Guus heeft waarschijnlijk epilepsie :-(
Guus heeft waarschijnlijk epilepsie :-(
We vonden al dat hij bij tijd en wijle vreemd gedrag vertoonde omdat hij in onze ogen ineens heel angstig werd. Kruiperig en dan reageerde hij nergens op. Na zijn abces in zijn hoofd operatie en daarvoor ook een keer verkrampte hij helemaal. Staart tussen de benen en waggelen en wankelen. Ik kende epilepsie alleen als aanvallen waarbij je hond schuimbekkend spartelend en trappend op de grond ligt. Dat heeft hij allemaal niet. Een maand geleden lag hij naast me en ineens trok hij helemaal krom met de staart tussen de benen. Hij schoot zichzelf af tegen de tafel en stond daarna helemaal verkrampt te wankelen en reageerde weer nergens op. Als dat over is na 2 minuten is hij helemaal normaal. Rent naar de keuken en wil snoepjes en blaft en doet en je ziet er niks meer van.
Gisteravond gaf ik hem wat lekkers en toen hij voor me uit rende kreeg hij weer een aanval. Nu was het erger en liep hij achteruit tegen de muur. Waggelde en zijn bek trok helemaal strak naar achteren. Hij reageerde nergens meer op en na 4 minuten ofzo was het pas over.
Ik denk dat hij dus epilepsie heeft. Gisteren dacht ik dat hij dood ging. Nu ben ik kalmer al reageerde ik gisteren wel kalm. Heb hem overeind gehouden en vastgehouden tot het over was. Hij zelf heeft echt niks door. Is het over dan is hij weer de oude.
Wat nu? Mensen ervaring met dit? Dieet veranderen? Lees overal dat het door voer kan komen. We gaan volgende week bloedbeeld doen. Puur om vergiftiging of rare bloedwaarden uit te sluiten. Beestje ziet er top uit en is super super actief. Denk dus dat het in zijn koppie ziet. Dat abces was al zo raar en sindsdien en na en voor die operatie is hij dus zo. Ineens is hij doodsbang dachten wij. Om niks. Nu denk ik dat dat aanvallen zijn. De laatste twee keer was overduidelijk een aanval.
Ik vind het erg vervelend en maak me zorgen. Hij is mijn schatje en ik wil hem gewoon nog 10 jaar hebben. Twee keer deze maand dat ik gezien heb en langer dan de vorige keer is erg zorgelijk voor zijn liefhebbende baasje
Gisteravond gaf ik hem wat lekkers en toen hij voor me uit rende kreeg hij weer een aanval. Nu was het erger en liep hij achteruit tegen de muur. Waggelde en zijn bek trok helemaal strak naar achteren. Hij reageerde nergens meer op en na 4 minuten ofzo was het pas over.
Ik denk dat hij dus epilepsie heeft. Gisteren dacht ik dat hij dood ging. Nu ben ik kalmer al reageerde ik gisteren wel kalm. Heb hem overeind gehouden en vastgehouden tot het over was. Hij zelf heeft echt niks door. Is het over dan is hij weer de oude.
Wat nu? Mensen ervaring met dit? Dieet veranderen? Lees overal dat het door voer kan komen. We gaan volgende week bloedbeeld doen. Puur om vergiftiging of rare bloedwaarden uit te sluiten. Beestje ziet er top uit en is super super actief. Denk dus dat het in zijn koppie ziet. Dat abces was al zo raar en sindsdien en na en voor die operatie is hij dus zo. Ineens is hij doodsbang dachten wij. Om niks. Nu denk ik dat dat aanvallen zijn. De laatste twee keer was overduidelijk een aanval.
Ik vind het erg vervelend en maak me zorgen. Hij is mijn schatje en ik wil hem gewoon nog 10 jaar hebben. Twee keer deze maand dat ik gezien heb en langer dan de vorige keer is erg zorgelijk voor zijn liefhebbende baasje
Re: Guus heeft waarschijnlijk epilepsie :-(
Ik heb het nu in de afgelopen drie jaar een keer of 8 gezien. Maar ik ben er ook niet altijd en let ook niet altijd op hem. En hij slaapt beneden. Dus kan zomaar vaker zijn. Niet super erg en dat het twee keer in een maand was is ook niet meteen een teken maar kan ook toeval zijn. Ik wil er echter wel wat mee. In elk geval bloedtesten omdat gifstoffen dit ook kunnen veroorzaken. Of rare waardes. Maar nogmaals. Beestje blaakt verder van gezondheid. Ik hoop dat er mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt en ben erg benieuwd naar hoe je ermee omgaat.
- Mo-yi
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
He wat naar zeg
Geen ervaring hier zelf ermee. Ik denk overigens niet dat epileptische aanvallen door voeding kunnen komen. Zou het eerder niet met dat abces nog te maken kunnen hebben? Littekenweefsel misschien wat misschien wat op speelt?
Geen ervaring hier zelf ermee. Ik denk overigens niet dat epileptische aanvallen door voeding kunnen komen. Zou het eerder niet met dat abces nog te maken kunnen hebben? Littekenweefsel misschien wat misschien wat op speelt?
Hoe oud is Guus?
Het kunnen partiële toevallen zijn, waarbij de laatste twee heftiger zijn.
Een uitgebreid bloedonderzoek is in ieder geval zinvol om te kijken of er een onderliggende oorzaak is voor deze soort toevallen.
Wat je vertelt over het verkrampen doet me ook een beetje denken aan spike's disease.
https://hondengezond.nl/tag/spikes-disease-hond/
Een uitgebreid bloedonderzoek is in ieder geval zinvol om te kijken of er een onderliggende oorzaak is voor deze soort toevallen.
Wat je vertelt over het verkrampen doet me ook een beetje denken aan spike's disease.
Ik kwam iets tegen over voeding als medicijn tegen epilepsie bij honden. Trok me aan omdat hij ook jeuk krijgt van rundvlees en op meer zaken vreemd reageert. Vlooienbanden etc. Wij geven hem dus niks. Geen enting geen vlooienband niks. De laatste keren waren drama. Sinds hij niet meer behandeld wordt met medicijnen is hij prachtig en gezond. Dus wie weet is dit gedoe met die aanvallen ook een reactie ergens op? Trok me aan dus. Maar verdiept heb ik me er nog niet in dus wie weet geloof ik er straks ook niet meer in.
Ja erg naar. Vorige keren was hij er snel weer. Dan reageerde hij weer op me. Gisteren was het eng lang en was hij echt weg. Helemaal in de kramp geschoten. Niet leuk.
Ik denk dat dat abces bij hem ook een reactie ergens op is geweest. Hij is super gevoelig. Maar het is wel rondom die tijd begonnen en hij was bijna dood toen. Ook super hoge koorts dus kan toen best iets kapot gegaan zijn in zijn hoofd. De dierenarts gaf hem 50-50 om de dag te overleven. Die operatie was ook totaal op gevoel want ze ze hadden dit nog nooit gezien. Hij zei ook dat hij gewoon heel veel vetweefsel achter zijn oog had verwijderd. Op hoop van zegen. Niks gevonden en gewoon wat weggeschraapt. Ontstoken vet. Heel raar. Kan me best voorstellen dat dat schade heeft gegeven.
- Gretha
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Ah nee toch, wat waardeloos.
Wat een zorgen.
Hopelijk krijgen jullie meer duidelijkheid en is er een weg te vinden om de klachten milder te maken of om ermee om te gaan.
Veel sterkte voor de kleine Guus en voor jullie!
Hopelijk krijgen jullie meer duidelijkheid en is er een weg te vinden om de klachten milder te maken of om ermee om te gaan.
Veel sterkte voor de kleine Guus en voor jullie!
Hij is ongeveer 4 of 5 denk ik. Ik heb het gelezen maar hij eet al practisch glutenvrij. En hij was de laatste keer niet bij bewustzijn. Tenminste, hij reageerde niet op me. Ik wist op een bepaald moment ook niet of het nog wel slim was om boven hem te hangen en hem vast te houden. Maar hij deed gewoon niks. Reageerde nergens meer op en dat is niet bij Spikes desease. Dan zijn ze gewoon bij staat er steeds. Ik was al bang dat dit lastig te diagnosticeren was. Voor nu hoop ik dat het wegblijft en dat dat bloed goed is.ranetje schreef: ↑14 jun 2022, 21:32 Hoe oud is Guus?
Het valt mee hoor. Ik maak me alleen zorgen en hij zelf heeft nergens last van. Dus ik kan het wel goed handelen. Wil vooral weten of ik iets kan doen om het weg te krijgen.
Hij is vandaag gewoon net als altijd super vrolijk en blij dus dan heb ik ook weer minder zorgen.
Hij is vandaag gewoon net als altijd super vrolijk en blij dus dan heb ik ook weer minder zorgen.
Marc schreef: ↑14 jun 2022, 21:44Hij is ongeveer 4 of 5 denk ik. Ik heb het gelezen maar hij eet al practisch glutenvrij. En hij was de laatste keer niet bij bewustzijn. Tenminste, hij reageerde niet op me. Ik wist op een bepaald moment ook niet of het nog wel slim was om boven hem te hangen en hem vast te houden. Maar hij deed gewoon niks. Reageerde nergens meer op en dat is niet bij Spikes desease. Dan zijn ze gewoon bij staat er steeds. Ik was al bang dat dit lastig te diagnosticeren was. Voor nu hoop ik dat het wegblijft en dat dat bloed goed is.ranetje schreef: ↑14 jun 2022, 21:32 Hoe oud is Guus?
De arts moet afgaan op de verschijnselen.
Als je iets wilt bijdragen als hulp voor de DA, houdt dan voorlopig ook een dagboekje bij met wat er per dag gebeurt aan eten, drinken stress momenten enz.
Vlooien en tekenbestrijding doe je niet meer, dus die kunnen geen trigger zijn.
En als het je lukt, probeer een eventuele volgende aanval te filmen.
Daar help je de arts enorm mee bij het stellen van een mogelijke diagnose
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Bah wat akelig. Hopelijk krijg je er een vinger achter een kun je er wat aan doen.
Sterkte!
Sterkte!
Het duo Olie en Bol
Ik heb er gelukkig al een op film En toen ik net filmpjes bekeek op YouTube leken al die honden die staand aanvallen kregen sprekend op wat er met Guus gebeurd. Die blijft ook staan. Desnoods tegen een deur of muur hangend of hij zakt een beetje door zijn pootjes. Ik ben na het zien van de filmpjes eigenlijk al overtuigd dat het dat is.ranetje schreef: ↑14 jun 2022, 21:58Marc schreef: ↑14 jun 2022, 21:44Hij is ongeveer 4 of 5 denk ik. Ik heb het gelezen maar hij eet al practisch glutenvrij. En hij was de laatste keer niet bij bewustzijn. Tenminste, hij reageerde niet op me. Ik wist op een bepaald moment ook niet of het nog wel slim was om boven hem te hangen en hem vast te houden. Maar hij deed gewoon niks. Reageerde nergens meer op en dat is niet bij Spikes desease. Dan zijn ze gewoon bij staat er steeds. Ik was al bang dat dit lastig te diagnosticeren was. Voor nu hoop ik dat het wegblijft en dat dat bloed goed is.ranetje schreef: ↑14 jun 2022, 21:32 Hoe oud is Guus?
De arts moet afgaan op de verschijnselen.
Als je iets wilt bijdragen als hulp voor de DA, houdt dan voorlopig ook een dagboekje bij met wat er per dag gebeurt aan eten, drinken stress momenten enz.
Vlooien en tekenbestrijding doe je niet meer, dus die kunnen geen trigger zijn.
En als het je lukt, probeer een eventuele volgende aanval te filmen.
Daar help je de arts enorm mee bij het stellen van een mogelijke diagnose
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Epilepsie is heftig, weet ik uit ervaring. Als ik jou was zou ik een verwijsbrief vragen en naar Paul Mandigers gaan. Hij heeft ons destijds heel goed geholpen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- thom
- Welke: Farah het Portugese meisje
Wat ontzettend naar Marc, dat is flink schrikken.
Hoop dat de DA via medicatie iets voor hem kan betekenen. Sterkte.
Hoop dat de DA via medicatie iets voor hem kan betekenen. Sterkte.
Ons Portugese meisje Farah.
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Wat naar Marc.
Zou ik ook doen.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Bah wat vervelend Marc.... ik hoop dat je erachter komt en er wat tegen kunt vinden.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Dirkje
- Welke: Border Collies
O wat naar Marc, je lieve Guus.
Ik heb geen tips. Wil alleen laten weten dat ik met je meeleef.
Ik heb geen tips. Wil alleen laten weten dat ik met je meeleef.
Wat naar. Zou weer een ontsteking kunnen zijn. Hopelijk weet je snel meer
Wat naar om te lezen.. geen ervaring mee dus kan ook geen advies geven.
Duim voor je dat je er achter komt wat het kan zijn en dat er niets ernstigs is.
Duim voor je dat je er achter komt wat het kan zijn en dat er niets ernstigs is.
- Fenneke
- Welke: Witte herder en nu een hún
Wat erg Marc. Heb zelf een hond gehad met epilepsie dus weet wat het is. Een rotziekte
Sterkte. Ik hoop dat er geen achterliggende oorzaak is zoals een tumor oid. Tenminste als dat niet operabel zou kunnen zijn
Sterkte. Ik hoop dat er geen achterliggende oorzaak is zoals een tumor oid. Tenminste als dat niet operabel zou kunnen zijn
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- Daan
- Welke: Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Wat naar zeg. Belle heeft dit gekregen, met zelfde soort aanvallen als jij omschrijft. Wiegen met haar hoofd, gedesoriënteerd, verkrampt rondlopen en daarna neervallen of blijven lopen met een soort reversed sneezing. Ik hield haar hij me en stelde haar gerust, hoewel er volgens mij niet veel tot haar doordrong. Totaal anders dan onze Berner die echt stuiptrekkingen kreeg. Heb nog ergens een filmpje van Belle meen ik van een aanval maar weet niet of je daar op zit te wachten...
Bij Belle is bloed afgenomen en daar bleek toen een waarde heel hoog te zijn waardoor de verdenking lag op pancreaskanker. Later bleek haar waardes 'standaard' hoog te zijn ofzo, en had het weer niets te maken met wat later dus vastgesteld werd als epilepsie.
Onze Berner werd, volgens mij ook door de medicatie, gewoon een soort van verstandelijk beperkt. Kreeg tics (smakken) en een soort eetobsessie waarbij je prullenbakken moest barricaderen. Na een klassieke aanval (schuimbekken, stuiptrekken) werd ze een paar minuten 'blind' maar zette ze het wél op een lopen. Overal doorheen lopen, dwars door muren heen willen, over de bank, etc. Super naar. Zij had wel primaire epilepsie en bij Belle ontstond het toen ze iets ouder was.
Bij Belle is bloed afgenomen en daar bleek toen een waarde heel hoog te zijn waardoor de verdenking lag op pancreaskanker. Later bleek haar waardes 'standaard' hoog te zijn ofzo, en had het weer niets te maken met wat later dus vastgesteld werd als epilepsie.
Onze Berner werd, volgens mij ook door de medicatie, gewoon een soort van verstandelijk beperkt. Kreeg tics (smakken) en een soort eetobsessie waarbij je prullenbakken moest barricaderen. Na een klassieke aanval (schuimbekken, stuiptrekken) werd ze een paar minuten 'blind' maar zette ze het wél op een lopen. Overal doorheen lopen, dwars door muren heen willen, over de bank, etc. Super naar. Zij had wel primaire epilepsie en bij Belle ontstond het toen ze iets ouder was.
Guus smekte ook. En likbeweging. Doet hij sowieso heel veel. Ik ga nu een soort lijst van symptomen maken en goed beslagen ten ijs komen bij de dierenarts.
Bah wat een zorgen Succes met de zoektocht en hopelijk vind je snel wat het veroorzaakt zodat je Guus goed kan helpen!
Goed om alles qua bloed en werking organen te controleren. Shib leek epilepsie te hebben, maar het bleken epileptoforme aanvallen door een vermindering van de werking van zijn hart.
Zeker als het op latere leeftijd komt, is de epilepsie vaak secundair dus wil je weten wat het veroorzaakt.
Nadenken over voeding vind ik niet raar. Bij mensen met epilepsie is een ketogeen dieet een optie, wat relatief vaak een positief effect heeft op de epilepsie dus wellicht dat zoiets bij honden ook zou kunnen werken?
Goed om alles qua bloed en werking organen te controleren. Shib leek epilepsie te hebben, maar het bleken epileptoforme aanvallen door een vermindering van de werking van zijn hart.
Zeker als het op latere leeftijd komt, is de epilepsie vaak secundair dus wil je weten wat het veroorzaakt.
Nadenken over voeding vind ik niet raar. Bij mensen met epilepsie is een ketogeen dieet een optie, wat relatief vaak een positief effect heeft op de epilepsie dus wellicht dat zoiets bij honden ook zou kunnen werken?
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
En hoe lang het duurt, en proberen te filmen.
Hoop dat het bij deze keren blijft. Wat je zelf ook al zegt, ze zijn al een keertje in zijn koppie bezig geweest en misschien komt het daar vandaan?