Klaar om op te laden! Wtf, 5 maanden alweer! Fotossss
- Vicky
- Posts in topic: 1
- Honden: 4
- Welke: BC Markiesje Wocker
Re: Klaar om op te laden!
Wat een lekker moppie
Mijn beide border collies hadden ook in de auto vlak bij huis gekotst toen we ze ophaalden. Die zijn later niet autoziek gebleken.
Mijn beide border collies hadden ook in de auto vlak bij huis gekotst toen we ze ophaalden. Die zijn later niet autoziek gebleken.
Bo en de honden
- Inge O
- Posts in topic: 40
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Stond dat niet in het last minute puppenboekje ? Ik waarschuw de toekomstige puppenbaasjes daar altijd voor, en zeg hun dat ze maar beter een kotskleedje mee kunnen nemen voor onderweg.
En nee, dat in het begin kotsen zegt weinig over later, wél dat sommige daarvan het als pup een tijdje kunnen hebben, dus de volgende autoritten : kotskleedje .
Wat ligt ze daar lief
Ik had een oude handdoek en een hydrofieldoek letterlijk om haar heen en tussen ons in in de auto... dit was zo veel, het spoot alle kanten op. Daar helpt geen kleedje tegen hoor
Vannacht ging supergoed! Rond 11 uur werd ze zelf moe en ging ze bij ons op de bank liggen slapen. Toen ik naar bed ging heb ik haar in de bench gegaan met het deurtje dicht en mijn matras ernaast. Dat was geen enkel probleem, ze ging lekker met haar nestknuffel op de snugglesafe liggen. Daarna heb ik haar om 1 uur uitgelaten en om 6 uur. De tweede keer regende het pijpestelen, ik had de wekker gezet dus ik moest haar echt wakker maken en dat vond ze geen succes, ze krulde gewoon in het gras tussen m'n voeten op om verder te tukken Uiteindelijk toch een plasje gedaan en verder geslapen tot het gezin wakker werd om 8 uur. En nu zit ze lekker in de bench met een kong. Voor nu wel lekker rustig maar ik denk dat ik haar zo wel met wat lekkers had proberen wat met het huis bekend te maken, want volgens mij zit ze er ook wel omdat het nog lekker veilig is, en de rest nog wat spannend.
Vannacht ging supergoed! Rond 11 uur werd ze zelf moe en ging ze bij ons op de bank liggen slapen. Toen ik naar bed ging heb ik haar in de bench gegaan met het deurtje dicht en mijn matras ernaast. Dat was geen enkel probleem, ze ging lekker met haar nestknuffel op de snugglesafe liggen. Daarna heb ik haar om 1 uur uitgelaten en om 6 uur. De tweede keer regende het pijpestelen, ik had de wekker gezet dus ik moest haar echt wakker maken en dat vond ze geen succes, ze krulde gewoon in het gras tussen m'n voeten op om verder te tukken Uiteindelijk toch een plasje gedaan en verder geslapen tot het gezin wakker werd om 8 uur. En nu zit ze lekker in de bench met een kong. Voor nu wel lekker rustig maar ik denk dat ik haar zo wel met wat lekkers had proberen wat met het huis bekend te maken, want volgens mij zit ze er ook wel omdat het nog lekker veilig is, en de rest nog wat spannend.
Heeft het nest in huis gelegen of in een kennel?
- Fenneke
- Posts in topic: 10
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Waarom wil je dat forceren? Dat komt vanzelf wel hoor . Geef haar vertrouwen geen dwang
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Jij hebt denk ik een andere definitie van forceren dan ik, ik ga haar nergens toe verplichten hoor. Ik zie er geen probleem in om met wat lekkers langzaam de veilige meters uit te breiden. Dat is geen forceren maar helpen en aanmoedigen. Wil ze niet, dan niet.
- Alfilillo
- Posts in topic: 8
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Ah, wat lief... Zul je zien dat ze straks een papakindje wordt
Zo ging dat hier ook ik hoef geen smous hou niet zo van kleine hondjes
- HillieS
- Posts in topic: 8
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Klinkt goed zo!
-
- Posts in topic: 9
- Honden: 3
- Welke: Duitse herder
Haha ja ik ken dat
Mijn pa wou geen hond en al helemaal geen duitse herder
3x raden wie er met het idee kwam de duitse herder van zijn broertje over te nemen , wie het t hardste heeft gehuild toen hond dood ging en meteen riep er moet weer een duitser komen …
En gruwelijk verwennen ook nog
Schooien deden ze nooit , behalve bij m’n pa
Maar hij geeft nooit wat hoor ..
Ze hebben nu geen hond meer wat hij heel erg vind
Als die belt of appt is t eerste wat hij vraagt hoe t met de honden is
Mijn pa wou geen hond en al helemaal geen duitse herder
3x raden wie er met het idee kwam de duitse herder van zijn broertje over te nemen , wie het t hardste heeft gehuild toen hond dood ging en meteen riep er moet weer een duitser komen …
En gruwelijk verwennen ook nog
Schooien deden ze nooit , behalve bij m’n pa
Maar hij geeft nooit wat hoor ..
Ze hebben nu geen hond meer wat hij heel erg vind
Als die belt of appt is t eerste wat hij vraagt hoe t met de honden is
-
- Posts in topic: 21
- Welke: Whippet en Lurcher
Het is bijzaak in de marge, hoor. Maar als ze het op haar eigen tempo doet in plaats van omdat jij het wil (en een herderpup kent het verschil natuurlijk al heel snel en slaat dan door in de will to please) zorgt dat wel voor wat ruis op de lijn.mijke schreef: ↑06 jun 2022, 10:32Jij hebt denk ik een andere definitie van forceren dan ik, ik ga haar nergens toe verplichten hoor. Ik zie er geen probleem in om met wat lekkers langzaam de veilige meters uit te breiden. Dat is geen forceren maar helpen en aanmoedigen. Wil ze niet, dan niet.
Daarnaast is het grote benchadagium vooral dat je een hond met rust laat op die plek. Dus ook niet er uit lokken.
Is het daarom fout om het wel te doen? Nee, natuurlijk niet maar wat het nut er van is zie ik ook niet.
Het enige dat ik kan bedenken is dat dingen die een uitgeruste pup uit eigen initiatief meemaakt vaak anders ervaren worden dan wanneer de pup mentaal niet op eigen beetjes loopt. Dan is het schrikken vaak wat groter, het leren vaak wat minder enzovoortts. Je snap wel wat ik bedoel.
Maar goed, de no-nonsense aanpak van "het is allemaal goed met je, je past je maar aan mij aan" is ook meer dan prima.
Met kleine kinderen in huis is dat geneuzel van alles-op-je-eigen-tempo toch al van de baan.
Ik had het ook gewoon over wat brokjes strooien hoor, verder geen grootste zaken ofzo ze vond het trouwens heel leuk.
-
Ja joh. Lekker doen wat er in je opkomt.
Het is geen hogere wiskunde.
Het is geen hogere wiskunde.
Precies. Niet kapot analyseren.
-
Nee, maar ook niet te snel verzakken in nietsmaaktuiterij.
De meeste mensen slaan onder druk de ene of de andere kant op met de alle voor- en nadelen van dien.
Je moet wel kunnen schakelen tussen bewust al dan niet aansturen en maar wat doen. Maar volgens mij kun je dat prima.
De meeste mensen slaan onder druk de ene of de andere kant op met de alle voor- en nadelen van dien.
Je moet wel kunnen schakelen tussen bewust al dan niet aansturen en maar wat doen. Maar volgens mij kun je dat prima.
Hoe vaak geven jullie zo'n pup eigenlijk eten? Ze staat nu vanuit de fokker nog op 4x per dag. Hoe weet je wanneer een pup het aan kan om naar 3x te gaan?