Ik heb een brace voorgelegd bij de DA. Niet als alternatief maar wel als optie tot hij geopereerd is aan zijn kruisband en eventueel daarna ook tijdens revalidatie. Maandag wordt ik hierover terug gebeld want ze was gisteren vrij.
Ik kan zelf maar weinig ervaringen vinden over een brace bij honden dus vind het lastig te beoordelen of het hem zou kunnen helpen. Doordat zijn kruisband nu niet in orde is loopt hij eigenlijk gewoon te weinig wat juist slecht is nu voor zijn heupen. Hij moet goed in beweging blijven. Geen uren, maar wel elke dag een paar keer per dag een normale ronde om alles soepel te houden. Stilstand is voor hem nu juist het gevaar. Die heupen gaan niet verder stuk van lopen maar wel van niks doen omdat dan alles vast komt te zitten.
Ik heb bij Maylo ook een tplo operatie laten doen, die was dan wel een stuk jonger en zijn andere knie luxeerde dus het was op dat moment een kleine gok of hij na de TPLO weer voldoende kon bewegen om weer een goede bespiering op te bouwen. Bij hem heeft dat toen heel goed uitgepakt, zijn andere knie luxeerde niet meer zomaar, zelfs niet bij manipulatie en van zijn heupen had hij geen last. Nou is Maylo kreeg Maylo uiteindelijk leverontsteking waar hij niet meer bovenop kwam maar grote kans dat hij door die TPLO operatie wel nog jaren pijnvrij had kunnen lopen.
En ja ik weet dat Droef deze maand 7 wordt en mogelijk nooit ouder dan 10 zal worden maar ik wil het hem dan wel de aankomende 3 jaar zo aangenaam en leuk mogelijk maken omdat de kans gewoon heel groot is dat hij na de TPLO operatie wel weer goed kan lopen. Zijn ellebogen mogen dan niet super geweldig zijn maar de hinder die hij hiervan heeft is minimaal in tegenstelling tot zijn knie nu. Zijn ellebogen willen alleen wat opspelen als hij heeft lopen beuken met zijn vriend, maar van wandelen, rennen en zwemmen heeft hij na zijn LPC operatie nooit meer last van zijn ellebogen gehad. En als hij dan al last heeft is dat vaak de volgende ochtend alweer voorbij zonder pijnstilling of wat dan ook.
En voor wie het interessant vind. Droef zijn heupen en knie nu.
En zijn heupen 5 jaar terug.