Pancreasvoer anders dan vers
- Persistence
- Posts in topic: 5
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Pancreasvoer anders dan vers
Vic krijgt ivm zijn (chronische?) alvleesklierklachten nog altijd 1x pancreasvlees van Carnibest, aangevuld met Royal Canin Gastro Intestinal Low Fat brokjes. Dit krijgt hij al ruim een jaar en dat gaat goed.
In verband met een komende vakantie (kamperen) ben ik aan het kijken of we een paar dagen zonder dat vlees kunnen.
Als ik een paar dagen alleen die brokken geef om uit te proberen, krijg hij weer last van buikpijn, misselijkheid. Hij lijkt dus dat vlees toch nodig te hebben.
Maar vers vlees is lastig mee te nemen als je gaat (wild)kamperen.
Zal ik overstappen op speciale pancreasbrokken zoals deze? Ik ken het merk Calibra niet. https://www.pharmapets.nl/calibra-vdiet ... gKMTvD_BwE
Op de verpakking van de RC Low Fat brokken staat dat dat niet doorlopend gevoerd moet worden maar dat doe ik dus wel al langere tijd.
Zou je het vlees bijv. kunnen drogen in zo'n droogmachine en dat je er zelf water bij gooit om weer te eten? Of kan dat niet?
In verband met een komende vakantie (kamperen) ben ik aan het kijken of we een paar dagen zonder dat vlees kunnen.
Als ik een paar dagen alleen die brokken geef om uit te proberen, krijg hij weer last van buikpijn, misselijkheid. Hij lijkt dus dat vlees toch nodig te hebben.
Maar vers vlees is lastig mee te nemen als je gaat (wild)kamperen.
Zal ik overstappen op speciale pancreasbrokken zoals deze? Ik ken het merk Calibra niet. https://www.pharmapets.nl/calibra-vdiet ... gKMTvD_BwE
Op de verpakking van de RC Low Fat brokken staat dat dat niet doorlopend gevoerd moet worden maar dat doe ik dus wel al langere tijd.
Zou je het vlees bijv. kunnen drogen in zo'n droogmachine en dat je er zelf water bij gooit om weer te eten? Of kan dat niet?
Re: Pancreasvoer anders dan vers
Ik wou net zeggen, ga 't vlees drogen. Water erbij hoeft niet eens. Weet ook niet of dat werkt, maar dat kun je allicht proberen Als je 't op een lagere temperatuur droogt, behoud je, voor zover ik weet, gewoon de voedingsstoffen.
- Inge O
- Posts in topic: 1
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Als het echt de pancreas is die het probleem is kan je gewoon pancreaspoeder toevoegen aan elke soort voeding.
Helpt dat niet (kan je vooraf uitproberen), dan is er een andere reden dan de pancreas dat hij het goed doet op dat soort verse voeding.
Helpt dat niet (kan je vooraf uitproberen), dan is er een andere reden dan de pancreas dat hij het goed doet op dat soort verse voeding.
Dit zou ik dan ook doen, thuis eerst proberen of het met toevoeging van bijvoorbeeld Zymoral met alleen brok goed gaat, en wellicht over een andere brok strooien als je wilt kijken of hij het zonder die speciale voeding van RC ook goed doet in combi met dat poeder.
Heb zelf geen ervaring met een vervangende brok waar ook pancreas in verwerkt is.
- Persistence
Ja heb alleen geen droger en appartement, lijkt me niet zo lekker ruiken
Ik was even in de war met gevriesdroogd, daar moet je water bij doen. Maar bij gewoon gedroogd niet.
Dat poeder heb ik ook idd. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb maar gebruik het niet meer sinds hij dat vlees krijgt
Dan kan ik dat wel op het low fat voer doen of juist op andere brokken.
Dank
Creon is de naam voor de menselijke enzym variant denk ik? Heb Zamoral of Zymosan in huis!
Ja dat ga ik doen! Ben alleen een beetje bang dat hij weer een opvlamming krijgt erdoor maarja anders weet je het nooit.blondie schreef: ↑14 jun 2022, 19:33 Dit zou ik dan ook doen, thuis eerst proberen of het met toevoeging van bijvoorbeeld Zymoral met alleen brok goed gaat, en wellicht over een andere brok strooien als je wilt kijken of hij het zonder die speciale voeding van RC ook goed doet in combi met dat poeder.
Heb zelf geen ervaring met een vervangende brok waar ook pancreas in verwerkt is.
Hoe gaat het nu met Chara op dit gebied?
Chara geef ik echt alleen een gedeelte vers van Carnibest Pancreas aangevuld met ander vers vlees, dus 250 gram pancreas carnibest en de rest aangevuld. Ik heb dus ook nooit poeder hoeven te gebruiken. 2x 250 pancreas per dag met wat vers vlees en verder kan ze alles eten en kluiven zonder dat ik enzymen hoef toe te voegen.
Alleen in het begin dus 1x toen ik geen enzymen/poeder meer had en ook nog geen weet had van dat vlees haar voer (ook dezelfde brok van RC die jij geeft) gegeven en dat ging direct mis.
Ik zou dus zeker voor je echt op vakantie gaat het met alleen de Zymoral proberen en brok. Dan weet je het snel genoeg.. ook even niet een extraatje geven zoals een kluif, even dan een paar maaltijden alleen voer met poeder.
Als dat goed gaat, kun je kijken of een extraatje dan ook gaat.
Wat Inge O ook zegt, als het echt aan zijn alvlees ligt dan zijn die poeders of het uitgebalanceerde versvoer van o.a. Carnibest dus werkzaam en nodig.
Lastig hoor. Ik durf zelf niet af te wijken van de portie Carnibest in ieder geval. Maar hier wordt een rol ontdooit in de koelkast en verdeel ik het in 4 porties waar we dus 2 dagen mee kunnen doen.
Alleen in het begin dus 1x toen ik geen enzymen/poeder meer had en ook nog geen weet had van dat vlees haar voer (ook dezelfde brok van RC die jij geeft) gegeven en dat ging direct mis.
Ik zou dus zeker voor je echt op vakantie gaat het met alleen de Zymoral proberen en brok. Dan weet je het snel genoeg.. ook even niet een extraatje geven zoals een kluif, even dan een paar maaltijden alleen voer met poeder.
Als dat goed gaat, kun je kijken of een extraatje dan ook gaat.
Wat Inge O ook zegt, als het echt aan zijn alvlees ligt dan zijn die poeders of het uitgebalanceerde versvoer van o.a. Carnibest dus werkzaam en nodig.
Lastig hoor. Ik durf zelf niet af te wijken van de portie Carnibest in ieder geval. Maar hier wordt een rol ontdooit in de koelkast en verdeel ik het in 4 porties waar we dus 2 dagen mee kunnen doen.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Weet ik niet maar wat wel kan is een koelbox vol koelelementjes. Die geef je aan de lokale slager en dan ga je daar drie keer die week mooi vlees halen.Persistence schreef: ↑14 jun 2022, 18:07 Zou je het vlees bijv. kunnen drogen in zo'n droogmachine en dat je er zelf water bij gooit om weer te eten? Of kan dat niet?
Snap je?
Je koelementen in het ijs bij de slager en dan gewoon goed vlees kopen. Voor de normale mensenprijs.
Kost je 60 piek meer en je hebt een gerust hart en dat moet ook anders kun je net zo goed niet op vakantie gaan.
Je hebt de rest van het jaar om zuinig te doen.
Eet ie geen kuikens?
De fysiotherapeute van Ita droogde de kvv als ze met de camper op pad ging.
Doorgaans is dat voor een paar dagen.
Hangt misschien ook af van af hoe lang het bewaard moet blijven?
- Persistence
Het gaat specifiek om pancreasvlees, dan heb je niet zoveel aan kuikensEchoMira schreef:Weet ik niet maar wat wel kan is een koelbox vol koelelementjes. Die geef je aan de lokale slager en dan ga je daar drie keer die week mooi vlees halen.Persistence schreef: ↑14 jun 2022, 18:07 Zou je het vlees bijv. kunnen drogen in zo'n droogmachine en dat je er zelf water bij gooit om weer te eten? Of kan dat niet?
Snap je?
Je koelementen in het ijs bij de slager en dan gewoon goed vlees kopen. Voor de normale mensenprijs.
Kost je 60 piek meer en je hebt een gerust hart en dat moet ook anders kun je net zo goed niet op vakantie gaan.
Je hebt de rest van het jaar om zuinig te doen.
Eet ie geen kuikens?
- Persistence
Kan eens vragen of iemand met een droger het eens met dit vlees wilt proberen idd.ranetje schreef:De fysiotherapeute van Ita droogde de kvv als ze met de camper op pad ging.
Heb volgens mij hier wel eerder experimenten gezien met drogen en dat KVV niet zo’n succes was.
Zolang het niet super vet is en je geen te dunne plakken gaat drogen is 't prima te doen.Persistence schreef: ↑16 jun 2022, 00:35Kan eens vragen of iemand met een droger het eens met dit vlees wilt proberen idd.ranetje schreef:De fysiotherapeute van Ita droogde de kvv als ze met de camper op pad ging.
Heb volgens mij hier wel eerder experimenten gezien met drogen en dat KVV niet zo’n succes was.
Zalm was hier geen succes bijvoorbeeld, maar shaweca ging prima. Zeker als je met een snijmachine plakken snijdt en deze op Bakpapier in de droger legt
Het is erg fijn gemalen vlees, bijna pap als je het ontdooit..
- ellen en de birmanen
ik weet niet waar je woont maar ik wil het wel proberen voor je. omgeving den haagPersistence schreef: ↑16 jun 2022, 00:35Kan eens vragen of iemand met een droger het eens met dit vlees wilt proberen idd.ranetje schreef:De fysiotherapeute van Ita droogde de kvv als ze met de camper op pad ging.
- Persistence
Idd. Is dat dan goed of niet voor drogen? Nee zeker?
ik weet niet waar je woont maar ik wil het wel proberen voor je. omgeving den haagellen en de birmanen schreef: ↑16 jun 2022, 11:21 [quote=Persistence post_id=138864 time=<a href="tel:1655332547">1655332547</a> user_id=322]Kan eens vragen of iemand met een droger het eens met dit vlees wilt proberen idd.ranetje schreef:De fysiotherapeute van Ita droogde de kvv als ze met de camper op pad ging.
[/quote]
Dat is erg aardig van je!
Ik droog zelf geen vlees, vandaar. Maar in TS geval zou ik nu eerst zien of de speciale brok met pancreas zijn werk doet eerlijk gezegd.