Danu (foto's)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
pioenroos
Posts in topic: 22
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Danu (foto's)

Bericht door pioenroos »

Ik kan natuurlijk niet het nesttopic volgooien met alleen maar foto's van Danu :mann:

Dit is dus Danu :lol1:
Afbeelding

Ze houdt van knuffelen en als je haar oppakt is het net een slappe vaatdoek die zich vol vertrouwen aan je overgeeft :liefde: Ze komt nauwelijks in de problemen bij Mies zonder echt onder de indruk te zijn: ze vermijdt en geeft de correcte signalen maar huppelt achter de rug van Mies vrolijk door :P
Ze is zelfstandig en wandelt nieuwe situaties binnen alsof ze al prima weet wat de bedoeling is. En zo niet, dan loop je schuin achter Mies en kijk je subtiel af tot je het wel weet :pffff:

Helaas voor mij lijkt ze wel de koppigheid van haar moeder te hebben :oeps: De ren is al lang opgeruimd en meubels verplaatst maar ze weigert nog steeds pertinent ergens anders te plassen dan in de hoek van kamer waar ze altijd geplast heeft: naast de plek waar de bak met houtkorrels stond want die korrels waren stom :Q: En ze heeft een verrassend goede blaas: na 2 uur slaap heb ik toch zeker een kwartier met haar in de tuin gestaan. Zodra ik de deur opende rende ze opgelucht naar binnen om een grote plas te doen :LOL: Voorlopig richt ik me dus maar alleen op de vroege ochtend plas buiten krijgen en dat dan goed belonen :19:

Ik moet ook wel wennen aan een pup in huis. Voor mij heel lang geleden. Zojuist kwam ze met een vork langsgehuppeld. Oh ja, vaatwasser dicht is handiger met een pup. :P

Gister hadden we de eerste les van puppy cursus. Nu is ze al vaker met mama en nestgenoten op dat veld geweest dus het was geen nieuwe omgeving voor haar. Maar wat een genot om met haar te trainen! Het is geen gehoorzaamheidstraining ofzo maar spelenderwijs aandacht vragen, ergens op staan, stukje lopen en roepen, etc. Binnen de kortste keren had ik haar aandacht (oogcontact=blije baas en worst :bakkie: ) en deed ze alle oefeningen netjes.
Naast ons was een lompe labrador die erg druk was. Ze heeft daar wel even op haar kontje zittend naar gekeken maar besloot toen dat ze dat ging negeren want ze had andere dingen te doen :pffff:

Riep je, kom ik hoor :cheer:
Afbeelding

Dat deed ze vanmiddag langs het kanaal ook keurig :cheer:
Afbeelding

Afbeelding

Ik had haar laten zien dat er water onderaan de helling is. Maarja, Mies liep daar ook en ging het water in. Kon best dus, daar rollen en gek doen :pffff:
Maar viel toch tegen, in het water vallen :nocheer: (het is ondiep voor een meter vanaf de kant, Ze kon daar tot aan haar buik staan maar als je er in rolt is je kop ook nat natuurlijk :') )

Afbeelding

Toch maar even van afstand kijken wat Mies nou precies doet bij dat water :scratch:

Meeste foto's maak ik toch als ze lief slaapt :engel:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door pioenroos op 26 jun 2022, 18:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Danu

Bericht door Frootje »

Jaa Danu! Ze is zo schattig. :hartjes: Ze lijkt heel veel op Aloy en toch ook weer zo anders. :F: Best grappig is dat.

Aloy heeft een plek in de huiskamer waar ze altijd wil plassen, de verste hoek van de kamer is het. Ik ben heel lullig geweest en heb daar een krat neergezet zodat het niet meer kan. Met krat: complete zindelijkheid (als in, ze loopt dan naar de deur en geeft het duidelijk aan). Krat weg: ze geeft niks meer aan en gaat gewoon in een rechte lijn daarheen om te plassen. :oeps: Voorlopig laten we de krat nog maar even staan. Misschien werkt een krat voor Danu ook, als ze het dan niet gewoon een meter verder doet. Aloy dus niet. :D
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Frootje schreef: 17 mei 2022, 22:26 Misschien werkt een krat voor Danu ook, als ze het dan niet gewoon een meter verder doet. Aloy dus niet. :D
Ik heb dat geprobeerd in de ren om haar op de bak te krijgen. Dan pieste ze bovenop wat ik had neergezet of er voor :oeps:
Probleem is vooral dat ze dus überhaupt niet in de tuin wil :hmmm: Niet op terras, gras, boomschors of zand :19: Ik ga me er maar niet druk om maken. Ik mik op de ochtend plas buiten belonen en de rest van de dag laat ik het maar los. Het is een fase :Q:
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 6
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Oh nee. Dat wordt uitzitten inderdaad. :LOL: Gelukkig gaat het uiteindelijk wel over. :engel:
Zamunda
Posts in topic: 9
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Wat een leuk verhaal over Danu en dat afgetopt met een foto van haar natte beteuterde hoofdje :F: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Marc

Bericht door Marc »

Lieve puppies om te zien zijn dit. Erg leuk.
Inge O
Posts in topic: 14
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Wat een leuke hondjes zijn dit toch, allemaal :I: :I: .
pioenroos schreef: 17 mei 2022, 22:19 Helaas voor mij lijkt ze wel de koppigheid van haar moeder te hebben :oeps: De ren is al lang opgeruimd en meubels verplaatst maar ze weigert nog steeds pertinent ergens anders te plassen dan in de hoek van kamer waar ze altijd geplast heeft: naast de plek waar de bak met houtkorrels stond want die korrels waren stom
Dat valt voor mij toch echt niet onder koppigheid maar onder een hondje dat juist heel erg haar best doet om niét haar behoefte te doen waar het haar niet is ingeprent (dus wel in die bepaalde hoek en niet buiten).
Ik vroeg me toch altijd al af hoe al die 'binnenpupjes' daarna meestal zo vlot overschakelen op 'binnen niet - buiten wwél', maar Danu geeft helemaal aan waarom mijn verbazing wel terecht is.
Frootje schreef: 17 mei 2022, 22:26 Aloy heeft een plek in de huiskamer waar ze altijd wil plassen, de verste hoek van de kamer is het.
En zusje zoekt duidelijk een vergelijkbaar hoekje op : prima zindelijk, alleen nog op de verkeerde plek :mrgreen: .

Ik ben echt zoooo benieuwd hoe deze pupjes uitgroeien!
Diana
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Wat een geslaagde, leuke pups zijn dit allemaal geworden zeg! Ik vind ze ontzettend leuk om te zien, en ik hou niet eens van ruwhaar en flaporen :engel: Ik ben erg benieuwd hoe ze uitgroeien.

Zo te lezen is Danu ook een heerlijk hondje. Je vindt vast wel een manier om haar aan het verstand te peuteren dat buiten plassen toch echt een beter idee is. Maar wel heel logisch dat ze het op die vaste plek blijft doen.
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 12
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Knappe pup, en dat buiten plassen komt vanzelf
Hoop ik voor je :engel:
Afbeelding
K@ren
Posts in topic: 5
Honden: 1

Bericht door K@ren »

Mooi zo! Een eigen topic van Danu. Ook al zo'n leukerd :I:
Ik ben benieuwd naar haar avonturen. Het begint al goed :D
Afbeelding
Ybbihs
Posts in topic: 1

Bericht door Ybbihs »

:I:
Afbeelding
Pallas

Bericht door Pallas »

Hai snoetje!

Fijn pioenroos dat je nu lekker samen met je mooie witte meisje de wereld kan ontdekken!
Tamara

Bericht door Tamara »

Wat een schatje is Danu! :I: :I:

Ik wens jullie heel veel plezier samen! :cheer:
Afbeelding
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Ja, ik ben dus totaal ongeschikt om een topic bij te houden :Q:

Het gaat super met de kleine draak. Er zit een kop op en komt een blaf uit :oeps: maar ze is super goed stuurbaar dus ik heb er alle vertrouwen in dat ze zich verder ontwikkelt tot het fijne trainingsmaatje en huisgenoot waar ik op hoopte.
Ik heb nog niks actief getraind eigenlijk. Behalve aandacht vragen/komen als ik roep. En dat doet ze eigenlijk al 100% goed. Zélfs als ik roep bij afleiding omdat ik de riem laat vallen ofzo :oeps:

Ze gaat boven verwachting goed met Mies. Ze spelen dagelijks. Mies is en blijft een strenge kostschooldirectrice die driftig met haar lineaal op vingers mept maar Danu weet precies wat ze aan Mies heeft en hoever ze kan gaan. En als er iets spannends is gaat ze vlug achter Mies staan.
Flora is hier nu en dat is helemaal dolle pret natuurlijk. Maar ik heb wel heel veel meer respect voor Mies nu: In het spel tussen Danu en Flora moet ik soms ingrijpen omdat het veel te wild wordt en Danu dan transformeert tot kleine hellefeeks.
Dat gebeurt dus nooit bij het spel tussen Danu en Mies. Mies zal het spel altijd stoppen als Danu over de kook dreigt te gaan. Tot Flora hier in huis was wist ik niet eens dat Danu dus ook onmogelijk kan zijn :19: Die oude takketeckelteef blijkt dus een fantastische opvoeder :rambo: Ordnung must sein! :hartjes:

Hieronder een zooitje foto's in willekeurige volgorde van de afgelopen weken. Best lastig nog zo'n zwart hondje dat zelden stilstaat fotograferen :oeps: Ik heb ook een berg filmpjes. Ik hoop binnenkort de leukste te kunnen uploaden.

Belangrijk: Eerst foto maken, dan pup uit vensterbank plukken :lol1: Ze sprong er dus zo hóp in. Best al een spierkracht en behendigheid voor haar 3 maanden :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flora en haar moeder :liefde:

Afbeelding
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Wat blijft het een prachtig hondje. Kan niet precies zeggen waar het hem in zit omdat ze eigenlijk gewoon een ruwharige fik is. Maar haar verhoudingen en haar koppie, allemaal echt heel erg prachtig.

Is Flrora niet van jou? Omdat je schreef dat ze er was? En dat is toch ook de moeder? Misschien is het wel een perfect nestje om de schapendoes wat vers bloed te geven. Indien nodig ooit?

Ik ben echt een beetje jaloers op dit hondje. Ook haar nest genootje hier op het forum is zo prachtig. Of vergis ik me en haal ik dingen door elkaar?
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Oh ook al van die mooie oogjes en die doezenblik🥰
Afbeelding
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Wat is ze enig. Ze is goed gelukt.
Ik ben heel benieuwd hoe ze uitgroeit.
Afbeelding
Anne

Bericht door Anne »

Ontzettend leuk :I:
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Ja dat zijn wel wat weinig updates, al moet ik bekennen dat ik dit topic volledig had gemist 😅 Gelukkig maak je het goed met heel veel foto's :cheer: :I:

Wat hebben alle pups uit dit nest grappige hoofdjes. Heel eigen, ik geloof niet dat ik iets soortgelijks ooit in het echt heb gezien!
Inge O
Posts in topic: 14
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Toch wel één van de betere gelukte nestjes ooit :I: .
Lothian
Posts in topic: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Die ooooren :hartjes:
Afbeelding
Kruimel