Ik wil t ook niet dus dan haal ik hem ook weg of diegene die niet wil luisteren. Maar ik was te laat de keer dat t wel gebeurde.EchoMira schreef:
Ik laat het zover niet komen want mensen een tinnitus schreeuwen is toch niet passend ten burele.
Nieuwe mensen mogen nadat ze met mij gesproken hebben best ook even kennis met de hond maken maar dat gebeurt op protocol. Je neemt van mij een koekje aan en dan mag je ze bij je roepen. Meestal komen ze dan graag even dat lekkertje aanpakken maar soms ook niet. Dan blijven ze mij aankijken met de oren naar achter of gaan heel demonstratief met hun kop de andere kant op liggen. Dat wordt gerespecteerd. Het gaat niet gebeuren dat mensen zich dan toch opdringen en als ADHD-pubers dat kunnen begrijpen begrijp jij het ook maar. Goedemiddag.
Hele dagen op kantoor is voor veel honden best zwaar. Hein werd er een beetje gestrest van.
Overigens is dat helemaal geen sociale hond en dan kun je er nog van alles mee, hoor.
Ik vind dat sociale een beetje overschat. Zonder opvoeding heb je nog steeds niets aan een sociale hond.
Sociaal is....
- malinois
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Re: Sociaal is....
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Agressie en grenzen aangeven hebben niks met elkaar te maken. Cleo zou je nooit bijten maar gromde wel veel naar mij. Als ik haar aanraakte op de bank gromde ze dus ik ging altijd heel raar zitten om haar ruimte te geven. Diezelfde hond zou mij nooit bijten. Ze was zo zacht met haar mond en zo voorzichtig. Ze nam haast niet eens iets oneetbaars aan met haar bek laat staan dat ze zou uithalen.
Agressie is voor mij dat een hond echt probeert je iets aan te doen. Of een andere hond. Ik vind een hond die doorbijt agressief. Weinig momenten zijn echt een terechte reden om een andere hond te gaan toetakelen en hetzelfde geldt voor mensen. Honden die flink bijten vind ik agressief.
Honden die andere honden aanvallen vind ik ook agressief. Er is geen reden om een andere hond echt aan te vallen. Dan loop je maar door. Mijn honden hebben in 8 jaar nog nooit een keer gevochten. Dus ik vind ze super sociaal en lief. Ze bijten hooguit van zich af maar nooit met enige impact.
Tom hapte mij een keer met kammen. Dat hondje was echt niks gewend en kende niks dus hij trok de eerste keer kammen niet. Hap. Om mijn hand. En hij hield mijn hand even vast in zijn bek en keek me aan. Ik dacht oh sorry te snel gegaan. Maar hij waarschuwde mij super netjes dus hebben we het kammen langzaam aangeleerd. Grens was bereikt. Vond ik ook totaal niet erg. En ook niet agressief. Terwijl hij me wel soort van beet.
Agressie is voor mij dat een hond echt probeert je iets aan te doen. Of een andere hond. Ik vind een hond die doorbijt agressief. Weinig momenten zijn echt een terechte reden om een andere hond te gaan toetakelen en hetzelfde geldt voor mensen. Honden die flink bijten vind ik agressief.
Honden die andere honden aanvallen vind ik ook agressief. Er is geen reden om een andere hond echt aan te vallen. Dan loop je maar door. Mijn honden hebben in 8 jaar nog nooit een keer gevochten. Dus ik vind ze super sociaal en lief. Ze bijten hooguit van zich af maar nooit met enige impact.
Tom hapte mij een keer met kammen. Dat hondje was echt niks gewend en kende niks dus hij trok de eerste keer kammen niet. Hap. Om mijn hand. En hij hield mijn hand even vast in zijn bek en keek me aan. Ik dacht oh sorry te snel gegaan. Maar hij waarschuwde mij super netjes dus hebben we het kammen langzaam aangeleerd. Grens was bereikt. Vond ik ook totaal niet erg. En ook niet agressief. Terwijl hij me wel soort van beet.
Gisteren op de hondenshow kwam ik,tijdens mijn fotoronde een flinke Bullterriërreu tegen die het wel geinig vond om zonder de baas aan de wandel te gaan. Geen idee van wie die hond was maar hij had het enórm naar zijn zin. Pikte her en der vreten uit meegebrachte tassen en spotte toen midden in een groepje Ierse setters ook nog wat te bikken. Er op af. Die setters verontwaardigd natuurlijk
Meneer de Bullterriër keek verbaasd en hobbelde toen maar welgemoed verder.
Ik heb nog mensen met Bullterriërs aangesproken maar die wisten ook niet van wie hij was. Hij was dus in elk geval wel reuze sociaal
Ik had geen riem bij me en om hem nou aan een oor mee te trekken vond ik ook weer zowat dus ik heb hem maar andermans probleem gelaten. Geen idee hoe dat afgelopen is.
Meneer de Bullterriër keek verbaasd en hobbelde toen maar welgemoed verder.
Ik heb nog mensen met Bullterriërs aangesproken maar die wisten ook niet van wie hij was. Hij was dus in elk geval wel reuze sociaal
Ik had geen riem bij me en om hem nou aan een oor mee te trekken vond ik ook weer zowat dus ik heb hem maar andermans probleem gelaten. Geen idee hoe dat afgelopen is.
- Floortje
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Ik vind normale hondentaal juist sociaal. En dat is inclusief grommen en snauwen. Echt bijten is natuurlijk een ander verhaal.
Ik liep laatst met Rakoes (aangelijnd) op een smal pad. Ik naderde een vrouw met een uit de kluiten gewassen hussel. Zij stond in haar tas te rommelen en de hond kwam op het eind van de flexlijn op ons af. Toen ze ons uiteindelijk zag probeerde ze de hond geschrokken binnen te hengelen, onderwijl “lief doen hè?” Tegen de hond zeggend.
“Is het een dame of een heer?” Vroeg ze aan mij.
“Een dame” antwoordde ik, waarop zij de flex weer liet vieren. De hond ging direct vrij grof op Rakoes rijden, waarop zij snauwde.
“Maar ze gedraagt zich niet als een dame”reageerde de vrouw.
Ja dahag!
Sinds wanneer moet een dame zich nou weer door iedere vent laten aanranden?
Volgens die vrouw was Rakoes dus niet sociaal, want agressief.
Haar hond was lief, want die gromde niet
Ik liep laatst met Rakoes (aangelijnd) op een smal pad. Ik naderde een vrouw met een uit de kluiten gewassen hussel. Zij stond in haar tas te rommelen en de hond kwam op het eind van de flexlijn op ons af. Toen ze ons uiteindelijk zag probeerde ze de hond geschrokken binnen te hengelen, onderwijl “lief doen hè?” Tegen de hond zeggend.
“Een dame” antwoordde ik, waarop zij de flex weer liet vieren. De hond ging direct vrij grof op Rakoes rijden, waarop zij snauwde.
Ja dahag!
- Inge O
- Posts in topic: 11
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Floortje schreef: ↑06 jun 2022, 18:50 De hond ging direct vrij grof op Rakoes rijden, waarop zij snauwde.
Ja dahag!
Floortje schreef: ↑06 jun 2022, 18:50 Ik vind normale hondentaal juist sociaal. En dat is inclusief grommen en snauwen. Echt bijten is natuurlijk een ander verhaal.
Ja dahag!
En zo geredeneerd is haar eigen hussel nog altijd de liefste van de hele wereld
In mijn huis zijn al mijn honden mens sociaal.
Ze vinden eigenlijk iedereen wel leuk en willen alle aandacht wel.
Buiten is een ander verhaal.
Daisy is terughoudend, houd er niet van om door anderen zomaar geaaid te worden.
Bij heel weinig mensen geeft ze het soms zelf aan maar dat is meer een echte uitzondering.
Ze pakt buiten ook geen lekkers aan van anderen.
Nikki is een beetje hetzelfde maar is een slagje minder erg dan Daisy.
Zij ontdooit sneller en vindt dan de aandacht en soms een snackje wel lekker.
Semmy snapt het meestal niet..
Die wil de aandacht wel en soms ook wel een snackje maar ja, hoe vaak ik ook uitleg dat hij blind is en zijn neus het ook niet goed doet..iedereen blijft de hand voor hem houden (om eraan te laten ruiken?) en als hij dan niet reageert dan denken ze dat hij niet wil.
Puck vindt mensen en kinderen leuk, maakt hem weinig uit hoe groot, welke leeftijd etc.
Hij is heel beleefd en kalm, vooral met en bij kinderen.
Tijdens loslopen wordt iedereen genegeerd want dan weten ze dat ze moeten doorlopen.
Ze zijn ook alle 4 mega sociaal met honden.
Daisy speelt vaak te vocaal en niet elke hond vindt dat leuk.
Als we een hele intense hond tegenkomen, een patser of zo, dan wordt die ontweken, daar willen ze niets mee te maken hebben.
Ze vinden eigenlijk iedereen wel leuk en willen alle aandacht wel.
Buiten is een ander verhaal.
Daisy is terughoudend, houd er niet van om door anderen zomaar geaaid te worden.
Bij heel weinig mensen geeft ze het soms zelf aan maar dat is meer een echte uitzondering.
Ze pakt buiten ook geen lekkers aan van anderen.
Nikki is een beetje hetzelfde maar is een slagje minder erg dan Daisy.
Zij ontdooit sneller en vindt dan de aandacht en soms een snackje wel lekker.
Semmy snapt het meestal niet..
Die wil de aandacht wel en soms ook wel een snackje maar ja, hoe vaak ik ook uitleg dat hij blind is en zijn neus het ook niet goed doet..iedereen blijft de hand voor hem houden (om eraan te laten ruiken?) en als hij dan niet reageert dan denken ze dat hij niet wil.
Puck vindt mensen en kinderen leuk, maakt hem weinig uit hoe groot, welke leeftijd etc.
Hij is heel beleefd en kalm, vooral met en bij kinderen.
Tijdens loslopen wordt iedereen genegeerd want dan weten ze dat ze moeten doorlopen.
Ze zijn ook alle 4 mega sociaal met honden.
Daisy speelt vaak te vocaal en niet elke hond vindt dat leuk.
Als we een hele intense hond tegenkomen, een patser of zo, dan wordt die ontweken, daar willen ze niets mee te maken hebben.