Als er onverwachts een plekje vrij komt.. p4: niet meer tijd gegund

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Nanna

Re: Als er onverwachts een plekje vrij komt.. p3: Metamorfose!

Bericht door Nanna »

Die foto van die molrat😂😂😂😂
sonj@
Posts in topic: 4

Bericht door sonj@ »

Gelukkig is het geen winter.
Mo-yi
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Wat een leukerd!
Ik dacht de na foto's van het scheren eerlijk gezegd een veel dikker pupke te zien maar valt eigenlijk goed mee
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 3

Bericht door blondie »

Aggos.. maar leek inderdaad wel een enorme dikke vacht. Dat ze maar weer snel wat haar mag gaan krijgen :engel:
Dirkje
Honden: 2
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Wat heerlijk voor haar dat die vacht eraf is. Dat zal een hoop jeuk en pijn schelen.
Fijn voor haar!
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ze ziet er inderdaad verbazend goed uit. Ik herken dat van die schilfers heel erg van Tom. Die had dat ook zo erg. En toen hij eenmaal gezond eten kreeg en goed verzorgd werd kreeg hij een totaal andere mooie vacht en waren die schilfers na een tijdje helemaal weg. Bas trouwens ook. Die kwam met een hele dunne rare vacht en een ingezakt ruggetje. Hele vreemde bouw en vacht. Ze is nu juist heel sterk gebouwd en helemaal recht getrokken. Ook heeft ze een strak kort vachtje met prachtige onderwol. Soms is het eng hoe slecht zo'n diertje er eigenlijk aan toe is als je uiteindelijk straks het ware verschil gaat zien.
Marc

Bericht door Marc »

Oh ja. Ga maar heel veel van haar houden en haar enorm verwennen en goed verzorgen. Dat is voor haar het beste pensioen op een hard leven dat ze zich kon wensen en dat maakt gelukkig.
~Suzanne~
Honden: 3
Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond

Bericht door ~Suzanne~ »

Wat ben je goed voor haar bezig!
Je kunt eventueel een middeltje OP de huid doen of iets (in-)geven wat goed is voor huid/vacht.
Note: pas tijdelijk ff op met verbranden met zo'n geschoren lijfje.

Maar vooral: laat het aan de tijd. Geef her en der een supplement maar met goed voer, liefde en aandacht... dan komt ze er ook!
Denk aan bijvoorbeeld een extra rauw ei door het voer; mag gerust 2 a 3 per week (zonder schil is denk ik het beste).

Suzanne
Dagmar

Bericht door Dagmar »

~Suzanne~ schreef: 03 jun 2022, 14:24 Wat ben je goed voor haar bezig!
Je kunt eventueel een middeltje OP de huid doen of iets (in-)geven wat goed is voor huid/vacht.
Note: pas tijdelijk ff op met verbranden met zo'n geschoren lijfje.

Maar vooral: laat het aan de tijd. Geef her en der een supplement maar met goed voer, liefde en aandacht... dan komt ze er ook!
Denk aan bijvoorbeeld een extra rauw ei door het voer; mag gerust 2 a 3 per week (zonder schil is denk ik het beste).

Suzanne
Het is niet de eerste en vast ook niet de laatste keer dat ze zo'n bejaardo van de vacht verlost en een heel nieuw leven geeft.

Een hond is geen hakunahondje tot ze met zo'n plumeaustaart heeft rondgelopen :mrgreen:
Ik vind haar er ook al verrassend goed uitzien! Lekker alert snuitje.
Afbeelding
Fabiola17
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Bericht door Fabiola17 »

Valt mij ook erg mee hoe veel te zwaar ze is. Zonder die vacht valt het nog best mee.
Volgende week een keer afspreken?
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
hakunamatata
Posts in topic: 5
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Anderhalve maand. Anderhalve maand terug is Flore hier gekomen. Een onwijs lief oud maar kwetsbaar hondje. Een hondje zo ontzettend lief, maar.. ook erg ziek :(

Haar dikke buik bleek geen overgewicht, maar een buik vol vocht. Ik zag hierboven wel reacties met dat het overgewicht wel mee leek te vallen, maar die buik was echt enorm alleen dus geen vet maar vocht. Flore was een hondje met cushing uit het boekje. Ze is er niet op getest, maar alles wees op gevorderde cushing. Veel drinken en heel veel plassen (ook in huis), enorme eetdrang en zelfs zo dat ze door het huis struinde op zoek en als ze niks kon vinden ze aan een kartonnen doos begon, haar enorme buik, erg dun huidje, vochtophopingen bij schouders en billen, slechte huid bij schouders, etc, echt alles. Daarnaast hoestte ze ook veel. De dierenarts merkte dat Flore gevoelig was op de keel en dacht daardoor aan kennelhoest, dus pijnstilling en goede antibioticakuur zou daarvoor moeten helpen. Helaas hielp dat niks en werd het hoesten (vooral in rust) enkel erger. De hoop op kennelhoest was weg, het was zeer waarschijnlijk een hartprobleem. Flore liep moeilijk, wat niet gek is met zo'n topzware buik. De pijnstilling zorgde ervoor dat ze iets liever liep en iets vaker kleine stukjes rende (niet teveel bij voorstellen, we liepen op het eind echt mini-stukjes). Maar het zorgde er ook voor dat Flore vaker door een pootje zakte. Daarnaast had ze wratten, heel veel wratten. Op zich niet erg, maar een drietal gingen regelmatig open en ze bleven erbij komen. Er waren melkkliertumoren weggehaald al in Portugal, maar ook bij de nog overgebleven tepels zaten verschillende kleine knikkertjes. Misschien vergeet ik nu nog wel iets. Oja, ze was vrijwel doof maar dat was natuurlijk het probleem niet.

Alles bij elkaar was het echt een ziek hondje die veel ongemak ervaarde. Zoals het nu ging, was gewoon niet dierwaardig. Natuurlijk met de dierenarts alle opties besproken, maar eigenlijk was steeds de conclusie dat verder onderzoek hetzelfde resultaat zou geven. Eerst maar een goede kuur antibiotica en pijnstilling, wellicht zou dat een hoopvoller beeld opleveren. Een aantal keer overleg gehad met de dierenarts, maar toen ook de medicatie niet voor verbetering zorgde en het zelfs slechter ging heb ik de keuze versneld gemaakt. Ik vond het een verschrikkelijke keuze, maar vandaag is ze ingeslapen. Ik weet heel goed dat dit de enige juiste keuze was. Maar ik vind het erg lastig dat ze nooit de kans heeft gekregen om zonder pijn of ongemak te kunnen genieten van haar nieuwe leven. Het was echt veel te kort en ik had haar zoveel meer willen geven. Maar toch ben ik blij dat ze hier is komen wonen en een zo fijn mogelijke laatste anderhalve maand heeft gehad. Ik moet er niet aan denken dat ze bij een ander was gekomen die haar zo had laten rondlopen ''want zo was ze nu eenmaal al, dat hoorde bij haar'. Erger lijden is haar nu in elk geval bespaard gebleven en waar kon heeft ze mogen genieten van liefde, lekker eten en comfort.

Gelukkig wilde een kennis net als bij Lynne (en ook bij mijn eerste kat) tijd vrijmaken om nog even foto's te maken. Ontzettend blij mee, want zelf had ik nog geen mooie foto's van haar (was ook heel lastig om te maken bij een doof hondje dat je continu volgt) en ze staat er precies op zoals ze was.

Anderhalve maand, veel te kort. Maar wat ben ik blij dat ik nog even heb mogen genieten van dit karaktertje :hartjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Noor

Bericht door Noor »

Ach kleine flore 😔

Je hebt gedaan wat je kon en uiteindelijk de beste keuze voor haar gemaakt. Niet wat je voor ogen had, maar wel het eerlijkst.
Sterkte, ook al nog maar kort bij je, in je hart gaan ze toch wel zitten 🌹❤️
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Als er onverwachts een plekje vrij komt.. p4: niet meer tijd gegund

Bericht door EchoMira »

Ik kan me vreselijk druk maken over de fratsen in het herplaatsstichtinggebeuren. De ene zieke hond na de andere.

Maar dit is toch een moment?
Wat wil een kansloos, kwetsbaar hondje nou meer dan dit?

Afbeelding

Ik doe het niet meer. Maar er is hoop in de wereld omdat er mensen zijn die hier de schoonheid van zien.
Wat een fantastisch eind van een zwerfhondenleventje. Is het op het nippertje toch nog allemaal goed gekomen.
Marc

Bericht door Marc »

Ik snap het. Bas heeft wel echt geluk gehad want die is al bijna 9 jaar de prinses in ons herenhuishouden en dat bevalt haar goed. Ik denk soms wel eens neem gewoon een heel oud hondje erbij om even te verwennen. De enige reden dat ik dat niet doe is hoe duur de dierenarts is. Tom heeft nog 9 hele fijne maanden gehad maar me wel 3500 euro gekost. Maargoed, dat heb ik alleen maar gedaan omdat hij pas twee was en eruit zag als een teddybeer en ook nog eens heel erg lief en mooi was. Ik kan dat alleen niet meerdere keren doen omdat dat te duur is. Dus daarom kan ik geen oude hondjes in huis halen voor een leuk laatste jaar. Helaas...

Ja misschien een keer eentje maar ik zou liever permanent een oud besje uit Spanje laten komen voor een leuk laatste jaar. En dan de volgende. Kan best hier. En ze vinden het vast heerlijk. Maargoed, die dierenarts kosten.

Sterkte. Alles was mooi meegenomen maar ik snap dat het zuur is.
Laatst gewijzigd door Marc op 22 jun 2022, 23:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ach, wat een lief besje. :I: Wat enorm fijn dat ze die anderhalve maand bij jou nog heeft mogen meemaken voordat het op was. Ze heeft het nog even super gehad en mocht nu uit liefde gaan. Een prachtig eind voor zo’n hondje van de straat. Maar wel veel te snel inderdaad. Sterkte. :roos:
Fabiola17
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Bericht door Fabiola17 »

Ach, wat sneu dat ze maar zo kort bij je mocht zijn.
Maar je hebt gedaan wat je kon, en die foto's zijn prachtig!
Sterkte :roos: .
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Rosanne
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Heel veel sterkte :roos: Hoe kort het ook is geweest, er is van haar gehouden en dat heeft ze maar mooi mee mogen maken. ❤️
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Lieske_1977

Bericht door Lieske_1977 »

Er is in haar laatste weken van haar gehouden en goed voor haar gezorgd. Dat is goud waard.
Sterkte.
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Ach wat zuur. Je had haar zoveel meer gegund. Maar ze heeft nog even zoveel liefde en aandacht gehad. 😘
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 1

Bericht door Smoushond »

Ach die oogjes 🥰 sterkte
Afbeelding
Kruimel
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Sterkte.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

:J: heel verdrietig...
Afbeelding
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Ze had op geen fijnere plek kunnen zijn de laatste periode van haar leven.
Heel veel sterkte.
Afbeelding
sonj@

Bericht door sonj@ »

Ach, wat jammer dat het goede leventje zo kort was.
De foto's zijn heel mooi, wat een lief koppie.
Heel veel sterkte.
Plaats reactie