Meeko de pup

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Frootje
Posts in topic: 7
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Meeko de pup

Bericht door Frootje »

Het is een prachtige hond! Hij past echt goed bij jou/jullie. :I:
Kruimel
Posts in topic: 3
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Zo dan, wat knap van jullie!
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Alfilillo
Posts in topic: 19
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Laagvliegend gestreepte :LOL: .
Wat een geweldig leuke ervaring voor jullie!
Afbeelding
malinois
Posts in topic: 12
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Wat gaaf! Leuk zeg. Ben je zaterdag geweest?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
katerke
Posts in topic: 5

Bericht door katerke »

Waaw wat goed zeg. Hele mooie foto s
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 26
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Wat zal je genoten hebben!
Afbeelding
Sekreetje
Posts in topic: 12

Bericht door Sekreetje »

Wat heerlijk! Zo leuk als een hond je zo goed past.
Afbeelding
Sirene
Posts in topic: 10

Bericht door Sirene »

Echt superleuk :I: daar issie voor gemaakt :ok:
SuzanneS
Posts in topic: 5

Bericht door SuzanneS »

Hij ziet eruit alsof hij ervoor geboren is. Mooi om te zien!
Omega
Posts in topic: 6
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Wat leuk dat hij zo vanzelf mee doet, tophond!
Afbeelding
Yvette
Posts in topic: 39
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Echt superleuk! :cheer:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Zamunda
Posts in topic: 59
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Jullie zijn een gaaf team!
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
HillieS
Posts in topic: 18
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Tof zeg!
Afbeelding
Pallas
Posts in topic: 1

Bericht door Pallas »

Heel cool! Mijn vriend vindt het lastig om in te schatten wanneer hij met Waro kan gaan hardlopen. Ik zal hem je topic laten zien!
Veertje
Posts in topic: 11

Bericht door Veertje »

Wat leuk! Die door de modder :LOL: Dat straalt echt aan alle kanten 'gaan, gaan, gaaan!' uit van Meeko :mrgreen:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
mijke
Posts in topic: 31

Bericht door mijke »

Haa geweldig zeg om hem zo bezig te zien, hij gaat er helemaal voor~!
Manuma

Bericht door Manuma »

Zo gaaf hè? Het gaat misschien vervelen maar hij is zo leuk!

Mijn vriend vindt het soms nog wel lastig hoor, zo’n herdertje. Manu is altijd half-mens geweest, daar kan je zinnen tegen uitspreken en hij begrijpt je. Hij hoeft verder niets van je, behalve je boterham delen en dat je even op hem wacht als hij wil snuffelen of zwemmen. Uma was helemaal een eigenheimer, die hoefde je nooit wat te vragen want ze deed het toch niet. Die lag op je voeten te slapen en eiste niets behalve dat ze soms een kop op schoot legde.
Meeko is anders. Die is zó blij als hij je ziet, die springt het liefst in je nek. En als je dan ook enthousiast doet hapt hij ook in je neus. Ligt hij op je voeten en aai je hem, dan klimt hij tot in je nek en lebbert je oren af. Zeg je tijdens het wandelen: leuk hè? Dan springt hij enthousiast een meter hoog en wil direct spelen. Ik ben zelf altijd best wel rustig en kan iets beter timen met mijn belonen en wanneer ik rust houd. Vriend heeft ook niet zoveel zin daar veel tijd in te steken om dat te leren en die staat regelmatig te vloeken omdat hij weer een hond in zijn oor heeft :')
Hij vindt die kant ook wel weer leuk hoor. Zodra Meeko los is gooit hij de bal voor hem en hij vindt het fijn dat Meeko gewoon nooit maar dan ook nooit van ons weg rent. Dat is anders dan we gewend zijn, zeg maar :mrgreen: Meeko luistert verder helemaal niet naar hem. Ik heb het nu een paar keer gezien, hij springt ook soms out of the blue keihard tegen hem op. Ik denk dat hij gewoon niet zo goed weet wat hij nou aan mijn vriend heeft ofzo? Mijn vriend vindt honden heel gezellig en vindt wandelen wel leuk maar altijd gewoon simpel. Die doet geen oefeningen of aan trainen. Hij is nu wel bezig met wat tips die ik gegeven heb voor het wandelen en het trekken gaat nu wel beter, zei hij. Bij mij trekt Meeko dus nooit. Ja, als hij iets spannend of Heel Leuk vindt, maar verder nooit.
Die twee moeten nog iets oefenen met elkaar dus.

Verder is het voor mij echt een droomhondje. Hij luistert als een tiet. Wandelen met hem is zo ontspannen. Hij is heel stoer in contact met andere honden maar negeert ook als een andere hond duidelijk geen contact wil. Hij is wel wat bang bij blaffende honden maar die proberen we dan ook uit de weg te gaan. Alleen maar fijn dat hij niets terug wil doen vind ik. Manu is hierbij ook wel echt een geweldige hond. Die blijft altijd zo rustig en is best wel een alpha, als ik het zo mag omschrijven :F: Andere honden hebben groot respect voor hem als hij alleen al verschijnt en daar lift Meeko mooi op mee.

En hij zwemt! En hoe! Die hond gaat keihard en springt van steigers :LOL:
Hij groeit ook zo mooi, hij heeft lekker dikke gespierde billen en een prachtige borst. Echt een geweldig hondje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet zo’n ukkie meer hè?
Manu is zijn halve vacht kwijt en ineens lijken ze bijna even groot :LOL:
Zamunda
Posts in topic: 59
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Manuma schreef: 27 mei 2022, 23:18Meeko is anders. Die is zó blij als hij je ziet, die springt het liefst in je nek. En als je dan ook enthousiast doet hapt hij ook in je neus. Ligt hij op je voeten en aai je hem, dan klimt hij tot in je nek en lebbert je oren af. Zeg je tijdens het wandelen: leuk hè? Dan springt hij enthousiast een meter hoog en wil direct spelen.
:LOL:

Verder is het voor mij echt een droomhondje. Hij luistert als een tiet. Wandelen met hem is zo ontspannen. Hij is heel stoer in contact met andere honden maar negeert ook als een andere hond duidelijk geen contact wil. Hij is wel wat bang bij blaffende honden maar die proberen we dan ook uit de weg te gaan. Alleen maar fijn dat hij niets terug wil doen vind ik. Manu is hierbij ook wel echt een geweldige hond. Die blijft altijd zo rustig en is best wel een alpha, als ik het zo mag omschrijven :F: Andere honden hebben groot respect voor hem als hij alleen al verschijnt en daar lift Meeko mooi op mee.

En hij zwemt! En hoe! Die hond gaat keihard en springt van steigers :LOL:
Hij groeit ook zo mooi, hij heeft lekker dikke gespierde billen en een prachtige borst. Echt een geweldig hondje.
Dat ontspannen wandelen herken ik zó! Wat is dat heerlijk hè :cheer: ! En lekker voor Meeko dat hij Meneer Manu bij zich heeft. Wat leuk dat hij zwemt!

Super dat die knapperd je als een handschoen past :I: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Inge O
Posts in topic: 46
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Wat een prachtig hondje, binnen- én buitenkant :I: .

Maar ik lees het al, omwille van je vriend moeten jullie aan een wartje : vriend blij met de zeer zenne kant en jij met de basis herdertrekjes en will to please :engel: .
Yvette
Posts in topic: 39
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Hij is ook echt een toppertje! Zo leuk en gezellig! Ik vind hem ook al zo stabiel met wandelen en ook zoveel aandacht voor jou, echt heerlijk! Ik snap wel dat je blij met hem bent :I: :cheer: Barrie mag nog wel een beetje bij hem afkijken :Q:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Persistence
Posts in topic: 9
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Altijd leuk om jouw updates te lezen. Wat een knappe kerel is het geworden zeg. De plezier spat wel van de foto’s.
Persoonlijk heb ik er alleen maar respect voor als ik iemand met enthousiaste honden en kind zie. Die combinatie zie ik niet zo heel vaak trouwens.
Afbeelding
Manuma

Bericht door Manuma »

@Zamunda het is echt heerlijk, hij moet soms nog even de afweging maken wiens aanwezigheid er nu belangrijker is: dat van mij of de bal :LOL: Maar verder is hij echt goed alert op mij. Zo fijn! Ik heb laatst zelfs los met hem door de wijk gefietst (10 minuutjes maar :mrgreen: ) en dan zet hij wel een knop om.

@Yvette ahh leuk om te lezen. Meeko is wel in alles 200% aan, niet altijd makkelijk :lol1: Wat dat betreft kan hij weer bij Barrie afkijken.

@Inge O nou, ik kijk in elk geval altijd graag naar de Hovawart. Qua karakter ken ik ze eigenlijk alleen van jou en ooit, toen Manu nog jong en onbehouwen was, een heel statige teef die geen gesodemieter dulde op een heel mooie manier. Misschien ooit, als we nog een wakende hond willen in ons nieuwe huis :F: Meeko lijkt dat waakdeel niet zo te hebben, haha!

@Persistence jammer is dat hè, ik zie het ook niet veel. Vaak zie je een zuchtende ouder die de hond mee sleurt. Ik ben ook niet altijd een feestje hoor. Manu staat graag om de 5 meter stil om te snuffelen en als je dan met een enthousiaste jonge hond loopt en een dreumes die vast vooruit rent, krijg ik ook nog weleens frustraties waardoor ik even tot 10 moet tellen :engel: Gelukkig heb ik kunnen minderen in werk waardoor ik genoeg tijd heb om de honden hun beweging te geven en daarbij ook een leuke moeder te spelen :Q: Ik combineer het ook wel veel samen en tot nu toe gaat dat goed. Ik weet niet hoe dat is als je kind meer rond gaat rennen en dingen zelf wil enzo.

Meeko heeft inmiddels zijn 8e uitstapje erop zitten zo ongeveer. Ik ga graag weekenden weg, dat zien jullie wel :') Dit keer waren we naar Ommen, we wilden gaan kamperen met onze tent maar er was zoveel regen voorspeld dat we een luxe tent hebben gehuurd. Eigenlijk gewoon een ruime tent op een houten vlonder en een normaal bed erin.
Eerst moest Meeko met mijn vriend nog een deel van een obstakelrace lopen. Ze hebben vrijwel iedereen ingehaald :LOL: Volgens vriend was Meeko alleen maar aan het racen en op zoek naar mij. Halverwege mocht Manu mee. Ze hebben het zo leuk gehad en ik vond het ook wel heel goed voor vriend en Meeko om even wat aan die relatie te bouwen. Is gelukt!
En toen was het dus korte vakantie en heb ik weer een fotobom :cheer: Er zitten ook foto’s tussen van thuis, maar die volgorde aanpassen is zo ruk op je telefoon dus dan maar zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Manu is trouwens ontzettend opgeknapt van zijn Librela injectie en is alleen nog maar aan het spelen. Zo leuk!
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Die foto van jullie zoon en slapende Meeko is heel schattig!

Wat is Meeko een mooie hond geworden, hij past echt heel goed bij jullie. En wat fijn dat Manu zich zoveel beter voelt. :vlinder:
Rosanne
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Wat een rijkdom heb je :I:
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Smoushond
Posts in topic: 32

Bericht door Smoushond »

Oh wat lief met je zoontje 🥰 het is een leuk stel samen en leuk dat jullie zo ondernemend zijn dat vinden de honden vast niet erg
Afbeelding
Plaats reactie