Ultieme kruising met jouw hond
Re: Ultieme kruising met jouw hond
Kuno zou maar wat graag een van zijn Sheltievriendinnen willen dekken. Het lijken me leuke hondjes worden, maar karaktertechnisch niet ideaal: dat worden veel te gevoelige typetjes. Maar er loopt een IJslandse Hondendame op de KC, die vind ik wel heel goed passen qua uiterlijk (geen idee wat ik me erbij moet voorstellen, maar dat moet toch gewoon mooi worden) en karakter. Ik ga graag richting herder merk ik.
Karakter laat ik maar even achterwege, maar qua uiterlijk denk ik dat een mix met greyhound mooi zou zijn, krijg je bull lurchers. Of met een podenco lijkt me ook wel wat. Of doberman.
Die van Sjaak heb ik :-D
Jaap met een strakke bracco italiano. De dikke vette neef van de eurohound, met dopneus en een gestrekt been.
Zus met Night Shade. 50/50 working terrier catahoula. http://saskiaoud.com/index.php/mijn-hon ... ight-shade
:-D Gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Jaap met een strakke bracco italiano. De dikke vette neef van de eurohound, met dopneus en een gestrekt been.
Zus met Night Shade. 50/50 working terrier catahoula. http://saskiaoud.com/index.php/mijn-hon ... ight-shade
Even hoor, weg, weg, geslagen, geschoten, geslagen. Wat een verdriet. :ouch:Dagmar schreef: ↑29 sep 2021, 23:33 Die van Sjaak heb ik :-D
- Kells
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Voor een echte kruising zal ik niet zo snel gaan, maar ik hoop ergens wel dat onze Finnemans gevraagd wordt voor het outcrossprogramma bij de rood-witten. Zijn coi is binnen de roden al erg laag en zijn genen zouden echt iets toevoegen aan de poel.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Boomertje Hanna is het meest zoete, lieve hondje wat er bestaat. Kortom... er zit weinig bij :-D
Nou loopt er sinds een paar maanden hier in de buurt een kruising mechelaar/boomer
Wat een geweldig hondje :loveit:
Dus Hannaatje met een mechelaar lijkt me wel wat
Nou loopt er sinds een paar maanden hier in de buurt een kruising mechelaar/boomer
Wat een geweldig hondje :loveit:
Dus Hannaatje met een mechelaar lijkt me wel wat
- galga's
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Ik denk dat ik dan mijn Afghaan met een Galgo zou kruisen. Wat meer snelheid in een showlijn zou fijn zijn en wat meer efficiëntere renbouw. Met het zachter karakter van de Galgo.
En mijn Silken windhound ook met een Galgo. Aglaia is aan de kleine kant. En een Galgo levert veel nieuw bloed. Er wordt goed op de verwantschap gelet bij de Silken windhounds, maar wat vers bloed erbij is nooit verkeerd bij een klein ras.
Hoe kan ik mijn Galgo's verbeteren... Ze zijn zelf al kruisingen (rescues), dus zet er maar een volbloed Galgo op. Mag dat ook?
En mijn Silken windhound ook met een Galgo. Aglaia is aan de kleine kant. En een Galgo levert veel nieuw bloed. Er wordt goed op de verwantschap gelet bij de Silken windhounds, maar wat vers bloed erbij is nooit verkeerd bij een klein ras.
Hoe kan ik mijn Galgo's verbeteren... Ze zijn zelf al kruisingen (rescues), dus zet er maar een volbloed Galgo op. Mag dat ook?
-
Mij lijkt Perry x een whippet een schitterende kruising. Eigenlijk kan een border als Perry met best wat rassen gecombineerd worden. Perry x Duitse herder lijkt mij ook een geweldige combinatie. En uiteraard Perry x vlinderhondje maar dat gaat wat rottig :-D
Ja, dat hoort bij het werk. Ze zijn geschikt of ze gaan dood en een ongeluk zit in een klein hoekje.
Dat ik er het hart niet voor heb lijkt me duidelijk. Het karakter zou voor mij prima zijn en de bouw en vitaliteit zeker.
Een teefje op bestelling voor mezelf deed ik direct. Merle met snor graag.
Ja, natuurlijk, als het zover is dan maak ik een topic aan van Feta's Foxennest
Ik vind die honden van Saskia zo gaaf. :loveit: Mooi gebouwde lustige honden zijn het waar ze mee aan de haal is.Dagmar schreef: ↑29 sep 2021, 23:33 Die van Sjaak heb ik :-D
En de Bracco Italiano, mooie keus. Zie het zo voor me. Al lijken die ook met steeds meer hangend vel gefokt te worden, of lijkt dit maar zo? Probeer een mooi exemplaar te vinden op Google images en kom veel lip en oogvel tegen. Jammer.
- Persistence
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Oh ja dat zou weleens mooi uit kunnen pakken. Merle wolfjes met volle staart!Diana schreef: ↑29 sep 2021, 13:29Zijn zussen zijn ook heel mooi (vind ik); Niarla en Naboo:
Geen idee. Toevallig een jonge reu hier in het dorp, Nico. Een model zonder lellen, zó mooi. En lief en zacht.
Heb tegen de baas gezegd dat ik iedere keer stikjaloers ben als ik zie lopen :-D
- Fotogravinnetje
- Contacteer:
Bij Elco en Gait kunnen wat mij betreft behoorlijk wat rassen. Zelf zou ik denk ik kiezen voor een leuke, stabiele middenslag poedel of een havanezer. Maar met sheltie krijg je volgens mij ook heel leuke (wel vocale) hondjes. Ik ken ook een leuke stamboomloze chihuahua, iets groter dan chihuahua's zouden moeten zijn, betere vorm van de kop wat mij betreft, wel een onderbeet, en daarmee zou Gait wel een leuke combinatie zijn qua karakter. Gaat misschien nog wel ooit gebeuren ook :D
- Doyaquba
- Welke: Boxers
Donner gaat toch niet binnen het ras gebruikt worden dus kan ik het voor hem veilig zeggen
Mijn ideale kruising met hem zou met een (x)Hollandse herder zijn. Dan komen er ook streepjes uit, wel gekke oren want Don heeft ideale flaporen en ze zijn dan lekker snel. Voor het pakwerk lijkt me het ideaal. Net wat minder eigenwijs, evenveel drive. Ook in het speuren zie ik voordelen want dan zit er tenminste een echte neus op. Leuke sporthonden worden dat, maar dan krijgen ze hopelijk ook Don z'n karakter zodat ze met alle honden en mensen om kunnen gaan en lief en makkelijk zijn. Je kan met Donner direct na het pakwerk gewoon ook op een terras gaan zitten of door de stad lopen namelijk. Die schakel zit er bij hem meer dan prima op. Dus dat moeten ze dan hopelijk wel meekrijgen.
Mijn ideale kruising met hem zou met een (x)Hollandse herder zijn. Dan komen er ook streepjes uit, wel gekke oren want Don heeft ideale flaporen en ze zijn dan lekker snel. Voor het pakwerk lijkt me het ideaal. Net wat minder eigenwijs, evenveel drive. Ook in het speuren zie ik voordelen want dan zit er tenminste een echte neus op. Leuke sporthonden worden dat, maar dan krijgen ze hopelijk ook Don z'n karakter zodat ze met alle honden en mensen om kunnen gaan en lief en makkelijk zijn. Je kan met Donner direct na het pakwerk gewoon ook op een terras gaan zitten of door de stad lopen namelijk. Die schakel zit er bij hem meer dan prima op. Dus dat moeten ze dan hopelijk wel meekrijgen.
-
- Honden: 1
- Welke: Peruvian Doodle
Zouden ze allebei gezond zijn geweest, zou Noa met een zeer stabiele Puli gekruist zijn geweest en Ninthe met een Leeuwhondje en/of een (stabiele) Italiaanse windhond.
Pootalians blijven geweldig, net als de minilurchers en een pulipoodle had heel gaaf geweest. Maar ik heb uiteindelijk beide dames vanwege karakter al uit de fok gehaald en ik ben vanwege de gezondheidsproblemen die later naar boven kwamen daar nog altijd blij mee.
Pootalians blijven geweldig, net als de minilurchers en een pulipoodle had heel gaaf geweest. Maar ik heb uiteindelijk beide dames vanwege karakter al uit de fok gehaald en ik ben vanwege de gezondheidsproblemen die later naar boven kwamen daar nog altijd blij mee.
- Diana
- Posts in topic: 8
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Er komen superleuke combi's voorbij! Leuk ook dat er veel buiten de eigen rasgroep gedacht wordt.
Ik zou het zelf ook totaal niet serieus overwegen hoor, en dat wordt ook lastig met drie van de vier honden gecastreerd, maar ik vind het wel leuk om erover na te denken wat een leuke combinatie zou zijn en wat voor soort nakomelingen het misschien op zou leveren.
Ik zou het zelf ook totaal niet serieus overwegen hoor, en dat wordt ook lastig met drie van de vier honden gecastreerd, maar ik vind het wel leuk om erover na te denken wat een leuke combinatie zou zijn en wat voor soort nakomelingen het misschien op zou leveren.
- Floortje
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Voor Ysta een windhond.
Mijn oppashond van vroeger was een Mechel X greyhound. Ik ben nog nooit een hond tegengekomen die mooier was dan zij.
De kop zat precies tussen die twee rassen in, rozenoren, prachtige brindle vacht, hoog opgetrokken buiklijn, maar niet zo'n ronde rug als een greyhound en de prachtige lange staart zat niet zo extreem tussen de poten en er zat een fatsoenlijke vacht op.
Ik heb weleens met Sandra zitten grappen om Duque op Ysta te zetten. Maar als ik dit topic zo lees dan zie ik daar maar vanaf, iedereen wil hem al. Popular sire symdrome
Dan maar een whippet, want de pups mogen best wat kleiner zijn dan Ysta.
Aan de andere kant zie ik Dakar ook wel heel erg zitten :loveit: Dan houd ik een pup en ga ik ermee schapen hoeden.
Rakoes is bijna perfect. Alleen de poten mogen langer, de vacht voller en het karakter wat steviger.
Ik denk dat vrijwel iedere langbenige terriër zou passen.
Hier in de buurt lopen twee reuen waarmee een oepsnestje helemaal niet zo oeps zou zijn: een boerenfox en een kruising Border terriër. Erg mooie hondjes en vooral de boerenfox heeft een karakter waarvan je zou willen dat elke hond dat karakter had.
Mijn oppashond van vroeger was een Mechel X greyhound. Ik ben nog nooit een hond tegengekomen die mooier was dan zij.
De kop zat precies tussen die twee rassen in, rozenoren, prachtige brindle vacht, hoog opgetrokken buiklijn, maar niet zo'n ronde rug als een greyhound en de prachtige lange staart zat niet zo extreem tussen de poten en er zat een fatsoenlijke vacht op.
Ik heb weleens met Sandra zitten grappen om Duque op Ysta te zetten. Maar als ik dit topic zo lees dan zie ik daar maar vanaf, iedereen wil hem al. Popular sire symdrome
Dan maar een whippet, want de pups mogen best wat kleiner zijn dan Ysta.
Aan de andere kant zie ik Dakar ook wel heel erg zitten :loveit: Dan houd ik een pup en ga ik ermee schapen hoeden.
Rakoes is bijna perfect. Alleen de poten mogen langer, de vacht voller en het karakter wat steviger.
Ik denk dat vrijwel iedere langbenige terriër zou passen.
Hier in de buurt lopen twee reuen waarmee een oepsnestje helemaal niet zo oeps zou zijn: een boerenfox en een kruising Border terriër. Erg mooie hondjes en vooral de boerenfox heeft een karakter waarvan je zou willen dat elke hond dat karakter had.
- Gudrun
- Posts in topic: 4
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Echt he, zo een leuke combi's!
Kika heeft trouwens in de agility klas een heel leuk vriendje, een springer spaniël reu.
Misschien gebeurt er wel eens een ongelukje voor of na de les :angel:
Sporders.
Of sprollies.
Sprorder spollie.
Sporder sprollie.
De naam van mijn nieuwe designerras wordt nog even zoeken.
Kika heeft trouwens in de agility klas een heel leuk vriendje, een springer spaniël reu.
Sporders.
Of sprollies.
Sprorder spollie.
Sporder sprollie.
- Floortje
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Sprollies :rofl:
Working sprollie dan :-DGudrun schreef: ↑30 sep 2021, 14:21 Echt he, zo een leuke combi's!
Sporders.
Of sprollies.
Sprorder spollie.
Sporder sprollie.
Uma zou ik kruisen met een dappere doch kalme reu. Wel met een atletische bouw en niet te grof. Ik zou Stafford wel heel mooi vinden maar ik ben te bang dat het hondvriendelijke er dan af gaat. Uma is een muurbloempje. Misschien toch een stabiele mechel reu die niet al te scherp is. Ik ken een Podenco x Mechel en dat is echt een bloedmooie hond die graag rent maar ook omkijkt naar de baas.
Manu zou ik met heel veel honden durven kruisen. Hij is laatst volledig nagelopen röntgenologisch en alles zit nog perfect in elkaar. Die hond is kerngezond en echt goed stabiel van karakter. Je moet alleen die ellendige eerste jaren doorkomen
Bij hem vind ik een mechelaar eigenlijk ook heel goed passen. Of Spring van Sirene. Of juist zo’n leuke onherleidbare kruising. Ik zou er in elk geval nooit terriër doorheen kruisen.
Ik fantaseer weleens over een kruising tussen Manu en Uma, dat zou heel leuke honden geven denk ik. Wel met een flinke dosis jachtinstinct. Maar wel heerlijke actieve huishonden en ik denk ook bloedmooi.
Manu zou ik met heel veel honden durven kruisen. Hij is laatst volledig nagelopen röntgenologisch en alles zit nog perfect in elkaar. Die hond is kerngezond en echt goed stabiel van karakter. Je moet alleen die ellendige eerste jaren doorkomen
Bij hem vind ik een mechelaar eigenlijk ook heel goed passen. Of Spring van Sirene. Of juist zo’n leuke onherleidbare kruising. Ik zou er in elk geval nooit terriër doorheen kruisen.
Ik fantaseer weleens over een kruising tussen Manu en Uma, dat zou heel leuke honden geven denk ik. Wel met een flinke dosis jachtinstinct. Maar wel heerlijke actieve huishonden en ik denk ook bloedmooi.
Sliske zou moeilijk zijn. Moet al een stevige teef zijn. Maar de kruising mastiff greyhound vind ik al een heel geslaagde kruising.
Denk terug zoiets .
Denk terug zoiets .
- Inge O
- Posts in topic: 4
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik ga me denk ik een greyhound- én whippetreu aanschaffen en aanbieden ter dekking : ben zó binnen .