Klaar om op te laden! Wtf, 5 maanden alweer! Fotossss

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
mijke
Posts in topic: 180

Re: Klaar om op te laden!

Bericht door mijke »

Smoushond schreef: 25 jun 2022, 20:47 Dat klinkt helemaal super en geeft ook aan dat ze genoeg zelfvertrouwen heeft 😉
Wat mensen betreft wel ja, dat is sowieso nooit het punt geweest ;)
Zamunda
Posts in topic: 28
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Wat een knapperd, zo fijn dat ze zelf haar rust vond ook. Maar waar blijven de foto's :hmmm: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
mijke

Bericht door mijke »

Mijn telefoon was leeg, ik heb gewoon nulkommanul foto's gemaakt vandaag 😳
mijke

Bericht door mijke »

Ohja, vergeten te zeggen. Ze krijgt haar lunch dus altijd uit de hand, dan doen we gelijk laagdrempelig wat zit/hier/neus/kijk enzo. Dus ik dacht, ik volg gewoon het normale programma. En zelfs dat deed ze hartstikke goed, temidden van de visite! Nouuu, echt trots hoor. Als dit een beetje de hond is die ze uiteindelijk gaat worden, die onder al die puppestreken zit, dan ga ik daar echt een wereldhond aan hebben :I:
Diana
Posts in topic: 24
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Wat fijn dat het zo goed ging, knappe Ranja! Vooral als je even twijfelt, dan is het erg fijn om te merken dat het op andere vlakken al zo ontzettend goed gaat. Dat wandelen komt ook wel :ok:
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 46

Bericht door Smoushond »

mijke schreef: 25 jun 2022, 21:14
Smoushond schreef: 25 jun 2022, 20:47 Dat klinkt helemaal super en geeft ook aan dat ze genoeg zelfvertrouwen heeft 😉
Wat mensen betreft wel ja, dat is sowieso nooit het punt geweest ;)
Mensen maar ook geluiden en bewegingen . Ik vind het knap hoor . In haar eigen omgeving kan ze alles aan de verdere omgeving komt wel 😉
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Ja, dat denk ik ook wel hoor! Maar dit was echt een fijne opsteker!
mijke

Bericht door mijke »

Is er trouwens iemand die aanstaande vrijdag in ons huis op Ranja wil passen? We hebben een bbq van Marinus zijn werk, en dat duurt langer dan we haar al alleen durven laten. In totaal zijn we zo'n 3 á 4 uurtjes weg, vanaf half 4-ish.
Heleboelie
Posts in topic: 2

Bericht door Heleboelie »

mijke schreef: 25 jun 2022, 23:02 Is er trouwens iemand die aanstaande vrijdag in ons huis op Ranja wil passen? We hebben een bbq van Marinus zijn werk, en dat duurt langer dan we haar al alleen durven laten. In totaal zijn we zo'n 3 á 4 uurtjes weg, vanaf half 4-ish.
Ah, helaas kan ik vrijdag niet...
anders had ik best een keertje willen oppassen hoor!

Fijn dat de fuif zo goed ging!
En ik denk ook dat de rest wel komt, eerst de basis thuis en de rest als ze er aan toe is.
Vaak willen we te snel of zijn we bang dat de 'schade' niet meer in te halen valt, maar volgens mij doet Ranja het prima voor de kleine baby die ze ook nog is!
Zo knap dat ze zelf haar rust neemt :hartjes:
Diana

Bericht door Diana »

Heleboelie schreef: 25 jun 2022, 23:37
mijke schreef: 25 jun 2022, 23:02 Is er trouwens iemand die aanstaande vrijdag in ons huis op Ranja wil passen? We hebben een bbq van Marinus zijn werk, en dat duurt langer dan we haar al alleen durven laten. In totaal zijn we zo'n 3 á 4 uurtjes weg, vanaf half 4-ish.

En ik denk ook dat de rest wel komt, eerst de basis thuis en de rest als ze er aan toe is.
Vaak willen we te snel of zijn we bang dat de 'schade' niet meer in te halen valt, maar volgens mij doet Ranja het prima voor de kleine baby die ze ook nog is!
Als ik één ding heb geleerd van al mijn herplaatsers, is inderdaad wel dat dat totaal niet opgaat ;-)
Taartje was bijvoorbeeld zo stabiel als een huis, die kon je overal mee naartoe nemen en die was nergens van onder de indruk, terwijl zij uit een donkere schuur van een jager kwam en daarna 6 jaar alleen het asiel had gezien. Ook Amoz was na de eerste periode van gewenning heel makkelijk met nieuwe dingen, drukte, lawaai, vreemde plekken, etc. De auto was voor Taartje en Amy nooit een probleem, Amoz vond dat in eerste instantie wel eng, maar na even oefenen was dat ook helemaal prima. Bij Mila, die van pups af aan korte ritjes mee ging met de auto (naar de hondenschool, voor een wandelingetje, etc.) daarentegen heeft het wel wat langer geduurd voordat zij echt oké was met de auto.

Ik kon met Fayah ook pas echt gaan wandelen toen zij volledig gevaccineerd was, omdat hondenziekte en parvo hier nog veel voorkomen. Ik heb haar wel zo nu en dan op de arm meegenomen ergens mee naartoe en naar rustige plekken waar nooit honden komen en ze even rond kon scharrelen, maar eigenlijk heeft zij de eerste weken hier bijna alleen de tuin gezien. Ook bij de fokker is ze behalve naar de dierenarts nergens naartoe geweest. Maar daar heeft ze echt niets van geleden, ze loopt overal rond alsof ze er elke dag komt :lol1:
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 12
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Klaar om op te laden! Oppas gezocht voor vrijdag

Bericht door Lothian »

Die auto komt wel goed. Het is handig als ze het kunnen maar dat kan later ook nog wel. Taro is nog nooit met de trein geweest en toch weet ik zeker dat hij dat vlekkeloos doet. Oh trouwens, laatst in het openluchtmuseum was hij in de tram en dat was inderdaad geen probleem.

Ze is er pas drie weken, het is helemaal niet zo gek dat ze dan nog altijd niet heel dapper is. Bij Taro merkte ik vooral dat hij ging trillen en zitten als het hem te veel was. Een wandeling van 15 minuten was vaak genoeg. Een ultiem lompe ragger die overal zonder na te denken in- en opspringt zal ze misschien niet meer worden maar dat is niet heel erg toch?

Ik heb wel het idee dat er nogal wat variatie in de dapperheid van de Hollander zit. Ik sprak laatst ook weer iemand die zei dat hij momenteel veel angst in het ras zag. Er waren een keer een paar kinderen uit een bosje gesprongen om zijn jonge hond te laten schrikken en dat kostte hem maanden training om te herstellen. Maar als de ouders relaxed waren heb je al een goede indicatie van Ranja's karakter. En die waren super, toch? :D
Afbeelding
Persistence
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Post hier niet veel omdat ik echt geen tips heb voor het opvoeden van een herder maar ik lees wel graag mee met jullie avonturen.

Jammer dat jullie zo belachelijk ver weg wonen anders had ik oppassen wel leuk gevonden.
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Lief! Maar wij wonen niet ver weg hoor, misschien woon je zelf wel belachelijk ver weg! 🤪

Heleboelie schreef: 25 jun 2022, 23:37

Ah dat is lief, ik hou het in mijn achterhoofd voor als het nog eens nodig is!
Ik ben opzich niet bang voor onherstelbare schade. Behalve met alleen blijven, daar zie ik soms nog scenario's waarin er iets gebeurt als we weg zijn, dat ze in paniek raakt en vervolgens dikke verlatingsangst krijgt. Maargoed dat komt natuurlijk ook omdat dat met Oor destijds gebeurde, en Ranja is Oor gelukkig niet. Dus dat is niet per se een reëele angst. Moet ik mezelf af en toe even vertellen 😜
Lothian schreef: 26 jun 2022, 08:33 Ik heb wel het idee dat er nogal wat variatie in de dapperheid van de Hollander zit. Ik sprak laatst ook weer iemand die zei dat hij momenteel veel angst in het ras zag. Er waren een keer een paar kinderen uit een bosje gesprongen om zijn jonge hond te laten schrikken en dat kostte hem maanden training om te herstellen. Maar als de ouders relaxed waren heb je al een goede indicatie van Ranja's karakter. En die waren super, toch? :D
Ja klopt daar ben ik ook voor gewaarschuwd, vooral bij langharen heb ik begrepen. Daarom heb ik er wel naar gevraagd maar de ouders hebben daar inderdaad geen last van, dat zijn beide heel stabiele honden. En de opa ook, die volg ik op Facebook, dat is ook echt een lekker vrije, sociale hond! Eigenlijk precies hetzelfde als hoe Ranja gister op onze verjaardag was, bedenk ik me net :hartjes:
mijke

Bericht door mijke »

Even een fotobom hoor!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ranja doet zelf even wat Balans & Coördinatie 😜

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze zag zichzelf ineens in de auto :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Even wat tuinieren 😜

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marinus vindt het allemaal vrij heftig, zo'n drukke piranhapup in huis. Maar dan kijk ik boven toevalig uit het raam en zie ik dit :hartjes:

Afbeelding

Afbeelding

Ohaj :mrgreen:

Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 40
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Ze heeft een heerlijke zachte en relaxe uitstraling :I: .
Alfilillo
Posts in topic: 8
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Inge O schreef: 27 jun 2022, 17:39 Ze heeft een heerlijke zachte en relaxe uitstraling :I: .
Ja, hé, dat wilde ik al schrijven :zweep:
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Zinodo schreef: 27 jun 2022, 17:59 Ik zie helemaal geen heftige drukke piranhapup :oeps: ze is megaschattig zeg, en het lijkt erop dat ze dat zelf ook weet :I: :I:
Haha, nee, maar dat zijn meestal ook niet de momenten dat je foto's gaat (kunt) maken :engel: :mrgreen:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 40
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Alfilillo schreef: 27 jun 2022, 18:01
Inge O schreef: 27 jun 2022, 17:39 Ze heeft een heerlijke zachte en relaxe uitstraling :I: .
Ja, hé, dat wilde ik al schrijven :zweep:
:uitlachen:
Kruimel
Posts in topic: 6
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Wat is ze mooi :hartjes: :hartjes:
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
HillieS
Posts in topic: 8
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Inderdaad ja!
Afbeelding
Floortje
Posts in topic: 6
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Bericht door Floortje »

Zinodo schreef: 27 jun 2022, 18:06
Diana schreef: 27 jun 2022, 18:04
Zinodo schreef: 27 jun 2022, 17:59 Ik zie helemaal geen heftige drukke piranhapup :oeps: ze is megaschattig zeg, en het lijkt erop dat ze dat zelf ook weet :I: :I:
Haha, nee, maar dat zijn meestal ook niet de momenten dat je foto's gaat (kunt) maken :engel: :mrgreen:
Ssshhhhh :F: Ik wil de vliegende tanden, huilende kinderen en ondersteboven woonkamerfoto's. Er moet toch wel een beetje leedvermaak voor ons georganiseerd worden, dat hoort erbij als je een herderpup neemt :lol: :engel:
Schattige pup wordt een helse puber. Net als met kinderen :mrgreen:

Nee hoor, ze is de schattigheid zelf en dat gaat ze vast blijven.
De foto’s zijn zo lief! Wat een wereldhondje :I:
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 28
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Wat is ze leuk zeg en inderdaad een heel zachte uitstraling :I: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
mijke

Bericht door mijke »

Dueros schreef: 27 jun 2022, 17:53 Aaaw wat een lieve foto. :hartjes: Jammer dat ie zo slecht gemaakt is. :mep:

Afbeelding
Haha, ja eh. Ik zat op de stoel en toen gebeurde dit. Twee seconde later viel Ranja Livia's gezicht aan dus neem me niet kwalijk dat ik geen tijd had de boel professioneel te fotograferen :lol:
mijke

Bericht door mijke »

Diana schreef: 27 jun 2022, 18:04
Haha nou dat dus. Ik ben binnen 100% van de tijd, en buiten 50% van de tijd, actief bezig met Ranja afleiden om te zorgen dat ze zich niet aan armpjes, beentjes en haartjes tegoed doet 😅 Als ik 3 seconden niet kijk heeft ze al een half ledemaat verorberd!
Haha nee, alle gekheid op een stokje, het is soms natuurlijk wel vrij intens. Maar toch heb ik niet het idee dat het heel extreem is, neem een willekeurige andere pup van deze leeftijd en die weet de tandjes net zo te scherpen. En qua energieniveau zit ze ook zeker niet aan de bovenkant. Al met al vind ik het meevallen. Maargoed het is alsnog wel veel werk. En wat Marinus vooral vervelend vindt is dat gekef. Ze is uh, een stuk vocaler dan we hadden verwacht 😅 En niet echt op een grappige manier. Marinus is hoogsensitief dus die trekt dat niet goed. Plus dat Ranja hem telkens onderpist als ze hem ziet :') Dus het kost even tijd, maar langzamerhand zie ik tussen hen ook wel een band ontstaan hoor. Laatst was ie helemaal trots dat het was gelukt haar zonder piesen uit de bench te halen en helemaal naar de tuin te brengen voor een plas :lol:
Smoushond
Posts in topic: 46

Bericht door Smoushond »

Ik vind haar al lekker brutaal kijken 🥰 dat keffen lijkt me ook vreselijk. Doet ze dat op vaste tijden of momenten ?
Afbeelding
Plaats reactie