Nummer drie

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
EchoMira
Posts in topic: 11
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Nummer drie

Bericht door EchoMira »

Kelperuaantjes schreef: 15 sep 2021, 23:17Vindt je die kruising niet te groot voor Echo dan? Of is het een kleine reu?
Mojo vond je destijds te groot voor Mira

Dit wordt sowieso KI.

Mira zou zich niet door een te grote reu laten dekken. Dit is een andere hond en een ander nest.
Dagmar
Posts in topic: 1

Bericht door Dagmar »

Dirkje schreef: 15 sep 2021, 23:14 Ja, en die neus dan?
Zou dat geen raar gezicht zijn? Een Lurcher/Mechelaar met een gigantische ramsneus. 🤔

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Dirkje
Posts in topic: 5
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Dagmar schreef: 15 sep 2021, 23:26
Dirkje schreef: 15 sep 2021, 23:14 Ja, en die neus dan?
Zou dat geen raar gezicht zijn? Een Lurcher/Mechelaar met een gigantische ramsneus. 🤔

Afbeelding

Afbeelding
Die bovenste vind ik erg mooi.
De onderste dan weer wat minder.
Afbeelding
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

EchoMira schreef: 15 sep 2021, 23:23
Dirkje schreef: 15 sep 2021, 23:14
EchoMira schreef: 15 sep 2021, 23:04

De bullterrier is dan een oma van het nest.

Nogmaals, 75% gezonde genen ten opzichte van de anderen.

Dit is geen rashondenfok. Het werkt anders.
Ik fok geen honden voor de fok dus wat kan mij het moederinstinct ook schelen?
Ja, en die neus dan?
Van 25% krijg je geen ramsneus. Dat wordt een kaarsrecht gezichtje.
Heeft de reu zelf al.
Ik klets ook maar wat in de ruimte hoor.
Het gaat me niks aan en het zullen ongetwijfeld kerngezonde plaatjes worden met zulke (groot)ouders.
Afbeelding
Kelperuaantjes
Posts in topic: 2

Bericht door Kelperuaantjes »

EchoMira schreef: 15 sep 2021, 23:25
Kelperuaantjes schreef: 15 sep 2021, 23:17Vindt je die kruising niet te groot voor Echo dan? Of is het een kleine reu?
Mojo vond je destijds te groot voor Mira

Dit wordt sowieso KI.

Mira zou zich niet door een te grote reu laten dekken. Dit is een andere hond en een ander nest.
Ok, duidelijk. Dank je voor de uitleg.
Nanna

Bericht door Nanna »

Kunnen we hierover een polletje openen?
Dan stem ik het even af. Gaat NIET gebeuren.
Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Ik ben wel nieuwsgierig waarom of je die bull erbij in wilt?
De mechel kan ik wel volgen, ook nog wel de werkmechel. Waarom specifiek die kruising?
Al mijn Mechels zijn tot nu toe wel allemaal erg vriendelijk geweest naar andere honden, reuen en teven, ze waren geen van allen vechtersbazen. Maar een aantal waren wel erg manscherp. Louitje was dat eigenlijk vanaf pup, ik heb hem sociaal opgevoed, hij leeft 95% van de tijd in huis, maar toch kan mijn zoon geen onverwachte beweging maken of juichen bij een doelpunt dan moet ik razendsnel ingrijpen. 2 van mijn andere werkmechels hadden dat ook.
Bullterriërs vind ik superleuke honden, jolig karakter, enorm mensvriendelijk, maar ze staan niet bekend om hun tolerantie naar andere honden. Die combi vind ik een risicovolle. Ze staan ook niet bekend om hun supergezondheid.
Dat hij prima kan leven als huishond is natuurlijk een pré, maar hoeft niets te zeggen. Dat doen de mijne ook allemaal, maar dat ging bij de meesten zeker niet vanzelf. En ik moet ook een hoop aanpassingen doen. De Terriërs zijn dan weer een stuk minder tolerant naar honden. Die zijn wel hondvriendelijk als in blij willen spelen, maar gaat er iemand patsen dan gaan ze een robbertje vechten niet uit de weg.
In Echo zit ook al 50% Terriër. Heft het gemoedelijke van de Whippet dat andere allemaal op denk je?
Qua uiterlijk worden het plaatjes denk ik, helemaal mijn smaak.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Haha, dat zouden een soort Amy's worden :lol:
Volgens haar DNA-test is zij een mengelmoes van whippet, podenco, Mechelse herder, pinscher en onbekend, waarbij dat onbekend de meeste overeenkomsten vertoont met terriër (fox- en bull terriër) en nog meer windhond/podenco.
Afbeelding
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Als het een grotere hond kan zijn dan vind ik persoonlijk Duque erg mooi.

En anders... vlinderhondje?
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Heb je toevallig een foto van de reu? De kruising met herder kan ik zeker volgen maar als het je bedoeling is om fijne huishonden te fokken, is een fci showlijn dan niet een beter idee? Dat zijn echt andere honden dan werkhonden, veel makkelijker en socialer. In de regel dan natuurlijk.
De toevoeging van bullterrier ontgaat me een beetje aangezien er al genoeg terrier in zit.

Het lijkt me wel een hele interessante kruising! Precies mijn smaak denk ik ook. Ik weet alleen niet of ik het aan zou durven met die werklijn en die bullterrier er in.
Sanne
Honden: 3
Welke: Chihuahua en Saluki
Contacteer:

Bericht door Sanne »

Ja. Duque met Mira. Ik wil er eentje.
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Clichévraag hoor, maar wat zou je willen verbeteren of veranderen aan Echo? Ben ik wel benieuwd naar.

Ik vind Taro oprecht heel erg goed geslaagd dus ik weet niet zo goed wat ik anders zou willen. Misschien een wat lagere staart al ben ik inmiddels helemaal dol op die theepotstaart :lol: en een iets sterker gehoekte schouder. Aan de andere kant, waarom ook. Hij kan rennen en graven alsof hij windhond x terriër is.

Qua karakter kunnen ze niet veel leuker worden vind ik 🤓
Tegelijk kan je dus een hoop kanten op.
Afbeelding
Sanne
Welke: Chihuahua en Saluki
Contacteer:

Bericht door Sanne »

Sanne schreef: 26 sep 2021, 21:04 Ja. Duque met Mira. Ik wil er eentje.
Oh wacht, we hebben het over Echo. :mrgreen: :mrgreen:
Sirene

Bericht door Sirene »

Ik snap de keus van die reu qua uiterlijk wel helemaal. Ik was al verliefd op die hond als pup. En hij is nu nog veel gaver.
Qua gedrag weet ik het niet. Als zijn nest ook gefokt is op karakter zou ik het wel durven denk ik.
Maar ik durfde zelf niet eens een mechel op Spring :mrgreen:
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Sirene schreef: 26 sep 2021, 21:23 Ik snap de keus van die reu qua uiterlijk wel helemaal. Ik was al verliefd op die hond als pup. En hij is nu nog veel gaver.
Qua gedrag weet ik het niet. Als zijn nest ook gefokt is op karakter zou ik het wel durven denk ik.
Maar ik durfde zelf niet eens een mechel op Spring :mrgreen:
Ik heb niets tegen een mechelaar maar ik snap op zich wel dat het vaak niet uitkomt.
Mocht ik ooit hele dagen de tijd hebben dan neem ik meteen een belg/greyhound

Maar dit is dan een nest met vier pijlers uit alle goeds van de hondenwereld. Ik verbaas me er echt over dat mensen denken dat een terrier/windhond/herder/bull een onhoudbaar monster zou zijn. Dat is helemaal niet zo. Het sterft van de brede kruisingen als voorbeeld. Gewoon leuke, gemiddelde honden.
Deze reu is afgetest en de eigenaar vind hem zelf fokwaardig.

Goed, ik kan hem niet gaan bekijken. Alhoewel. Waarom eigenlijk niet? Zo duur is het niet om even heen en weer te vliegen. Dat schrijf ik dan wel op de puppenprijs. Krijg je wel geen pakket met koekjes en kussentjes.

Maar om heel eerlijk te zijn is het allemaal nog veel te ver weg.

Ik heb wel besloten dat ik weer zulke ruimdenkende pupkopers wil als de vorige keer. De pups zijn nu net een jaar en als Echo een graadmeter is dan zijn ze behoorlijk energiek.
Daar moet je tegen kunnen.
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

ik ben heel benieuwd wat er uit zon kruising komt, zijn er al plannen om met die reu te fokken? Zodat je al een beetje kan zien straks wat hij vererft voordat je hem op Echo gebruikt?
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Mizzsylver schreef: 30 sep 2021, 11:03 ik ben heel benieuwd wat er uit zon kruising komt, zijn er al plannen om met die reu te fokken? Zodat je al een beetje kan zien straks wat hij vererft voordat je hem op Echo gebruikt?
Ik zit kennelijk niet meer in die fb groep en nu kan ik hem niet meer vinden. :?

Lange leve de wolventruien die voor hun eigen lol op knopjes zitten te klikken.
Eerst duurde het een half jaar voor ik goedgekeurd werd en nu ben ik weer verdwenen.
Als ik me niet vergis zat er daar ook een fb-mod die op het oude forum schreef dus ze zullen me wel een onwenselijk element gevonden hebben, ofzo. Goed hoor, en door!
Célie
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

EchoMira schreef: 30 sep 2021, 12:38
Mizzsylver schreef: 30 sep 2021, 11:03 ik ben heel benieuwd wat er uit zon kruising komt, zijn er al plannen om met die reu te fokken? Zodat je al een beetje kan zien straks wat hij vererft voordat je hem op Echo gebruikt?
Ik zit kennelijk niet meer in die fb groep en nu kan ik hem niet meer vinden. :?

Lange leve de wolventruien die voor hun eigen lol op knopjes zitten te klikken.
Eerst duurde het een half jaar voor ik goedgekeurd werd en nu ben ik weer verdwenen.
Als ik me niet vergis zat er daar ook een fb-mod die op het oude forum schreef dus ze zullen me wel een onwenselijk element gevonden hebben, ofzo. Goed hoor, en door!
Was het de outcross for life groep?
EchoMira

Bericht door EchoMira »

geloof ik wel. sonja weet het.
Nanna

Bericht door Nanna »

EchoMira schreef: 30 sep 2021, 13:06 geloof ik wel. sonja weet het.
Ik ben daar lid. Kan het zo voor je opzoeken. Wie weet word ik er nu ook uitgemikt :-D
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 30 sep 2021, 13:15
EchoMira schreef: 30 sep 2021, 13:06 geloof ik wel. sonja weet het.
Ik ben daar lid. Kan het zo voor je opzoeken. Wie weet word ik er nu ook uitgemikt :-D
Ja graag! Wanneer het je uitkomt.
Mijn dank is groot.
Ipanema
Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT

Bericht door Ipanema »

Leuk dat er nog een vervolg komt ! Mijn eerste keuze zou het ook wel niet zijn, eerlijk gezegd :mrgreen: Ik ben wel heel benieuwd naar de specifieke reu die je voor ogen hebt. Billie is geweldig, maar naar mijn normen al pittig genoeg, daar zou van mij niet nog een portie eigenzinnigheid bijhoeven. Als je er graag herder bij wil zou ik zelf eerder naar de border of kelpie kijken, maar daar hadden we het vorige keer al over.

Maar ja, wie weet denk je er binnen drie jaar wel weer helemaal anders over :cool2:
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Die optie is al afgevallen. Nanna belooft veel maar actie...

Ik vond het een leuke kandidaat en de inbreng van 25% rasgenen vind ik minder problematisch dan de meeste anderen. Dat wordt dan een gewone, diverse gezonde hond. Maar goed, dóór.

Ik weet niet of ik er nou zozeer herder in wil maar als ik niet terug op de naker of de whippet kan wil ik wel iets uit een totaal andere hoek.
Gemiemel zonder koers vind ik lastig.
FoxHenkie
Honden: 1
Welke: Foxterriër

Bericht door FoxHenkie »

Poedel/windhond geeft een verrassend leuk hondje trouwens.😇😊

Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Het was in Sport Bred Mixes. Wat vreemd, ik ben er ook uit geknikkerd. Maar daar zitten toch helemaal geen Nl modjes? Het is toch hartstikke amerikaans allemaal?
Plaats reactie