Klaar om op te laden! Wtf, 5 maanden alweer! Fotossss

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
EchoMira
Posts in topic: 21
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Klaar om op te laden!

Bericht door EchoMira »

Nee. Nou.
Oke. Dan heb ik bij jou kennelijk zomaar iets bedacht dat niets met wat je schrijft te maken heeft.
Het is goed.

Veel succes.
** Angela **
Posts in topic: 9
Honden: 3
Welke: Duitse herder

Bericht door ** Angela ** »

Joh laat lullen

Komt allemaal wel goed met dat hondje
Met Oor is t toch ook gelukt ?

T zijn niet altijd van die terroristen , die had je wrs in jouw huidige situatie ook helemaal niet meegekregen van de fokker 😉

Ze heeft een lief snoetje , lekker van genieten
En vergeet vooral niet heel veel foto’s te maken
Ze zijn al groot als je met je ogen hebt geknipperd
mijke
Posts in topic: 180

Bericht door mijke »

Ja dat is zeker zo!

We hadden vandaag een rustig dagje, op de een of andere manier was er steeds wel een kind of een pup in slaap dus echt van huis kwamen we niet. We hebben zalig in de tuin gezeten en na het spelen kwam ze lekker bij mijn stoel liggen slapen terwijl ik mijn krantje las.

Ze is begonnen met deemoeds/enthousiasmeplasjes. Als ik haar uit de bench haal smorgens, of als Marinus thuis komt. Ze piste zo over de schoenen van de buurman :') Een beetje irritant maar ook best schattig haha.

Vanavond was ik in de gelegenheid om de kat en de hond samen te trainen. Ze vinden elkaar nog wat spannend. Pup gewoon omdat ze het niet kent, Samson omdat de hond van mijn moeder altijd vervelend naar hem doet. Samson gaat dus van een afstandje zitten staren en Ranja vindt dat eng waardoor ze op haar beurt weer gaat blaffen. Ze zien elkaar niet zo vaak omdat Samson in het nieuwe huis voornamelijk boven zit. Maar vanavond waren ze allebei in een kalme gemoedstoestand en heb ik ze samen hamblokjes gevoerd. Toen dat goed ging ben ik Ranja gaan belonen voor elke keer dat ze mij aankeek. Dat truucje had ze snel door en zo hebben ze in totale rust gewoon tien minuten praktisch naast elkaar gezeten. Hopelijk kan ik binnenkort nog wat van die momenten vinden, dan gaat dat helemaal goedkomen met die twee.

The force of the ham is sowieso sterk want ik merk dat ze zowel buiten als in huis veel vaker af te leiden is als ze iets wil doen dat niet de bedoeling is. Het naar mij toe rennen en braaf gaan zitten gaat steeds vaker goed.

Bijten in dingen die mogen

Afbeelding

In dingen die niet mogen 😜

Afbeelding

Goedzo, zo mag het weer

Afbeelding

Nee kutherder, ook niet in gezichten!

Afbeelding

Oh nou, ok dan

Afbeelding

Noh :hartjes:

Afbeelding

Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ze is echt werkelijk prachtig 🥰
Inge O
Posts in topic: 40
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Afbeelding

Zo, die aanval die er sowieso één keer in hun leven zou komen heb je al gehad :F: .
Zamunda
Posts in topic: 28
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

mijke schreef: 12 jun 2022, 23:36 In dingen die niet mogen 😜

Afbeelding
Lekker ding :LOL: .

Met die deemoedsplasjes: misschien een paar brokjes (of als dat niet sterk genoeg is ham) in de bench mikken voordat je hem openmaakt. Dan focust ze daarop, doe jij de bench open en loop je meteen naar buiten met haar achter je aan? Verdere begroetingen zou ik lekker buiten doen.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
kloesje
Posts in topic: 7
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Het pupje dat hier langer bleef deed ook deemoedsplasjes, vooral wanneer ik haar uit de bench haalde.
Ik deed gewoon elke ochtend het deurtje open, keek haar niet aan en liep direct weg, de deur open naar buiten (tuin) dan deed ze haar plasje en daarna aandacht voor haar. Wellicht niet ideaal dat ze in de tuin plast, maar dat nam ik eerst voor lief.
Bindi heeft dat als pup ook gedaan, ook zo opgelost en die plast ook niet meer in de tuin uit gewoonte. Het plassen buiten de poort wordt (zeker bij een teef) vaak snel een gewoonte. Ik schonk gewoon zo weinig mogelijk aandacht aan haar en zo ging het het beste :lol1:

Ik vind het trouwens een voorbeeldige pup. Dat ze wat terughoudend is, dat vind ik ook wel logisch. Bij de fokker is ze een heel andere samenstelling gewend, nu alleen als pupje, zonder volwassen hond erbij en ook nog eens kinderen. Dat is best veel.
Het is een slim hondje, lekker observeren en geen grote bek als je nog niet zeker bent van de situatie.
Heerlijk spelenderwijs met haar de dingen ontdekken en je legt een fijne basis voor de toekomst. Ik denk echt dat dit pupje (zoals ik lees) perfect bij jullie gezin past, niet een terror pup, maar wel slim en onderzoekend..
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Dagmar
Posts in topic: 12

Bericht door Dagmar »

:mrgreen: Niet eerlijk, zo'n bewegende band is veel leuker dan een mini knuffel.
Afbeelding
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Afbeelding
Hahaha geweldig! Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mijke

Bericht door mijke »

Nou ze is vanmorgen anderhalf uur alleen geweest zonder een centje pijn. Ik heb haar voordat we weg gingen 2x uitgelaten, gevoerd, even gespeeld, en een oude sok van mij in de bench gedaan 😜 Deurtje dicht en ze nestelde zich al. Ze was nog wel wakker toen we weggingen maar ik heb haar niet gehoord. En toen ik thuiskwam lag ze gewoon nog relaxt :cheer: Wat superknap echt!

Wat betreft die deemoedsplasjes, denken jullie niet dat dat vanzelf overgaat? Dat had ik altijd begrepen. Het zijn maar een paar druppeltjes, dus dat is voor mij geen punt, ff doekje en klaar.
Dagmar
Posts in topic: 12

Bericht door Dagmar »

mijke schreef: 13 jun 2022, 10:16 Wat betreft die deemoedsplasjes, denken jullie niet dat dat vanzelf overgaat? Dat had ik altijd begrepen. Het zijn maar een paar druppeltjes, dus dat is voor mij geen punt, ff doekje en klaar.
Ja, tuurlijk, zodra ze wat zekerder wordt. Niet opnaaien op het verkeerde moment vind ik genoeg. Op die te vrolijke/onzekere momenten negeren houd ik niet van, volgens mij levert dat alleen maar extra spanning op. Hoe moet zo'n hondje dat nou snappen.
En wees blij dat ze een teef is. De buurhond schoot als pup alle kanten op als ie me zag :LOL:
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 8
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

mijke schreef: 13 jun 2022, 10:16 Nou ze is vanmorgen anderhalf uur alleen geweest zonder een centje pijn. Ik heb haar voordat we weg gingen 2x uitgelaten, gevoerd, even gespeeld, en een oude sok van mij in de bench gedaan 😜 Deurtje dicht en ze nestelde zich al. Ze was nog wel wakker toen we weggingen maar ik heb haar niet gehoord. En toen ik thuiskwam lag ze gewoon nog relaxt :cheer: Wat superknap echt!

Wat betreft die deemoedsplasjes, denken jullie niet dat dat vanzelf overgaat? Dat had ik altijd begrepen. Het zijn maar een paar druppeltjes, dus dat is voor mij geen punt, ff doekje en klaar.
Hele knappe pup!

Ja, die deemoedsplasjes gaan vanzelf over. Lily had het ook als pup.
Afbeelding
Anne
Posts in topic: 1

Bericht door Anne »

Ze is erg leuk! :I:
Afbeelding
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Meestal wel, de dober die we hadden deed t ook maar daarbij is t helaas nooit over gegaan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Loraine
Posts in topic: 1
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Hier ook één die bij angst of hoge opwinding leegloopt.
Het is wat verbeterd maar ik ga er vanuit dat het niet helemaal weggaat.
Die van mij doet het bij visite die haar gelijk aandacht geeft, wanneer ik haar aanlijn/tuig omdoe, wanneer ik boos ben of gestresst (maakt niet uit of het tegen haar is of niet), wanneer ik haar ietsje strenger corrigeer dan een 'nee'/'foei', wanneer ik superblij ben enzovoorts.
Bij visite sluit ik haar weg, 99 vd 100 luisteren niet naar mijn aanwijzingen en als ze dan over ze heen pist in haar opwinding worden ze boos waardoor ze nog meer pist. :oeps:
Dus hond apart; wanneer ze rustig is en de visite kan normaal met de honden omgaan mag ze erbij.
Verder staat er hier dus 24/7 een dweilemmer met sopje klaar zodat ik gelijk kan dweilen en omdat dat nu de standaard gang van zaken is, ik niet tegen haar mopper maar hooguit iets zeg als 'ach meisje, was de opwinding weer te hoog? :knuffel1:' is het leeglopen een stuk verminderd van hele grote plassen tot kleine plasjes/een paar druppels.
Wanneer we ergens op visite zijn lijn ik haar pas buiten aan, dan hoeft er hooguit ff een emmertje water overheen als ze plast.
Die van mij is 5,5 jaar trouwens. 😉
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
kloesje

Bericht door kloesje »

Meestal gaat het wel over, als je er maar geen aandacht aan besteed :ok:
Ik vond het ook geen probleem, maar had zo een manier gevonden om het te voorkomen, zo hadden ze dan ook minder spanning, want dat is de reden dat ze dat doen.
Daarom geen onnodige spanning, geen deemoedsplasje en t is over voordat je er erg in hebt :)

Maar vaar je eigen koers, jij voelt de situatie aan, ik zit maar achter een scherm :P
Afbeelding

ranetje
Posts in topic: 6

Bericht door ranetje »

Heb je een flinke knoop gedaan in je oude sok?
Ik ken een paar honden die zo'n sok anders op gaan eten en dat is minder handig :P

Gaat hartstikke lekker met je herdertje :I:
Inge O schreef: 13 jun 2022, 08:33 Afbeelding

Zo, die aanval die er sowieso één keer in hun leven zou komen heb je al gehad :F: .
:LOL:
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

@ranetje Ohw uhhhh totaal niet aan gedacht! Tot nu toe eet ze niks op gelukkig. Ik zal het je nog sterker vertellen: ze sloopt niet eens 🤨 Het enige dat ze tot nu toe heeft gedaan is het labeltje van haar knuffel afkauwen. Vet woest 😅
kloesje schreef: 13 jun 2022, 12:39 Meestal gaat het wel over, als je er maar geen aandacht aan besteed :ok:
Ik vond het ook geen probleem, maar had zo een manier gevonden om het te voorkomen, zo hadden ze dan ook minder spanning, want dat is de reden dat ze dat doen.
Daarom geen onnodige spanning, geen deemoedsplasje en t is over voordat je er erg in hebt :)

Maar vaar je eigen koers, jij voelt de situatie aan, ik zit maar achter een scherm :P
Ja aandacht geef ik er sowieso totaal niet aan. Ik begroet haar wel, maar gewoon rustig. Het is ook lang niet altijd, meestal gaat het goed en soms liggen er dan ineens een paar druppeltjes. Misschien ontdek ik er nog een patroon in.
Nanna

Bericht door Nanna »

Afbeelding
Omega
Posts in topic: 11
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Nanna schreef: 13 jun 2022, 14:02 Afbeelding
Dank voor de reminder.. :Q:
Afbeelding
Rosanne
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

mijke schreef: 13 jun 2022, 13:50 @ranetje Ohw uhhhh totaal niet aan gedacht! Tot nu toe eet ze niks op gelukkig. Ik zal het je nog sterker vertellen: ze sloopt niet eens 🤨 Het enige dat ze tot nu toe heeft gedaan is het labeltje van haar knuffel afkauwen. Vet woest 😅
Brego sloopte ook helemaal niks als kleine uk. Zelfs niet met zijn tanden wisselen. Totdat hij puber werd :F:
Labeltjes sabbelen was hier ook wel een ding. En dus in zijn puberteit moesten ook alle oortjes overal vanaf. :hmmm:

Afbeelding

Later was opeens de neus ervan ook verdwenen. :')
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
mijke

Bericht door mijke »

:lol: Klinkt een beetje raar misschien maar ik vind slopen wel leuk. Nouja als het bij de juiste dingen blijft dan. Lekker samen een keukenrol slopen of een knuffel van de kringloop, kweenie, tis een leuk spelletje samen. En van die dingen als die jij zegt moet ik om altijd om lachen 😅
Smoushond
Posts in topic: 46

Bericht door Smoushond »

mijke schreef: 13 jun 2022, 15:02 :lol: Klinkt een beetje raar misschien maar ik vind slopen wel leuk. Nouja als het bij de juiste dingen blijft dan. Lekker samen een keukenrol slopen of een knuffel van de kringloop, kweenie, tis een leuk spelletje samen. En van die dingen als die jij zegt moet ik om altijd om lachen 😅
Je gaat hier spijt van krijgen 😂
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Smoushond schreef: 13 jun 2022, 15:07
mijke schreef: 13 jun 2022, 15:02 :lol: Klinkt een beetje raar misschien maar ik vind slopen wel leuk. Nouja als het bij de juiste dingen blijft dan. Lekker samen een keukenrol slopen of een knuffel van de kringloop, kweenie, tis een leuk spelletje samen. En van die dingen als die jij zegt moet ik om altijd om lachen 😅
Je gaat hier spijt van krijgen 😂
Dat zeiden ze bij Oor ook 🤣 Daar heb ik wel een poos elke maand nieuwe goedkope sneakers moeten kopen 🤣
kloesje

Bericht door kloesje »

Ik zou er juist geen knoop in leggen, beter een bal erin en dan een knoop. We hebben gehad bij een jonge duitse herder, een sok met knoop erin , zo hoppa naar binnen... die kon dus open... :schrik:
Afbeelding

Plaats reactie