Nawerking narcose
Nawerking narcose
Daan is vanmorgen onder narcose verlost van wat tanden en kiezen, ze heeft morfine en methadon (althans geloof dat ze dat zei ) gehad, dus toen ze uit de narcose kwam zag ze ws roze of gele olifantjes, piepen, huilen,brullen.
We zijn ondertussen ruim 3 uur verder en het piepen wordt niet echt minder.
Ik herken dit niet echt van vorige operaties ( zowel van daan als van de andere)
Iemand ervaring hoelang het kan duren? Vind het zo sneu.
We zijn ondertussen ruim 3 uur verder en het piepen wordt niet echt minder.
Ik herken dit niet echt van vorige operaties ( zowel van daan als van de andere)
Iemand ervaring hoelang het kan duren? Vind het zo sneu.
Re: Nawerking narcose
Dat duurt wel lang naar mijn idee.
Heb je de DA al gebeld?
Heb je de DA al gebeld?
Ik had rond half 2 contact met de da, dat ging toen meer over de vervolg afspraak, maar toen wel even gevraagd hoe lang het zo mogen duren en tja, geen duidelijk antwoord, verschilt per hond natuurlijk.
Misschien reageert ze nu heftiger omdat er meer morfine e.d is gebruikt ( ze gaf tijdens de operatie pijn aan)
Dat zou misschien lunnenNoor schreef: ↑09 jun 2022, 15:00
Ik had rond half 2 contact met de da, dat ging toen meer over de vervolg afspraak, maar toen wel even gevraagd hoe lang het zo mogen duren en tja, geen duidelijk antwoord, verschilt per hond natuurlijk.
Misschien reageert ze nu heftiger omdat er meer morfine e.d is gebruikt ( ze gaf tijdens de operatie pijn aan)
@Inge O weet dat misschien wel?
- Inge O
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Is ze, behalve dat roze olifantjesgedrag - wel redelijk wakker?
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Dan zou ik me echt geen zorgen maken, ze wordt wel weer normaal (tenminste, zo normaal als haar eerdere niveau dan ).
- runninggirl
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
Jura had er altijd erg last van als ze was 'wakkergeprikt' in plaats van zelf wakker worden. Kon bij haar echt nog een dag aanhouden.
Ik weet eigenlijk niet of ze haar wakker geprikt hebben, niet gevraagd maar eerdere operaties, iig die van mirre, was dat wel zo, maar dat piepen was toen niet zo.runninggirl schreef: ↑09 jun 2022, 18:29 Jura had er altijd erg last van als ze was 'wakkergeprikt' in plaats van zelf wakker worden. Kon bij haar echt nog een dag aanhouden.
Nou ja, het gaat ondertussen een stuk beter , ze heeft wat kip op en ligt nu vrij rustig. Alleen plassen moet ze nog.
- pioenroos
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Diem heeft dat na z'n castratie bijna 24 uur volgehouden Vreselijk hijgen en met grote ogen rondkijken. Hij wilde ook persé boven op mij liggen met z'n 30+ kilo en bontjas
De volgende dag was hij weer zo normaal als haalbaar voor hem
De volgende dag was hij weer zo normaal als haalbaar voor hem
Sjaak had er de laatste keer ook veel last van, terwijl hij eerder lang onder volledige narcose is geweest en zo weer bij was, en voor z'n roesje net iets minder had gehad voor een hondje van zijn gewicht.
Roze olifantjes ja, wel wakker en alert, maar totaal gedesoriënteerd.
Tegen de avond was ik het zelf beu en heb ik hem alleen op de slaapkamer gelegd, met een deken over een bench en een grote bak water. Hij had duidelijk niks aan me. Daar viel hij gelijk in slaap en was de volgende dag weer zo fris als een hoentje. Tada! Eten! Wandelen! Hop!
Roze olifantjes ja, wel wakker en alert, maar totaal gedesoriënteerd.
Tegen de avond was ik het zelf beu en heb ik hem alleen op de slaapkamer gelegd, met een deken over een bench en een grote bak water. Hij had duidelijk niks aan me. Daar viel hij gelijk in slaap en was de volgende dag weer zo fris als een hoentje. Tada! Eten! Wandelen! Hop!
- Soof
- Honden: 2
- Welke: Zwitserse herder
Toen Rex laatst geopereerd is gaven ze aan dat juist piepen en vocaler zijn dan normaal een uitwerking kon zijn van de narcose die ongeveer een dag kon duren. Nou komen ze niet veel vocaler dan Rex van zichzelf al is, dus ik heb geen verandering gemerkt op dat vlak, maar dat is dus wel iets wat (blijkbaar) vaker voor komt.
Ja dat weet ik ook, Daan was bij een vorige ingreep ook aan het joelen en brullen, maar dat was in verhouding tot nu veel korter.Soof schreef: ↑09 jun 2022, 20:57 Toen Rex laatst geopereerd is gaven ze aan dat juist piepen en vocaler zijn dan normaal een uitwerking kon zijn van de narcose die ongeveer een dag kon duren. Nou komen ze niet veel vocaler dan Rex van zichzelf al is, dus ik heb geen verandering gemerkt op dat vlak, maar dat is dus wel iets wat (blijkbaar) vaker voor komt.
Ze piept/jankt nu niet meer, maar doet een beetje " schichtig" en plassen wil ze absoluut niet. Maar dat zal vast wel komen.
- Soof
- Welke: Zwitserse herder
Niet plassen was hier ook inderdaad, maar ik ging er gemakshalve vanuit dat er vast een moment zou komen dat ie echt wel moest. Dat was ook zo.
Fred had dat de laatste keer ook en dat duurde naar mijn gevoel eeuwig
Het zal denk ik ketamine geweest zijn, daarmee zag ik dat piepen heel vaak in de dap. Hopelijk snel weer rustig!
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Wat ik mij afvraag is of dat aan de narcose ligt dat veel honden daar best nog een tijdje last van hebben. Heel veel ervaring heb ik er niet mee, want weinig operatie/narcose ervaring in de afgelopen 20 jaar. Kells heeft 9 jaar geleden een roesje gehad vanwege een opgegeten houten prikker die uit haar maag gevist moest worden en twee weken geleden is ze bijna 1 1/2 uur onder zeil geweest om een bult op haar voet weg te halen. Beide keren kwam ze ons overenthousiast begroeten, kort na de behandeling en wilde bij thuiskomst graag haar eten wat ze vanwege de narcose eerder moest overslaan. Kells kreeg beide keren een gas narcose.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Ik zal straks vragen wat voor narcose Brimi gisteren heeft gehad. Hij was iig vrij snel weer helder, niks gillen of janken of roze olifantjes.
Het duo Olie en Bol
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Fijn zo.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.