Waak en huishond aanschaffen

_Tiny_
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Re: Waak en huishond aanschaffen

Bericht door _Tiny_ »

Inge O schreef: 03 jul 2022, 16:14
_Tiny_ schreef: 03 jul 2022, 15:50
Zou jij 2 pups tegelijk aan een beginneling verkopen? Want ik ben het eens met iedereen die zegt dat 2 pups leuk zijn, op zich wel goed komt en voor de pups zelf fantastisch is. Maar dan moet je nog een fokker vinden die je er ook 2 verkopen wil. Ik ken eigenlijk geen enkele fokker die dat doet omdat ze nog steeds de overtuiging hebben dat pupkopers dat helemaal niet kunnen (ook al houden ze zelf wel 2 pups aan om mee verder te gaan in hun lijn, maar das dan een ander verhaal.) Dus ook al zou je 2 pups uit 1 nest willen wordt het nogal een klus om er aan te komen.
Als ik een relatief makkelijk ras zou fokken zou ik ze naar dat soort situatie wel met z'n tweeën mee durven te geven, maar da's niet echt het geval dus hoef ik er mijn hoofd niet over te breken :mrgreen: .
Uit Jente haar tweede nest heb ik 2 pups verkocht aan een moeder en haar volwassen dochter die thuis woonde. Ik durfde dat wel aan want ze zouden beide met hun "eigen" pup gaan trainen en naar cursus gaan en de rest deden ze dan gezamenlijk. Nou, had je anderen moeten horen. Er deugde niks van en ik was een vreselijke fokker die zo snel mogelijk van haar pups af wou. Dus ik denk dat veel fokkers het om die reden ook niet doen.
Afbeelding
Floortje
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Bericht door Floortje »

Marc schreef: 03 jul 2022, 08:34
Floortje schreef: 03 jul 2022, 06:51
Zinodo schreef: 02 jul 2022, 21:42 Een wetter kwijlt wel behoorlijk. Just sayin.
Dat vind ik wel meevallen. Ze stinken wel.
Denk dat dat het voer is. Vroeger stonken alle honden zo ongeveer. Zeker als ze nat waren. Mijn honden eten alleen kvv en oprecht hebben ze geen lijfgeur. Dapper, Cleo en Eva stonken ook echt niet. Cleo rook zelfs zoet en Eva had alleen voetjes die naar drop roken. Niet vies dus. Wuilus stonk vreselijk toen ik haar kreeg en zij brokjes van de boerenbond at en dik was. Na een half jaar kvv ook geen geur meer. Dus denk dat je een wetter ook wel geurvrij kan krijgen op goed voer.
Tot op zekere hoogte.
Dat voer invloed heeft op de lichaamsgeur is algemeen bekend, maar de Wetterhoun heeft een wat vettige vacht en dat is een raskenmerk. Misschien is stinken ook niet de juiste bewoording, het heeft een geur.
Wat jij schrijft over voer in relatie tot geur zou je ook kunnen zeggen over de mate van verharen bij honden. Maar zelfs als je een husky biologische kaviaar voert dan blijft hij meer verharen dan, pak 'm beet, een whippet. Het hoort gewoon een beetje bij het ras.
Afbeelding
Alfilillo
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Inge O schreef: 03 jul 2022, 12:45
Jackira schreef: 03 jul 2022, 11:09 n dit verhaal lijkt het me niet aan te raden omdat er niet elke dag gewandelt wordt en er dus zeker ook niet apart van elkaar nog dingen worden gedaan.
Maar net om die reden zou het voor de honden zelf veel leuker zijn om met elkaar op te groeien.

Dat naar elkaar toetrekken herken ik wel want heb dat hier ook erg, gezien mijn puppen zo goed als altijd met moeders opgroeien en altijd met tantes, en daar hebben ze vooral het eerste jaar altijd een veel intensere band mee.
En toch komt het altijd goed, honden zijn gewoon in aanleg erge mensen-beesten, en dat komt er zo goed als altijd uit, op termijn.
Dat denk ik ook. Lily is hier natuurlijk als enige pup gekomen, maar ze was niet echt mensen gewend en ze trok heel duidelijk naar Alfil toe de eerste, ik denk, maanden. Dan was ik met Alfil gaan wandelen en als we thuis kwamen werd Alfil begroet alsof hij maanden weggeweest was. En daarna kwam ik nog eens. Oh ja, jij bent er ook nog. Toch is Lily heel erg op mij gericht. Ze heeft haar onafhankelijkheid natuurlijk, in de zin dat ze niet heel de dag aan mijn voeten hoeft te liggen, maar ze heeft wel het liefst dat ik altijd bereikbaar ben. Gek genoeg heeft zij er meer moeite mee als we langer weg zijn dan normaal dan Alfil. En het is een podenco, dus niet bepaald een baasgericht ras.
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 15
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Alfilillo schreef: 03 jul 2022, 18:22 Dan was ik met Alfil gaan wandelen en als we thuis kwamen werd Alfil begroet alsof hij maanden weggeweest was. En daarna kwam ik nog eens. Oh ja, jij bent er ook nog. Toch is Lily heel erg op mij gericht.
Als er hier één of meer met mij ergens heengaan en er blijven er dus ook een paar thuis dan gaat de begroeting bij thuiskomst altijd eerst tussen de honden onderling, en dat vind ik meer dan prima : het zijn allemaal honden, familie, vormen samen een roedel, dan is het naar mijn idee niet meer dan normaal dat ze zoveel belang hechten aan hun onderlinge relatie.

En toch : stel dat ik het uit zou testen, en tijdens een wandeling met 2 van m'n honden zou iemand één ervan (aangelijnd, anders komt dat niet goed :mrgreen: ) meenemen dan ben ik er 100% zeker van dat de hond die overblijft zondermeer met mij zal meelopen, en niet met het andere hondse roedellid.
Zamunda
Posts in topic: 5
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 03 jul 2022, 18:45
Alfilillo schreef: 03 jul 2022, 18:22 Dan was ik met Alfil gaan wandelen en als we thuis kwamen werd Alfil begroet alsof hij maanden weggeweest was. En daarna kwam ik nog eens. Oh ja, jij bent er ook nog. Toch is Lily heel erg op mij gericht.
Als er hier één of meer met mij ergens heengaan en er blijven er dus ook een paar thuis dan gaat de begroeting bij thuiskomst altijd eerst tussen de honden onderling, en dat vind ik meer dan prima : het zijn allemaal honden, familie, vormen samen een roedel, dan is het naar mijn idee niet meer dan normaal dat ze zoveel belang hechten aan hun onderlinge relatie.

En toch : stel dat ik het uit zou testen, en tijdens een wandeling met 2 van m'n honden zou iemand één ervan (aangelijnd, anders komt dat niet goed :mrgreen: ) meenemen dan ben ik er 100% zeker van dat de hond die overblijft zondermeer met mij zal meelopen, en niet met het andere hondse roedellid.
Hier exact hetzelfde: vanuit de hond die meegeweest is en vanuit de thuisblijvers moeten ze toch echt eerst elkaar begroeten. De thuisblijvers snuffelen de thuiskomer van top tot teen af: waar ben jij geweest en wie heb je gezien?! Daarna kom ik inderdaad eens een keer. Erg mooi om te zien elke keer.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Hier zitten ze apart van elkaar bij mijn afwezigheid dus ben ik automatisch de eerste die begroet wordt.
Vaak stuiteren ze naar mij toe en terwijl ik de boodschappen naar de keuken breng doe ik de slaapkamerdeur los en stuitert Dívka om me heen terwijl ik doorloop, tussendoor snuffelt ze aan Mahdu als de opwinding vlug genoeg afzakt maar anders volgt dat wanneer ik alles heb ingeruimd etc.
Idem dito voor wanneer ik met 1 vd honden ben weggeweest, dan ben ik alsnog de eerste die begroet wordt.
Maar ze zijn allebei erg voergericht en krijgen bijna standaard iets lekkers wanneer ik thuis kom, kan best zijn dat het daar aan ligt. :P
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Inge O schreef: 03 jul 2022, 18:45

Hele goede vergelijking. Hier precies zo. De hondjes zijn onafscheidelijk maar kiezen altijd mij boven de andere hond. Als Bas meegenomen wordt gaat Guus wel heel erg twijfelen maar hij kiest mij. Misschien niet de andere baas want hij is meer op mij. Bas kiest zonder blikken of blozen voor ons. Thuiskomen is altijd eerst de andere hond die begroet wordt. Maar ze zouden als ik thuis kwam met een wildvreemde hond ook meteen op die hond gericht zijn en niet op ons. En als ik de hondjes voer en de andere baas komt thuis na een lange werkdag begroeten ze helemaal niet. Nog erger. Als ik twee weken weg ben geweest en mijn moeder geeft ze een bak vlees vreten ze die zelfs eerst leeg voor ze mij komen begroeten. Daar zit de liefde dus niet in hahaha.
.
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Ik heb ooit Sherlock en dochter Vivi gehad, shelties met maar 2 maanden leeftijdsverschil dus eigenlijk 2 pups tegelijk.
Ging prima.
Maar trainen deden we elk met ons eigen hondje.
Ze wonen nu niet meer samen en zijn allebei 14 maar nog altijd erg op elkaar gesteld.

Een sheltie is trouwens een uitstekende waker. Alleen totaal niet imposant, dus dan moet er nog een grote Loebas bij.
Yvonne
Posts in topic: 1

Bericht door Yvonne »

Dit ras word ook nog wel vaak op het erf ingezet maar ze vinden het ook erg fijn om bij je thuis tezijn
ze zij sterk dus geen idee of de vrouw des huizes met de hond kan wandelen
Afbeelding

https://www.houdenvanhonden.nl/hondenra ... llmastiff/
Johnny Jones
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Bericht door Johnny Jones »

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar is de Spaanse Mastin (kruising) al genoemd? Noa van ons zag er afschrikwekkend uit en kon hard blaffen. Ze deed niks zolang je maar van haar familie af bleef.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Johnny Jones schreef: 11 jul 2022, 19:31 Ik heb niet alle reacties gelezen, maar is de Spaanse Mastin (kruising) al genoemd? Noa van ons zag er afschrikwekkend uit en kon hard blaffen. Ze deed niks zolang je maar van haar familie af bleef.
Vrienden van mij hadden er één en die pakte iedereen die hij maar kon pakken.
Johnny Jones
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Bericht door Johnny Jones »

Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Ja, die zouden wel perfect kunnen passen :ok: .
Marc

Bericht door Marc »

Inge O schreef: 11 jul 2022, 19:48
Ja, die zouden wel perfect kunnen passen :ok: .
Djezus wat een mooie vaderhond....🥰

Afbeelding
mops
Posts in topic: 8

Bericht door mops »

Nog een kleine update, ze hebben een hond sinds dit weekend. Ze hadden bij de dierenarts ook laten vallen dat ze opzoek zijn naar een hond en vorige week belde hij dat hij een passende herplaatser wist. Het is een 7 jarige reu duitse herder x berner sennen, hij ziet eruit als een duitse herder met lang haar witte voetjes en borst. Hij komt van een tuinder die wegens ziekte kleiner gaat wonen. Hij is gewend om in een kennel te wonen en overdag los rond te lopen. We zijn zaterdag gaan kijken met mijn hondjes ook mee en het ging hartstikke goed. Hij had heel veel interesse in onze cocker teef maar respecteerde netjes haar snauw en hele blije vrolijke mopspup heeft hij compleet genegeerd. Toen wij het erf opkwamen heeft hij even geblaft maar daarna kwam hij lekker knuffelen. Zondag zijn ze hem gaan halen. Na wat kleine aanmoediging is hij mee naar binnen gekomen en inmiddels heeft hij de bank ook al ondekt dus tot nu toe verloopt alles vlekkeloos :I: . Hij hobbelt overdag lekker buiten rond en blijft netjes in de buurt van schoonzus. Aan de riem wandelen heeft hij nooit gedaan maar dat is voor over een tijdje als hij helemaal op zijn gemak is.
Marc

Bericht door Marc »

Dat is een heel goede keuze kwa rassamenstelling en die erfhonden zijn ook nog eens lastig te plaatsen dus hij is met zijn gat in de boter gevallen. Super leuk om te lezen. En fijn dat ze voor een wat oudere herplaatser zijn gegaan.
hakunamatata
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Wauw. Dat klinkt als een perfecte match. Zowel voor de hond als het gezin. Mooi zeg!
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Trouwens ook perfect als waakhond zo te lezen. Zo'n beer schrikt.
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Wat leuk zeg, dat klinkt perfect.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Dat lijkt me een supercombinatie voor alle partijen :ok: .
mijke
Posts in topic: 10

Bericht door mijke »

Ah kijk aan, wat leuk!
blondie
Posts in topic: 4

Bericht door blondie »

Oh fijn zeg! Ben wel benieuwd als hij gewend is naar de foto's!
Zamunda
Posts in topic: 5
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Dat is fijn zeg!
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Top!
Afbeelding
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer