Nieuwe opvangert
Nieuwe opvangert
Elke keer vergeet ik weer hele pozen om op het forum te kijken. Dus een heel korte update: onlangs hebben we Halloumi laten inslapen. Na weken getob en ellende bleek haar hele onderrug te zijn verkalkt met verlamming tot gevolg. Inslapen was naar mening van dierenarts en onszelf het enige Halloumi-waardige. Na de eerste dagen scherpe pijn vonden we het schijtstil. Ons hele ritme was ook weg, want ineens gingen we van 2 naar 1 naar geen hond.
Dus tja. Via de stichting waar Halloumi vandaan kwam komt zondag een opvanger. In eerste instantie echt als opvang, maar als het klikt blijft hij natuurlijk gewoon. De 'alshijblijft' naam ligt ook al klaar, dus maak kennis met Cheddar, die nu nog Arza heet. Geen flauw benul wat erin zit natuurlijk, maar qua afmeting is het een Corgi. Hugo is gek op Corgi's en ik vond een Golden en een Spaniel wel leuk, dus denk dat we een goede keuze hebben gemaakt qua uiterlijk haha.
Erg benieuwd of het klikt met ons en met onze dochter!
Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Dus tja. Via de stichting waar Halloumi vandaan kwam komt zondag een opvanger. In eerste instantie echt als opvang, maar als het klikt blijft hij natuurlijk gewoon. De 'alshijblijft' naam ligt ook al klaar, dus maak kennis met Cheddar, die nu nog Arza heet. Geen flauw benul wat erin zit natuurlijk, maar qua afmeting is het een Corgi. Hugo is gek op Corgi's en ik vond een Golden en een Spaniel wel leuk, dus denk dat we een goede keuze hebben gemaakt qua uiterlijk haha.
Erg benieuwd of het klikt met ons en met onze dochter!
Re: Nieuwe opvangert
Wat rot van Halloumi, zo'n leuk hondje.
Cheddar is alvast een scheet om te zien.
Cheddar is alvast een scheet om te zien.
- HillieS
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Wat een leukerd
Ah joh wat naar zo met Haloumi. Hopelijk kan Cheddar jullie harten veroveren, hij ziet er uit als een enorm zoetje!
Oh wat een plaatje! Net een mini Pyreneese Berghond.
Maar wat een vacht man.
Veel plezier met hem en sterkte met het verlies.
Maar wat een vacht man.
Ja dat wordt gewoon 4 keer per jaar de trimmer. En hopelijk voor de rest bij te houden met borstel haha, ik ben niet zo'n stylist.Random schreef:Oh wat een plaatje! Net een mini Pyreneese Berghond.
Maar wat een vacht man.
- Zamunda
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Wat een zoet hoofd . Sterkte met het verlies van Halloumi.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Met goed voer en goede verzorging zal dat wel meevallen. Zou gewoon naar een waterblazer kijken. Trimmers moet je tegenwoordig zo'n beetje een jaar vooruit boeken.
Ieder half jaar bij de rui 2 x met 2 weken tussenpauze in de shampoo, crèmespoeling laten intrekken, goed spoelen, uitblazen en die ondervacht is ie kwijt. Zo min mogelijk aan kammen verder, dat scheelt weer
-
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Lijkt me een leuk hondje!
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Wat een leukerd. Die vacht kan ook best meevallen hoor. Het ziet er ook uit als een vieze asiel vacht. Kan best dat het na een keer goed in de rui en een wasbeurt al heel wat beter is. Ik vind hem wel erg leuk hoor, wat een zoet hoofd!
- Johnny Jones
- Posts in topic: 2
- Honden: 6
- Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen
Hij is enig! Leuke naam heb je uitgekozen!
En tot zondag, hopelijk wordt het geen nachtwerk.
En tot zondag, hopelijk wordt het geen nachtwerk.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Jammer dat Halloumi er niet meer is, maar ik wens je veel geluk met Cheddar. Jij houdt van kaas?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- thom
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Wat een leukerd zeg, hoop dat deze jullie gezin zozeer mag opvrolijken dat het een echte blijverd gaat worden.
Ons Portugese meisje Farah.
- annnie
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Wat een lieverd. Hij kijkt wat verlegen. Hij gaat met z'n kont in de boter vallen.
.Is het Cheddar naar de corgi van Captain Holt of zegt dat je helemaal niks? Naja, t is ieder geval naast z'n formaat nog een leuk corgi linkje
.Is het Cheddar naar de corgi van Captain Holt of zegt dat je helemaal niks? Naja, t is ieder geval naast z'n formaat nog een leuk corgi linkje
Haha! Jazeker. Was onze oorspronkelijke naam voor Halloumi ook, maar Halloumi paste beter. Dit is een echte Cheddar.annnie schreef:Wat een lieverd. Hij kijkt wat verlegen. Hij gaat met z'n kont in de boter vallen.
En er liggen nog wel wat kazen op de plank voor een eventueel vriendinnetje voor Cheddar
Dat is ook een idee ja. Ik ga wel eens even kijken als hij er is, eerst even acclimatiseren en dan voorzichtig eens een borstel erbij. Wie weet valt het inderdaad ook wel mee.Dagmar schreef:Met goed voer en goede verzorging zal dat wel meevallen. Zou gewoon naar een waterblazer kijken. Trimmers moet je tegenwoordig zo'n beetje een jaar vooruit boeken.
Ieder half jaar bij de rui 2 x met 2 weken tussenpauze in de shampoo, crèmespoeling laten intrekken, goed spoelen, uitblazen en die ondervacht is ie kwijt. Zo min mogelijk aan kammen verder, dat scheelt weer
Wat een schatje. Heel veel plezier met Cheddar en hopelijk lukt alles en mag zij blijven.
Nog heel veel sterkte met Halloumi
Nog heel veel sterkte met Halloumi
Wat een lieve uitstraling zeg! Hou oud is ze nu?
Het is een reutje! Hij wordt geschat op 1,5 dus nog een lekker jong ding.
- annnie
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Haha, mooi!Mit schreef: ↑09 jun 2022, 22:34Haha! Jazeker. Was onze oorspronkelijke naam voor Halloumi ook, maar Halloumi paste beter. Dit is een echte Cheddar.annnie schreef:Wat een lieverd. Hij kijkt wat verlegen. Hij gaat met z'n kont in de boter vallen.
En er liggen nog wel wat kazen op de plank voor een eventueel vriendinnetje voor Cheddar