Klaar om op te laden! Wtf, 5 maanden alweer! Fotossss
- Diana
- Posts in topic: 24
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Re: Klaar om op te laden!
Ze is echt een plaatje, wat een mooi koppie zit erop!
Wat een zoete knappe pup
Succes met de introductie met de hond van je moeder, vind het zelf ook altijd wel een beetje spannend met zo'n hummel
Succes met de introductie met de hond van je moeder, vind het zelf ook altijd wel een beetje spannend met zo'n hummel
- Inge O
- Posts in topic: 40
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Zelden zo'n zachte uitdrukking gezien in een herderpup .
Ze is wel echt een meisje om te zien. Wat een lieve blik heeft ze Die foto’s in de fietskar zijn echt snoepig.
Die blik heeft ze van haar moeder, die heeft dat ook. Dat is ook wel een van de redenen dat ik op dit ras gevallen ben!
-
- Posts in topic: 4
- Contacteer:
knap pupsel!
Naamgenote van het jongere zusje uit Vaselientjes dagboek:
En ten slotte is er dan altijd nog de kleine Ranja. Die begint zich nu met razende snelheid te ontwikkelen. Lag zij vorige maand nog stillekens op haar witte duim te kluiven, nu trapt zij driftig met de beentjes, grijpt naar de wiegbekleding en werpt zich kraaiend op haar zijde. "Die wordt nog veel beweeglijker dan Vaselientje", voorspelt mijn moeder. (....)
Na de voedingen - zij is thans geheel aan de fles - ligt Ranja verschoond op het ouderlijk bed. Ik kruip voorzichtig naast haar, doch eer ik het weet heeft zij mijn haar te pakken. "Au!", roep ik, en die kleine maar vasthouden. Soms trekt zij ook aan mijn mouw of been en dan kost het moeite mij te beheersen. Ze is nog maar zo klein, denk je bij jezelf, maar er zijn ten slotte grenzen.
En ten slotte is er dan altijd nog de kleine Ranja. Die begint zich nu met razende snelheid te ontwikkelen. Lag zij vorige maand nog stillekens op haar witte duim te kluiven, nu trapt zij driftig met de beentjes, grijpt naar de wiegbekleding en werpt zich kraaiend op haar zijde. "Die wordt nog veel beweeglijker dan Vaselientje", voorspelt mijn moeder. (....)
Na de voedingen - zij is thans geheel aan de fles - ligt Ranja verschoond op het ouderlijk bed. Ik kruip voorzichtig naast haar, doch eer ik het weet heeft zij mijn haar te pakken. "Au!", roep ik, en die kleine maar vasthouden. Soms trekt zij ook aan mijn mouw of been en dan kost het moeite mij te beheersen. Ze is nog maar zo klein, denk je bij jezelf, maar er zijn ten slotte grenzen.
Wat is dat?!?Pauline schreef: ↑10 jun 2022, 16:55 knap pupsel!
-
- Posts in topic: 4
- Contacteer:
boek van Eli Asser, oorspronkelijk als tijdschriftcolumns verschenen in de jaren '50. Gebaseerd op zijn eigen ervaringen als jonge vader, opgeschreven vanuit het gezichtspunt van het oudste kind. Dat is 10 maanden als het verhaal begint, krijgt na een jaar een zusje, en aan het eind van het boek gaat ze naar school en kan haar eigen naam lezen. In het boek hebben de kinderen de namen Vaselientje en Ranja gekregen.
...heel apart Al moet ik zeggen dat mijn Ranja zich ook graag in je haar vast klauwtPauline schreef: ↑10 jun 2022, 20:12boek van Eli Asser, oorspronkelijk als tijdschriftcolumns verschenen in de jaren '50. Gebaseerd op zijn eigen ervaringen als jonge vader, opgeschreven vanuit het gezichtspunt van het oudste kind. Dat is 10 maanden als het verhaal begint, krijgt na een jaar een zusje, en aan het eind van het boek gaat ze naar school en kan haar eigen naam lezen. In het boek hebben de kinderen de namen Vaselientje en Ranja gekregen.
- Rami
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Ik ben een allesvreter
Het is echt een super knappe pup. Maar wat ik het allerleukst vind is de combinatie met je kinderen. Onbetaalbaar toch om op te groeien met zo'n leuke hond als gezinslid.
Dat zijn ze nu nog niet onverdeeld met je eens maar dat komt wel als de piranhafase voorbij is. De momenten dat iedereen in een kalme energie interactie heeft zijn al zo mooi om te zien
Vandaag was weer een hele spannende dag voor Ranja. Mijn moeder kwam langs met haar hond en nou, dat was geen onverdeeld genoegen. Het plan was dat ik met kinderen en hond buiten op het veldje zou staan, dat mama langs zou wandelen op een afstandje en ik er achteraan zou gaan, en dan langzaam dichterbij zou komen. Nou, niks van dat alles. Want Shosha deed wat Shosha doet en dat is: hysterisch blaffen. Nou, blinde paniek. Ze trok zichzelf bijna uit haar bandje. Meer afstand hielp ook niet, zelfs een hele straat niet. Dus toen zijn we maar gewoon naar binnen gegaan. Dat hielp een beetje omdat Ranja zich daar wat veiliger voelt en Shosha wat minder ging blaffen. Ik heb samen met de kinderen strategisch geplaatste kipfilet uitgedeeld waardoor de honden steeds iets dichter bij elkaar kwamen, en dat hielp wel om te ontspannen. Een beetje om en om aaien en geur laten ruiken ook. Maar zo'n woonkamer is dan alsnog wel wat krap met 4 mensen en 2 honden dus hop, de tuin in. Daar ging het beter. We hadden toevalig een dekbed te drogen over 3 stoelen en van daaronder kon ze het lekker bekijken terwijl Shosha de tuin ontdekte. Daarna durfde ze wel dichterbij te komen en zelfs aan hem te ruiken. Zolang hij zijn bek hield ging het eigenlijk best goed, als hij blafte kwam ze weer snel bij mij schuilen. En na een poosje was ze moe, en ging ze zowaar uit zichzelf naar binnen en in de bench liggen om te slapen, knappe pup.
Smiddags was er een feestelijke opening van een nieuwe speeltuin op het veldje 1 straat achter ons. Ik wilde even van een afstandje gaan kijken met Ranja op de arm, maar dat was al zodra we de tuin uit stapten te veel voor haar. Dom, had ik ook wel kunnen bedenken zo na die spannende ochtend met Shosha. Dus gelijk weer naar binnen gegaan. Nu merk ik wel dat haar emmertje vol zit. Ze komt wat moelijker tot rust, heeft buiten niet de rust om te poepen (er is toevalig hier tegenover nu ook nog een lawaaierig tuinfeestje dat ze heel eng vindt), en ze plaste net vanuit het niets op de bank. Tijd om naar bed te gaan! Ik moet wel zeggen, die angst is niet mijn sterke punt, om mee om te gaan. Heel eerlijk gezegd had ik wel een iets dapperdere pup verwacht met deze raskeuze Ik duim dat het een fase is!
Smiddags was er een feestelijke opening van een nieuwe speeltuin op het veldje 1 straat achter ons. Ik wilde even van een afstandje gaan kijken met Ranja op de arm, maar dat was al zodra we de tuin uit stapten te veel voor haar. Dom, had ik ook wel kunnen bedenken zo na die spannende ochtend met Shosha. Dus gelijk weer naar binnen gegaan. Nu merk ik wel dat haar emmertje vol zit. Ze komt wat moelijker tot rust, heeft buiten niet de rust om te poepen (er is toevalig hier tegenover nu ook nog een lawaaierig tuinfeestje dat ze heel eng vindt), en ze plaste net vanuit het niets op de bank. Tijd om naar bed te gaan! Ik moet wel zeggen, die angst is niet mijn sterke punt, om mee om te gaan. Heel eerlijk gezegd had ik wel een iets dapperdere pup verwacht met deze raskeuze Ik duim dat het een fase is!
Ja hoor, is op die leeftijd voor veel pups normaal. Hier iets verderop een terrierpup, ook net thuis. Die gaat buikschuivend over straat omdat Zus in de vensterbank keft en toen was er tegenover, wég van die verschrikkelijke raamkeffer, ook nog een lawaaierige grasmaaier. Paniek.
Over een maand of twee staat dat beestje terug te roepen.
De malamute pup hier ook, doodsbang van Sjaak nota bene. Van alles en iedereen. Nu is ze acht maanden, een grote lolbroek en moet Sjaak er niks meer van hebben omdat Namu zo lomp en grenzeloos is
Ja, in theorie weet ik het, nu nog graag zien in de praktijkDagmar schreef: ↑10 jun 2022, 23:27Ja hoor, is op die leeftijd voor veel pups normaal. Hier iets verderop een terrierpup, ook net thuis. Die gaat buikschuivend over straat omdat Zus in de vensterbank keft en toen was er tegenover, wég van die verschrikkelijke raamkeffer, ook nog een lawaaierige grasmaaier. Paniek.
Over een maand of twee staat dat beestje terug te roepen.
De malamute pup hier ook, doodsbang van Sjaak nota bene. Van alles en iedereen. Nu is ze acht maanden, een grote lolbroek en moet Sjaak er niks meer van hebben omdat Namu zo lomp en grenzeloos is
-
- Posts in topic: 21
- Welke: Whippet en Lurcher
Wat fijn dat ze de tijd hebben genomen om over de tekst na te denken.
Ik heb geen gouden mandje. Succes.
Ik heb geen gouden mandje. Succes.
Het is verder geen advertentie hoor, gewoon op hun privé Facebook. Maar jammer dat dat niet aan je maatstaven voldoet, ook al was het niet aan jou gericht
-
Het zijn ook niet echt stoute hondjes met een delinquente inslag. Het gaat er om dat ze straks vreselijk waaks enzo wordt. En dat geeft niet, dat poets je allemaal gewoon weg met de juiste opvoedende slag.
Maar om nou te doen alsof het bezwaar tegen een hollander als gezinshond ging over dat ze als pup al krijsend in de rondte hakken...dat heeft toch niemand gezegd?
Ik vind het niet correct om nu te gaan doen alsof dit de makkelijkste hondjes van de wereld zijn omdat ze dat nu met 10 weken laten zien.
Ook een schijtmakkelijke hollander van 14 maanden is een uitdaging. Hou je nestregels nog maar even intact. In de bench slapen en daar met rust gelaten worden en dagelijks buiten de deur even goed rellen met de baas.
Maar goed, dat vind ik met een abrikoospoedeltje ook. Geef er nou maar een stabiele basis onder. Niet meteen orienteren op wat er allemaal niet meer nodig is.
....juist
-
Ja, lacht u maar even.
Maar je bent nou alweer de kantjes eraf aan het lopen.
Maar je bent nou alweer de kantjes eraf aan het lopen.
Snuck scheet de eerste 2-3 weken echt bijna in z'n broek als er ergens een hond blafte. Nu loopt hij vrolijk langs honden die achter een schutting staan te blaffen.
Het is een fase, echt
Het is een fase, echt