Ik ga ook eens beter opletten . Wat mooi om te zien
Natuurfoto's topic
- Fenneke
- Posts in topic: 30
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Re: Natuurfoto's topic
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Amos en Buster
Wat een mooi topic !
Die futen foto is wel heel bijzonder !
Zelf ook weleens een hazelworm gezien, de eerste keer wist ik niet wat het was. Het leek wel een kleine goudkleurige slang, maar het is dus een hagedis.
Die futen foto is wel heel bijzonder !
Zelf ook weleens een hazelworm gezien, de eerste keer wist ik niet wat het was. Het leek wel een kleine goudkleurige slang, maar het is dus een hagedis.
- Frootje
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Mooie foto’s hier.
Ik heb nog nooit zo’n hazelworm gezien, ik ben bang dat als ik er wel een zou zien ik zou denken dat het een slang was. Kun je het verschil in een oogopslag zien als je ze tegenkomt?
Ik heb nog nooit zo’n hazelworm gezien, ik ben bang dat als ik er wel een zou zien ik zou denken dat het een slang was. Kun je het verschil in een oogopslag zien als je ze tegenkomt?
Dat is wel een kleintje ! Hazelwormen kunnen wel 40 centimeter lang worden, de eerste die ik zag was ook best groot.
Wiki https://nl.wikipedia.org/wiki/Hazelworm
- Kruimel
- Posts in topic: 23
- Welke: IJslandse honden
Wow, een vliegend hert! Die staat al jaren op mijn verlanglijstje.
Het duo Olie en Bol
De (sta)caravan staat op een stilte camping midden in een eikenbos. We zien elk jaar wel een of twee vliegende herten maar meestal aan het einde van hun levenspad, dit is wel wat leuker.
We zijn er over na aan het denken om nog meer onbehandeld eik neer te leggen als een soort van mini reservaat.
Ondertussen hebben we elke ochtend een enorm concert. Vanmorgen om kwart over 4 werden we er van wakker.
Er vliegen bonte vliegenvangers, koolmezen, pimpelmezen, zwarte mezen, de roodborst, vinken, appelvink, goudvink en o.a. de zanglijster. We zijn echt enorme bofkonten
We zijn er over na aan het denken om nog meer onbehandeld eik neer te leggen als een soort van mini reservaat.
Ondertussen hebben we elke ochtend een enorm concert. Vanmorgen om kwart over 4 werden we er van wakker.
Er vliegen bonte vliegenvangers, koolmezen, pimpelmezen, zwarte mezen, de roodborst, vinken, appelvink, goudvink en o.a. de zanglijster. We zijn echt enorme bofkonten
- Fenneke
- Posts in topic: 30
- Welke: Witte herder en nu een hún
Oohh zo'n grote groep . Geweldig.
Die zie je hier -- nog-- niet .
Die zie je hier -- nog-- niet .
Groetjes Fenneke en Baloe
Amos en Buster
Amos en Buster
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ohh ja, ik zie het op de foto van @Barkley. Dat zou ik niet verwarren met een slang, ze lijken altijd zoveel groter op de foto’s.
Ik liep met Fred een rondje en zag een konijn waar een eekhoorn achteraan liep het was best nog een eindje verderop. Het konijn was niet heel erg onder de indruk.
Ik gluurde de bosjes in... Was het geen eekhoorn een gefrustreerde jonge marter die heel graag met de konijnen wilde "spelen" maar de konijnen zaten maar niet stil
Ik heb er een paar minuten vermaakt naar staan kijken maar Fred begon de konijnen steeds interessanter te vinden en maakte wat piepgeluidjes en daardoor begon de marter zijn focus op ons te verleggen. Interacties met mens lijken me niet echt handig dus ik ben doorgelopen.
En deze kwamen we gisteravond tegen
Het is hier wel echt heel merkbaar dat er veel afschot is geweest. Waar normaal heel veel zwijnen lopen is het nu echt leeg. Geen spoor te zien.
Ik gluurde de bosjes in... Was het geen eekhoorn een gefrustreerde jonge marter die heel graag met de konijnen wilde "spelen" maar de konijnen zaten maar niet stil
Ik heb er een paar minuten vermaakt naar staan kijken maar Fred begon de konijnen steeds interessanter te vinden en maakte wat piepgeluidjes en daardoor begon de marter zijn focus op ons te verleggen. Interacties met mens lijken me niet echt handig dus ik ben doorgelopen.
En deze kwamen we gisteravond tegen
Het is hier wel echt heel merkbaar dat er veel afschot is geweest. Waar normaal heel veel zwijnen lopen is het nu echt leeg. Geen spoor te zien.
Laatst gewijzigd door Barkley op 25 jun 2022, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Posts in topic: 4
- Welke: DH
Moet je daar met een boogje omheen omdat je anders blaren krijgt?
-
- Posts in topic: 4
- Welke: DH
- Kells
- Posts in topic: 74
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Lieveheersbeestjes doen dat ook. Ik heb er eens eentje in mijn broek gehad en dat voelde bepaald niet prettig.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
Ja, ik was erg in m'n nopjes!!
En die spinnen zijn echt tof. Bijna huisdier-materiaal. Ik had er eentje op m'n bureau die ik elke dag zag. Mini maar echt zo gezellig