Fayahs eerste puppycursus zit erop, ze heeft er heel veel lol in gehad

En ik ook
Ze vond het bij binnenkomst allemaal reuze interessant, al die honden en vooral al die mensen

Ze heeft op een keurig beleefde manier met een paar vertrekkende honden kennisgemaakt, heel veel aaitjes gekregen van allerlei mensen en wilde verder meteen alles bekijken en onderzoeken. Het was in een hal, met en open scheidingswand en daarnaast waren de agilitytrainingen met aardig wat geblaf en lawaai, maar daar gaf ze niets om. Zo fijn, zo'n onverstoorbaar hondje, en heel anders dan hoe dat met Mila ging. Die had puppycursus naast een veld waar flyball werd gedaan en die moest de eerste paar lessen érg wennen aan al die blaffende honden en schreeuwende mensen.
Bij deze puppycursus starten ze in groepjes van 3 of 4 honden en voegen dan na 3 lessen twee groepjes samen, zodat de pups rustig aan de omgeving kunnen wennen, veel bezig kunnen zijn en niet meteen te veel afleiding krijgen. Wij zitten in een groepje van drie, samen met een Mechelse herder van 5,5 maand en een kruising jachthondtype met lange oren.
We hebben wat gedaan aan aandacht krijgen en houden, meelopen zonder trekken, zitten en wachten, rustig kennismaken met mensen en andere honden (ik heb gezien dat Fayah vanuit stilstand bijna tot op ooghoogte kan springen, maar dat was dus níet de bedoeling

) en op een laag bankje stappen, met veel spelen en lopen tussendoor. Fayah wilde meteen met een flostouw spelen en ik kon steeds heel makkelijk haar aandacht krijgen, ook al vindt ze de omgeving ook heel interessant en wil ze alles zien wat er gebeurt, dus dat ging ontzettend goed allemaal. Ze was wel moe aan het eind, maar ze is gelukkig geen hond die dan vervelend of druk wordt. Naderhand is ze in de auto neergeploft en heeft geen kik meer gegeven
Ik vond het een leuke les, voor mij verder niets nieuws, maar ik had een goede indruk van de instructrice en de aanpak, dus mijn eerste ervaring met een Spaanse hondenschool was ook erg positief.
De inmiddels niet meer zo kleine wijsneus