maar goed, dan heb je het wel over rassen die van nature rustig en vriendelijk zijn. Ik zal me ook never nooit iets uit de lompe kuzensectie aanschaffen. Ik háát dat.
Ik betwijfel sterk of die York totaal de baas is, dat haal ik niet uit dit filmpje.Marc schreef: ↑23 mei 2022, 22:48Hij is bang dat hem pijn gedaan wordt. Het gaat om het respect dat die rottweiler heeft voor zo'n klein hondje. Die York is totaal de baas. Ik laat om wat jij zegt mijn honden dus niet spelen met grote honden. Dan gaan ze ook smeken of ik ze eruit haal. Niet omdat ze bang voor de hond zijn maar bang dat ze pijn krijgen door een beuk of poot.ranetje schreef: ↑23 mei 2022, 21:39Die York smeekt de baas zowat om die grote zwarte blafferd weg te halen.Marc schreef: ↑23 mei 2022, 14:23 Best logisch want die honden gaan gewoon en kunnen ook alles vinden. Je ziet dat sowieso snel terug. Dat kracht niks betekent. Hoeveel yorkies (in mijn ogen een extreem slim ras) domineren geen enorme rottweilers in een gezin.
Maar ik ben zeer zeker met je eens dat spelen (vooral als het wat ruwer gaat) alleen tussen honden van min of meer gelijkwaardig postuur kan.
Mijn teckels haalde ik weg bij grote honden en mijn grote hond roep ik weg als ze gaat stuiteren naar kleine hondjes.
Ik houd de boel ook graag heel
- pioenroos
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Niet alle kleintjes zijn hetzelfde natuurlijk. Is het lijfsbehoud met een stukkie chagrijn / op strepen willen staan of zijn het 100% loeders.
Mies is geen mini uk (8kg) maar echt niet dat ook maar 1 hond haar ooit gepest heeft hoor. Zelfs Flora's oudste dochter die in al haar opgefokte puberteit meende 1x aan haar staart te kunnen trekken en dan hard wegrennen mocht minuten later toen ze dacht dat kust weer veilig was alsnog zandhappen
Een kuvaz mix, lompe labrador en opgefokte stafford ( ) zet ze ook gewoon aan de kant. Ze heeft ook ooit 1x een windhond achter zich aan gehad die in jachtmodus schoot. Zodra ze de hond zag aanvliegen uit ooghoek maakte ze een 180gr draai en had windhond vlot door hoe de vork in steel zat
Evengoed probeer ik confrontaties met mij onbekende honden te vermijden, ze hoeft maar 1x de verkeerde tegen te komen...
Danu is eigen nu en mag op minimaal 1 meter afstand rondhupsen. Dichterbij alleen als je kalm en beleefd bent, anders kan je hem krijgen. Vanmorgen stond Danu in deuropening toen Mies na een snelle plas in regen naar binnen wilde. Ze liep gewoon onder Danu door met kop en lanceerde haar met schouders tegen deur aan. Pup, welke pup stond hier? Het regende en ik moest snel binnen zijn
Mies is geen mini uk (8kg) maar echt niet dat ook maar 1 hond haar ooit gepest heeft hoor. Zelfs Flora's oudste dochter die in al haar opgefokte puberteit meende 1x aan haar staart te kunnen trekken en dan hard wegrennen mocht minuten later toen ze dacht dat kust weer veilig was alsnog zandhappen
Een kuvaz mix, lompe labrador en opgefokte stafford ( ) zet ze ook gewoon aan de kant. Ze heeft ook ooit 1x een windhond achter zich aan gehad die in jachtmodus schoot. Zodra ze de hond zag aanvliegen uit ooghoek maakte ze een 180gr draai en had windhond vlot door hoe de vork in steel zat
Evengoed probeer ik confrontaties met mij onbekende honden te vermijden, ze hoeft maar 1x de verkeerde tegen te komen...
Danu is eigen nu en mag op minimaal 1 meter afstand rondhupsen. Dichterbij alleen als je kalm en beleefd bent, anders kan je hem krijgen. Vanmorgen stond Danu in deuropening toen Mies na een snelle plas in regen naar binnen wilde. Ze liep gewoon onder Danu door met kop en lanceerde haar met schouders tegen deur aan. Pup, welke pup stond hier? Het regende en ik moest snel binnen zijn
Ik vond Beagletje Katrina anders superzoet. Het is denk ik ook geen volle Beagle maar er zit Teckel door. Dat leid ik af aan die blikEchoMira schreef: ↑23 mei 2022, 22:13 Ik geloof het meteen. Beagles zijn de crocs van de hondenwereld. De witte patatbakjes van de serviesindustrie. Of die voor zichzelf kunnen zorgen. Laboratoriumras want exact 0 / Nulll will to please. De albinorat, zeg maar. Dat helpt bij de zelfredding.
Toen ik laatst die twee beagles wilde vangen bleek dat ook nogal roepen naar autisten. Ik vond ze wel indrukwekkend sterk en bonkig. Geen idee waarom die zo groot en sterk waren. Dacht al dat het jagers honden waren maar bleken gewoon twee gezinshonden.
Lief waren ze ook niet. Gewoon geen enkele reactie op mij. Wel bleek kvv DE manier om beagles te vangen. Eerst heel ver gooien tot ze snapten dat ik de kvv gever was en daar kwamen ze. Twee uur mee bezig geweest om die honden van de weg en bij auto's weg te houden.
Lief waren ze ook niet. Gewoon geen enkele reactie op mij. Wel bleek kvv DE manier om beagles te vangen. Eerst heel ver gooien tot ze snapten dat ik de kvv gever was en daar kwamen ze. Twee uur mee bezig geweest om die honden van de weg en bij auto's weg te houden.
Denk dat er geen meer voergemotiveerde hond te vinden is dan de Beagle
Behalve natuurlijk als er wat te jagen valt. Dan gaat dat voor.
Ik vind ze schattig om te zien met die oortjes, oogjes en kleurtjes maar never nooit dat ik er eentje wil
Behalve natuurlijk als er wat te jagen valt. Dan gaat dat voor.
Ik vind ze schattig om te zien met die oortjes, oogjes en kleurtjes maar never nooit dat ik er eentje wil