Een Hele Boel; Boelie blijft! (pag. 6)
Re: Een Hele Boel; controle orthopeed deel 2
Dat klinkt allemaal al best positief.
Die opvoeding komt er ook wel, de band tussen jullie is namelijk heel goed dus de rest volgt wel.
Die opvoeding komt er ook wel, de band tussen jullie is namelijk heel goed dus de rest volgt wel.
- Yvette
- Posts in topic: 9
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Dat klinkt allemaal niet slecht. Het zou inderdaad fantastisch voor hem zijn als ie zonder pijn door het leven kan straks.
Ik lees tussen de regels door echt nog wel twijfels en argumenten van jouw kant om hem wellicht toch niet zelf te houden, bijna alsof je je hier moet verantwoorden. Misschien lees ik het verkeerd hoor maar ik denk echt dat dat niet nodig is. Het is echt bewonderenswaardig wat je allemaal voor hem doet en al gedaan hebt, ongeacht wat je straks besluit.
Ik lees tussen de regels door echt nog wel twijfels en argumenten van jouw kant om hem wellicht toch niet zelf te houden, bijna alsof je je hier moet verantwoorden. Misschien lees ik het verkeerd hoor maar ik denk echt dat dat niet nodig is. Het is echt bewonderenswaardig wat je allemaal voor hem doet en al gedaan hebt, ongeacht wat je straks besluit.
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
- Zamunda
- Posts in topic: 11
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Wat een werk allemaal nog, super dat je dat doet. Qua omgang met andere honden vond ik hem in elk geval super met toen nog kleine Murf en van wat ik zo gezien heb ook met de andere honden op de forumwandeling.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Heleboelie
- Posts in topic: 32
Zeker!
En die band die groeit wel, tussen mijn vriend en hem zit het al helemaal snor!
Moest even nadenken over wat je schreef, en ik begrijp wat je bedoelt, maar schrijf hier soms gewoon even onzekerheden van mij af denk ik... tenminste, ik voel niet dat ik mij hoef te verantwoorden, in ieder geval niet op dit forum.Yvette schreef: ↑02 jan 2022, 23:22 Dat klinkt allemaal niet slecht. Het zou inderdaad fantastisch voor hem zijn als ie zonder pijn door het leven kan straks.
Het is meer dat ik een idee had van wat voor hond er na Mozes zou komen en dat is zo'n beetje alles wat Boelie niet is
En ook weer niet... want ik weet heel goed dat niet alles maakbaar is, ook een bewuste keuze niet en in die zin had ik ook wel verwacht dat er gewoon een hondje op mijn pad zou komen die mij nodig had, net als Moos ooit
Ja, ik vind het ongelofelijk dat een jonge hond die bijna de helft van zijn opgroeifase is weggehouden van andere honden zo lief en open is gebleven. Past zich ook heel goed aan.
Meerderen tegelijk is nog wel spannend hoor! Maar daar kunnen we mee oefenen.
Het is natuurlijk ook zo dat hij nog nauwelijks slechte ervaringen heeft opgedaan, omdat ik de weinige contacten heel selectief heb uitgekozen, in die zin heeft dat ook iets moois gebracht.
- Zamunda
- Posts in topic: 11
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Oh ja, dat is logisch, dat hij meerdere honden nog wel erg spannend vindt. En inderdaad is het positief dat hij nauwelijks slechte ervaringen heeft, dat helpt voor het zelfvertrouwen.Heleboelie schreef: ↑05 jan 2022, 12:16Ja, ik vind het ongelofelijk dat een jonge hond die bijna de helft van zijn opgroeifase is weggehouden van andere honden zo lief en open is gebleven. Past zich ook heel goed aan.
Het is natuurlijk ook zo dat hij nog nauwelijks slechte ervaringen heeft opgedaan, omdat ik de weinige contacten heel selectief heb uitgekozen, in die zin heeft dat ook iets moois gebracht.
OS met dank aan Hakunamatata
Kiara heeft vanaf 6 maanden tm haast 2 jaar ook maar sporadisch hond hond contact gehad en zeker bijna niet echt spel interactie. En toch is ze super stabiel, lief en open.Zamunda schreef:Oh ja, dat is logisch, dat hij meerdere honden nog wel erg spannend vindt. En inderdaad is het positief dat hij nauwelijks slechte ervaringen heeft, dat helpt voor het zelfvertrouwen.Heleboelie schreef: ↑05 jan 2022, 12:16Ja, ik vind het ongelofelijk dat een jonge hond die bijna de helft van zijn opgroeifase is weggehouden van andere honden zo lief en open is gebleven. Past zich ook heel goed aan.
Ik denk idd dat boelie op jou pad is gekomen, bij mijzelf zou ik daar weer niet in geloven maar hoe ik jou een beetje ken......ik denk dat jullie elkaar nodig hadden. Maar hey dat denk ik
Kodi kan met alles dus voor goede invloeden.....en niet te ruig gedoe? Gillen.
- Heleboelie
Dat is fijn!
Maar ik gok dat Kiara wel een fijnere eerste 4 maanden heeft gehad dan Boelie, de 'achterstand' is wat dat betreft een beetje dubbel op.
Ja, het kon twee kanten uit... of een bewuste keuze; maar dan: wanneer ben je er klaar voor, wat voor eentje, hoe en waar vandaan en alle stress om het helemaal 'goed' te doen of spontaan iets op je pad, nou ja, zoiets.Hewi schreef: ↑05 jan 2022, 20:49 Ik denk idd dat boelie op jou pad is gekomen, bij mijzelf zou ik daar weer niet in geloven maar hoe ik jou een beetje ken......ik denk dat jullie elkaar nodig hadden. Maar hey dat denk ik
Leuk om een keertje met jou en Kodi af te spreken!
Ben regelmatig in Rolde, da's om de hoek
Spontaan op je pad past beter niet teveel nadenken, en gillen rolde is idd vlakbij!
- Heleboelie
HahahaHewi schreef:Spontaan op je pad past beter niet teveel nadenken,
Doe ik!“Hewi” schreef:en gillen rolde is idd vlakbij!
Alhoewel… de laatste wandeling met jou was heel spannend!
of eigenlijk ook weer niet, want verder dan de auto zijn we niet gekomen
- Heleboelie
Lief dat je het vraagt!
Dit is een beetje een lastige fase, hij vind zichzelf alweer heel wat een wil ook graag meer
Maar dat gaat nog net niet. Ik moet hem dus de hele dag een beetje afremmen, waardoor hij best een tikkie gefrustreerd is.
Soms uit zich dat in druk doen, negatief aandacht vragen en net even te hard bijten allemaal.
Ik begrijp dat het bijten een van de weinige uitlaatkleppen voor hem is, maar vervelend is dat wel.
Daarnaast is hij ook af en toe down aan het raken van niet mogen rennen en spelen.
Weet niet of ik het teveel vermenselijk, maar daar lijkt het wel op, helemaal niets meer willen eten.
Zuchtend en fluitend mij aanstaren, maar niet te porren zijn voor een spelletje of snuffelmat met brokjes.
De lekkerste kluiven slingeren rond, maar hij taalt er niet naar.
Na de vorige OK heeft hij ook zo'n fase gehad, ik vind dit echt misschien mentaal nog wel het zwaarste... een hond die het niet naar zijn zin heeft en niet jonge hond mag zijn. Twijfel dan ook zo of ik wel de juiste keuze heb gemaakt voor hem.
Toen zijn we op vakantie gegaan, bijna een maand met de camper op pad en dat trok hem er helemaal door (en ons ook).
Blij, voldaan... andere luchtjes, de hele dag met ons buiten.
Maar dat kan nu gewoon even niet.
Wel probeer ik veel met hem op pad te gaan, dat werkt wel.
En soms komen we hondjes tegen die niet woest met hem zijn en Boelie ook lekker wat kan liggen bekvechten, dan komt er een heel andere aardappel tevoorschijn; het is echt een leukerd!
Dus daar houden we maar aan vast, dat dit moment gaat komen voor hem.
Afgelopen periode stoei ik dus wat met wandelen, de ene keer wat langer/ verder voor de afwisseling en hem mentaal te blijven stimuleren. De volgende dag weer wat meer rust. Maar die dagen vind hij Niet. Meer. Leuk.
Wel nodig, als het toch wat te lang is, klapt zijn geopereerde poot soms wat raar onder het lijf door. Ik vermoed kramp.
Dus vandaar die nodige rustdagen ook.
Op zich zet hij zijn voetje wel vaker neer, dat is positief. Maar zelf verkiest hij nog de poot niet te belasten.
Dus alleen heel kort aangelijnd loopt hij goed.
Volgende week rontgenen dus, ik vind het stikspannend.
Aiiiiiii , ja je vermenselijkt een beetje maar dat past ook bij je en siert je zoals ik je met moos heb gezien.
Het is een fase je hebt toen ook gezien dat hij erdoor kwam dus nu komt dat ook wel weer. Misschien ff keer andere wandel plek met andere geuren? Andere speelmat? Gekke dingen aanleren waar je niks aan hebt maar die voor hem een uitdaging kunnen zijn ?
Succes met rontgen ♡♡♡ t komt goed ! Je doet het super
Het is een fase je hebt toen ook gezien dat hij erdoor kwam dus nu komt dat ook wel weer. Misschien ff keer andere wandel plek met andere geuren? Andere speelmat? Gekke dingen aanleren waar je niks aan hebt maar die voor hem een uitdaging kunnen zijn ?
- Yvette
- Posts in topic: 9
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Lastig, hij moet er echt even door, op hoeveel weken zit hij nu? Gaat de foto volgende week wat zeggen over hoeveel belasting hij weer mag gaan hebben?
Hopelijk is het een korte fase en kan hij toch binnenkort weer wat blijer zijn met hetgeen hem geboden wordt. Zou wel fijn zijn voor jullie allemaal.
Hopelijk is het een korte fase en kan hij toch binnenkort weer wat blijer zijn met hetgeen hem geboden wordt. Zou wel fijn zijn voor jullie allemaal.
Groetjes Yvette
Oh arme Boelie, hopelijk zijn het de laatste loodjes. Ik denk niet dat je vermenselijkt hoor, het lijkt me niet meer dan logisch dat zo'n jonge hond gefrustreerd en depressief wordt van zoveel willen maar niks mogen en kunnen. En het duurt ook al zo lang alles bij elkaar. Nog even volhouden Boel!
Noes , ik heb wel een fietskar voor je te leen ? Is dat misschien nog een idee ?
- Heleboelie
Dat hoopte ik wel, maar ga daar zo even een grotere update overschrijven.Yvette schreef: ↑18 jan 2022, 06:36 Lastig, hij moet er echt even door, op hoeveel weken zit hij nu? Gaat de foto volgende week wat zeggen over hoeveel belasting hij weer mag gaan hebben?
Het was wel een beetje een fase, hij is nu weer een stuk contenter, ook al is er niet heel veel bijgekomen qua belasting.
Dank voor het meeleven!
We doen veel verschillende plekken, dat is hij ook wel gewent eigenlijk, dus de ene dag wat langer wandelen, dan andere dag mee in de bakfiets of met busje op pad. Speel/ snuffelmat heeft hij, maar hij is zo weinig voergemotiveerd.Hewi schreef: ↑17 jan 2022, 22:07 Aiiiiiii , ja je vermenselijkt een beetje maar dat past ook bij je en siert je zoals ik je met moos heb gezien.
Echt lastig, ook om iets nieuws aan te leren. Pieker mij suf voor het ventie.
Fietskar lenen is lief, maar hij vind het enggg en heb een bakfiets!
Hij gaat al veel mee; karretje, bakfiets, camper... maar dat vind hij ook wel spannend, dus dat kan alleen als we samen gaan.Hylos schreef: ↑19 jan 2022, 13:53 Ach joh, wat lastig en zwaar allemaal voor jullie.
Logisch dat ie er zelf ook even "doorheen" zit soms.
Heb je niet een kar of zo waar hij in kan?
Zo 1 die op een kinderwagen lijkt zegmaar.
Dat je hem op rustdagen wel mee op pad kunt nemen.. desnoods naar het tuincentrum.
Doe ik soms wel met Vos in het winkelkarretje. Dan kijkt ze haar de ogen uit.
Sterkte hoor!
Ik en vriend dus. Alleen lukt het mij net niet om dat goed en gecontroleerd te laten verlopen.
Ook nog omdat ik het doodeng vind op het moment dat hij wel zou proberen eruit te springen, nagenoeg onmogelijk, maar vertrouw hem net niet voldoende en het zou zo rampzalig uit kunnen pakken
- Gudrun
- Posts in topic: 4
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Wat een lange en vervelende weg moeten jullie gaan!
Hopelijk goed nieuws bij de controle.
Nog wat doorbijten, als het eindelijk voorbij is zullen jullie dubbel genieten van het resultaat!
Hopelijk goed nieuws bij de controle.
Nog wat doorbijten, als het eindelijk voorbij is zullen jullie dubbel genieten van het resultaat!
- Heleboelie
Re: Een Hele Boel; Boelie blijft!
...en toen waren we een jaar verder.
Afgelopen maand hebben we de beslissing genomen dat Boelie blijft!
Helaas weten we dat zijn tweede operatie niet helemaal geslaagd is (tzt zal ik de foto's hier eens plaatsen) en na een poos buikpijn daarvan te hebben gehad, zorgen en verdriet (plus een beetje forumpauze omdat ik het slecht onder woorden kon brengen), hebben we de knoop doorgehakt, hij is thuis en hij hoort bij ons.
Ja, mijn wensen en verlangens die ik had moesten wat bijgesteld, maar ondertussen heb ik wel de goede hoop opgevat dat hij in ons leven mee kan komen. En dat is toch het belangrijkste.
Het ventje lijkt echt wel pijnvrij en dat is waar we het voor deden!
Ondertussen kan hij al een lange losloopwandeling mee en daar geniet hij enorm van (en ik ook)!
Na een bijna een jaar stilliggen is dat natuurlijk ook feest en nu de frustratiemomenten wegvallen, komt er echt een leukere hond tevoorschijn waar ik nu ook meer en meer verbinding mee voel in plaats van strijd.
Zo bijzonder fijn hoe lief en leuk hij met andere honden is gebleven, na eigenlijk een vrij precair stuk van zijn puppe-/pubertijd nihil contact met soortgenoten te kunnen hebben. Ondanks zijn 17 maanden nu is hij nog heel jong in doen en laten, maar dat mag lekker ingehaald worden en langzamerhand 'trainen' we ook wat meer, dat is van beide kanten nog wat wennen, maar er zit beweging in.
Voor ons is hij geweldig lief, een zachtaardig ventje die heel erg van het leven geniet, niet te serieus is en zich fantastisch aanpast aan andere honden. We kunnen, en willen, hem gewoonweg niet meer missen... dus zie hier, mijn eerste 'fosterfailure'.
Grapp’n ‘n groll’n
Mee op café
Adoptie gevierd met ijs!
Als je toch zo ‘s ochtends wakker word
Mee op tournee, kom je nog ‘es ergens
In de trein, eerste keer; meteen van Groningen naar Zeeland!
Oppassen op de boerderie
Weekje oppassen in Zeeland met zijn grote ‘neef’
Veeeeel knuffelen
Logeren bij ‘opa en oma’, gaat ook super
Loslopen en lange wandelingen; eindelijk!
Mijn twee mannen, die zijn verzòt op elkaar
Meehelpen de boudel te verkopen op de vrijmarkt
Afgelopen maand hebben we de beslissing genomen dat Boelie blijft!
Helaas weten we dat zijn tweede operatie niet helemaal geslaagd is (tzt zal ik de foto's hier eens plaatsen) en na een poos buikpijn daarvan te hebben gehad, zorgen en verdriet (plus een beetje forumpauze omdat ik het slecht onder woorden kon brengen), hebben we de knoop doorgehakt, hij is thuis en hij hoort bij ons.
Ja, mijn wensen en verlangens die ik had moesten wat bijgesteld, maar ondertussen heb ik wel de goede hoop opgevat dat hij in ons leven mee kan komen. En dat is toch het belangrijkste.
Het ventje lijkt echt wel pijnvrij en dat is waar we het voor deden!
Ondertussen kan hij al een lange losloopwandeling mee en daar geniet hij enorm van (en ik ook)!
Na een bijna een jaar stilliggen is dat natuurlijk ook feest en nu de frustratiemomenten wegvallen, komt er echt een leukere hond tevoorschijn waar ik nu ook meer en meer verbinding mee voel in plaats van strijd.
Zo bijzonder fijn hoe lief en leuk hij met andere honden is gebleven, na eigenlijk een vrij precair stuk van zijn puppe-/pubertijd nihil contact met soortgenoten te kunnen hebben. Ondanks zijn 17 maanden nu is hij nog heel jong in doen en laten, maar dat mag lekker ingehaald worden en langzamerhand 'trainen' we ook wat meer, dat is van beide kanten nog wat wennen, maar er zit beweging in.
Voor ons is hij geweldig lief, een zachtaardig ventje die heel erg van het leven geniet, niet te serieus is en zich fantastisch aanpast aan andere honden. We kunnen, en willen, hem gewoonweg niet meer missen... dus zie hier, mijn eerste 'fosterfailure'.
Grapp’n ‘n groll’n
Mee op café
Adoptie gevierd met ijs!
Als je toch zo ‘s ochtends wakker word
Mee op tournee, kom je nog ‘es ergens
In de trein, eerste keer; meteen van Groningen naar Zeeland!
Oppassen op de boerderie
Weekje oppassen in Zeeland met zijn grote ‘neef’
Veeeeel knuffelen
Logeren bij ‘opa en oma’, gaat ook super
Loslopen en lange wandelingen; eindelijk!
Mijn twee mannen, die zijn verzòt op elkaar
Meehelpen de boudel te verkopen op de vrijmarkt
Laatst gewijzigd door Heleboelie op 01 jun 2022, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- hakunamatata
- Posts in topic: 3
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Re: Een Hele Boel; Boelie blijft! (pag. 6)
Wat een ontzettend fijn nieuws! Jullie hebben zo ontzettend veel voor Boelie gedaan en ondanks alles is hij door jullie zo goed overal doorgekomen. Dat maakt het extra fijn dat hij goed genoeg past in jullie leven. En het echte genieten van hopelijk nog vele jaren zorgeloos samen is begonnen
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
-
- Posts in topic: 1
- Welke: Grieks
wat een heerlijke foto's van een hele blije Boelie
Hij ziet er ook enorm lief uit, die kun je toch niet missen..
Zo fijn dat jullie nu eindelijk echt kunnen genieten!
Prachtige foto's!
Heel veel geluk met jullie lieve knuffelbeer.
Heel veel geluk met jullie lieve knuffelbeer.