Danu (foto's)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
jenn90
Posts in topic: 1

Re: Danu

Bericht door jenn90 »

Wat een knap meisje is het ook :I:
Afbeelding
pioenroos
Posts in topic: 22
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Dank voor alle complimenten :cheer: Ik vind zelf het hele nest natuurlijk fantastisch maar ik loop nu bijna naast mijn schoenen van trots ;-)

Marc schreef: 20 jun 2022, 06:17 Wat blijft het een prachtig hondje. Kan niet precies zeggen waar het hem in zit omdat ze eigenlijk gewoon een ruwharige fik is. Maar haar verhoudingen en haar koppie, allemaal echt heel erg prachtig.
Ik heb er goed over nagedacht en advies gevraagd aan ervaren fokkers maar moest zeggen dat ik tot nu toe de pups nog evenwichtiger gebouwd vind dan ik verwacht had :ok: Íets minder lange poten had wel gemogen maar aangezien beiden ouders wat hoog op de poten/vierkant zijn is het ook geen verrassing natuurlijk :mann:
Marc schreef: 20 jun 2022, 06:17 Is Flrora niet van jou? Omdat je schreef dat ze er was? En dat is toch ook de moeder? Misschien is het wel een perfect nestje om de schapendoes wat vers bloed te geven. Indien nodig ooit?

Ik ben echt een beetje jaloers op dit hondje. Ook haar nest genootje hier op het forum is zo prachtig. Of vergis ik me en haal ik dingen door elkaar?
Nee, je hebt het goed. Aloy en Waro (hebben allebei een eigen topic) zijn nestgenoten. Flora is de hond van mijn moeder. Maar ook beetje van mij want ik haal haar altijd op voor de lange wandeling of training. Ik zie haar dus bijna dagelijks en daarbij logeert ze hier ook regelmatig als mijn moeder de hort op is of zoals nu in de lappenmand. Het nestje was mijn project, ik heb Flora daarvoor mogen 'lenen'. Flora is dit zo gewend van pup af aan en volkomen relaxt in beiden huizen :smile:
HillieS schreef: 20 jun 2022, 11:27 Ze is echt geweldig! Yara wil haar graag een keer ontmoeten :cheer:
:ok: Dat kunnen we wel een keertje doen ja!
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

pioenroos schreef: 20 jun 2022, 15:57 Dank voor alle complimenten :cheer: Ik vind zelf het hele nest natuurlijk fantastisch maar ik loop nu bijna naast mijn schoenen van trots ;-)

Marc schreef: 20 jun 2022, 06:17 Wat blijft het een prachtig hondje. Kan niet precies zeggen waar het hem in zit omdat ze eigenlijk gewoon een ruwharige fik is. Maar haar verhoudingen en haar koppie, allemaal echt heel erg prachtig.
Ik heb er goed over nagedacht en advies gevraagd aan ervaren fokkers maar moest zeggen dat ik tot nu toe de pups nog evenwichtiger gebouwd vind dan ik verwacht had :ok: Íets minder lange poten had wel gemogen maar aangezien beiden ouders wat hoog op de poten/vierkant zijn is het ook geen verrassing natuurlijk :mann:
Marc schreef: 20 jun 2022, 06:17 Is Flrora niet van jou? Omdat je schreef dat ze er was? En dat is toch ook de moeder? Misschien is het wel een perfect nestje om de schapendoes wat vers bloed te geven. Indien nodig ooit?

Ik ben echt een beetje jaloers op dit hondje. Ook haar nest genootje hier op het forum is zo prachtig. Of vergis ik me en haal ik dingen door elkaar?
Nee, je hebt het goed. Aloy en Waro (hebben allebei een eigen topic) zijn nestgenoten. Flora is de hond van mijn moeder. Maar ook beetje van mij want ik haal haar altijd op voor de lange wandeling of training. Ik zie haar dus bijna dagelijks en daarbij logeert ze hier ook regelmatig als mijn moeder de hort op is of zoals nu in de lappenmand. Het nestje was mijn project, ik heb Flora daarvoor mogen 'lenen'. Flora is dit zo gewend van pup af aan en volkomen relaxt in beiden huizen :smile:
HillieS schreef: 20 jun 2022, 11:27 Ze is echt geweldig! Yara wil haar graag een keer ontmoeten :cheer:
:ok: Dat kunnen we wel een keertje doen ja!
Ah nu snap ik het. Bijna goed dus haha.
Diana
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Danu (foto update 20/6)

Bericht door Diana »

Ik snap heel goed dat je trots bent, het zijn ontzettend goed gelukte pups allemaal, en dat geldt vast ook voor de pups die we niet op dit forum kunnen volgen. Niet alleen qua uiterlijk heel aansprekende hondjes, maar zo te lezen ook fijne actieve en leergierige huishondjes, wat wil een mens nog meer? :hartjes:
En extra fijn dat het ook samen met Mies zo goed gaat :ok: Ik ben Mila als strenge kleuterjuf eigenlijk juist meer gaan waarderen nu door Fayah :smile: Hoewel Fayah de grootste lol heeft met Amy en Arlo en van hen ook echt wel dingen leert en overneemt, zorgt dat natuurlijke respect dat ze voor Mila heeft ervoor dat ze heel belangrijke dingen heel snel in haar oren heeft geknoopt: netjes op je beurt wachten en niet voordringen, geen eten of speelgoed onder de neus van een andere hond weggrissen, niet een andere hond lastigvallen als die daar geen zin in heeft, de volwassen hond op een passende manier benaderen, noem maar op. Fayah is best wat brutaal en denkt dat de wereld van haar is, wat begrenzing heeft ze echt wel nodig. Die krijgt ze wel van mij natuurlijk, maar fijn dat ze zo ook leert dat er ook te opzichte van andere honden regels zijn. Amy en Arlo zijn niet zo van de regels namelijk :LOL:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 14
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

HillieS schreef: 20 jun 2022, 11:27
En die doezenoogjes :I: :I:
Ja, ik vind het (voorlopig) allemaal echt korthaardoesjes qua uiterlijk.
HillieS
Posts in topic: 12
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Inge O schreef: 20 jun 2022, 17:13
Ja hè :I: behalve de stand van sommige oortjes
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 6
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

HillieS schreef: 20 jun 2022, 17:46
Die van Aloy flappen de laatste tijd steeds vaker rechtop. Ze kan ze niet zo houden maar volgens mij komen ze dus wel steeds iets meer omhoog. Ben heel benieuwd wat de wisselperiode haar gaat brengen.

Danu en de rest lijken wel echt flappers te hebben? Ik vind dat schattig, die grote flaporen. :hartjes: Of het doezenoren zijn weet ik niet want ik heb nog nooit echt het oor van de does onder al dat haar weten te zien. :LOL:
HillieS

Bericht door HillieS »

Frootje schreef: 20 jun 2022, 18:05
HillieS schreef: 20 jun 2022, 17:46

Die van Aloy flappen de laatste tijd steeds vaker rechtop. Ze kan ze niet zo houden maar volgens mij komen ze dus wel steeds iets meer omhoog. Ben heel benieuwd wat de wisselperiode haar gaat brengen.

Danu en de rest lijken wel echt flappers te hebben? Ik vind dat schattig, die grote flaporen. :hartjes: Of het doezenoren zijn weet ik niet want ik heb nog nooit echt het oor van de does onder al dat haar weten te zien. :LOL:
Yara als pup, 4 maanden was ze hier

Afbeelding
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Diana schreef: 20 jun 2022, 16:44 Ik snap heel goed dat je trots bent, het zijn ontzettend goed gelukte pups allemaal, en dat geldt vast ook voor de pups die we niet op dit forum kunnen volgen. Niet alleen qua uiterlijk heel aansprekende hondjes, maar zo te lezen ook fijne actieve en leergierige huishondjes, wat wil een mens nog meer? :hartjes:
En extra fijn dat het ook samen met Mies zo goed gaat :ok: Ik ben Mila als strenge kleuterjuf eigenlijk juist meer gaan waarderen nu door Fayah :smile: Hoewel Fayah de grootste lol heeft met Amy en Arlo en van hen ook echt wel dingen leert en overneemt, zorgt dat natuurlijke respect dat ze voor Mila heeft ervoor dat ze heel belangrijke dingen heel snel in haar oren heeft geknoopt: netjes op je beurt wachten en niet voordringen, geen eten of speelgoed onder de neus van een andere hond weggrissen, niet een andere hond lastigvallen als die daar geen zin in heeft, de volwassen hond op een passende manier benaderen, noem maar op. Fayah is best wat brutaal en denkt dat de wereld van haar is, wat begrenzing heeft ze echt wel nodig. Die krijgt ze wel van mij natuurlijk, maar fijn dat ze zo ook leert dat er ook te opzichte van andere honden regels zijn. Amy en Arlo zijn niet zo van de regels namelijk :LOL:
Dat is heel grappig opgemerkt. Ik merk dat Bas alles van Guus kan hebben op een paar kleine dingen na als vlak naast of op haar landen op de bank en bijvoorbeeld eten weggrissen. Dat zijn precies die dingen die ik ook niet fijn aan hem vind. Hij is onbeschoft soms. Dan grijpt Bas in. Dat sterkt mij ook die grens te bewaken naar mezelf toe. Het is niet ok als je hond iets weggrist of onbeschoft hard tegen je opspringt of op je gaat landen via de achterkant van de bank. Dat is te hard en dat mag hij van Bas ook niet. Te streng is niet leuk en fijn maar Bas is misschien iets te tolerant maar ziet wel heel goed de grenzen die hij nodig heeft Ze heeft een zwak voor hem denk ik. De balans moet goed zijn en dan is het ontzettend behulpzaam naar ons mensen in de opvoeding.
Zamunda
Posts in topic: 9
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Wat een prachtige Freggle :LOL: :I: :

Afbeelding

Heel leuk om te lezen hoe ze het doet.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gudrun
Posts in topic: 1
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Ook al zo mooi!
Als ik dat kopje en die uitdrukking zie kan ik me best voorstellen dat ze wel eens te kan zijn hoor! Tante Teckel is een geweldige hulp dus.
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Diana schreef: 20 jun 2022, 16:44
En extra fijn dat het ook samen met Mies zo goed gaat :ok: Ik ben Mila als strenge kleuterjuf eigenlijk juist meer gaan waarderen nu door Fayah :smile: Hoewel Fayah de grootste lol heeft met Amy en Arlo en van hen ook echt wel dingen leert en overneemt, zorgt dat natuurlijke respect dat ze voor Mila heeft ervoor dat ze heel belangrijke dingen heel snel in haar oren heeft geknoopt:
Ja, heb je gelijk in :ok: Als ik nadenk zijn er tig dingen waar ik helemaal niks aan hoef te doen omdat Mies dat allemaal regelt. Te druk want moe? Mies zegt weinig subtiel dat je :gvd: nu moet kappen en slapen.
Wachten op je eten? Dat doe je rustig op je billen en als dat niet lukt ga je :gvd: 3 meter verderop maar staan hupsen en blaffen.
De boodschappen bezorgd? Daar mag je rustig aan snuffelen. En snuffelen doe je met JE NEUS JA en NÍET MET JE BEK :gvd: En bovenop de de boodschappen springen laat je :hmmm: :gvd:
Het niet afpakken van kluiven is hier niet gegeneraliseerd trouwens. Vandaag was er een poedel op bezoek die verbijsterd Danu nakeek die een kluif simpelweg uit haar bek had getrokken :nocheer: Bij Mies mag ze niet eens van een afstandje maar dénken aan het pakken van Mies haar kluif :LOL:
Gudrun schreef: 21 jun 2022, 23:24 Ook al zo mooi!
Als ik dat kopje en die uitdrukking zie kan ik me best voorstellen dat ze wel eens te kan zijn hoor! Tante Teckel is een geweldige hulp dus.
Danu vindt zichzelf best goed gelukt ja :P
Zamunda schreef: 20 jun 2022, 21:00 Wat een prachtige Freggle :LOL: :I: :
Hóe noem je me :hmmm:
:LOL:

Afbeelding
Frootje schreef: 20 jun 2022, 18:05 Danu en de rest lijken wel echt flappers te hebben? Ik vind dat schattig, die grote flaporen. :hartjes: Of het doezenoren zijn weet ik niet want ik heb nog nooit echt het oor van de does onder al dat haar weten te zien. :LOL:
HillieS schreef: 20 jun 2022, 17:46 Ja hè :I: behalve de stand van sommige oortjes
Volgens mij zijn alle oortjes wel echt anders dan doezenoortjes. Doezen hebben gewoon slappe brede (grotendeels) aansluitend aan hun kop hangende oren. Alle pups hebben aan de achterkant een vouw waardoor het oor in de lengte een stukje dubbel valt en vanaf de basis wat omhoog komt. Bij Aloy lijkt die vouw nu zo stevig dat het oor van daaruit verder omhoog komt? Danu's oren zijn de laatste week niet verder omhoog gekomen geloof ik. Ben zo benieuwd wat de eindstand gaat zijn. Tippend bij Aloy zou wel heel leuk zijn :liefde:

Geschoren schapendoes:
Afbeelding

Dit is broertje Peteris:
Afbeelding
Van broertje Bram heb ik alleen een recent filmpje, hier een screenshot:
Afbeelding
Afbeelding
Pallas

Bericht door Pallas »

Fijn zo'n Mies! Wij hebben hier in de straat een Teun en Eggie die hetzelfde doen.
Waro's oren weten het ook nog niet, meestal knikken ze allebei maar de laatste dagen staat er soms een een beetje omhoog. Van de week tijdens een wandeling zelfs twee, die zo midden boven z'n kop tegen elkaar aan steunden. Meneertje punthoofd 🥰

En Danu blijft toch wel een zoetje hoor, heeft ze nu lichte of donkere ogen?
HillieS

Bericht door HillieS »

pioenroos schreef: 22 jun 2022, 21:47
HillieS schreef: 20 jun 2022, 17:46 Ja hè :I: behalve de stand van sommige oortjes
Volgens mij zijn alle oortjes wel echt anders dan doezenoortjes. Doezen hebben gewoon slappe brede (grotendeels) aansluitend aan hun kop hangende oren. Alle pups hebben aan de achterkant een vouw waardoor het oor in de lengte een stukje dubbel valt en vanaf de basis wat omhoog komt. Bij Aloy lijkt die vouw nu zo stevig dat het oor van daaruit verder omhoog komt? Danu's oren zijn de laatste week niet verder omhoog gekomen geloof ik. Ben zo benieuwd wat de eindstand gaat zijn. Tippend bij Aloy zou wel heel leuk zijn :liefde:

Geschoren schapendoes:
Afbeelding

Dit is broertje Peteris:
Afbeelding
Van broertje Bram heb ik alleen een recent filmpje, hier een screenshot:
Afbeelding
Ik wist niet zeker hoe de andere oortjes stonden, maar deze zijn inderdaad een andere stand dan doezenoortjes ja
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

pioenroos schreef: 22 jun 2022, 21:47
Zamunda schreef: 20 jun 2022, 21:00 Wat een prachtige Freggle :LOL: :I: :
Hóe noem je me :hmmm:
:LOL:

Afbeelding
Je bent een prachtige Freggle :mrgreen: .

Die Mies is wel geweldig haha.
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Hondenpoot

Bericht door Hondenpoot »

Ze zijn echt onwijs leuk gelukt zeg!
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Pallas schreef: 23 jun 2022, 11:58 En Danu blijft toch wel een zoetje hoor, heeft ze nu lichte of donkere ogen?
Donkerbruin, het donkerste van allemaal volgens mij :mrgreen:

Vanmorgen had Danu een wandelafspraak met haar moeder én halfzus Vlinder :cheer: :cheer: :cheer:
Flora kon haar geluk niet op volgens mij :mrgreen: Zalig het haasje zijn en tijdens de pauze wel 2 dochters waar je de kluif van kon afpakken :E:

Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Oh wat een lol, het zijn echt een stelletje springvlooien!
Afbeelding
HillieS

Bericht door HillieS »

pioenroos schreef: 23 jun 2022, 19:47
Pallas schreef: 23 jun 2022, 11:58 En Danu blijft toch wel een zoetje hoor, heeft ze nu lichte of donkere ogen?
Donkerbruin, het donkerste van allemaal volgens mij :mrgreen:

Vanmorgen had Danu een wandelafspraak met haar moeder én halfzus Vlinder :cheer: :cheer: :cheer:
Flora kon haar geluk niet op volgens mij :mrgreen: Zalig het haasje zijn en tijdens de pauze wel 2 dochters waar je de kluif van kon afpakken :E:

Wat een gezelligheid!
Afbeelding
pioenroos

Re: Danu (filmpjes)

Bericht door pioenroos »

Danu is gék op haar kleine kong piepbal. Gekke gewaarwording wel. Ik heb nog nooit een hond gehad die uitzichzelf balgek is en waarvan je de bal moet opruimen omdat ze zelf niet stopt.

Vanmorgen de bal eens in een doos met wat proppen papier gedaan. Nou, dat was een ontzettend lollig spelletje! Zo leuk dat toen ik zojuist het oud papier in een doos wilde doen ze zelf maar aan de slag ging met verstoppen en vinden :cheer:
Duurde lang voordat ik de doos vol en dicht bij de voordeur kon zetten :mrgreen:
Afbeelding
HillieS

Bericht door HillieS »

pioenroos schreef: 24 jun 2022, 19:09 Danu is gék op haar kleine kong piepbal. Gekke gewaarwording wel. Ik heb nog nooit een hond gehad die uitzichzelf balgek is en waarvan je de bal moet opruimen omdat ze zelf niet stopt.

Vanmorgen de bal eens in een doos met wat proppen papier gedaan. Nou, dat was een ontzettend lollig spelletje! Zo leuk dat toen ik zojuist het oud papier in een doos wilde doen ze zelf maar aan de slag ging met verstoppen en vinden :cheer:
Duurde lang voordat ik de doos vol en dicht bij de voordeur kon zetten :mrgreen:
Wat leuk! Ik heb wel t geluid uitgedaan, ze zaten hier al zo :80: piep? Waar is de piep :80:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Haha, geweldig :I: . Hier ook zonder geluid gekeken, ze zijn net rustig :') .
Afbeelding
K@ren
Posts in topic: 5
Honden: 1

Bericht door K@ren »

Prachtig, dat moment met die weggerolde bal. Danu zorgt wel dat ze Mies niet boos maakt :mrgreen:
Afbeelding
pioenroos

Bericht door pioenroos »

K@ren schreef: 25 jun 2022, 22:42 Prachtig, dat moment met die weggerolde bal. Danu zorgt wel dat ze Mies niet boos maakt :mrgreen:
Danu heeft een uitstekend lerend vermogen :')
Afbeelding
pioenroos

Re: Danu (foto's)

Bericht door pioenroos »

Als ze slaapt lukt het wel foto's te maken :engel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding