Hoeveel wandelen jullie per dag?

mops
Posts in topic: 2

Hoeveel wandelen jullie per dag?

Bericht door mops »

Goedemorgen,

Wellicht is er hierover al een topic excuses in dit geval. Ik ben benieuwd hoeveel en hoe vaak jullie per dag iets met jullie hond(en) ondernemen?
Wij lopen meestal 2x daags, meestal s'ochtends een lange wandeling 1 a 11/2 uur lekker los op het gemak langs het water en dan na het eten nog een kort rondje van rond 30 min en soms slaan we de avondronde helemaal over. We hebben overigens wel een tuin waar de honden doorlopend toegang tot hebben.
Crutz
Posts in topic: 1

Re: Hoeveel wandelen jullie per dag?

Bericht door Crutz »

Wandelingen wisselen.
Op trainingsdagen (dinsdag, vrijdag, zaterdag en soms zondag) alleen plas en poeprondes, zeker de zaterdag en zondag omdat dat extra intensief is. De dinsdag en vrijdag vaak nog naast de normale rondes een uur wandelen (los) er bij.
Maandag, woensdag en donderdag naast 4x korte poep en plas rondes (20 min aangelijnd) zeker 1-1,5 uur los

Indien loops of weinig tijd door andere zaken wordt de losloopwandeling vervangen door extra loopbandtraining (normaal 3x per week, dan dus meer)
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Ik heb geen flauw idee. Ik hou het niet bij.
Ik doe sowieso alleen grote wandelingen want piesrondjes doen ze zelf wel.

Als het lekker weer is en ik heb even tijd gaan we meestal even de benen strekken.
Mellow

Bericht door Mellow »

Verschilt enorm.
Op werkdagen sws s'morgens een grote losloop wandeling.
Verder hebben ze toegang tot mijn redelijk grote tuin.
Bij thuiskomst ligt het aan het weer.
Te heet is het een p&p rondje en ook bij veel regen gaan we niet (willen ze toch niet :LOL: )
S'avonds vaak nog een ronde langs de grote vijver want daar lopen veel honden en kunnen ze lekker snuffelen.
Weekenden vaak naar de camping en daar de bossen in of thuis naar de grote zwemplas en speelveld.
Nanna

Bericht door Nanna »

Meestal alles bij elkaar zo’n drie uur per dag. Mits goed weer.
Ik zie het aan mijn stappenteller. Ga eigenlijk altijd over de 10.000 heen, maar laatst met dat bokkenweer haalde ik de 1000 niet☺️
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

3-4x daags een kort rondje en 1x daags een lange ronde of fietsen, losgooien op het omheinde veld oid.
Masr het verschilt ook een beetje per hond hier, de ene heeft meer beweging en uitdaging nodig maar kan langer zonder uitlaten terwijl de ander het tegenovergestelde is hierin en 4-5x daags uit moet om te voorkomen dat hij in huis plast (elke 6 uur ongeveer, 's nachts houdt hij het 8-9 uur vol) plus dat hij met warme weer benauwd is dus dan gaat hij in de buggy mee op de langere wandelingen.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Twee keer een P&P ronde (ochtend en avond); en verder minstens drie uur per dag, en een paar keer per week een langer trektochtje.
Afbeelding
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

's Ochtends doen we een kort poep- en piesronde. Aan het begin van de middag doen we een wandeling van ruim een half uur tot een uur. Later op de middag doen we nog een lange wandeling. 's Avonds loopt Fred een wandeling aan de lange lijn in het buitengebied met Fin en Aislinn. Kells loopt dan een kort stukje met mij voor een plas. Bij mij lopen ze los op alle wandelingen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
** Angela **
Welke: Duitse herder

Bericht door ** Angela ** »

Ligt eraan hoe mijn (werk)dag is
Ben ik tussendoor een aantal x thuis of niet
Gaan weide dat trainen ?

Normaal is 3-6 x per dag en dan is t over de hele dag verspreid 1.5 tot 3 uur

Op de zondag zijn we een hele dag op de club en dan hebben ze savonds ook niet meer zo’n behoefte om ver te wandelen dan zijn ze echt wel moe
Net als na de doordeweekse training , dan is t piesen en dan willen ze zsm eten en naar bedje

We wandelen overigens niet alleen , probeer ook 1-2 x pw met ze te fietsen
Kruimel
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Het was altijd 1 1/2 uur in de ochtend,3 kwartier in de middag en dan nog een p&p rondje voor het slapen. Nu is het 2 x 3 kwartier max plus penp
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Manuma

Bericht door Manuma »

Ik doe waar ik zin in heb. Nu met jonge Meeko erbij ga ik elke dag wel langer of actief doen, ook met slecht weer. Met de oudere garde hoefde dat niet altijd meer.
Ik vind actief buiten zijn met de honden heerlijk, als ik even tijd heb verdwijn ik een paar uur met ze. Wandelen doen we niet eens de hele tijd, als ik mijn 1-jarige zoontje mee heb gaan we in slakkentempo of we gaan op de zandberg scheppen en harken en de honden spelen of zwemmen. Zodra ik thuis ben valt alles in diepe slaap en mijn batterij is juist opgeladen.
Mo-yi
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Normaal gezien zo'n twee uur per dag.
Met warme dagen minder
Afbeelding
runninggirl

Bericht door runninggirl »

2 tot 3 uur gemiddeld. Soms een dag minder en soms een dag ook veel meer. Stappen tellen doe ik niet maar het zit zo tussen de 10 en 15 km meestal.
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ik loop met Aloy elke ochtend ongeveer drie kwartier (wel aangepast aan haar tempo natuurlijk, ik sleur die pup geen drie kwartier achter me aan :LOL: ), maar soms neem ik de scootmobiel en aangezien Aloy er nog niet naast kan lopen, lopen we dan natuurlijk minder. Ik ben daarnet anderhalf uur met haar weggeweest, maar ze heeft maar een halfuurtje op eigen pootjes gestaan. Dat combineer ik meestal met een training zodat ze tevreden weer thuiskomt. Verder neem ik haar ongeveer tachtig keer per dag mee voor een snel plasrondje van een minuut of vijf want als ik dat niet doe plast ze natuurlijk gewoon nog in huis. Maar later gaan we gewoon een aantal keer per dag nog een plasrondje van 10 minuten of zo hoor. :F: En de lange ronde zal uiteindelijk natuurlijk langer worden. Ik kan alvast niet wachten. :engel: Ik probeer wel elke dag even ergens heen te gaan waar ze lekker los kan lopen, niet dat ze heel veel afstand neemt op dit moment, maar ik vind het fijn dat ze nu al leert hoe dat moet.

Bij Froo hangt het van het weer af. Als het regent gaat ze alleen maar een aantal plasrondjes door de buurt, als het mooi weer is, loop ik met haar apart nog ongeveer drie kwartier. Als dat niet gaat neem ik haar mee op de scootmobiel zodat ze een halfuurtje mee kan draven, dan is ze ook tevreden. Froo heeft niet heel veel nodig qua wandelen, ze vindt het op zich best leuk, maar het is ook weer niet haar grootste hobby. Daarom wandel ik vaak apart met haar, zodat ik haar kan geven wat zij nodig heeft en ze zich niet hoeft aan te passen aan de rest.

Toen Aloy er nog niet was, wandelde ik Mowin als ik op hem paste ook vaak anderhalf uur. Op dit moment doe ik dat niet (Aloy is echt nog niet toe aan anderhalf uur alleen thuis zijn) en laat ik hem alleen een aantal keer even naar buiten. Ik geef hem aan het eind van de dag terug en dan zorgt mijn moeder zelf voor zijn beweging. Ik wil dat uiteindelijk wel weer op me nemen, want ik vind het gewoon leuk om met de honden bezig te zijn, maar dan moet Aloy eerst wat meer kunnen en wat meer zelfvertrouwen hebben in de buurt van andere honden, zodat het ook niet meer zoveel uitmaakt als Mowin of Freya wel een keer gaan staan schelden. :F:

Normaal gesproken ga ik ook een aantal keer per week naar de duinen of het bos of zo om echt even te lopen, maar met Aloy nu erbij is het nog even zoeken naar wat het handigste is en zo. Als ze straks wat groter is en wat meer aankan en minder ongeleid projectiel is, hoop ik dat weer echt op te gaan pakken, ik mis het. :schrik:
Laatst gewijzigd door Frootje op 07 jun 2022, 13:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Rosanne
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Wij gaan zo’n 3-4x per dag wandelen. Ligt een beetje aan de dag. Waarvan minimaal 1 lange losloop wandeling. 1 wandeling van rond de 30min. En dan nog twee p&p rondjes. Soms dagen dat wij nog wat meer lopen. Ongeacht het weer lopen wij wel altijd 1 grote ronde elke dag.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Marlett

Bericht door Marlett »

Rosanne schreef: 07 jun 2022, 13:16 Wij gaan zo’n 3-4x per dag wandelen. Ligt een beetje aan de dag. Waarvan minimaal 1 lange losloop wandeling. 1 wandeling van rond de 30min. En dan nog twee p&p rondjes. Soms dagen dat wij nog wat meer lopen. Ongeacht het weer lopen wij wel altijd 1 grote ronde elke dag.
Dat heb ik ook ongeveer, loslopen is iets minder, maar ik probeer wel langs één van de losloopveldjes te gaan zodat Tosca in elk geval even kan sprinten. Bij Charlie laat ik de riem gewoon vallen als we in lommerrijk en autoluw gebied lopen. Die is trouwens meer van het snuffelen dan van het lopen, dus ik ga ook wel geregeld met één hond óf ver en snel wandelen óf dichtbij huis en langzaam. En met Tosca één keer per week fietsen als het niet te warm is.
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Dat wisselt enorm. Ze kunnen in de buurt zo goed als niet los, natuurgebied plus boswachters die handhaven. Dus max 3 aan de flex voor een 5/6 km. Of meerdere aan korte lijn. Spelen en rennen en waken in de tuin volop waarbij ze echt wel veel afstand afleggen… we hebben een l- vormige boerderij zonder buren dus wandelaars worden van lveral gevolgd en wij ook waarbij de honden sneller om huis en binnenkoer heen rennen dan wij langs binnen gaan. En als ik buiten bezig ben of naar de kippen ga komen ze ook gezellig mee.
Oo trainingsdagzn wordt er meestal niet extra gewandeld en na wedstrijd is er een rustdag met enkel tuin en snuffelen.
Omega
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Doordeweeks gaat ze mee als ik de honden van mijn hus uit ga laten. Omdat ik ook wat oudere honden mee heb lopen we rustig aan een losloopronde, we zijn 3 kwartier tot een uur onderweg, ik bouw ook wat pauzes in. Dan lopen we 's avonds nog een avondronde, tenzij we nog een 'evenementje' hebben gehad en ze al moe zat is.
Als ze volwassen is en het mentaal beter kan verwerken komt er 's morgens een p&p ronde bij en gaan we 's avonds sowieso.

In het weekend maken we een losloopwandeling (heel saai in je eentje wandelen vindt ze) ergens in het bos en lopen we nog een avondronde.
Afbeelding
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Ze worden sowieso iedere dag 4x uitgelaten.
En normaal gesproken 1 lange wandeling. Die is vaak extra, maar vervangt soms ook één van de uitlaatrondjes.
Afbeelding
_Tiny_
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Tussen de 1 en 2 uur per dag. Hangt er een beetje vanaf welk rondje ik zin in heb. Dat is dan 1 wandeling en de p&p rondjes doen ze op het erf. Behalve als het regent, wij doe niet aan regen. Meestal probeer ik dan om tussen de buien door te lopen en dat is dan soms maar een half uur.
Afbeelding
mops
Posts in topic: 2

Bericht door mops »

Wat leuk om te lezen hoe jullie dat allemaal doen. Ik ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben die plas en poeprondjes overslaat en ze gewoon in de tuin laat gaan. Helaas hebben zowel mijn man als ik last van verschillende lichamelijke zaken dus langere wandelingen dan 1 max 2 u achter elkaar lukt voor het moment niet en lange afstanden lopen lukt helaas ook niet. Ik slenter op het gemak mijn rondje meestal in de buurt van 3 a 4 km maar gelukkig kunnen de hondjes onderweg los en zwemmen bij mooi weer. We spreken een paar keer in de week af met een vriendin en haar hondjes maar dan lopen we ook niet ver dan zijn de hondjes vooral aan het spelen en achter elkaar aan het crossen. S'avonds loop ik vaak nog een rondje door de wijk aan de riem en dat vindt zeker de cocker fantastisch om te doen.
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik heb een lange strook gras voor de deur en dat is voor het pisrondje dat nooit langer duurt dan twee a drie minuten. Dat kan ik wel opbrengen hoor.
In de tuin piesen is haram. Dat vind ik echt smerig.
Dat die vogels in de voliere schijten is al erg genoeg.
Verder twee a drie langere wandelingen, afhankelijk van het weer. Vandaag is het dus pyamadag.
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Van heel strikt 4x per dag en minimaal 10km ben ik er veel makkelijker in geworden na de komst van de tweede hond. Waar ik altijd lekker doorliep en veel kilometers maakte doe ik nu ook weleens kortere snuffelwandelingen tussendoor. Vinden ze eigenlijk óók prima. Maar vaak ook nog wel een wandeling van 1,5-2 uur in de weekenden of avonden.
Dagelijks zo tussen 1,5-3 uur.
Afbeelding
Jackira
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Bericht door Jackira »

De losloopwandeling is drie uur. Niet dat ik zo lang loop met alle honden, maar die verdeel ik in twee groepen. Dus twee wandelingen na elkaar.

En verder een keer of vier a vijf naar buiten voor de plas en poeprondjes. Ze doen niks in de tuin. Man neemt ook een paar van die rondes voor zijn rekening.

Maar er zijn dagen dat het anders gaat. Bijvoorbeeld als kleinzoon er is. Dan doe ik maar 1 losloopronde wanneer hij slaapt en man oppast dus de ene dag gaat dan een groepje en de andere oppasdag de andere.

De p en p rondes blijven wel gelijk.

Op Zondag loop ik meestal geen losloopronde want dan is het zo druk met andere mensen en honden in het bos dat het niet leuk meer is.
AfbeeldingAfbeelding
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

gemiddeld 4 keer waarvan 1 lange wandeling.
Plaats reactie