In combinatie met je honden? Hoe moet ik dat zien?
Dat ik met Charlie niet eerder positief ben gaan trainen. Nou ja goed, ook goed gekomen en de huidige honden hebben er een hoop aan.
Heel rot lijkt me dat. Wel idd een van de redenen dat ik opgroeiende pup Aki vrij bewust mee probeerde om te gaan, wat anderen zagen als bekrompen of minder vrij.kayleigh* schreef: ↑15 jun 2022, 23:25 Spijt van het moment dat Minou gegrepen is op het strand als pup/puber en ik daarbij op de cursus volledig genegeerd werd (komt wel goed). Nu heb ik dus een 'pokkeherder' aan de lijn als ik vreemde honden tegen kom. Alles wat in de buurt komt moet weg. Ze zal niet grijpen, maar er komt een herrie uit waar je u tegen zegt. Nu bij de nieuwe cursus van Nala mag ik daarna ook met Minou komen om haar weer rustig op afstand te laten wennen. Minou is echt een goude hond, maar dat vind ik echt wel heel jammer. Ze was als pup heel open en vriendelijk en nu zit ik hier mee. Komen we ook wel uit. We doen het al 5 jaar op haar manier, waar we zo min mogelijk vreemde honden tegen komen en ook dat gaat goed.
En aanhakend op het verhaal hier boven ben ik met Nala heel voorzichtig met vreemde honden. Bang dat het weer gebeurt en waarschijnlijk ben ik dus ook de grootste oorzaak nog van het gedrag van Minou.
Volgens mij was de vraag mbt je hondenPendrag schreef:Echt spijt maar van twee dingen: dat ik ooit vreemd ben gegaan en dat ik begonnen ben met roken.
Verder heb ik zeker twijfelachtige keuzes gemaakt en dingen verkeerd gedaan maar daar heb ik geen spijt van.
Dat doe je dus nooit meer en lijkt precies op mijn verhaal. Ik mopperde op een slome hond die achteraf 42 graden koorts had en een abces in zijn hoofd. Doorlopen nu! Doe eens normaal! Klaar met dat getreuzel en de kop op de grond. Bleek gewoon allemaal van totale ellende. Nu luister ik altijd naar de honden. Willen ze niet dan gaan we niet ver.Manuma schreef: ↑15 jun 2022, 11:27 Ik heb heel veel spijt van het mopperen op Uma als ze zo sloom was. Ze deed altijd alles volgens haar eigen boekje en ik vond het heel irritant als ze dan weer geen zin had mee te lopen. Achteraf bleek ze zo’n grote tumor op haar long te hebben dat het een wonder was dat ze nog kòn lopen.
Ik krijg daar letterlijk nog buikpijn van.
Herkenbaar. Ik ben ook wel eens ongeduldig geweest als Guus ineens kruiperig ging doen. Stel je niet aan etc. Wel mild en zeker niet boos want op een kruiperig hondje wordt je natuurlijk niet boos. Nu blijkt dat dat waarschijnlijk epileptische aanvallen zijn geweest. Sinds dat abces ben ik naar hem toe super makkelijk. Ik laat hem. Ik krijg al de zenuwen als hij een oor laat hangen tegenwoordig hahaha.blondie schreef: ↑17 jun 2022, 13:37 @Manuma en @Marc
Ook dat is herkenbaar. Dat was met Bluf. Die leek buiten normaal, ook al had ik toen wel soms momenten destijds dat er iets niet klopte.
Binnen ging ze op een bepaald moment ijsberen, dan weer niet hijgen dan weer wel, maar niet willen gaan liggen op een dusdanige manier dat je er echt geïrriteerd van raakte. En ook ik dus mopperde dat het nu eens klaar moest zijn en dat ze moest gaan liggen. Was misinterpretatie domweg omdat ik dacht dat ze meer aandacht wilde ondanks dat we al uit waren geweest en al hadden gespeeld.
Wel naar dierenarts gegaan, enfin eerst een andere diagnose gesteld dan wat er daadwerkelijk aan de hand was.
Maar met de wetenschap van nu, dat ze af en toe het dus enorm benauwd moet hebben gehad kon ik mezelf wel voor mijn kop slaan.
Ook ik ben nu veel alerter geworden op bepaalde signalen, maar wil er niet in doorschieten. Maar als Aak veel hijgt of langer door hijgt dan de anderen denk ik ook wel eens in doemscenario's
Ben wel nog meer op mijn intuïtie gaan vertrouwen, en signalen van de honden beter proberen te begrijpen. Ik knijp dan ook in mijn handen dat ik nu weer honden heb die me alle drie recht in de ogen kijken, zodat ik zou kunnen opmerken als er iets is.
Ik zou het zonde vinden eigenlijk.. lees nu je eerste post goed. Maar als ik zie hoe de karakters van jouw honden zijn en hoe stabiel, groot deel ook omdat je zelf ze op een bepaalde manier opvoed en traint, maar toch..
Ze heeft gelukkig een paar honden die ze wel leuk vind en dus af en toe even mee kan ravotten op een veldje en ze is natuurlijk nooit alleen. Nala is er nu, hiervoor Kira en mijn moeder komt ook aantal keer per week met Luna langs. Bij Minou reageert ze aan de lijn heel erg sterk en vooral als ik haar vast heb. Nu loop ik (vooral vanwege Nala) met een zak vol koekjes en leid ik haar af ermee. Gaat niet altijd goed, maar als ze niet reageert bouwen we een feestje.blondie schreef: ↑16 jun 2022, 15:32Heel rot lijkt me dat. Wel idd een van de redenen dat ik opgroeiende pup Aki vrij bewust mee probeerde om te gaan, wat anderen zagen als bekrompen of minder vrij.kayleigh* schreef: ↑15 jun 2022, 23:25 Spijt van het moment dat Minou gegrepen is op het strand als pup/puber en ik daarbij op de cursus volledig genegeerd werd (komt wel goed). Nu heb ik dus een 'pokkeherder' aan de lijn als ik vreemde honden tegen kom. Alles wat in de buurt komt moet weg. Ze zal niet grijpen, maar er komt een herrie uit waar je u tegen zegt. Nu bij de nieuwe cursus van Nala mag ik daarna ook met Minou komen om haar weer rustig op afstand te laten wennen. Minou is echt een goude hond, maar dat vind ik echt wel heel jammer. Ze was als pup heel open en vriendelijk en nu zit ik hier mee. Komen we ook wel uit. We doen het al 5 jaar op haar manier, waar we zo min mogelijk vreemde honden tegen komen en ook dat gaat goed.
En aanhakend op het verhaal hier boven ben ik met Nala heel voorzichtig met vreemde honden. Bang dat het weer gebeurt en waarschijnlijk ben ik dus ook de grootste oorzaak nog van het gedrag van Minou.
Gisteren met Glory stak ik even over voor een hond, maar de mevrouw deed het zelfde . Aak en Chara had mijn vriend vast vandaar dat ik even overstak, 3 honden en 2 mensen op zo'n smal stukje vind ik nooit zo'n succes met tegemoetkomers.
Enfin, ik vroeg alleen of haar hond vriendelijk was, en dat was ze, dus geen probleem wat uitvallen betreft en direct leuke oefening voor Glory om aangelijnd wat dichter een andere hond te passeren en een klein voertje van mij krijgen voor doorlopen en (min of meer) negeren.
Maar soms vraag ik me af hoe je dan wel om moet gaan als je hond echt om wat voor reden dan ook anderen uit is gaan kafferen. Verderop ook een herder die domweg nu niet meer leuk is, maar ook los gewoon niet meer te vertrouwen is met andere honden.
Ik zag het destijds al ontstaan en toen eigenaar tips vroeg deze ook gegeven, maar die zijn niet verder opgevolgd.. en waar we vroeger nog konden praten en goede oefening was omdat Aak rustig bleef, is dat nu niet meer mogelijk die hond is behoorlijk heftig geworden en inmiddels hebben de eerste twee honden die ik dus heb er ook tabak van gekregen dus ontstaat er een te gespannen situatie.
Wat leuk en lief om te horen!malinois schreef: ↑14 jun 2022, 13:18 Dus waar heb je spijt van, dat je iets wel of juist niet gedaan hebt icm (je) honden?
Ik heb er bijv best wel spijt van dat ik geen teefje bij @Sirene genomen heb uit de combi met Milo. Dan had ik er, indien gezond en fokgeschikt, zelf eens een nestje mee kunnen doen met een van mijn honden. Het lijkt me zo'n geweldige combi, hele sportieve en gezonde honden. Maar ik denk niet dat iemand deze combi ooit zelf zal doen, veel mensen zijn toch huiverig voor de mechel en/of hollander erin.
En jullie?
Ik snap het ook wel hoor, sowieso weet je eigenlijk nooit wat je mag verwachten als je alleen maar mechelaar of hollander leest. Er zit zo enorm veel verschil in. Maar jammer vind ik t welSirene schreef:Wat leuk en lief om te horen!malinois schreef: ↑14 jun 2022, 13:18 Dus waar heb je spijt van, dat je iets wel of juist niet gedaan hebt icm (je) honden?
Ik heb er bijv best wel spijt van dat ik geen teefje bij @Sirene genomen heb uit de combi met Milo. Dan had ik er, indien gezond en fokgeschikt, zelf eens een nestje mee kunnen doen met een van mijn honden. Het lijkt me zo'n geweldige combi, hele sportieve en gezonde honden. Maar ik denk niet dat iemand deze combi ooit zelf zal doen, veel mensen zijn toch huiverig voor de mechel en/of hollander erin.
En jullie?
Ik vind jouw honden geweldig maar ik zou inderdaad niet die combi willen doen. Ik ben wat bang voor teveel hond en ik denk dat het veel mensen de pups ook niet aandurven. Op Klets zou ik prima zo'n sociale van jouw kunnen zetten. Ik kan me niet voorstellen dat uit die generatie nog te moeilijke honden zouden kunnen komen. Klets is echt zo lief en sociaal.
Hahaha wat leuk!blondie schreef:Ik zou het zonde vinden eigenlijk.. lees nu je eerste post goed. Maar als ik zie hoe de karakters van jouw honden zijn en hoe stabiel, groot deel ook omdat je zelf ze op een bepaalde manier opvoed en traint, maar toch..
Mijn vriend was destijds niet toe aan een pup/andere hond na de dood van Jol (en inderdaad twijfel over mechel met name), maar nog steeds zeg ik.. kijk.. zo zijn de honden uit dat nest nu
Klets is gewoon Klets
Hier ook zo'n bende. 'Vind je het niet leuk? Nou dat komt uit, ik ook niet meer'.Lothian schreef: ↑18 jun 2022, 18:21 Wat leuk om te lezen @Sirene. Ben heel bemieuwd hoe Klets zich verder ontwikkeld.
Hoe jij Ren beschrijft is wat bij Taro wat ontbreekt. Hij vindt behendigheid TE GEK en gaat er VOOR DE VOLLE 100% voor tot hij opeens geen zin meer heeft, en al helemaal niet als ik mopper. Zak er in, denkt hij dan Zorro was net zo.
Ben benieuwd of Klets straks dus dat hele onbezorgde blije heeft maar wel wat meer intrinsieke motivatie dan mijn flierefluiters hebben/hadden.