Als je hond niet eet
- Mo-yi
- Posts in topic: 7
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Als je hond niet eet
Nou, kan gebeuren. Mo-yi is een makkelijke eter. KVV altijd.
Alleen in het voorjaar eet ze soms half dr bak leeg of slaat ze weleens over. Ik zie er een patroon in wat alleen in het voorjaar is en ook snel weer hersteld.
Alleen heeft ze nu twee dagen niet gegeten en vanmorgen hoefde ze het ook niet, dag drie.
Zalmolie erover, wordt er afgelikt. Rauw er erbij, wordt opgelikt. Tanden/kiezen voor zover nagekeken, nee niks raars. Koekje gaat er ook wel in.
Ze is wel op leeftijd, en vanmorgen heeft ze ook niet gepoept, dus nee ik wist t ff niet meer.
Ben naar de supermarkt gereden en heb blik vlees gehaald, kipfilet, zalm en zelfs brokjes, want vandaag moet er wel iets in vind ik.
Ik trok het blikje "stoofpot"open, en jawel, dat was direct raak..tot de laatste erwt werd alles driftig uitgelikt en nogmaals bekeken of het wel echt op was.
Fijoeww
Alleen in het voorjaar eet ze soms half dr bak leeg of slaat ze weleens over. Ik zie er een patroon in wat alleen in het voorjaar is en ook snel weer hersteld.
Alleen heeft ze nu twee dagen niet gegeten en vanmorgen hoefde ze het ook niet, dag drie.
Zalmolie erover, wordt er afgelikt. Rauw er erbij, wordt opgelikt. Tanden/kiezen voor zover nagekeken, nee niks raars. Koekje gaat er ook wel in.
Ze is wel op leeftijd, en vanmorgen heeft ze ook niet gepoept, dus nee ik wist t ff niet meer.
Ben naar de supermarkt gereden en heb blik vlees gehaald, kipfilet, zalm en zelfs brokjes, want vandaag moet er wel iets in vind ik.
Ik trok het blikje "stoofpot"open, en jawel, dat was direct raak..tot de laatste erwt werd alles driftig uitgelikt en nogmaals bekeken of het wel echt op was.
Fijoeww
Re: Als je hond niet eet
Haha wist niet eens dat dat bestond stoofpotje
Fijn dat ze weer eet
Fijn dat ze weer eet
- Mo-yi
Dat dus.Tara schreef: ↑29 mei 2022, 09:34 De geriatrische afdeling van ons roedel hoeft ook vaak geen eten, met name in de ochtend niet. We leuken het vaak wat op, of ik bied het later nog een keer opnieuw aan en dan wordt het vaak wel met smaak gegeten. De avondhap is hier altijd smuldier en dat gaat er altijd goed in, maar ik maak er niet meer zo’n punt van. Onderhand ben ik blij met alles dat er in gaat, dus al zou het een big Mac moeten zijn, dan zet ik dat gewoon voor. Zo lang er maar vlees op de oude knekels blijft vind ik het wel best.
Alleen in het voorjaar heeft ze het soms dat ze weleens overslaat maar ik maak me daar ook niet druk over, ze is niet loom, ze drinkt goed, alles prima. Maar drie dagen vind ik wel een beetje erover, en ik heb het idee dat ze wel wil of "zin heeft".
Nu ja, dan even zo, zij blij, ik gerustgesteld
- Anneke
- Posts in topic: 1
- Welke: Havanezer
Fijn dat ze gegeten heeft. Blikvoer heb ik zelf nog nooit geprobeerd, ook niet als Bobbie een paar dagen slecht tot niet eet. Ervaring leert dat Hij uiteindelijk wel weer gaat eten. Het helpt als de hond van schoonzus en zwager erbij is. Het idee dat Fynn zijn bak leeg eet is blijkbaar wel voldoende aanleiding om ieder geval een paar happen te nemen. En uiteindelijk eet hij dan een aantal dagen/weken weer goed. Wel ben ik veel makkelijker geworden in wat hij eet. Als hij vers niet wil dan zijn brokken ook goed. Er zijn een paar merken waarvan ik weet dat hij ze eet.
Helaas had ik laatst een ander soort van een merk dat hij eerder had gehad. Hij at het met smaak maar reageerde met enorme jeuk waar hij een dag last van gehad heeft. Vis krijgt hij dus niet meer.
Helaas had ik laatst een ander soort van een merk dat hij eerder had gehad. Hij at het met smaak maar reageerde met enorme jeuk waar hij een dag last van gehad heeft. Vis krijgt hij dus niet meer.
Anneke en Bobbie
- Zamunda
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Kan het zijn dat die rol KVV niet helemaal goed was of heb je haar van verschillende rollen aangeboden?
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Meestal gaat een blikje kattenvoer er met smaak in.
Of ik doe er een druppeltje van die vieze juszooi over die je kant en klaar koopt. Heb ik speciaal voor dat doel want Rozi miezemuist ook weleens met haar eten.
Of ik doe er een druppeltje van die vieze juszooi over die je kant en klaar koopt. Heb ik speciaal voor dat doel want Rozi miezemuist ook weleens met haar eten.
- Mo-yi
Ik heb twee ladingen/kratten lotgering ( rund en kip ). In de ochtend is het lotgering, in de avond is het smuldier.
En beide laat ze liggen.
Ik heb ook even gedacht dat het aan het vlees zelf lag, maar het ziet er prima uit , ruikt ook normaal, en het is zowel lotgering als de smuldier dus.
- Mo-yi
Nou, ik had vanmorgen zalmolie erover gedaan. Ze stond er wel lonkend naar te kijken, deed ik het eerst op mn vinger , dat likte ze op, daarna over dr vlees die olie eraf gaan likken..maar verder hoefde ze t niet
en zo'n stom blikvlees tjoepte ze zo achterover
Ik heb hier 3 miezemuizers qua eten.
Heb daarom ook divers soort eten in huis, van blik (hills), brokken (gewone rund en carnis zalm), kvv (lotgering in 3 smaken en smuldier rund) en diverse carnis snacks.
Er zit altijd wel wat bij wat ze wel moeten maar ik ga niet direct lopen wisselen.
Wil niet nog grotere miezemuizers hebben.
Heb daarom ook divers soort eten in huis, van blik (hills), brokken (gewone rund en carnis zalm), kvv (lotgering in 3 smaken en smuldier rund) en diverse carnis snacks.
Er zit altijd wel wat bij wat ze wel moeten maar ik ga niet direct lopen wisselen.
- Mo-yi
Nee exact dat ook.Mellow schreef: ↑29 mei 2022, 11:46 Ik heb hier 3 miezemuizers qua eten.
Heb daarom ook divers soort eten in huis, van blik (hills), brokken (gewone rund en carnis zalm), kvv (lotgering in 3 smaken), smuldier en diverse carnis snacks.
Ik ben er ook nooit zo moeilijk in, eet je niet dan niet.
Maar ik ben zelf inmiddels iets meer bezorgd, dr leeftijd al, en dan dag drie niet eten, intussen een paar flinke wandelingen gedaan, vanmorgen niet kakken. Gelukkig is ze niks loom of anders in dr doen en drinkt ze goed, maar ik vond het zelf ergens wel nodig dat er vandaag IETS binnen ging.
Nou, dat werd een scala aan verwen dingen dan maar
de "Big-Mac's "denk ik zoiets
ook goed
- Zamunda
- Posts in topic: 2
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Nee dan is dat het niet, het zou dan hooguit nog aan de vriezer kunnen liggen maar daar kom je met een vers pakje smuldier ook snel genoeg achter. Maar gelukkig dat ze weer eet want een keer een maaltijd overslaan is één ding, een paar dagen niet eten hou ik ook echt niet van.Mo-yi schreef: ↑29 mei 2022, 11:43Ik heb twee ladingen/kratten lotgering ( rund en kip ). In de ochtend is het lotgering, in de avond is het smuldier.
En beide laat ze liggen.
Ik heb ook even gedacht dat het aan het vlees zelf lag, maar het ziet er prima uit , ruikt ook normaal, en het is zowel lotgering als de smuldier dus.
OS met dank aan Hakunamatata
- Mo-yi
Vanavond krijgt ze de zalm nog want die is aan het ontdooien en dan morgen weer de normale dingen voorzettenZamunda schreef: ↑29 mei 2022, 11:54Nee dan is dat het niet, het zou dan hooguit nog aan de vriezer kunnen liggen maar daar kom je met een vers pakje smuldier ook snel genoeg achter. Maar gelukkig dat ze weer eet want een keer een maaltijd overslaan is één ding, een paar dagen niet eten hou ik ook echt niet van.Mo-yi schreef: ↑29 mei 2022, 11:43Ik heb twee ladingen/kratten lotgering ( rund en kip ). In de ochtend is het lotgering, in de avond is het smuldier.
En beide laat ze liggen.
- Jackira
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Hier ook af en toe met Jack. Als hij echt een paar dagen niet eet dan eten we zelf pannenkoeken en die eet hij dan ook. En dan is de cirkel van niet eten weer doorbroken en gaat het meestal wel weer.
Want andere dingen zoals blikjes voor honden of pate eet hij dan ook niet. Shira begrijpt daar niks van
Want andere dingen zoals blikjes voor honden of pate eet hij dan ook niet. Shira begrijpt daar niks van
- HillieS
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Desnoods er een beetje blik goed doorheen?Mo-yi schreef: ↑29 mei 2022, 11:57Vanavond krijgt ze de zalm nog want die is aan het ontdooien en dan morgen weer de normale dingen voorzettenZamunda schreef: ↑29 mei 2022, 11:54Nee dan is dat het niet, het zou dan hooguit nog aan de vriezer kunnen liggen maar daar kom je met een vers pakje smuldier ook snel genoeg achter. Maar gelukkig dat ze weer eet want een keer een maaltijd overslaan is één ding, een paar dagen niet eten hou ik ook echt niet van.Mo-yi schreef: ↑29 mei 2022, 11:43
Ik heb twee ladingen/kratten lotgering ( rund en kip ). In de ochtend is het lotgering, in de avond is het smuldier.
En beide laat ze liggen.