Klaar om op te laden! Wtf, 5 maanden alweer! Fotossss

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Inge O
Posts in topic: 40
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Klaar om op te laden!

Bericht door Inge O »

Gos schreef: 02 jun 2022, 10:36 Herders worden niet gehoorzaam geboren en het gaat allemaal niet vanzelf,
Nee, zeer zeker niet, maar hun ingesteldheid om graag met je samen te werken en met jou en je wensen bezig te zijn verschilt naar mijn ervaring wel immens met heel wat andere rassen/kruisingen.

Ik heb het dan niet over energie en (als pup) dingen kapotbijten enz., maar dat hebben die andere vaak ook, hoewel misschien wat gematigder :mrgreen: .

Als ik bv. terugkijk naar mijn beauceron Vonkje dan was zij absoluut opgevoed geboren, die deed gewoon niks fout en deed álles wat je vroeg.
Inge O

Bericht door Inge O »

Fenneke schreef: 02 jun 2022, 11:13:lol1:
:S:
mijke
Posts in topic: 180

Bericht door mijke »

Nou, het kan dus alle kanten op :lol:
Diana
Posts in topic: 24
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Gos schreef: 02 jun 2022, 12:45
Nanna schreef: 02 jun 2022, 10:55 Ach ja. Voor hetzelfde geld is het gewoon een zoete lieve gerritje en gaat alles van leien dakje.
Je merkt het vanzelf wel. Gewoon van genieten.
Inderdaad, vergeet vooral niet te genieten, het gaat veel te snel en voor je het weet zit je met net zo'n reuzin als ik :80: :mrgreen: Natuurlijk heel handig dat je voorbereid bent met puppypanelen, maar verder moet je het toch maar nemen zoals het komt.

Ik had ook een hekje gemaakt om de kamer in tweeën te kunnen delen, vooral zodat Mila afgeschermd kon liggen, maar dat was maar drie dagen nodig :smile: Fayah had snel genoeg door dat ze Mila niet moest lastigvallen. En ik had puppykluifdingen en een puppy nylabone, maar die wilde ze niet, ze wilde alleen de grote nylabones en het enorme stuk koffiehout van de grote honden :lol1: Ik heb behalve kleine kauwdingen en twee speeltjes helemaal niets speciaal voor haar gekocht. Gelukkig had ik nog wat kleine tuigjes in verschillende maten, want ze had na ruim een week al een groter tuigje nodig en 2-3 weken daarna was ze daar ook alweer uitgegroeid :80:

Je kunt het allemaal van tevoren wel proberen te bedenken, maar gaandeweg gaat het toch vaak anders en dienen de eventuele aandachtspunten zich vanzelf wel aan :engel: En die zijn bij Fayah echt anders dan bij Mila: hetzelfde ras, maar heel andere pups. Er zijn ook wel overeenkomsten hoor: allebei heel snel zindelijk, allebei meteen al geen problemen met alleen thuisblijven zonder mij of in een andere ruimte zijn, allebei slopen ze niet, allebei pakken ze goed zelf hun rust en allebei slimme hondjes die makkelijk en snel leren en het dan ook gewoon braaf doen. Maar daar moet je toch al doende achter komen.

O, en allebei worden ze hysterisch van de bezem, stofzuiger, kledingroller en tuinslang. Echt identieke reacties :engel: Maar dat gaat bij Fayah nu al heel goed, daar heb ik met Mila jaren over gedaan.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 46

Bericht door Smoushond »

Als ik nu puppy foto’s terugkijk van Bertus denk ik : ach ja toen had hij dat mandje nog ( is nu opgevreten)
Ach ja toen had hij dat speelgoed nog ( is nu opgevreten )
Ach ja toen had hij dat riempje nog ( is nu te klein )

En vooral : ach ja toen sliep hij nog 🤣🤣
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Smoushond schreef: 02 jun 2022, 13:23 Als ik nu puppy foto’s terugkijk van Bertus denk ik : ach ja toen had hij dat mandje nog ( is nu opgevreten)
Ach ja toen had hij dat speelgoed nog ( is nu opgevreten )
Ach ja toen had hij dat riempje nog ( is nu te klein )

En vooral : ach ja toen sliep hij nog 🤣🤣
Hahahaha!
Hades schreef: 02 jun 2022, 14:54 en toch dat gewauwel altijd over "vergeet niet te genieten".
Soms is niet genieten en gewoon even doorzetten ook prima.
Ik heb over het algemeen helemaal niet genoten van de pups, ik vond het keihard werken en standje overleven met twee kleine kinderen en een pup.
Natuurlijk dacht ik wel eens ach kijk `m eens lief liggen maar dat werd snel over genomen met "GVD kind moet naar de wc maar als ik nu opsta gaat puppeding ook weer in actie en moet die ook zeiken"

Gewoon doen en af en toe even verliefd kijken en door met de dagelijkse gang van zaken.
Ik kijk nu vooral verliefd naar mn hond als ik ze even wegstuur en het luistert gewoon zonder commentaar.
:LOL: :LOL: :LOL:
Dat lijkt me wel een hele realistische omschrijving haha!

Ja ach, ik verwacht gewoon hetzelfde als met kinderen. Het ene moment is het helemaal zalig en lief en zo leuk en makkelijk en helemaal verliefd. En het andere moment zou je ze het liefst met een slof om de oren meppen en vraag je jezelf af waarom je hier in vredesnaam aan begonnen bent :mrgreen: Het kan verkeren en het bestaat gewoon gezellig naast elkaar. De enige vraag is in welke verhouding ik het krijg :P
_Tiny_
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Inge O schreef: 02 jun 2022, 13:03
Gos schreef: 02 jun 2022, 10:36 Herders worden niet gehoorzaam geboren en het gaat allemaal niet vanzelf,
Nee, zeer zeker niet, maar hun ingesteldheid om graag met je samen te werken en met jou en je wensen bezig te zijn verschilt naar mijn ervaring wel immens met heel wat andere rassen/kruisingen.

Ik heb het dan niet over energie en (als pup) dingen kapotbijten enz., maar dat hebben die andere vaak ook, hoewel misschien wat gematigder :mrgreen: .

Als ik bv. terugkijk naar mijn beauceron Vonkje dan was zij absoluut opgevoed geboren, die deed gewoon niks fout en deed álles wat je vroeg.
Mijn Babs had aan een half woord genoeg. Ze was de braafste en de snelste van het hele puppyklasje. Die deed echt nooit iets fout. Dat was een groot verschil met andere rassen die ik gewend was. Wat een genot die hond. Ik zou echt wel weer eens een herder (kruising) willen.
Afbeelding
Random
Posts in topic: 3

Bericht door Random »

Dagmar schreef: 02 jun 2022, 11:05
Random schreef: 02 jun 2022, 09:42 Het is je gelukt om door de babytijd van je kinderen heen te komen dus het komt goed.
De combi zal je af en toe even opbreken, maar het lieve uiterlijk en de knuffels en genegenheid zijn een mooie compensatie. :cheer:
Is er een alternatief?
Met broodkruimels of hondenkoekjes-gruis achterlaten in het Drents-Friese Wold?
Random
Posts in topic: 3

Bericht door Random »

Inge O schreef: 02 jun 2022, 13:03
Nee, zeer zeker niet, maar hun ingesteldheid om graag met je samen te werken en met jou en je wensen bezig te zijn verschilt naar mijn ervaring wel immens met heel wat andere rassen en kruisingen.
Jaaaa, voed maar eens een Teckel op, of een golden retriever. Jack Russel? Been there, done that.
Bij mij was de kooiker het meest lieve en beleefde en makkelijk opvoedbare pupje. @Murdog :hartjes:

toen ik hem met zijn tien weekjes uit het asiel haalde, was hij eigenlijk al zindelijk, daar had de eerste eigenaar zich aan vertild. Slopen deed hij niks en als hij een uitgelaten bui had liftte hij mee aan de snuiten van de beide bernerdames. Ik had er geen omkijken naar.
Floortje
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Bericht door Floortje »

Gonnie schreef: 02 jun 2022, 09:27
Floortje schreef: 02 jun 2022, 07:04 Oeh nu is het aftellen echt begonnen. Spannend!

Ik ben benieuwd hoelang het donutmandje het uithoudt :mrgreen:
Het is Ysta’s grootste hobby om die dingen te verscheuren. Hoop niet dat het een raseigenschap is :mrgreen:
Ik heb een hele grote en die is nog gewoon heel. Maar goed, mijn honden waren al volwassen toen ik die kocht.
Ja, nee, tuurlijk. Als het aan Rakoes had gelegen dan waren de donutmandjes ook nog heel geweest. Maar dat is geen Hollandse herder pup. Ysta was dat wel. En Accu is dat ook. Vandaar dat ik het even aanhaalde :mrgreen:

Rakoes is dol op die dingen en Ysta ook, maar dan op een andere manier :mrgreen:
Ik had een reserve besteld bij zooplus toen die in de aanbieding was. Die heeft Ysta uit de doos, uit het plastic gehaald en toen versnipperd :LOL:

Maar het kan natuurlijk meevallen en dat je nét die ene rustige niet-slopert treft. Ik hoop het voor @mijke !
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Ik reken echt absoluut 0 op een niet slopende pup, en het mandje kostte tweedehands dus maar een paar euro :mrgreen:
Floortje
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Bericht door Floortje »

Bij Ysta gaat het in periodes. Op het moment is het vrij rustig (even afkloppen). Ze pakt wel dingen, maar sloopt het niet echt.
Maar ik weet niet wat het is met die donutmandjes, die hebben een ongelofelijke aantrekkingskracht. Een soort reuze knuffel waar je mee kunt schudden. En dan Rakoes met zo’n beteuterde bek ernaast.
Ze heeft het zelfs een keer gepresteerd om dat ding gewoon onder Rakoes vandaan te te trekken :LOL: :LOL:
En als je er wat van zegt met zo’n superonschuldig hoofd naar je kijken “ohhhh, mag dat niet dan???” :engel: :LOL:
Het is zo lastig boos te worden op zo’n snoetje.

Ik kan niet wachten op al je foto’s en verhalen!
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 28
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Floortje schreef: 02 jun 2022, 19:41Ik kan niet wachten op al je foto’s en verhalen!
Dat wou ik net zeggen, hoe meer ik hier lees hoe meer ik uitkijk uit naar alle verhalen :mrgreen: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
mijke

Bericht door mijke »

Dat heb ik zelf nou ook :mrgreen:
mijke

Bericht door mijke »

Nog 18 uur en 3 minuten!

Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 46

Bericht door Smoushond »

🥰🥰 geniet nog even van je rust
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 8
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Het is wel een plaatje zeg!
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Ohhh ik dacht dat ze er vandaag al zou zijn :nocheer: .
** Angela **
Posts in topic: 9
Welke: Duitse herder

Bericht door ** Angela ** »

Ik heb al een aantal herderpups groot gebracht
Maar blijft toch altijd wel spannend hoor

Kenji was mijn eerste pup na 2 herplaatsers
Ik wist gelukkig wat ik in handen kreeg omdat ik beide ouders goed kende
Maar echt , alle pups na Kenji waren super makkelijk
Wat een terrorist was dat zeg

Mijn makkelijkste pup ooit is Ulan , die kwam pas met 15 wkn dus al zindelijk
Maar binnen een week vertrouwde ik hem al wel en slaapt hij snachts los ( behalve als de dames loops zijn )
Hij heeft op een klein hoekje van een honden kussen nog nooit iets gesloopt
Als hij iets deed wat ik liever niet had was t nee vriend doen we niet
En dan deed hij t ook niet meer

Ziva was veel stouter , die zat met 10 wkn op de eetkamer tafel
Nog geen 24 uur bij me vanuit Tsjechië
Ik had de stoelen al van de tafel af geschoven , maar toch zat ze midden op tafel
Salon tafel idem , en alles jatten
Van aansteker tot een mok vol koffie nog 🙈
En eten ..
Ik zie me nog zitten op de bank , bord boven m’n hoofd en een pup die op de bank was gesprongen en probeerde mijn eten te jatten

Owja en de trappers van mijn fiets waren best lekker haha

Het enige waar ik altijd wel even tegenop zie is dat zindelijk maken
Maar verder geniet ik er toch wel van hoor , en elke pup is weer anders
Van braafje tot stoutje

Vond het ook altijd wel mooi om te zien hoe moeder en kinders sommige dingen ook wel het zelfde hadden

Zo zijn er een aantal van Ziva haar kinderen en (achter)kleinkinderen die net als zij een voorliefde hebben voor op tafel zitten , vensterbank hangen en eten van je bord of uit de pan jatten 🙈🤣
** Angela **
Posts in topic: 9
Welke: Duitse herder

Bericht door ** Angela ** »

Sterkte met de laatste paar uurtjes aftellen en veel plezier met Accu
Noor

Bericht door Noor »

Bijna mag je echt weer mee praten!

Spannend hoor en komt vast goed, je ziet wel hoe het komt en gaat 👍
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Ik ga nog snel even opnieuw een boek over puppies lezen, ik ben ineens totaal kwijt hoe ik het aan moet pakken :lol:
Omega
Posts in topic: 11
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

mijke schreef: 04 jun 2022, 21:20 Ik ga nog snel even opnieuw een boek over puppies lezen, ik ben ineens totaal kwijt hoe ik het aan moet pakken :lol:
Maak maar geen plan van aanpak, dat werkt toch niet, leef bij de dag / het uur met zo'n hondenbaby. :lol1:
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Omega schreef: 04 jun 2022, 21:28
mijke schreef: 04 jun 2022, 21:20 Ik ga nog snel even opnieuw een boek over puppies lezen, ik ben ineens totaal kwijt hoe ik het aan moet pakken :lol:
Maak maar geen plan van aanpak, dat werkt toch niet, leef bij de dag / het uur met zo'n hondenbaby. :lol1:
Ik zit net met pen en papier een samenvatting te schrijven. Hellup, paniek!! :LOL:
mijke

Bericht door mijke »

Wel een beetje jammer dat de puppyren vertraging heeft 😱
Plaats reactie