Rare hond
- Fenneke
- Posts in topic: 5
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Rare hond
volgens @EchoMira
Ik vind het natuurlijk een knappe hond. en voor gezinsleden is het een enorm lieve hond. Echt met belachelijk veel enthousiasme worden we iedere morgen en na elke minuut afwezigheid begroet. Van vreemden moet hij echt niets hebben en die kunnen hem niet aaien bv. Hoeft voor mij ook niet . Hij heeft tenopzichte van andere honden een prima omgang. Hij wil even spelen dwz enorm hard heen en weer rennen en dan is het klaar. Puppies mogen hem altijd komen begroeten en is hij zeer lief.
Hij kwam als herplaatser van ruim een jaar en zou kruising bordercollie/ tervurense herder zijn . Maar ik denk dat dat zijn moeder al was. De reu is onbekend. Maar moet fors geweest zijn. Wij wilden na Buster een wat kleinere hond maar dat is wel mislukt . hij is rond de 30 kilo en zo'n 65 tot 70 cm hoog op de schoft.
Hij heeft een hele bijzondere kleur met variaties . Een paar witte teentjes en iets van een witte borstvlek
Kortom wat denkt het hl over hem
Ik vind het natuurlijk een knappe hond. en voor gezinsleden is het een enorm lieve hond. Echt met belachelijk veel enthousiasme worden we iedere morgen en na elke minuut afwezigheid begroet. Van vreemden moet hij echt niets hebben en die kunnen hem niet aaien bv. Hoeft voor mij ook niet . Hij heeft tenopzichte van andere honden een prima omgang. Hij wil even spelen dwz enorm hard heen en weer rennen en dan is het klaar. Puppies mogen hem altijd komen begroeten en is hij zeer lief.
Hij kwam als herplaatser van ruim een jaar en zou kruising bordercollie/ tervurense herder zijn . Maar ik denk dat dat zijn moeder al was. De reu is onbekend. Maar moet fors geweest zijn. Wij wilden na Buster een wat kleinere hond maar dat is wel mislukt . hij is rond de 30 kilo en zo'n 65 tot 70 cm hoog op de schoft.
Hij heeft een hele bijzondere kleur met variaties . Een paar witte teentjes en iets van een witte borstvlek
Kortom wat denkt het hl over hem
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Amos en Buster
- Diana
- Posts in topic: 1
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Re: Rare hond
Ik vind hem prachtig Hij is seal, toch?
Ik denk inderdaad ook vanaf de foto dat de moeder een kruising border collie x Tervueren was, en de vader...? Dat moet inderdaad wel een flinke hond geweest zijn. Qua hoofd doet hij me ook wel wat aan een labrador denken.
Ik denk inderdaad ook vanaf de foto dat de moeder een kruising border collie x Tervueren was, en de vader...? Dat moet inderdaad wel een flinke hond geweest zijn. Qua hoofd doet hij me ook wel wat aan een labrador denken.
- Heleboelie
Die onbekende vaders ook altijd...
iets Berner Sennen achtigs zou mij ook niet verbazen.
Blijft dat jullie er een heerlijke hond aan hebben, raar of niet
iets Berner Sennen achtigs zou mij ook niet verbazen.
Blijft dat jullie er een heerlijke hond aan hebben, raar of niet
- Anneke
- Welke: Havanezer
Ik heb er totaal geen verstand van, maar hij doet me aan een Leonberger denken.
Anneke en Bobbie
Ik zie er ver weg ook wel iets van een Leonberger in.
Wat een prachtige hond
Wat een prachtige hond
- Fenneke
Leonberger dacht ik ook direct toen ik deze foto op de herplaatsing zag staan
Zonder naam dan want die hebben wij gegeven . Maar ze wist niet wat voor ras dat was. Soms denk ik zelf ook wel rottweiler hij kan soms zo'n batskop hebben. In die tijd waren ze heel negatief in het nieuws door bijtincidenten en dat ze dat expres niet vettelden . Maar dat is ongegrond dus.
Harig is hij inderdaad met onderwol .
Zonder naam dan want die hebben wij gegeven . Maar ze wist niet wat voor ras dat was. Soms denk ik zelf ook wel rottweiler hij kan soms zo'n batskop hebben. In die tijd waren ze heel negatief in het nieuws door bijtincidenten en dat ze dat expres niet vettelden . Maar dat is ongegrond dus.
Waarom denk je dat? Hij was de laatste x bij de da 32 kilo en ik heb een rolmaat langs hem gehouden maar niet precies op de cm want als hij wat " moet" is dat doodeng en werkt hij niet bepaald mee
Harig is hij inderdaad met onderwol .
Amos en Buster
Amos en Buster
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Die hoogte heb ik (ondanks rolmaat ook wel wat bedenkingen bij, daarbij is het verschil tussen een hond van 65 en één van 70 op zich al immens, en 70m bij 32 kg zou hij overigens eerder windhondbouw moeten hebben lijkt me .
Maar hij is erg mooi, lijkt wel wat op een sealwartje .
- Fenneke
Amos en Buster
Amos en Buster
- Lothian
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Zo te zien waren alle pups langharig dus pa moet ook langharig zijn geweest.
Ik gok Leonberger of Hovawart.
Ik gok Leonberger of Hovawart.
- Fenneke
Maar die kleur noem je seal? Veel mensen zeggen zwart maar naast een zwarte hond is hij beslist niet zwart . Kasjanjebruin is het eerder
Amos en Buster
Amos en Buster
Ik vind leonberger ook een goede optie inderdaad. Toch eens dat Embark testje doen
Hij is hoe dan ook heel erg leuk! Helemaal niet raar, Echomira heeft er geen verstand van
Z'n moeder is ook erg knap trouwens Misschien met Tess toch die border nog overwegen
Hij is hoe dan ook heel erg leuk! Helemaal niet raar, Echomira heeft er geen verstand van
Z'n moeder is ook erg knap trouwens Misschien met Tess toch die border nog overwegen
PreciesInge O schreef: ↑17 jun 2022, 14:02 Die hoogte heb ik (ondanks rolmaat ook wel wat bedenkingen bij, daarbij is het verschil tussen een hond van 65 en één van 70 op zich al immens, en 70m bij 32 kg zou hij overigens eerder windhondbouw moeten hebben lijkt me .
Het makkelijkste voor een hond die niet heel lekker meewerkt, is om vlak voor het uitlaten even z'n riem van voet tot schoft te houden, vinger of stukje plakband erop en naast de rolmaat houden.
En niet langs z'n lijf, maar recht.
Hij is prachtig!
En zijn moeder, wow wat een beauty!
En zijn moeder, wow wat een beauty!
- Vicky
- Honden: 4
- Welke: BC Markiesje Wocker
Hij is erg mooi. Zijn moeder vind ik ook gaaf. Zij is denk ik inderdaad een kruising bc/tervurener zo op het oog.
Bo en de honden
Er zijn sowieso al een aantal dingen zeker. Vader is een effen hond geweest. Dus zonder wit. De moeder lijkt me minimaal 75 % Belg aangezien ze super typisch is op het wit na. Was vader ook met wit zoals een Berner had hij meer wit gehad gezien de moeder. Ik denk dat vader best een leonberger kan zijn. Of een kruising Duitse herder x bernersennen. Want ik zie er toch Duitse herder in al kan pa dat niet zijn omdat de oren hangen. Maar pa kan wel Duitse herder x rottweiler of DH x Berner oid zijn.
Als ik embark moest raden kwam ik op Belg, border, dh en een meer lomp ras als rottweiler of Berner of leonberger al denk ik dat die laatste nauwelijks gemikst voorkomen.
Als ik embark moest raden kwam ik op Belg, border, dh en een meer lomp ras als rottweiler of Berner of leonberger al denk ik dat die laatste nauwelijks gemikst voorkomen.
Hier op de hoek woont precies zo’n hond.
Die komt uit een Border Collie x Golden retriever.
Ik gok dus bij jouw hond ook op een aandeel Golden.
Die komt uit een Border Collie x Golden retriever.
Ik gok dus bij jouw hond ook op een aandeel Golden.
Ik vind hem prachtig!
- Alfilillo
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Ik vind hem prachtig. Kan er iets berghonderigs in zitten?
Is niet heel gek toch? Manu is 68 cm hoog en weegt vaak ook 32 kg. Die ziet er ook niet uit als een windhondDagmar schreef: ↑17 jun 2022, 16:31PreciesInge O schreef: ↑17 jun 2022, 14:02 Die hoogte heb ik (ondanks rolmaat ook wel wat bedenkingen bij, daarbij is het verschil tussen een hond van 65 en één van 70 op zich al immens, en 70m bij 32 kg zou hij overigens eerder windhondbouw moeten hebben lijkt me .
Het makkelijkste voor een hond die niet heel lekker meewerkt, is om vlak voor het uitlaten even z'n riem van voet tot schoft te houden, vinger of stukje plakband erop en naast de rolmaat houden.
En niet langs z'n lijf, maar recht.
Ik zie in Balou ook altijd Leonberger. Die kop alleen al, en qua vacht lijkt hij er ook wel op.
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik geloof je meteen maar had dat dus echt niet verwacht van Manu - voor een reu dan. Een hovawartreu met die schofthoogte zal toch minimaal 36kg wegen, en dan heb ik het absoluut nog niet over de zwaardere types.
- malinois
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Xanu is 32 kg en 65 cm.
Maar ik vind t een prachtige hond, staande oren had ik nóg mooier gevonden
Maar ik vind t een prachtige hond, staande oren had ik nóg mooier gevonden
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hij weegt ‘s winters vaak 34 kg maar ‘s zomers is hij lichter. Hij is niet eens schraal nu, gewoon netjes. Ik denk dat de vacht heel erg vertekent