Klaar om op te laden! Wtf, 5 maanden alweer! Fotossss

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Frootje
Posts in topic: 22
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Klaar om op te laden!

Bericht door Frootje »

Zamunda schreef: 01 jun 2022, 20:28Zeker, maar ik gok maar zo dat ik een MH-pup binnen twee dagen teruggebracht heb naar de fokker, of zelf weggelopen ben :') . Is natuurlijk best een uiterste en ik denk dat ik minder braaf dan Murf ook wel trek en zelfs leuk zal vinden maar er zijn grenzen, hoe leuk ik die pupfase ook vond (en dat vond ik echt héél erg leuk :I: ).
Ja, zulke herders zijn wel een ander uiterste geloof ik ja. Ik wens Mijke veel plezier en sterkte. :engel: Maar goed, als je maar lang genoeg doorbijt gaan uiteindelijk al die fases wel voorbij, zelfs bij zo’n piranha. :P Alleen word je misschien wat knettergekker. :proest:

Zamunda schreef: 01 jun 2022, 20:28Dat scheelt als je niet zo van die pupfase houdt, wat is voor jou die termijn? Een maand of vier/vijf? Tja en voor Aloy moest je die pupfase er natuurlijk voor over hebben, tenzij je zou wachten of ze ter herplaatsing zou komen, maar kleine kans.
Rond een maand of vier inderdaad! Als ze wat meer hond worden en wat minder baby. En dan vloeken omdat ik vind dat ik niet genoeg foto’s heb gemaakt van de baby en je die tijd nooit meer terugkrijgt (zelfs als je dat niet wil). Altijd genoeg foto’s maken dus. :LOL: Ik heb er dit keer inderdaad heel bewust voor gekozen, geen spijt van. :F:
Zamunda
Posts in topic: 28
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Frootje schreef: 01 jun 2022, 20:47
Zamunda schreef: 01 jun 2022, 20:28Zeker, maar ik gok maar zo dat ik een MH-pup binnen twee dagen teruggebracht heb naar de fokker, of zelf weggelopen ben :') . Is natuurlijk best een uiterste en ik denk dat ik minder braaf dan Murf ook wel trek en zelfs leuk zal vinden maar er zijn grenzen, hoe leuk ik die pupfase ook vond (en dat vond ik echt héél erg leuk :I: ).
Ja, zulke herders zijn wel een ander uiterste geloof ik ja. Ik wens Mijke veel plezier en sterkte. :engel: Maar goed, als je maar lang genoeg doorbijt gaan uiteindelijk al die fases wel voorbij, zelfs bij zo’n piranha. :P Alleen word je misschien wat knettergekker. :proest:
Tegen die tijd is dat bij dan wel onomkeerbaar :mann: . En Mijke heeft een Hollander, dat is vast veel milder dan een MH. Toch Mijke :engel: ? Wel veel schrijven en foto's en filmpjes plaatsen hè (en niet vanaf FB graag :boos: ).

Zamunda schreef: 01 jun 2022, 20:28Rond een maand of vier inderdaad! Als ze wat meer hond worden en wat minder baby. En dan vloeken omdat ik vind dat ik niet genoeg foto’s heb gemaakt van de baby en je die tijd nooit meer terugkrijgt (zelfs als je dat niet wil). Altijd genoeg foto’s maken dus. :LOL: Ik heb er dit keer inderdaad heel bewust voor gekozen, geen spijt van. :F:
Oh daar ben je al bijna met Aloy!
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
mijke
Posts in topic: 180

Bericht door mijke »

Haha! Ik ben niet echt een huilerig tiepje dus ik verwacht niet dat ik zelf ga lopen grienen, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik ook niet echt een puppenmens ben, dus ik ga er van uit dat ik er geregeld flink de balen in zal hebben :mrgreen: Het lijkt me heel schattig hoor maar ook gewoon een noodzakelijk kwaad om te krijgen wat ik wil, zeg maar. Ik zocht niet voor niets eerst een herplaatser 😜

Goede tip van dat fleecetouw @Diana, ik vermoed dat ik dat wel eens nodig zou kunnen hebben 😅

@Zamunda ik heb geen flauw idee hoeveel milder een showlijn Hollander is in vergelijking met een werklijn MH. Ik denk toch wel wat milder haha, maar dan nog... het blijft een actieve herder. En ik heb sowieso 0 pupervaring om mee te vergelijken dus ik vind het lastig te zeggen. Of nouja, Oor was 6 maanden toen ik haar kreeg, en die vond ik toen al heel volwassen en groot. Verder heb ik alleen 6 weken een Skittles gehad van toen 4 maanden. Dat vond ik echt vreselijk intens. Hij was zooooo vreselijk hyperdepieperdepieperdepoepchinees, echt niet normaal. En dat dan in combinatie met absoluut 0 will to please en een extreem korte aandachtsspanne. Ik denk niet dat een HH minder druk is maar hopelijk iig wel al vrij snel wat meer stuurbaar... fingers crossed 😜

@Inge O Ja ik lees hier genoeg over pups, maar daar staat raar genoeg nooit gedetailleerd beschreven hoe het met mijn pup in mijn leven zal gaan :F:
Floortje
Posts in topic: 6
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Bericht door Floortje »

Oeh nu is het aftellen echt begonnen. Spannend!

Ik ben benieuwd hoelang het donutmandje het uithoudt :mrgreen:
Het is Ysta’s grootste hobby om die dingen te verscheuren. Hoop niet dat het een raseigenschap is :mrgreen:
Afbeelding
Sirene
Posts in topic: 1

Bericht door Sirene »

Eindelijk! Snap dat je er onwijs naar uitkijkt. Heel veel plezier gewenst vast :ok:
Smoushond
Posts in topic: 46

Bericht door Smoushond »

Van alle pups die ik heb gehad waren de herders echt het makkelijkste. Geen gedoe met alleen laten,of even uit zicht zijn. Heel leergierig en luisteren als de beste. Wel veel energie maar je boft met de zomer die eraan komt en een tuin.

Komt wel goed 😉
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 8
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Wat een fijn vooruitzicht. Eindelijk compleet!
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Floortje schreef: 02 jun 2022, 07:04 Oeh nu is het aftellen echt begonnen. Spannend!

Het is Ysta’s grootste hobby om die dingen te verscheuren. Hoop niet dat het een raseigenschap is :mrgreen:
Ik denk het wel eigenlijk :lol: Opzich vind ik het niet heel erg. We hebben genoeg karton liggen, ik haal knuffels van de kringloop en ik heb expres geen al te dure speeltjes gekocht 😅 Oor was ook echt een sloper dus ik ben er op voorbereid. Gewoon zorgen dat er niks in de ren komt dat niet gesloopt mag worden 😜
mijke

Bericht door mijke »

Smoushond schreef: 02 jun 2022, 07:46 Van alle pups die ik heb gehad waren de herders echt het makkelijkste. Geen gedoe met alleen laten,of even uit zicht zijn. Heel leergierig en luisteren als de beste. Wel veel energie maar je boft met de zomer die eraan komt en een tuin.

Komt wel goed 😉
Oh kijk eens aan, dat zijn goede berichten! Inderdaad waar ik ook een beetje op hoop, en waarom ik voor een herder koos; dat stuurbare vind ik echt heel prettig. En inderdaad, een tuin! Al is dat nu alleen nog een kaal maanlandschap 😅

Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Heerlijke tuin voor een pup behalve als het heeft geregend 😇
Afbeelding
_Tiny_
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Smoushond schreef: 02 jun 2022, 07:46 Van alle pups die ik heb gehad waren de herders echt het makkelijkste. Geen gedoe met alleen laten,of even uit zicht zijn. Heel leergierig en luisteren als de beste. Wel veel energie maar je boft met de zomer die eraan komt en een tuin.

Komt wel goed 😉
Nou heb ik alleen maar halve herders gehad maar dit is ook mijn ervaring. Er zijn heel makkelijk knoppen op te krijgen. Heel anders dan mijn labradoodle pup die veel minder baas gericht is, maar wel regelmatig van 0 tot 100 in 1 seconde gaat en onbereikbaar is. En als je Nee zegt gaat ze dood.
Afbeelding
Gonnie
Posts in topic: 3

Bericht door Gonnie »

Floortje schreef: 02 jun 2022, 07:04 Oeh nu is het aftellen echt begonnen. Spannend!

Ik heb een hele grote en die is nog gewoon heel. Maar goed, mijn honden waren al volwassen toen ik die kocht.
Afbeelding

Tanja en Anne
Omega
Posts in topic: 11
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

De eerste 3 - 4 weken vond ik pittig, ze at moeilijk daar was aandacht bij nodig, ze was natuurlijk in het water gekomen en een nacht in het ziekenhuis gelegen, ze moest dus wel eten om weer goed op te knappen. En volgens mij is zo'n kleine pup alleen maar lek, dankzij veel speeltjes heeft ze niet echt wat kapot gebeten. Nu weet ze hoe het werkt en is het genieten geblazen. Ze is een heerlijk hondje en makkelijk te trainen.
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 24
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Komt wel goed 😉
Vind ik ook hoor, collies vind ik in die opzichten ook bijzonder makkelijke pups.
Fayah was bijteriger dan ik gewend was, Mila was bijvoorbeeld weer een stuk drukker. Maar vergeleken met veel pups zijn ze vaak behoorlijk makkelijk en omdat ze zo snel leren en dat ook met alle liefde uitvoeren, is alles vrij makkelijk in goede banen te leiden.
Afbeelding
malinois
Posts in topic: 9
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Ik vind herderpups heerlijk. Het draait zo makkelijk mee vanaf dag 1. Ik hou wel van die puppytijd, die mag echt heel lang duren want je krijgt het nooit meer terug helaas....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gonnie

Bericht door Gonnie »

mijke schreef: 01 jun 2022, 22:22 Haha! Ik ben niet echt een huilerig tiepje dus ik verwacht niet dat ik zelf ga lopen grienen, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik ook niet echt een puppenmens ben, dus ik ga er van uit dat ik er geregeld flink de balen in zal hebben :mrgreen: Het lijkt me heel schattig hoor maar ook gewoon een noodzakelijk kwaad om te krijgen wat ik wil, zeg maar. Ik zocht niet voor niets eerst een herplaatser 😜

Goede tip van dat fleecetouw @Diana, ik vermoed dat ik dat wel eens nodig zou kunnen hebben 😅

@Zamunda ik heb geen flauw idee hoeveel milder een showlijn Hollander is in vergelijking met een werklijn MH. Ik denk toch wel wat milder haha, maar dan nog... het blijft een actieve herder. En ik heb sowieso 0 pupervaring om mee te vergelijken dus ik vind het lastig te zeggen. Of nouja, Oor was 6 maanden toen ik haar kreeg, en die vond ik toen al heel volwassen en groot. Verder heb ik alleen 6 weken een Skittles gehad van toen 4 maanden. Dat vond ik echt vreselijk intens. Hij was zooooo vreselijk hyperdepieperdepieperdepoepchinees, echt niet normaal. En dat dan in combinatie met absoluut 0 will to please en een extreem korte aandachtsspanne. Ik denk niet dat een HH minder druk is maar hopelijk iig wel al vrij snel wat meer stuurbaar... fingers crossed 😜

@Inge O Ja ik lees hier genoeg over pups, maar daar staat raar genoeg nooit gedetailleerd beschreven hoe het met mijn pup in mijn leven zal gaan :F:
Ik ben ook niet echt een puppenmens, ben altijd blij als ze groot zijn. Al is een pup hebben wel een goede afvalmethode, ik had weinig tijd om te eten. En zeker twee pups tegelijk, alleen jammer dat het er allemaal weer zo aan zit. Haha.
Afbeelding

Tanja en Anne
Random

Bericht door Random »

Het is je gelukt om door de babytijd van je kinderen heen te komen dus het komt goed.
De combi zal je af en toe even opbreken, maar het lieve uiterlijk en de knuffels en genegenheid zijn een mooie compensatie. :cheer:
mijke

Bericht door mijke »

Nee ik heb echt nooit een seconde gedacht dat een herder opgevoed geboren wordt en het allemaal vanzelf zal gaan hoor 🤣 Ik ga er open in, we zien wel hoe het gaat!
Nanna

Bericht door Nanna »

mijke schreef: 02 jun 2022, 10:52 Nee ik heb echt nooit een seconde gedacht dat een herder opgevoed geboren wordt en het allemaal vanzelf zal gaan hoor 🤣 Ik ga er open in, we zien wel hoe het gaat!
Ach ja. Voor hetzelfde geld is het gewoon een zoete lieve gerritje en gaat alles van leien dakje.
mijke

Bericht door mijke »

Haha ja, wie weet! Ligt er ook maar net aan wat je onder zoet verstaat denk ik :mrgreen: Ik vond Oor superbraaf, ondanks het slopen van schoenen, ragebollen etc. Een ander vindt slopen dan misschien weer heel erg een ding.
Dagmar
Posts in topic: 12

Bericht door Dagmar »

Random schreef: 02 jun 2022, 09:42 Het is je gelukt om door de babytijd van je kinderen heen te komen dus het komt goed.
De combi zal je af en toe even opbreken, maar het lieve uiterlijk en de knuffels en genegenheid zijn een mooie compensatie. :cheer:
Is er een alternatief?
Afbeelding
Fenneke
Posts in topic: 10
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Afbeelding

Mijn dochter heeft zulke panelen in de kamer om op bepaalde tijden hond en kind te kunnen scheiden. Werkt erg goed.

Succes met Accu :cheer: als dat inderdaad de naam is :mrgreen:
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Heb je nu een schermafbeelding van een filmpje geplaatst ?
En ik maar klikken op het pijltje 🤪
Afbeelding
Fenneke
Posts in topic: 10
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

:lol1:
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
mijke

Bericht door mijke »

Fenneke schreef: 02 jun 2022, 11:08 Afbeelding

Mijn dochter heeft zulke panelen in de kamer om op bepaalde tijden hond en kind te kunnen scheiden. Werkt erg goed.

Succes met Accu :cheer: als dat inderdaad de naam is :mrgreen:
Accu is inderdaad de naam ja :LOL:

Ik heb gewoon een bench met zo'n puppyren van 8 panelen besteld. Beetje hetzelfde idee denk ik!
Plaats reactie